Buitenrijden met meerdere mensen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Buitenrijden met meerdere mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 17:07

Hoi hoi!
Ik rij heel graag buiten. En mijn pony vind het ook geweldig, maar ik wil niet alleen (stel er gebeurd wel wat) op stal is er 1 iemand die rijd altijd buiten, maar die is er niet zo vaak...
Zijn er hier ook mensen die met andere mensen rijden? Of een groep hebben waarmee ze vaak rijden?


Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:11

Ik ga regelmatig naar buiten en omdat er op het tijdstip dat ik ga meestal niemand is of meewil ( zondag of zaterdag vroeg tussen 9 en 10 uur vertrekken) ga ik dus maar alleen.
Telefoon mee en gewoon gaan :)

Oja mocht iemand omgeving Geervliet wel meewillen met ons, mag altijd natuurlijk :) ik heb een bomproof Ijslander merrie.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 02-10-16 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:14

Ik rij meestal met mijn vriendin maar als zij niet kan rij ik net zo makkelijk alleen eigenlijk. Maar samen is wel zo gezellig, dat dan weer wel.


HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Buitenrijden met meerdere mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 18:12

Samen is inderdaad veel gezelliger... Ik heb ook een bomproof paardje, maar vind het toch wel fijn als er iemand bij is.

paramuse
Berichten: 326
Geregistreerd: 21-10-11

Re: Buitenrijden met meerdere mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:15

Hier nog iemand die alleen op pad gaat!
Met zijn 2en is gezelliger maar paardlief doe ik met bakwerk geen plezier.
Die wil naar buiten en rondkijken, wanneer je een telefoon bij je hebt en vertrouwen in je paard moet dat geen probleem zijn.

Go wisely and slowly, those who rush stumble and fall

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:26

Kun je niet via Bokt iemand in de buurt vinden?

Ik reed wel eens in de bossen met Bokkers, heel leuk! Nu rijd ik altijd alleen omdat ik nu niet zo ver kan rijden. Maar dat vind ik ook niet erg, ik rijd al een jaar of 5 in m'n uppie buiten met die pony. Als ik eraf val blijft ze altijd staan of komt ze terug en mijn ouders en haar eigenaren weten altijd dat ik weg ben en waar ik ongeveer rijd.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 18:33

melody7 schreef:
Kun je niet via Bokt iemand in de buurt vinden?

Ik reed wel eens in de bossen met Bokkers, heel leuk! Nu rijd ik altijd alleen omdat ik nu niet zo ver kan rijden. Maar dat vind ik ook niet erg, ik rijd al een jaar of 5 in m'n uppie buiten met die pony. Als ik eraf val blijft ze altijd staan of komt ze terug en mijn ouders en haar eigenaren weten altijd dat ik weg ben en waar ik ongeveer rijd.


Das een goed idee!
Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken? Vragen op de markt?

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:36

HopeDreamer schreef:
melody7 schreef:
Kun je niet via Bokt iemand in de buurt vinden?

Ik reed wel eens in de bossen met Bokkers, heel leuk! Nu rijd ik altijd alleen omdat ik nu niet zo ver kan rijden. Maar dat vind ik ook niet erg, ik rijd al een jaar of 5 in m'n uppie buiten met die pony. Als ik eraf val blijft ze altijd staan of komt ze terug en mijn ouders en haar eigenaren weten altijd dat ik weg ben en waar ik ongeveer rijd.


Das een goed idee!
Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken? Vragen op de markt?


Ik geloof dat het ook op dit forum mag (maar dat weet ik niet zeker) op de markt zal het zeker mogen.

Misschien kun je ook hier neerzetten waar je rijd, wie weet leest iemand uit je buurt dit topic wel :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Buitenrijden met meerdere mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 18:38

Bedankt!
Omgeving Assen, Drenthe

Westhof

Berichten: 2900
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:39

Je zou ook een oproep op Facebook kunnen plaatsen. Ik ben lid van een Facebookgroep voor paardenmensen uit mijn omgeving. Misschien is er ook zo'n soort groep voor jouw omgeving?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:48

melody7 schreef:
Kun je niet via Bokt iemand in de buurt vinden?

Ik reed wel eens in de bossen met Bokkers, heel leuk! Nu rijd ik altijd alleen omdat ik nu niet zo ver kan rijden. Maar dat vind ik ook niet erg, ik rijd al een jaar of 5 in m'n uppie buiten met die pony. Als ik eraf val blijft ze altijd staan of komt ze terug en mijn ouders en haar eigenaren weten altijd dat ik weg ben en waar ik ongeveer rijd.

Ik heb altijd endomondo aan als ik rij; mijn stalgenootjes (2) kunnen dan volgen waar ik ben. Mocht er iets gebeuren, dan ben ik iig terug te vinden. Mijn paard heeft een dog tag aan z'n touwhalster (onder het hoofdstel) met zijn naam en mijn nummer erop. Mocht hij verdwalen zonder mij, kunnen ze me bellen. Nog nooit nodig gehad, gelukkig :)

Oy with the poodles, already

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:01

HopeDreamer schreef:
Bedankt!
Omgeving Assen, Drenthe


Er bestaat een facebookgroep; buitenrijden drenthe. Daar worden geregeld oproepjes geplaatst voor een gezamenlijke buitenrit ergens in drenthe. Misschien is dat wat voor je.


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 19:39

S_imonee schreef:
HopeDreamer schreef:
Bedankt!
Omgeving Assen, Drenthe


Er bestaat een facebookgroep; buitenrijden drenthe. Daar worden geregeld oproepjes geplaatst voor een gezamenlijke buitenrit ergens in drenthe. Misschien is dat wat voor je.

Bedankt!

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 19:39

Hilary schreef:
melody7 schreef:
Kun je niet via Bokt iemand in de buurt vinden?

Ik reed wel eens in de bossen met Bokkers, heel leuk! Nu rijd ik altijd alleen omdat ik nu niet zo ver kan rijden. Maar dat vind ik ook niet erg, ik rijd al een jaar of 5 in m'n uppie buiten met die pony. Als ik eraf val blijft ze altijd staan of komt ze terug en mijn ouders en haar eigenaren weten altijd dat ik weg ben en waar ik ongeveer rijd.

Ik heb altijd endomondo aan als ik rij; mijn stalgenootjes (2) kunnen dan volgen waar ik ben. Mocht er iets gebeuren, dan ben ik iig terug te vinden. Mijn paard heeft een dog tag aan z'n touwhalster (onder het hoofdstel) met zijn naam en mijn nummer erop. Mocht hij verdwalen zonder mij, kunnen ze me bellen. Nog nooit nodig gehad, gelukkig :)


Bedankt! Zal de app onthouden!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Buitenrijden met meerdere mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:58

Telefoon meenemen, altijd zeggen tegen iemand dat je weggaat en jouw telefoonnummer, plus telefoonnummer van ICE op een tag aan je zadel of hoofdstel hangen.

Ik ga al 23 jaar alleen naar buiten, maar ik ga liever ook met iemand erbij. Het is gezelliger en het is veiliger. Maar niet altijd kan of wil er iemand mee, dus dan ga ik alleen. Soms is dat ook weleens lekker hoor. Ik ga alleen niet ergens met de trailer heen om dan alleen buiten te gaan rijden. Deed ik eerst wel, maar na een val, durf ik dat toch niet zo goed meer. Dus mijn buitenritjes alleen zijn direct vanaf stal.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers