Roné's B debuut!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 12:56

Ik heb lang zitten twijfelen of ik de foto's wel wilde plaatsen, want ze zijn nou niet bepaald het meest *ehum* correct rijvaardig.
Maarja, de fotografen aanwezig hadden toch wel héle mooie plaatjes geschoten, dus ik kan het toch niet laten. Ik zal eerst even de situatie uitleggen :D

11 september hadden Roné (volledig Horonae) en ik ons B debuut gepland staan. Ander terrein, voor het eerst rijden op gras, een enorme open vlakte als inrijring en een jury die niet een fan is van tuigers. Dat heeft natuurlijk alle ingrediënten voor een top proef! :P

Alsnog erheen gegaan, en uiteraard, de trailer uit en mevrouw ontplofte, haar innerlijke hete tuiger kwam naar buiten. Ik had ook niet anders verwacht van der :o . Thuis met trainingen is ze behoorlijk kalm en écht een fijn paard, op ander terrein, tsja, daar moeten we nog aan werken.

De foto's zijn van het inrijden en het is misschien wel te zien dat ze behoorlijk heet was. Ik was dan ook vooral bezig met niet in rengalop overal rond te racen, en niet zo zeer met fijne ontspannen nageeflijkheid, want dat zat er gewoon niet in.
Rijtechnisch commentaar hoeft dan ook niet zo zeer, tips om je paard wat te kalmeren op wedstrijd zijn altijd welkom. Verder gaan we gewoon lekker kilometers maken. :j

Deze mooie foto's zijn gemaakt door Patricia Fotografie en Pascal Bakker Fotografie!

Paspoortje:
Sportnaam: KS Horonae Gold
Roepnaam: Roné
Leeftijd: 4
Geslacht: Merrie
Type: KWPN Tuiger (Atleet x Orona (v. Jochem))


1. "Maar baas, een proef op 2 benen is toch ook leuk?"
Afbeelding

2. Lekker nekkie :o
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Turbo = Aan
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Mooi koppie <3
Afbeelding

9. Even jasje gaan halen
Afbeelding

10. Ondanks dat ze niet makkelijk is, word ik altijd super blij en trots van haar!
Afbeelding

11. Hup, jasje aan.
Afbeelding

12. Tijdens de proef, ze was nu gelukkig wat gekalmeerd.
Afbeelding

13. En afgroeten! _/-\o_
Afbeelding


Uiteindelijk hebben we 181 en 183 punten gehaald, wat goed was voor 2 winstpunten! Ik was prima tevreden met onze eerste wedstrijd. De volgende staat voor 23 oktober op de planning, ik heb goede vertrouwen, we komen er wel *\o/*

Reacties vinden we super leuk :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Anoniem

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:00

Wat een knap dier zeg, en ik vind foto 6 supermooi!

Wat me wel opvalt, is dat je niet helemaal lekker zit in dit zadel. Je onderbeen steekt te ver naar voren en je zit wat achterin het zadel.
En volgende keer de teugels iets korter nemen, misschien helpt dat wel wat aan je houding.

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 13:08

Joolien schreef:
Wat een knap dier zeg, en ik vind foto 6 supermooi!

Wat me wel opvalt, is dat je niet helemaal lekker zit in dit zadel. Je onderbeen steekt te ver naar voren en je zit wat achterin het zadel.
En volgende keer de teugels iets korter nemen, misschien helpt dat wel wat aan je houding.


Ja, mijn teugels zijn altijd al een puntje geweest, daar ben ik nu hard op aan het letten, word ze nu in de training ook ineens een stuk lichter van in de hand! :D

En mijn zadel is inderdaad niet helemaal fijn voor mij, het ligt alleen héél erg fijn voor haar rug. Volgende keer dat de zadelmaker komt wil ik vragen of hij hem aan de achterkant wat kan op hogen zodat mijn bekken wat meer gekanteld word.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:19

Wat een gaaaaf dier! En je hebt je eigen outfit perfect gestyled op haar looks, supermooi.

Je hoeft je voor de hogere klasses straks in ieder geval geen zorgen te maken over de oprichting! :))

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Anoniem

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:31

Ik ben geen superkenner wat betreft zadels, maar ik denk niet dat de zit ophogen gaat werken, ik denk dat je meer steun moet krijgen bij je benen.
En wat betreft teugels, soms is t handig om een gekleurd elastiekje op je teugel te doen, zodat je goed kunt zien waar je vast moet houden. :D

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 14:12

Rije schreef:
Wat een gaaaaf dier! En je hebt je eigen outfit perfect gestyled op haar looks, supermooi.

