'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 03:12

Tja daar zitten we weer.

Tien voor vier in de nacht, daar waar ik heel graag wil slapen maar helaas gooit mijn maag weer roet in het eten. En ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Misschien dat jullie bokkers ideeën of suggesties hebben.

Het probleem:
Sinds een half jaar ongeveer wordt ik snachts wakker met maagpijn. Deze pijn is vrij hevig en straalt door naar mijn rug ter hoogte van mijn maag. In het begin dacht ik dat mijn rug begon, dus matras gewisseld.
Maar nee, dat was het niet. Inmiddels weet ik vrij zeker dat mijn maag de boosdoener is. Als ik wat eet wordt de pijn minder en krijg ik een honger gevoel. Vaak ga ik daarna in het logeerbed liggen en zakt het allemaal weer af en val ik in slaap.

Ik heb al geprobeerd om een paracetamol te nemen als ik die pijn heb maar omdat mijn maag dus het probleem is heb ik die er ook al eens weer uitgegooid. Toen stond ik dus twee uur later boven de gootsteen :'). Dus dat durf ik ook niet zo goed meer.

Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik hier vrij brak van wordt. En het stomme is, het is niet regelmatig. Ik heb er niet altijd last van en vaak gewoon wat losse nachten. 1 of 2 achter elkaar, nu deze week heb ik er dinsdag last van gehad en nu deze nacht dus weer.
Ook met andere dingen is het niet te voorspellen. Het maakt al niet uit of ik savonds gewoon eet (chips, fruit ed), of dat ik niks eet na het avondeten. In beide gevallen kan ik last hebben.

Heb ook wel eens zitten denken dat het stress is, wat ik mij haast niet kan voorstellen maar wie weet. Ik zit op school, heb het prima naar mijn zin, houd het prima vol. Zomervakantie eigenlijk geen last gehad ondanks dat ik enorm druk was. Nu dat ik weer naar school ga, krijg ik weer last. Maar waar moet ik dan eigenlijk stress van hebben? Sta naar mijn mening positief in het leven en heb verder ook geen dingen waar ik me grote zorgen om maak. Eigenlijk ook nooit echt last gehad van stress.

Maar goed, wat nu? Ik kan nergens een verband vinden wat de pijn kan voorspellen. Ik heb er ook niet met bepaalde regelmaat last van. Het komt en het gaat. Ik weet wel dat ik mijn nachtrust gewoon mis en ik daar erg moe van wordt. Ik ben wel iemand die zijn slaap nodig heeft, ook om wakker te blijven op school :').

Ik ben hiermee overigens niet mee naar de huisarts geweest. Weet ook niet zo goed wat ik de beste man moet zeggen. Maar als dit aanhoud ga ik zeker wel een bezoekje brengen.

Het is zo alweer een lang verhaal geworden. Hoop dat het voor jullie ook een beetje duidelijk is. Wie heeft goede raad voor mij en vooral mijn nachtrust?

Iemand een Kerstmuts gevonden?


Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 04:10

Misschien eerst een dagboek bijhouden met wat je die dag hebt gedaan en gegeten zodat je misschien toch uitvindt waardoor het komt. En dan toch even naar de huisarts.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 04:59

Supervixen schreef:
Misschien eerst een dagboek bijhouden met wat je die dag hebt gedaan en gegeten zodat je misschien toch uitvindt waardoor het komt. En dan toch even naar de huisarts.


Daar heb ik inderdaad ook al over nagedacht! Maar in eerste instantie leek me dat zinloos omdat het gewoon nergens vanaf hangt.

En update van m'n brakke nacht, eten werkt ook niet meer. Zojuist alles uitgespuugd wat ik gegeten had. (Banaan en brouwnie, zown kleintje van de Aldi)
Gekke is dat de maagpijn nu wel weg is!?!?

Iemand een Kerstmuts gevonden?

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 05:42

Misschien een maagbeschermertje nemen?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:35

Neem je iets in de rii van medicijnen, anticonceptie oid vokr ne naar bed gaat?

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 06:40

@purny, in welk opzich zou je denken dat een maagbeschermer zou werken?

@musicislife, nee ik slik helemaal niks. Anticonceptie ben ik al twee jaar mee gestopt ivm de bijwerkingen

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:41

Klinkt misschien raar maar als ik misselijk ben of last heb van m'n maag neen ik een klein blikje cola. Vraag me niet waarom. Ik drink verder nooit cola, maar het helpt altijd.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:41

Is het geen maagzuur? Misschien eens proberen om iets met je bovenlichaam omhoog te slapen? Soms kan het zijn dat maagzuur omhoog komt door het liggen.

