Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 12:15

Na lang nadenken, dingen op papier zetten etc etc is het eindelijk zover... We gaan voor ons eerste kindje!

Mijn vriend en ik wonen nu 1.5 jaar samen.
We wonen op het moment in een appartement met 1 slaapkamer.
Zojuist hebben we net een huis gekocht, een eengezinswoning met 3 slaapkamers en in een kindvriendelijke en rustige woonwijk.
Na de aankoop van onze woning begonnen dan toch echt mijn eierstokken te rammelen :')
Ik wilde al langer een kind alleen waren de omstandigheden er niet naar.
Een te klein huis, financieel de zaken niet op orde en we hadden er ook geen tijd voor.

Nu we eigen woning gekocht hebben welke groot genoeg is, financieel alles op orde hebben en ik parttime werk kunnen we er dan eindelijk aan geloven.

Alleen ben ik benieuwd hoe jullie het eerste kind ervaren hebben.
Van de zwangerschapstest tot aan het eerste jaar.

Ik ben momenteel nog niet zwanger maar we zijn ermee bezig, we hebben geen haast.

Hebben jullie tips bij het zwanger worden, tijdens de zwangerschap, bevalling, aanschaf babyspullen etc?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

In verwachting van een klein wondertje


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:21

17wkn geleden is ons eerste kindje geboren, werkelijk alles vanaf zwangerschapstest tot aan nu was een groot drama, maar nu sinds een week betrap ik mezelf erop dat ik sommige momenten wel van hem kan genieten :)

Er loopt trouwens al een topic: [HK] Zwanger worden, hoe doe je dat?

[o]

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:23

Poe, in het kort:

Zwanger worden: grote verrassing
Zwangerschap: doodziek
Bevalling: paar medische missers maar verder goed.
M'n zoon: het meeste geweldige ventje wat er bestaat
Ouderschap: zwaarder dan je je kan bedenken, maar ook mooier dan je je kan bedenken.

Ik zou het achteraf niet anders hebben gedaan.

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 12:26

verootjoo schreef:
17wkn geleden is ons eerste kindje geboren, werkelijk alles vanaf zwangerschapstest tot aan nu was een groot drama, maar nu sinds een week betrap ik mezelf erop dat ik sommige momenten wel van hem kan genieten :)

Er loopt trouwens al een topic: [HK] Zwanger worden, hoe doe je dat?


Dat topic gaat over het algemeen enkel over het zwanger worden.
Maar ik wil ook echt meer te weten komen over de voorbereiding op de komst van het kind etc. etc. :)

Wat vervelend dat het een drama was voor jullie.
Hopelijk kun je nu wel lekker genieten! :)

In verwachting van een klein wondertje

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:34

Ik zou als grote tip geven, niet te veel horrorverhalen te lezen en je eigen ding doen. En geen dingen doen, onder druk omdat het "zo hoort".


famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 12:37

chanel1985 schreef:
Ik zou als grote tip geven, niet te veel horrorverhalen te lezen en je eigen ding doen. En geen dingen doen, onder druk omdat het "zo hoort".


Hier ben ik dus ontzettend bang voor.
Dat als je op een gegeven moment bekend maakt dat je zwanger bent je overmatig tips krijgt van iedereen en vooral van onze ouders en op een gegeven moment niet meer weet wat je nou moet :o

In verwachting van een klein wondertje

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:40

Ik volg ook even, nu nog even geen kinderen. Moet ik eerst stabiele gezondheid situatie hebben (als dat ooit komt, haha). Maar de wens is er wel. :)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:43

famoza schreef:
chanel1985 schreef:
Ik zou als grote tip geven, niet te veel horrorverhalen te lezen en je eigen ding doen. En geen dingen doen, onder druk omdat het "zo hoort".


Hier ben ik dus ontzettend bang voor.
Dat als je op een gegeven moment bekend maakt dat je zwanger bent je overmatig tips krijgt van iedereen en vooral van onze ouders en op een gegeven moment niet meer weet wat je nou moet :o


Die krijg je sowieso ongevraagd :+ je neemt gewoon alleen de tips aan waar je wat mee kan en de rest laat je banketstaaf. :)

[o]

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:53

Ik was in één keer zwanger, maar dat is natuurlijk uniek :+
Mijn zwangerschap was perfect. Ik ben drie weken misselijk geweest en werd 's nachts met enorme hongersnood wakker _O-
Bevalling was dramatisch, maar na 45u en de hele pijnlijke vacuüm cup was ze daar dan eindelijk.

