Fijne plekken om te leren!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:56

De titel zegt het!


De examens komen er weer aan dus we zijn allemaal hard aan het leren? Waar vind jij het fijn om te studeren? Binnen of buiten? In bed of achter een bureau? Of midden in de natuur?


Ik zit regelmatig in een tropenkas te leren met allemaal vogels en vlinders om me heen. Heerlijk! Ik word er helemaal rustig van en kan me heel goed concentreren. :j Als het mooi weer is wil ik ook nog weleens naar het bos gaan.

Hebben jullie ook bijzondere plekken waar je goed kan studeren?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:14

In een rustige trein :j

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:52

Thuis, lopend door het huis en hardop pratend. Voorwaarde voor mij om stof te onthouden is bewegen en hardop praten. Dat bewegen zou buiten ook kunnen (lijkt me heerlijk!) maar ik vind dat hardop praten een beetje raar als ik in mijn eentje door het bos loop. :D

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:59

Ir111 schreef:
Thuis, lopend door het huis en hardop pratend. Voorwaarde voor mij om stof te onthouden is bewegen en hardop praten. Dat bewegen zou buiten ook kunnen (lijkt me heerlijk!) maar ik vind dat hardop praten een beetje raar als ik in mijn eentje door het bos loop. :D


Dit doe ik ook als ik rijtjes moet stampen.
Het liefst loop ik dan ook nog rond met een stuiterbal, zodat ik een ritme heb om op te leren.

De vorige toetsweek ben ik alleen wel na een dag of twee naar buiten verbannen, aangezien de combinatie van hardop praten én stuiteren toch wat te irritant werd :+

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:01

Lopen en praten is een hele oude methode (Plato etc deden het ook al).

Zelf zit ik het liefst op de uni. Lekker rustig, en een andere plek dan thuis, dus minder afleiding en minder mensen die je dingen vragen. Ik zit daar ook alitjd alleen.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:04

gerlindie schreef:
Dit doe ik ook als ik rijtjes moet stampen.
Het liefst loop ik dan ook nog rond met een stuiterbal, zodat ik een ritme heb om op te leren.

De vorige toetsweek ben ik alleen wel na een dag of twee naar buiten verbannen, aangezien de combinatie van hardop praten én stuiteren toch wat te irritant werd :+

Ja, ik heb het dan over stampwerk. :j Gewoon begrijpen en doorgronden van lesstof doe ik aan de eettafel/buro of op school.

Die stuiterbal is leuk, die ga ik voor het volgende tentamen proberen. Als er niemand thuis is... :+

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:34

Niet echt een "waar", maar meer een "wanneer".. op één of andere manier ben ik een stuk productiever en minder afgeleid om 4 uur 's ochtends.

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:03

Als het een beetje mooi weer is buiten. Maar op stal in de box bij het paard of op mijn kamer met oortjes in gaat ook prima.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:04

Ik ben (nou ja was, ik hoef niet meer te leren nu) een gekke daarin, liefst met de tv aan op de slaapkamer en dan op bed leren :+

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:08

Op mijn kamer of in de universiteitsbibliotheek met mijn oortjes in en rustige muziek aan.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:49

In m'n studie kamertje, klein maar heel rustgevend. Lekker rustige muziek erbij..
Of ergens op een rustige plek op school vind ik ook erg fijn om te leren.
Iig niet in drukke omgeving, ik erger me heel snel aan mensen/dingen als ik me moet concentreren .. :')

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:03

In de trein en vroeger ook in de wachtkamer bij de fysio :') . Maar het was daar zo heerlijk rustig, en geen afleiding van laptop, tablet oid :))

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:14

Resistance schreef:
De titel zegt het!


De examens komen er weer aan dus we zijn allemaal hard aan het leren? Waar vind jij het fijn om te studeren? Binnen of buiten? In bed of achter een bureau? Of midden in de natuur?


Ik zit regelmatig in een tropenkas te leren met allemaal vogels en vlinders om me heen. Heerlijk! Ik word er helemaal rustig van en kan me heel goed concentreren. :j Als het mooi weer is wil ik ook nog weleens naar het bos gaan.

Hebben jullie ook bijzondere plekken waar je goed kan studeren?


Wat een luxe! lijkt me fijn leren!

Soms leerde ik deze zomer op het strand, heerlijk (alleen zonder ruggensteun was wel lastig)

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:18

Bij de ouders van mijn vriend thuis.
Zij zijn zelf altijd aan het werk,dus dat motiveert mij dan goed :)

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:39

Ik leer graag op mijn kamer. Alles uit (mobiel en muziek) en met de deur dicht.

