Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 15:17

Pfoeh, wat valt dat zwaar. Gedag zeggen tegen je aller beste vriendje.
Maar ik weet dat het voor beide goed is zo. Zondag breng ik Andor naar zijn nieuwe eigenaar aan de andere kant van het land, terug naar waar hij ooit 12 jaar geleden geboren is :D

Ik ben m'n gele vriend enorm dankbaar voor de 9 jaar die we samen hebben gehad.
We hebben een zware start gemaakt, maar uiteindelijk zijn we daar alleen maar beter van geworden.
Het eerste half jaar deden we alles samen maar Andor was enorm dominant en ik had geen idee wat ik daarmee aan moest. Na een half jaar "braaf" zijn vond Andor het genoeg en nam hij de leiding..

Dankzij heeeeel veel grondwerk en Parelli waarbij we 4 weken intern op training zijn geweest ging het langzaam beter. Het duurde even voor we het vertrouwen terug hadden maar de afgelopen 5 jaar hebben we volop genoten samen. <3

En nu? nu ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Andor heeft mij veel geleerd, en ik Andor. Nu is het tijd dat iemand anders nog heel veel van hem gaat leren ;) Alles waar ik ooit van droomde als jong meisje heb ik met Andor werkelijk kunnen maken.

Afbeelding
Heerlijk snorkelen in de zee

Afbeelding
Mijn doel was M1+1 tussen de paarden, inmiddels mogen we M2 starten :=

Afbeelding
Onze eerste punten in het M1 behaalde we bitloos, ook de L2 hebben we volledig bitloos doorlopen.

Afbeelding
Ik besmette meerdere mensen met het Fjordenvirus...

Afbeelding
We genieten volop van de natuur om ons heen


Afbeelding
De gopro gaat ook geregeld mee op pad, spannend hoor :oo

Afbeelding
Toen ik een half jaar niet mocht rijden i.v.m. een whiplash hebben we ons bezig gehouden met VD.
Iets wat we beide geweldig vinden!

Afbeelding
We hebben zelfs een clinic gegeven, Andor wacht netjes op de uitleg :o

Afbeelding
Springen doen we ook geregeld. Niet hoog, maar he, we sprongen :D

Afbeelding
We hebben ook nog wat Endurance wedstrijd gestart we zijn geëindigd om Klasse 1 + 4

Afbeelding


En western trail, waarom niet?


We zijn gezegend met een ven vlakbij, met lekker weer gaan we hier lekker zwemmen.

Afbeelding
En tot slot deze prachtige foto die een kennis gisteren van ons heeft gemaakt.
Ze wist overigens niet dat hij zondag gaat, hoe toepasselijk.

Stiekem had ik gehoopt al een nieuwe vriendje te hebben gevonden zodat het verdriet wat minder zou zijn, maar helaas.
Het vinden van het perfecte paard is lastig, vooral als je zo'n kanjer hebt gehad :o
Maar we zoeken rustig verder, er komt vast wel iets op mijn pad.

Het gaat je goed vriendje! Ik zal je enorm gaan missen ;(


Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:22

Zo te zien hebben jullie het heel goed en leuk gehad samen de afgelopen jaren, je zult hem vast erg gaan missen.

Hopelijk vind je snel een nieuwe kanjer waar je weer lekker mee aan de gang kunt, sterkte!

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:36

Mooi dat je het iemand anders gunt om van hem te leren! Succes met de zoektocht naar je topper

qweeny10
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:44

Heel mooi geschreven. Sterkte van ons anja en winnetou

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:48

Wat een mooi overzicht en wat een plezier straalt er vanaf! Veel sterkte

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:52

Ahh die met die selfie stick is echt super leuk !! :D

Wat jammer dat je hem verkoopt, jullie zien er echt uit als een goed team!

weet je het zeker? Ik heb al jaren spijt van de verkoop
van mijn fjord..

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:08

Sorry als het misschien verkeerd/onaardig overkomt maar hoe kun je je beste vriendje verkopen? Als ik de foto's zo zie zijn jullie helemaal gelukkig met elkaar en een super goed team!! Ook al heb je veel geleerd, dan nog raak je nooit uitgeleerd van elkaar.