Je hoeft je voor de hogere klasses straks in ieder geval geen zorgen te maken over de oprichting! :))

Haha, ja, in het dagelijks leven ben ik niet zo modebewust, maar op mijn paard probeer ik dat dan maar goed te maken *D
En oprichting hebben we wel ja, maar ik streef momenteel eigenlijk vooral naar lang en laag :')

Joolien schreef:
Ik ben geen superkenner wat betreft zadels, maar ik denk niet dat de zit ophogen gaat werken, ik denk dat je meer steun moet krijgen bij je benen.
En wat betreft teugels, soms is t handig om een gekleurd elastiekje op je teugel te doen, zodat je goed kunt zien waar je vast moet houden. :D

Mijn trainer had even naar mijn zadel gekeken en die gaf als tip de achterkant wat ophogen. Maar ik denk dat het beste idee is om er even een zadelmaker bij te halen. Ik wilde alleen eerst een bitfitter laten komen, en dan de spaarpot maar weer zien te vullen :')

Dat met dat elastiekje is wel slim! Ik heb ook van die gripteugels, dus ik moet eigenlijk aanhouden om ipv leertje nmr. 3, leertje nmr. 2 vast te pakken, maar dat is even wennen :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:22

Wat een gaaf dier heb je zeg

Wat je zadel en je zit betreft ben ik het met joolien eens.

Maar ga zeker door, ik vind je merrie een plaatje namelijk <3

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador


MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:48

Yeah Horonae!
ondanks dat ze zo druk was toch super met 2 winstpunten naar huis! +:)+

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 18:18

LisaVH96 schreef:
Wat een gaaf dier heb je zeg

Wat je zadel en je zit betreft ben ik het met joolien eens.

Maar ga zeker door, ik vind je merrie een plaatje namelijk <3

Dankjewel! De fotografen vonden haar niet voor niets zo leuk, kleine showbink :')

MonteKarlo schreef:
Yeah Horonae!
ondanks dat ze zo druk was toch super met 2 winstpunten naar huis! +:)+

Hahaha, echt een toptuiger hea 8-)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:23

Dat heb je dan nog netjes opgelost gekregen om alsnog 2 punten te rijden! Lekker kilometers maken, ik vind het wel een erg leuk paard.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:30

Ik vind dit leuke foto's :) blij en alert paard met een stel grote blije oren er op en een ruiter die daar op zit om te leren en niet boos gaat zitten zagen of sleuren. Je hebt een leuk paard!

Veel plezier en met wat meer ervaring en kilometers samen komt dit vast helemaal goed!

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:26

Wat een gaaf en super knap paard! Begrijp helemaal dat je super trots bent :D

Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:39

Wat een leuk paard!! keep us posted!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:52

Mooi paard!

Betreft het zadel heeft opvullen aan de achterkant 0 zin, als je je bekken meer wilt kantelen zullen ze eerder aan de voorkant pads plaatsen of aan de voorkant meer opvullen.

nikysa90

Berichten: 781
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:11

wat is ze gaaf! leuk dat uitbundige en die vrolijke oortjes erop! Ziet eruit alsof je het goed hebt opgelost en wat knap dan 2 winstpunten op je 1e wedstrijd met een 4jarige!
welk merk shirtje draag je trouwens? vind hem chique!

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 21:27

Bedankt voor alle lieve complimenten. Ik ben inderdaad super blij met haar, ze volgens mij echt mijn once in a lifetime, helemaal gek op der!
@sannedeedee1, ja, ik zit er over na te denken te gaan sparen voor een nieuw zadel want ons beide goed past, maar eerst maar eens even geld opzij zetten :D

@nikysa90, volgens mij staat achterop het shirt Bella Rose, ik zal het morgen even nakijken. Ik heb overigens wel mijn plastron er overheen, dat hoort niet bij het shirt.
Het is een fijne shirt, lekker dun dus krijg je het niet te warm in.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:23

Dat van je zadel viel me ook meteen op.

Maar wat n gaaf beeld zeg, jij en jouw paard. Daar komt echt wat binnen :-)

Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:29

Tuigerpowerrrrr!

Herkenbaar gedrag van je paardje. Lekker kilometers maken en jezelf de kop niet gek laten maken

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:33

TS, geen rijtips hier. Alleen: wat een PRACHTIG paard! supersupergaaf. Ik wil nog veel meer plaatjes van jullie zien :)

nikysa90

Berichten: 781
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Roné's B debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:31

Ik heb je pb gestuurd ;)

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 07:45

nikysa90 schreef:
Ik heb je pb gestuurd ;)

En ik heb een pb teruggestuurd :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_ en 4 bezoekers