Hardop praten doe ik ook, dan kan ik beter leren en het daardoor beter onthouden :))

Moet nu toevallig weer leren (Rechten). -:)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:49

Het liefst of in alle stilte, alleen caviageluidjes toegestaan, tussen 9 en 11 of 3 en 5 uur met zo min mogelijk spullen om mij heen. Of juist weer met feestmuziek uit, daar kan ik ook heel gemotiveerd door raken. Ik word ook totaal niet snel afgeleid, ik kan al lerend een taart bakken en nog steeds alles kennen :D

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:09

Ik ging vroeger vaak naar de bibliotheek.
Was ook nog reuze handig met werkstukken. Je had meteen alle info bij de hand en ook alle ruimte want de tafels waren heel groot :)

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:22

Toen ik nog studeerde, 's nachts thuis, gewoon achter m'n bureau. Niemand is dan wakker, dus stukken minder afleiding.
Misschien was het ook wel een beetje noodgedwongen, dat nacht werk ;(

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:41

Veerdienst van en naar Terschelling als het niet te druk is:)

Anoniem

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:43

Ik heb ontzettend veel moeite met me thuis concentreren dus ik verhuis meestal naar een studieplek buiten school. Heb een tijdje veel in koffiezaakjes gezeten maar ik merkte dat ik daar toch te snel afgeleid raakte door alle mensen die heen en weer liepen, aan het praten waren etc. Nu ga ik eigenlijk altijd in de bieb zitten of in de stilteruimte op school. In die laatste is het nooit echt stil maar ik heb daar wel het voordeel dat ik wat kan overleggen met klasgenoten of dat ik wat dingen hardop kan voorlezen aan mezelf (ik studeer journalistiek en lees de stukken die ik schrijf graag hardop op zodat ik kan horen hoe de zin loopt).

In de bieb (UB in dit geval, dus echt stiller dan stil) ga ik zitten als ik echt moet studeren voor een theorievak. Oortjes in/koptelefoon op en dan gewoon de hele dag alleen maar samenvatten.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Fijne plekken om te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:51

Ik studeerde altijd in de universiteitsbibliotheek tijdens 'de blok'.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:41

Het liefst thuis, alleen in m'n kamer en hardop.
De universiteitsbibliotheek kan ermee door, maar die is eigenlijk te klein. Hopelijk zijn ze snel klaar met de renovatie van de andere, want nu is er gewoon te weinig plek.
Ik ga ook weleens in de computerruimte van m'n studentenvereniging leren.

CecileDV

Berichten: 305
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:03

Emmaa_ schreef:
Ik heb ontzettend veel moeite met me thuis concentreren dus ik verhuis meestal naar een studieplek buiten school. Heb een tijdje veel in koffiezaakjes gezeten maar ik merkte dat ik daar toch te snel afgeleid raakte door alle mensen die heen en weer liepen, aan het praten waren etc. Nu ga ik eigenlijk altijd in de bieb zitten of in de stilteruimte op school. In die laatste is het nooit echt stil maar ik heb daar wel het voordeel dat ik wat kan overleggen met klasgenoten of dat ik wat dingen hardop kan voorlezen aan mezelf (ik studeer journalistiek en lees de stukken die ik schrijf graag hardop op zodat ik kan horen hoe de zin loopt).

In de bieb (UB in dit geval, dus echt stiller dan stil) ga ik zitten als ik echt moet studeren voor een theorievak. Oortjes in/koptelefoon op en dan gewoon de hele dag alleen maar samenvatten.


Wat ik voor dat voorlezen ook handig vond is het in google translate stoppen en dan gewoon van NL naar NL laten vertalen en voor laten lezen :')
Nu hoef ik (voorlopig) niet meer te leren, maar een lokaal op school waar anderen ook in stilte aan het werk waren, werkte voor mij het best. Werkende mensen motiveren beter dan niemand om je heen vind ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:06

CecileDV schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb ontzettend veel moeite met me thuis concentreren dus ik verhuis meestal naar een studieplek buiten school. Heb een tijdje veel in koffiezaakjes gezeten maar ik merkte dat ik daar toch te snel afgeleid raakte door alle mensen die heen en weer liepen, aan het praten waren etc. Nu ga ik eigenlijk altijd in de bieb zitten of in de stilteruimte op school. In die laatste is het nooit echt stil maar ik heb daar wel het voordeel dat ik wat kan overleggen met klasgenoten of dat ik wat dingen hardop kan voorlezen aan mezelf (ik studeer journalistiek en lees de stukken die ik schrijf graag hardop op zodat ik kan horen hoe de zin loopt).

In de bieb (UB in dit geval, dus echt stiller dan stil) ga ik zitten als ik echt moet studeren voor een theorievak. Oortjes in/koptelefoon op en dan gewoon de hele dag alleen maar samenvatten.


Wat ik voor dat voorlezen ook handig vond is het in google translate stoppen en dan gewoon van NL naar NL laten vertalen en voor laten lezen :')
Nu hoef ik (voorlopig) niet meer te leren, maar een lokaal op school waar anderen ook in stilte aan het werk waren, werkte voor mij het best. Werkende mensen motiveren beter dan niemand om je heen vind ik :)

Dat is wel een goeie! Nou helpt het voor mij om alle stappen zo vaak mogelijk te herhalen (ik schrijf samenvattingen op papier vanuit het boek, typ het dan over in een word-bestand, lees het nog een keer na en lees het nog een keer hardop voor aan mezelf) dus weet niet of dat heel goed werkt, maar zeker een keer het proberen waard.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:06

Thuis achter mijn bureau, de avond van te voren :+
In ieder geval ergens waar het stil is, geen muziek op, geen tv.