hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 22:25

Hallo,

Ik zit momenteel even met mijn handen in het haar en daarom vraag ik jullie om hulp, wie weet heeft iemand hier ervaring mee/de gouden tip.

Gisterenavond is 1 van mijn honden onder narcose gebracht vanwege een wond bij de staart, gelukkig viel de schade heel erg mee en hoefde ze niet gehecht o.i.d. te worden (DA dacht in eerste instantie dat de staart er misschien wel af moest). Dus naar huis met antibiotica en een spray voor de wond.

Maar nu.. Sinds we thuis zijn, valt zij continu onze andere hond aan.. Ze waren tot gisteren echt GEK op elkaar, nooit gevochten en kunnen niet eens zonder elkaar.. Nu loopt zij constant tegen hem te grommen en blaffen, en ze hebben nu twee keer echt goed gevochten.. Beide keren was het met uitlaten (op de galerij onderweg naar buiten).. Het zijn Chowchows en die hebben er een handje van om vol te gaan als ze eenmaal vechten.. Nou dat doen ze dus ook.. Beide keren heeft mijn vriend ze uit elkaar gehaald, de eerste keer heeft ze hem daarbij perongeluk in zijn hand gebeten (geen open wond gelukkig maar wel pijnlijk).. En nadat ze uit elkaar zijn gehaald blijft ze terug willen aanvallen.. Ik sta echt met mijn bek vol tanden, ze is zo ontzettend lief altijd, doet normaal gesproken geen vlieg kwaad.. En nu is ze zo ontzettend agressief.. Mijn reu is echt een mannetje en pikt dit normaal gesproken echt niet, maar ook hij wordt volledig overdonderd door haar en blijft thuis zelfs bij haar uit de buurt..

We hebben geen pijnstillers gekregen, dus misschien heeft ze zo ontzettend veel pijn nu dat ze daarom zo agressief is? Ik heb geen idee, ik roep maar wat.. Maar kijkend naar de wond, kan ik me dat haast niet voorstellen. Ja het is een nare wond maar het is allemaal oppervlakkig en al heel mooi droog..
Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen? Ze verwonden elkaar flink, dus ik wil dit ook niet langer rustig aan kijken.. Morgenochtend bel ik sowieso meteen de dierenarts, in de hoop dat mijn eigen arts dienst heeft. Maar misschien hebben jullie ervaring met dergelijke situaties. Ik hoop vooral op een hoopgevende toekomst want hier wordt niemand gelukkig van ;( ..


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:29

Even een paar dagen uit elkaar houden, totdat je teefje weer de oude is.
Het is niet niks wat ze heeft meegemaakt, ook onder narcose geweest.
Dat heeft even tijd nodig.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 22:31

Dankjewel voor je snelle reactie. Helemaal uit elkaar houden? Dus ook nu we gewoon in de woonkamer zitten, dan laten ze elkaar wel met rust gelukkig. En dan mijn teefje in de gang leggen, of juist mijn reu (m.a.w. wie hou ik bij ons)? Of wissel ik het dan een beetje af? Ook niet meer samen uitlaten de komende dagen? Sorry voor het vragenvuur haha.


speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:38

Ze zal eerder agressief reageren vanwege de verwondingen dan vanwege de narcose. Ze is immers zwakker dan normaal en teven gaan dan in defense mode. Ik zou even je roedel uitelkaar houden

Be happy eat a snackkie

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:38

Ik bedoel met uit elkaar houden, dat je ze niet de kans geeft om te vechten.
Als ze rustig liggen en ze laten elkaar met rust, dan kunnen ze wel bij elkaar.
Maar als die controle er niet is ondanks jullie 'bevel' dat ze elkaar met rust moeten laten, dan maar even apart in een ruimte.
Uitlaten kan misschien aangelijnd, dat het dan wel gezamenlijk lukt?
Maar probeer in ieder geval te zorgen, dat er geen kans is dat ze elkaar in de haren vliegen.

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ik denk dat het even tijdelijk is.
De narcose en de verwonding kan er ook mee te maken hebben, dat je teefje nu zo anders is.
Ik zou dan op deze manier doorgaan totdat je teefje zich weer goed voelt en genezen is.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 22:49

Bedankt voor jullie reacties, als ik het zo lees word ik er al weer wat rustiger onder. Denk inderdaad ook dat het meer door de verwonding komt inderdaad dan de narcose, echter deed ze voor de narcose niet zo tegen hem maar er is natuurlijk flink aan gezeten weer door de dierenarts!

Als wij erbij zijn in de woonkamer dan is er niks aan de hand gelukkig. Alleen als hij teveel in haar ruimte komt dan gromt ze, maar als wij haar 'corrigeren' dan is het goed. Buiten echter vliegt ze hem zonder duidelijk signaal voor ons aan. Dus inderdaad maar even wandelen met wat afstand er tussen, zodat ze hem niet aan kan vallen. (Ze gromt ineens ook tegen voorbijgangers..)