Sorry, begrijp gewoon niet hoe je hem weg zou kunnen doen. :o zou dit echt nooit kunnen!

FemJarig

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:19

Ik snap dat eerlijk gezegd ook nooit zo goed:
'Ik heb een nieuwe uitdaging nodig'...
In mijn ogen kun je die uitdaging ook zoeken samen met je huidige pony...

Ik snap dus de bovenstaande reacties heel goed.. Ik zou mijn beste vriend (en zo ziet jullie band er absoluut uit) nooit kunnen verkopen.


Maar dat terzijde:
Prachtige pony, prachtige foto's... Mooi wat jullie bereikt hebben! Je vindt vast een prachtig huisje voor hem...
Succes met het afscheid :)

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

angelax

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:23

Wat een mooie fjord! De foto's zien er ook geweldig uit zo veelzijdig wat jullie bereikt hebben! Hopelijk komt hij bij zijn nieuwe baasje net zo ten goede als bij jou..

Succes met je zoektocht naar een nieuwe topper!

zinaldo <3
er gaat niks boven groningen !


melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:15

Wat een ontzettend leuk beestje, mooie foto's!
Veel succes met het vinden van een nieuw maatje, ik zou het niet kunnen.

In welk ven zwem jij? Ik heb ooit heel veel rondgereden in/om de oisterwijkse bossen & vennen maar ik weet nooit waar we wel/niet in kunnen :P

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:28

Die foto met de selfiestick is echt super grappig!

Veel succes met het zoeken naar een nieuw maatje!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:11

Fem schreef:
Ik snap dat eerlijk gezegd ook nooit zo goed:
'Ik heb een nieuwe uitdaging nodig'...
In mijn ogen kun je die uitdaging ook zoeken samen met je huidige pony...


niet als je je nieuwe doelen, wensen of dromen, buiten het bereik van je huidige pony vallen.
stel je voor dat de droom van TS is om grandprix's te gaan lopen..
En als dat nu ook nog binnen het potentieel van van TS zelf ligt.
De kans dat een fjord ook zo ver kan komen, of binnen een redelijk termijn is behoorlijk klein.

of wie weet wil ts zich wel gaan richten op cross, ohh absoluut zal de pony wel een b paardencourse kunnen springen.. maar als je verder wilt?

je kunt die uitdaging zoeken met je huidige pony, zeer zeker als er doelen zijn die je wilt halen binnen de kwaliteiten en het potentieel van je dier..

paardrijden en met name paard houden is een dure bezigheid.. dan kun je hele goede vrindjes zijn, maar als wat je wilt absoluut niet mogelijk is, moet je dan 20 jaar wachten voor je een droom kunt najagen.. En in hoeverre overleeft een vriendschap als je niet dat kunt doen wat je het liefste zou doen.

de pony heeft nu nog een prachtleeftijd om met een nieuwe baas een mooie toekomst tegemoet te gaan. Ik vind het juist verstandig dat je je doelen en wensen opnieuw bekijkt voordat een pony 'te oude' wordt om makkelijk nog een mooi nieuw adres te vinden.. Nu heeft het dier nog alle kansen..

houden van is soms ook kunnen loslaten.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:38

Zien eruit als prachtige jaren. Vind het erg knap dat je hem kan loslaten omdat je ziet dat je aan een nieuwe uitdaging toe bent! Mijn respect heb je.

Carlos <3

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:57

Ik zou dit ook absoluut niet kunnen, maar mijn doel was een maatje voor het leven en die heb ik gevonden.
Het kan heel goed zijn wat Elena heel mooi verwoord. En dan vind ik het een heel goed besluit.

Ts: fijn dat je zo'n fijne tijd samen hebt gehad. Ik hoop dat je net zo'n leuke partner gaat vinden.