Helaas heeft ons huwelijk het niet overleeft, maar dat was natuurlijk niet door onze dochter zelf. Door de enorme verandering veranderde mijn man compleet en zijn we er achter gekomen dat hij zwaar autistisch is. Tegelijkertijd werd bij mij een spierziekte ontdekt en speelde er nog meer tussen ons waardoor een scheiding niet meer te voorkomen was.

Denk niet te licht over jullie relatie. Een kind zet een vergrootglas op problemen tussen jullie. Als ik één raad zou geven zou het zijn dat jullie over elk klein probleempje moeten praten en eruit moeten komen.

De rest spreekt eigenlijk voor zich en kom je al doende zelf achter :)

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:54

Die ongevraagde tips krijg je sowieso. Ik ben nu zwanger van de 22 en bij nr 1 kregen we veel verschillende adviezen. Laten huilen, in eigen kamer slapen. Maar wij hadden al tijdens de zwangerschap in ons hoofd wat we gingen doen en dat hebben we altijd gevolg. Ook bij de rest van de dingen in dat eerste jaar hebben we ons gevoel en ons zoontje gevolgd en het is nu een heerlijk 2 jarig ondernemend ventje, die we dus tot 9 maanden leeftijd bij ons hebben laten slapen, nooit hebben laten huilen. En dat doen we nu nog niet.

Het is echt een kwestie van je eigen gevoel volgen en je kind volgen. Je maakt fouten, dat doen we allemaal, maar het komt allemaal wel in orde. En heel belangrijk. Geniet overal van, want voor je het weet is het voorbij en zijn ze groot.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:56

famoza schreef:
verootjoo schreef:
17wkn geleden is ons eerste kindje geboren, werkelijk alles vanaf zwangerschapstest tot aan nu was een groot drama, maar nu sinds een week betrap ik mezelf erop dat ik sommige momenten wel van hem kan genieten :)

Er loopt trouwens al een topic: [HK] Zwanger worden, hoe doe je dat?


Dat topic gaat over het algemeen enkel over het zwanger worden.
Maar ik wil ook echt meer te weten komen over de voorbereiding op de komst van het kind etc. etc. :)

Wat vervelend dat het een drama was voor jullie.
Hopelijk kun je nu wel lekker genieten! :)

Nee hoor daar zitten ook
Mama's en zwangeren

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:58

Van de 22e?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:02

rockwitch schreef:
Die ongevraagde tips krijg je sowieso. Ik ben nu zwanger van de 22 en bij nr 1 kregen we veel verschillende adviezen. Laten huilen, in eigen kamer slapen. Maar wij hadden al tijdens de zwangerschap in ons hoofd wat we gingen doen en dat hebben we altijd gevolg. Ook bij de rest van de dingen in dat eerste jaar hebben we ons gevoel en ons zoontje gevolgd en het is nu een heerlijk 2 jarig ondernemend ventje, die we dus tot 9 maanden leeftijd bij ons hebben laten slapen, nooit hebben laten huilen. En dat doen we nu nog niet.

Het is echt een kwestie van je eigen gevoel volgen en je kind volgen. Je maakt fouten, dat doen we allemaal, maar het komt allemaal wel in orde. En heel belangrijk. Geniet overal van, want voor je het weet is het voorbij en zijn ze groot.



Inderdaad, dat bedoel ik ook. Wij hebben het omgekeerde gedaan, onze zoon ligt al van dag 1 thuis in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer. Dit zowel voor veiligheidsredenen en ook gewoon omdat wij dat het beste vinden, net zoals jij het omgekeerde beter vind.

Wat is het beste? Waar men als ouders zich goed in vinden. En dat is voor iedereen anders.

Maar ik heb ook al commentaar gehad van mensen die hun eigen idee het beste vonden, niet alleen voor hun eigen maar ook voor andere. Ik snap niet waarom dat dat nodig is, je maakt er enkel mensen onzeker van. Die beginnen met een hele lijst van argumenten op te noemen, waarom het zo slecht is wat ik doe.
En geloof me als je juist bevallen bent, komt dat dubbel zo hard aan en kan je minder goed het naast je neer leggen.

biancatjuh27

Berichten: 317
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:12

Hier was ons eerste kindje een verrassing, ik was al 21 weken toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.