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:49

Je kan eens een Rennie proberen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je van maagzuur moet overgeven :=
Hoe voelt de pijn ongeveer? Brandt het, of meer als een kramp, of een heel zwaar gevoel in de maag..ofzo?
En als je cola drinkt en probeert te boeren, verlicht dat ook niet?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:49

Als je last hebt van je maag (maagzuur) waarom neem je dan geen rennie of iets vergelijkbaars?
Ook lauw/warme melk helpt goed tegen maagzuur. Maar wel voor kortere duur vind ik.

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 06:53

Tja, hoe weet ik of het maagzuur is. Ik ga pas spugen als ik na aanleiding van de pijn wat heb gegeten en het komt er dan pas na een uur uit. De eerste keer met de paracetamol pas na twee uur.
Nu de brouwnie na een half uur en een uur later kwam de banaan erachteraan.

Ben nu een half uur terug op de bank in slaap gevallen en alles is weer verdwenen als sneeuw voor de zon...behalve moe voel ik me prima en heb ik honger :?

Blikje cola zou ik kunnen proberen, zown inimini geval van drie slokken? Die grote krijg ik amper weg haha

En de pijn is gewoon echt pijn, geen branderig gevoel. Daarbij idd een zwaar gevoel. Alsof er een steen in ligt ofzo.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:53

Misschien een rare vraag maar moet je ook boeren? Ik zou gewoon eens rennies proberen. Baat het niet dan schaadt het niet

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 06:54

Nee die drang heb ik op dat moment niet.

Rennie zet ik op het lijstje van probeersels :')

Iemand een Kerstmuts gevonden?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:07

Dat gevoel van iets heel zwaars op de maag ken ik inderdaad wel, dat heb ik ook eens een paar keer gehad, maar ik had het overdag, en zo erg dat ik haast niet kon lopen := Zeker geen maagzuur, maar bij mij leek frisdrank toen wel een beetje te helpen. Even later ging het idd vanzelf weg, en ik heb er nu al maanden geen last meer van gehad, en heb geen idee wat het geweest is :=
Heb je toevallig ook wel eens last met slikken, dat het eten niet goed je maag in zakt als je te snel eet? Daar had ik rond die tijd meer last van, maar geen idee of er een connectie was..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 07:10

Nee, geen moeite met slikken. Kan ook wel eigenlijk alles eten overdag. En normaal ging dat s nachts ook wel goed.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:15

Klinkt mij als maagzuur of galblaas..
Ik zou toch even een bezoekje aan de huisarts brengen. Juiste behandeling en/of medicatie is wel handig, voor het erger wordt.
Beterschap ermee, weet hoe naar het is om 's nachts steeds zo beroerd te zijn.
Ik heb een maagvliesontsteking gehad en je klachten zijn aardig herkenbaar.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:27

Als je het alleen 'snachts hebt zou ik er echt mee naar de HA gaan :j

En eerst uitzoeken wat het is voor je allerlei probeersels neemt, de pijn wel weg is maar je niet weer wat er zit.

[o]

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 07:30

Ja dan miss maandag toch de huisarts even bellen.

Het gekke is gewoon dat het komt en gaat. Kan er ook weken geen last van hebben en dan weer wel. Het is ook niet alle nachten.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:33

Het heeft ook wel wat weg van galstenen. Ik zou dus zeker gewoon naar de huisarts gaan en je verhaal vertellen, die bekijkt dan wel wat verstandig is om te doen.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 07:38

Kreeg idd via pb ook al de tip om naar galstenen te laten kijken.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:21

Ik had hetzelfde bij galstenen, ook alleen snachts. Ik geloof dat tussen 11 en 2.00 uur je gal het meest werkzaam is in de vertering.

Probeer eens een warme kruik erop te leggen, hoofdkussen hoog en je benen dan opgetrokken. Op je maag met de klok mee wrijven kan ook helpen en dan de pijn uitzingen. Kan soms wel twee uurtjes duren. Probeer eens een paracrtamol dat hielp bij mij soms

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:31

Als het maagzuur is helpt een glas water met een halve theelepel baking soda ook super goed.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:34

Het klinkt wel een beetje als maagzuur klachten. Maar is zo lastig inschatten. Wat je daarvoor inderdaad kan doen wat hier boven al geschreven is je hoofdeind een stukje omhoog.
En evt iets van omeprazol/pantoprazol bij de drogist halen. Rennies zijn de meningen een beetje over verdeeld bij kortdurig af en toe gebruik kan het geen kwaad maar als je het regelmatig gebruikt kunnen de klachten weer verergeren door de rennies zelf.


Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:36

Vind het veel meer klinken als galstenen. Zeker even mee heen gaan.

Ik heb zelf laat van oprispingen, maar nooit 's nachts.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:40

Wat gebeurt er wanneer je met het hoofdeinde een stukje omhoog slaapt? Het klinkt alsof je last van reflux kunt hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, BETUWE, bonnie1998, Mars en 41 bezoekers