Ik was even heel bang dat dit ervoor zou zorgen dat ze straks niet meer door 1 deur kunnen (omdat zij zich als een chagrijnige oude muts blijft gedragen :+ ). Maar ik ga er gewoon even boven op zitten, zorgen dat ze niks te kort komen maar ook niet kunnen vechten, en dan hoop ik dat alles straks weer normaal is als zij zich weer wat beter voelt. Dankjulliewel :o !

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:03

Wat is de reden van de wonde? Heeft je teef iets naars meegemaakt met jouw (allicht niet) of andere reu dat ze zich nu verdedigt?

Hopelijk is ze snel haar oude zelve weer.

Don't take anything for granted

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:42

Ik heb zoiets toevallig gehoord laatst van mijn hondenoppas. Haar Rottweiler is na de narcose altijd een tijdje heel snel geraakt en enigszins agressief naar mensen na de narcose. Zij denkt dat het komt omdat hij zich niet lekker voelt en nog wankel van de narcose en dat hij daar gefrustreerd door is. Het gaat vanzelf weer over. Hoop dat dat bij jullie ook hef geval is!

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:51

Welke narcose heeft ze gehad?
Sommige honden kunnen nogal heftig reageren op bepaalde narcose middelen. Denk zelf dus eerlijk gezegd dat eea mogelijk toch met de narcose te maken heeft.


Iedereen een Connemara!!


.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:59

Een narcose is echt een klap voor het lichaam hè. Ondanks dat ze eet, uit wil en aandacht wil kan het zijn dat het lichaam en ook de hersenen nog enigszins uit hun doen zijn. Tel daar de eventuele wondpijn bij op. En natuurlijk laat ze dat niet merken, want dat is zwakte. De chowchow is een ras dat niet graag zwakte laat zien. Dus dan maar liever knokken als ze zich eigenlijk niet sterk voelt.

De tip is gegeven: hou ze een paar dagen bij elkaar uit de buurt. Dit gedrag moet wel met max. een week echt over zijn.
Succes ermee, niet leuk, dergelijke toestanden. :(:)

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:12

Narcose is gewoon drugs. Dat het legaal is, verandert daar niets aan. Voordat dat volledig uit het systeem is, ben je al snel een aantal dagen verder. Onder andere morfine-achtige middelen worden gebruikt voor narcose.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:23

Voor het opfrissen van een staartwond worden geen morfine achtige gebruikt hoor ;)

Vervelend TE, waarschijnlijk wat van slag van alles...narcose, wond, dierenarts bezoek. Komt wel weer goed, geef het wat tijd. Sterkte! (Wel heel fijn dat de wond mee bleek te vallen!!)

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:27

Jeetje ts dat is schrikken!

Ik heb zelf 2 sharpeis waarvan 1reu en 1teef.
Mn reu is pas 6 mnd en is 2wkn geleden aan zn staart geopereerd omdat het puntje eraf was gegaan.
Moest óók onder narcose voor de operatie...

Heb zelf juist het tegenovergestelde hier...mn reutje is juist nog liever en rustiger tegenover ons allen, alleen buiten is ie wel wat alerter en waakser.

Heeft het al geholpen dat je je teef ff flink op dr kop geeft als ze dat ongebruikelijke gedrag vertoond?
Dus zelf ook een beetje heftig reageren tegen haar zoals zij zelf ook doet..
En de DA bellen?? Dat had ik denk ik wel meteen gedaan...

Edit; kan het dat je teef een kap omheeft waar ze zo op reageerd?

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

mysa

Berichten: 10452
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:57

Misschien weet ze door de narcose niet meer hoe ze aan die zere plek komt en verdenkt ze nu de reu? Misschien ook vanwege de plek van de wond, bij de staart is een kwetsbaar gebied, ook al in emotioneel opzicht, voor een hond.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: hulp gevraagd, hond na narcose ontzettend agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 10:08

Bedankt voor jullie reacties!
De wond is inderdaad niet ontstaan door mij of mijn reu haha. Ze had een allergische reactie/hotspot gekregen dus helaas zelf alles kapot gebeten. Nu heeft ze een kap om, maar daar is ze mee bekend gelukkig!

Welke narcose ze heeft gehad weet ik eigenlijk niet. Zou het kunnen navragen.

@Cerastes; aah familie haha! Toen ze mijn vriend beet kreeg ze ook wel op haar kop. Maar ze was er niet van onder de indruk!

@Mysa; dat zeiden wij gisteren ook al tegen elkaar.. Je zou bijna denken dat mijn reu het heeft gedaan omdat ze zo agressief naar hem is.. misschien denkt ze dat inderdaad ook wel?

Het is iets rustiger, we laten haar vooral even haar eigen ding doen. Samen uitlaten maar wel buiten bereik van elkaar. Vanacht hebben ze niet in dezelfde ruimte geslapen (normaal wel), maar verder overdag kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Ik ben blij te lezen dat dit niet heel vreemd gedrag is bij deze situatie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleionomae en 99 bezoekers