Anoniem

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:49

Wat een mooi team zijn jullie geweest, zoveel valt wel te zien aan de foto's! Ik hoop dat je met een nieuw paard weer net zoveel moois mag meemaken.

lovemycandy
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-10-16

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:35

Altijd fijn als je kan terug kijken op een geweldige tijd samen! Missen zul je hem altijd maar je hebt wel de mooie momenten om aan terug te denken. :D

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 20:39

elenaMM77 schreef:
Fem schreef:
Ik snap dat eerlijk gezegd ook nooit zo goed:
'Ik heb een nieuwe uitdaging nodig'...
In mijn ogen kun je die uitdaging ook zoeken samen met je huidige pony...


niet als je je nieuwe doelen, wensen of dromen, buiten het bereik van je huidige pony vallen.
stel je voor dat de droom van TS is om grandprix's te gaan lopen..
En als dat nu ook nog binnen het potentieel van van TS zelf ligt.
De kans dat een fjord ook zo ver kan komen, of binnen een redelijk termijn is behoorlijk klein.

of wie weet wil ts zich wel gaan richten op cross, ohh absoluut zal de pony wel een b paardencourse kunnen springen.. maar als je verder wilt?

je kunt die uitdaging zoeken met je huidige pony, zeer zeker als er doelen zijn die je wilt halen binnen de kwaliteiten en het potentieel van je dier..

paardrijden en met name paard houden is een dure bezigheid.. dan kun je hele goede vrindjes zijn, maar als wat je wilt absoluut niet mogelijk is, moet je dan 20 jaar wachten voor je een droom kunt najagen.. En in hoeverre overleeft een vriendschap als je niet dat kunt doen wat je het liefste zou doen.

de pony heeft nu nog een prachtleeftijd om met een nieuwe baas een mooie toekomst tegemoet te gaan. Ik vind het juist verstandig dat je je doelen en wensen opnieuw bekijkt voordat een pony 'te oude' wordt om makkelijk nog een mooi nieuw adres te vinden.. Nu heeft het dier nog alle kansen..

houden van is soms ook kunnen loslaten.


Amen, precies wat jij beschrijft is wat ik voel. Natuurlijk doet het pijn om je beste vriendje te verkopen. Maar soms moet je dingen loslaten om verder te kunnen komen. Toen ik Andor kocht had ik bepaalde dromen, al deze dromen zijn dubbel en dik uitgekomen. Door deze dromen uit te laten komen krijg je nieuwe dromen.

Juist van de weg naar deze dromen toe heb ik zo enorm genoten. Daarom zou ik dat graag weer met een ander paard opnieuw beleven. Andor geniet het meest van buitenrijden, dat is dus ook wat we voornamelijk doen. Mijn grote droom is om "ooit" nog eens Z1 te starten. En daarvoor vind ik Andor te weinig plezier hebben in het rijden in de bak. Moet ik dan mijn paard tekort doen omdat ik een droom heb? Ik gun het daarom iemand om nog net zoveel van hem te kunnen genieten als ik al die jaren heb gedaan <3

In mijn ogen is dat meer vriendschap dan een paard houden en te stoppen met dromen <3

Anoniem

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:31

Leuk fotos!
12 jaar is prima leeftijd voor paard om nog vele leuke jaren te hebben bij een nieuwe eigenaar. Leuk dat je dat ook gund!

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 01:41

Andor is een leuke Fjord!
Jammer om zo'n fijn team uit elkaar te zien gaan. Wat zullen jullie elkaar gaan missen..
Ik geloof ook niet dat ik zo'n keuze wegens ambities zou kunnen maken maar ik wens je natuurlijk veel succes straks met je nieuwe paard. Sterkte morgen!

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 06:43

Dankje JPS! Ik weet zeker dat ik hem enorm ga missen maar het feit dat ik zag dat er echt een klik was tussen Andor en zijn nieuwe eigenaresse maakt veel goed :)

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 06:43


Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Andor bedankt voor 9 geweldige jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:33

Ik vind het heel knap dat je de keuze hebt gemaakt. Ware vriendschap!
Blijft moeilijk, maar uiteindelijk voor Andor en voor jezelf de beste keuze.
Ik ben er ook achter gekomen toen ik mijn Fjord verkocht. Bij mij had ze niet meer het plezier dat ik haar gunde. Nu staat ze ergens anders en heeft ze veel plezier. Deed zeer om haar weg te doen, maar nu ik zo zie hoe blij ze is, is dit voor haar de beste beslissing geweest.

Heel veel succes met het afscheid en met de zoektocht naar een nieuw paard.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag en 88 bezoekers