Een tip die ik kan geven is, hou je niet teveel vast aan het zwanger willen worden.

[HK] Tips en trics zwangerschap #2 is ander topic over zwangerschap en kinderen hebben.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:17

Aah stomme telefoon. Ik bedoel natuurlijk de 2e.

Chanel, iedereen moet gewoon doen waar ze zich fijn bij voelen en waar hun kind het beste op reageert. Er is geen goed en fout. Behalve slaan etc, maar dat is even een extreem voorbeeld.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:09

Mijn twee jarige slaapt nog steeds bij mij in bed en ik geef ook nog bv. Het is niet de meest geaccepteerde weg, maar ik doe wat ik denk wat goed is.
Wat voor voorbeeld geef je je kind als je iedereen maar probeert te pleasen :)

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:20

Mijn dochter is anderhalf en ik was direct zwanger. Eerste trimester was zwaar. Hevige buikpijn en ik lustte alleen Bram patat met mayo.

Kamertje voor baby werd aan kant gemaakt en ik las me in over borstvoeding en opvoedmethodes. Ik wilde liever KV geven dacht ik toen.

Kochten de duurste wagen, gingen grote wonen noem het op..

Anderhalf jaar later heeft dochter nog geen enkele dag in kamer geslapen. Gebruiken we de kinderwagen bijna nooit en ze krijgt nog altijd borstvoeding. Draagdoek en zijn hier heel belangrijk en we slapen samen tot ze zelf zegt ik wil een eigen bed.

Ik heb veel gehad aan bepaalde facebook groepen.

La leche leaque voor raad over borstvoeding.
Veilig samen slapen voor raad over samen slapen met je baby.
Onvoorwaardelijk ouderschap voor raad over .. De naam zegt het al.
Draagpraat voor advies over draagdoeken.
Bewust ouderschap met de antroposofie voor alles antroposofisch.
Natuurlijk gezond leven zwangerschap en opvoeden voor raad over leven zonder troep (voedsel e.d, kwaaltjes bij kids)
Vaccinvrij voor info over niet vacciberen. (Beter van alle kanten alles weten en dan beslissen dan onwetende keuze maken)

En nog veel veel veel meer haha. Ik zou zeggen voeg toe en lees. Lees

11-02-2015 stond voor ons de tijd stil. Inmiddels gaat de tijd te snel! *Amy Diana is geboren*

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:00

phormicola schreef:
Mijn twee jarige slaapt nog steeds bij mij in bed en ik geef ook nog bv. Het is niet de meest geaccepteerde weg, maar ik doe wat ik denk wat goed is.
Wat voor voorbeeld geef je je kind als je iedereen maar probeert te pleasen :)



Dat is ook zo, daarom heb ik ook blijven doen wat ik wou doen ongeacht dat er moeders zeiden dat ik een hechtingsgestoord kind ging krijgen doordat ik hem niet bij mij liet slapen |o

Er zullen ook omstandigheden zijn waardoor je misschien dingen niet of niet meer kunt doen door omstandigheden.
Ik heb bv zo een dure draagzak gekocht maar heb mijn kind niet kunnen dragen door ernstige bi en heb ik maar 5 weken borstvoeding kunnen geven.

2 dingen die ik graag wou doen, maar die ik niet kon en bij een 2de kindje ik ook niet ga doen kunnen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:44

Ik wilde heel graag heel lang BV geven en vond kinderen lang bij de ouders laten slapen ook overdreven.

Heb alle mogelijke moeite gedaan maar kind kan gewoon niet aan de borst drinken. 15wkn gekolfd, bleef maar afvallen, had nergens tijd voor en werd knettergek, dus dan maar poedermelk.

En ons kind wil niet alleen slapen dus slaapt lekker bij ons. Bij ons slaapt ie de nacht door en in z'n eentje op z'n kamer niet, nou dan is de keus snel gemaakt. Hij zal op z'n 16e heus niet meer bij ons slapen :)

[o]

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:50

Moest het bij ons veilig zijn en ons kind had anders niet geslapen, had ik het misschien wel gedaan, maar onder onze omstandigheden, is het een dikke no go onder elke omstandigheid.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:21

Veiligheid staat voorop in elk geval.

