[FOTO] Beautiful South-Africa!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-08-12

[FOTO] Beautiful South-Africa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 21:36

Hoi!

Ik had al een topic gemaakt op FK (Klik hier voor dat topic!), omdat ik ook graag fototechnisch commentaar op mijn foto's wilde. Echter heb ik nog veel meer mooie foto's, waarvan ik er hier ook graag een paar wil laten zien!

Ik zal voor zover dat lukt toelichting geven bij mijn foto's. Mocht je nog vragen o.i.d. hebben over iets, stel die dan gerust!

Samen met mijn ouders en broertje hebben wij een rondreis gemaakt van 3,5 weken in een auto, door het oostelijke deel van Zuid-Afrika. Zeker een aanrader, wat een prachtig land is dit!!! <3

Ik geniet nog elke keer van de foto's, dus ik hoop dat jullie een beetje met mij mee genieten!

Allereerst deze prachtige vogel. Een Cape Glossy Starling.
Afbeelding

Een jong Impala-mannetje. Impala's zijn in het begin erg bijzonder om te zien, maar na een dag of 2 zijn het gewoon een soort van de 'koeien van Afrika', zo veel zie je ze!
Afbeelding

Een cattle egret, of koereiger in het Nederlands. Deze dieren zijn dan ook daadwerkelijk altijd te vinden bij vee in de buurt, in zeer grote aantallen.
Afbeelding

Eén van de meest bijzondere dingen die we hebben gedaan in Zuid-Afrika: walvissen spotten. Ongelooflijk hoe verschrikkelijk indrukwekkend die dieren zijn. Het leuke was dat dit ook de eerste walvissen waren die onze gids weer zag in het jaar. Primeurtje voor ons, maar dus ook weer een beetje voor hem!
Afbeelding

Wat is een fototopic van Zuid-Afrika op een paardenforum zonder een zebra?!
Afbeelding

Na erg lang zoeken kwamen we uiteindelijk, tegen zonsondergang, onze eerste neushoorn tegen. Niet wetende dat er nog velen zouden volgen, was dit misschien wel de bijzonderste!
Afbeelding

Onmiskenbaar, die grote oren. Kudu's all over the place! We hebben tevens tijdens onze reis een keer Kudu-vlees gegeten, dit smaakte erg goed overigens.
Afbeelding

Een waterbuck mannetje. Vooral de horens van deze dieren zijn erg bijzonder omdat ze een soort van gedraaid zijn.
Afbeelding

Hier poseren wij bij een olifant die een opvang zat. Er waren 3 olifanten in de opvang. Of eigenlijk is opvang geen goed woord, want ze woonden echt in een vreselijk groot natuurgebied. Deze 3 olifanten zouden eigenlijk al op jonge leeftijd worden afgemaakt, maar dit konden de mensen die dat toen moesten doen niet over hun hard verkrijgen, dus zijn ze met mensen opgegroeid. Nu worden ze gebruikt om toeristen bewuster te maken over de gevaren die olifanten lopen door mensen op de wereld. Het is trouwens echt niet normaal hoe verschrikkelijk groot die dieren zijn!
Afbeelding

Dit zijn die 3 olifanten bij elkaar.
Afbeelding

Dit is het 'Colosseum'. Zoals je kunt zien is er een soort muur waardoor het een soort Colosseum lijkt. Deze foto is genomen vanaf het park waar ons huisje stond voor die dagen, Thendele Camp. Erg indrukwekkend uitzicht dus!
Afbeelding

Deze is ook vanaf het Thendele Camp, maar dan de andere kant op.
Afbeelding

Op onze allerlaatste safari hebben we hem dan eindelijk gezien, the king of the jungle. Nog een jonge mannetjesleeuw, maar daarom zeker niet minder mooi.
Afbeelding

Eén van de vele mooie zonsondergangen die we hebben gezien... <3
Afbeelding

Heel bijzonder ook dat we deze prachtige zeearend hebben mogen spotten!
Afbeelding

Ik denk dat het overbodig is om te zeggen, maar: GA NAAR ZUID-AFRIKA, want het is echt een geweldig mooi land met de meeste vriendelijke mensen die ik ooit heb ontmoet.
Bedankt voor jullie aandacht en ik hoop dat je van de foto's hebt genoten!

Liefs,
Nadja
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 29-09-16 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Zira1994

Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO] Beautiful South-Africa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:50

Prachtige foto's ! Wij zijn van plan volgend jaar te gaan. Krijg helemaal zin om te gaan van je foto's

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:50

Wauw, prachtige foto's zeg! <3 Dat staat ook echt nog op mijn bucketlijst, naar Zuid-Afrika.

Die vogel lijkt me trouwens een Cape Glossy Starling :j

[o]


Pippaa

Berichten: 1616
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:53

Prachtige foto's <3 Echt super gaaf!

Een klein dingetje, je "nyala" is een koedoe! ;)

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 21:54

Dankjulliewel! :D

En dankjewel Smee__, het is inderdaad een Cape Glossy Starling. Ik zal even kijken of ik dat nog in m'n OP kan plaatsen!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 21:57

Pippaa schreef:
Prachtige foto's <3 Echt super gaaf!

Een klein dingetje, je "nyala" is een koedoe! ;)


Je hebt gelijk. Ik heb in Zuid-Afrika alleen zo veel van die hert-achtige beesten gezien dat ik ze niet meer allemaal uit elkaar kan houden :oo

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:59

Gave foto's! Ik ga over 2 weken, ben benieuwd :)

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:12

Prachtige foto's, ben wel benieuwd wat zo'n vakantie kost. Ik vernam dat safaris behoorlijk prijzig zijn :o ooit wil ik het ook meemaken...

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: [FOTO] Beautiful South-Africa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:12

Prachtige foto's! Ik ben vorig jaar geweest en het was echt verschrikkelijk gaaf!

"Don't worry, you're just as sane as I am."
- Luna Lovegood


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: douschka, parador en 6 bezoekers