Ik wilde ook lang bv geven, maar ik had gewoon niet genoeg, meneer wilde na 10 weken bijna 24 uur aan de borst en hij bleef honger hebben. Dus toen 's nachts zat ik huilend met kind aan de borst. Toen is mijn vriend naar beneden gegaan, heeft een fles gemaakt en we hadden eindelijk een mannetje die tevreden en voldaan was. Wel nog tot 4 maanden ochtend en avond even bv gegeven. Ook vooral gedragen in draagdoek, want alleen slapen ging niet. Maar als ik dan nu kijk, hij slaapt heerlijk in zijn raceauto bed. We hoeven er niet bij te blijven. Slaapt over het algemeen gewoon de hele nacht, alleen soms is de speen kwijt dus dan roept hij, maar dan is het speen erin en hij slaapt weer.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:31

Als ik medisch beter ben, gaan we ook voor een 2de. Ben nu al aan het tobben over of ik uberhout nog ga proberen borstvoeding te geven of ik ineens flesjes gaan geven.
K heb het er heel moeilijk mee gehad dat ik moest stoppen, dan is het misschien beter om het ook niet meer te proberen.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 01:08

Zwanger worden duurde hier lang, anderhalf jaar uiteindelijk nog net zonder medische hulp gelukt ondanks dat er hier en daar wat hormonaal onbalans was.
Zwanger zijn vond ik heel fijn, was alleen het eerste trimester vermoeid maar verder sterker dan ooit, met 38 weken nog 8km gewandeld en op de uitgerekende datum nog 5km om de tijd te doden.
Bevallen was minder, met 41+ 3 nog geen uitsluiting en een kind wat het niet meer leuk vond in mijn buik een spoedkeizersnee gehad. Niet ideaal en zeker niet wat ik in mijn hoofd had (thuis bevallen), maar de kans is groot dat we anders geen dochter meer hadden gehad.

Dure kinderwagen nauwelijks gebruikt, ook ik draag veel, eerst met doeken en vanaf 9 maanden met de drager omdat DL niet het geduld heeft om geknoopt te worden.
Vanaf dag 1 samen geslapen in de co-sleeper, met 10 maanden het ledikantje op haar eigen kamer gezet, maar ze slaapt nog steeds (bijna 2,5) een aantal nachten per week bij ons op de kamer.
Hier ook BV, wees niet te bang om hulp in te schakelen als je graag wilt dat het lukt, een lactatiekundige kan die kans echt vergroten. DL krijgt volgende week alweer 2 en half jaar borstvoeding.

Mijn tip is vooral om je eigen gevoel te volgen en de meningen van anderen die daar niet bij passen gewoon te negeren. Twijfel niet aan jezelf.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 01:16

famoza schreef:
verootjoo schreef:
17wkn geleden is ons eerste kindje geboren, werkelijk alles vanaf zwangerschapstest tot aan nu was een groot drama, maar nu sinds een week betrap ik mezelf erop dat ik sommige momenten wel van hem kan genieten :)

Er loopt trouwens al een topic: [HK] Zwanger worden, hoe doe je dat?


Dat topic gaat over het algemeen enkel over het zwanger worden.
Maar ik wil ook echt meer te weten komen over de voorbereiding op de komst van het kind etc. etc. :)

Wat vervelend dat het een drama was voor jullie.
Hopelijk kun je nu wel lekker genieten! :)


Dat topic is inmiddels een HK maar je bent welkom om je aan te sluiten, ik heb het geopend omdat ik dezelfde vragen had als jij.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 03:41

En het gaat echt niet alleen over zwanger worden daar!

:n

zwanger worden ging snel, zwanger zijn viel me alles mee! Het eerste jaar heel bijzonder, razend snel voorbij en doodvermoeiend.


Onderschat de slapeloze nachten niet. En zoals nu, ze slaapt heerlijk! Lig ik wakker |o

maar elke zwangerschap en elk kind is anders!
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik nog nooit zo'n intense liefde gevoeld heb!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, SusanH, Verara en 95 bezoekers