Hoelang blijft vocht in been?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Hoelang blijft vocht in been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:28

Ik ben afgelopen zaterdag op vakantie gigantisch van de trap gekukeld. Dit was echter in Amerika.
Godzijdank heb ik niks gebroken alleen heb ik op dit moment vrijwel alle kleuren van de regenboog op m'n lichaam staan. Waaronder dus m'n onderbeen. Dit is zeer dik en bevat enkele zware bloeduitstortingen. En dit trekt door naar m'n enkel.
Nu vraag ik me dus af hoelang het nodig heeft om te slinken. En hoelang ik mag smeren met arnica.
Ik zit ook al met een lap met azijn op m'n been.
Alle andere tips over ontzwellen zijn ook van harte welkom.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:43

purny schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag op vakantie gigantisch van de trap gekukeld. Dit was echter in Amerika.
Godzijdank heb ik niks gebroken alleen heb ik op dit moment vrijwel alle kleuren van de regenboog op m'n lichaam staan. Waaronder dus m'n onderbeen. Dit is zeer dik en bevat enkele zware bloeduitstortingen. En dit trekt door naar m'n enkel.
Nu vraag ik me dus af hoelang het nodig heeft om te slinken. En hoelang ik mag smeren met arnica.
Ik zit ook al met een lap met azijn op m'n been.
Alle andere tips over ontzwellen zijn ook van harte welkom.

Traumeel erop en traumeel slikken. Echt dan is het zo weg. Wel zsm na het ongeluk dan heeft het het beste effect

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Hoelang blijft vocht in been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:46

Been vaak omhoog. Zwaartekracht zorgt ervoor dat het bloed naar beneden zakt, dus als je je been omhoog doet, wordt het makkelijkst afgevoerd het lichaam in.
Als je je been omhoog hebt ook rustig bewegen met je voet, dat zorgt voor een soort pomp door aan- en ontspannen van je spieren.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:50

licht masseren naar boven

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoelang blijft vocht in been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:55

Been zoveel mogelijk omhoog inderdaad en direct na het ongeluk zoveel mogelijk koelen.
Traumeel of Arnica erop kan geen kwaad. Verder heeft het gewoin tijd nodig.
Beterschap :(:)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:39

Rustige, trage bewegingen helpen ook het vocht afvoeren. Denk aan met je voeten op en neer bewegen, tenen wiebelen, cirkeltjes met je enkels maken..

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hoelang blijft vocht in been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 12:52

Dank jullie wel allemaal. Ik wil ook gewoon in beweging blijven omdat ik anders helemaal stijf word. Zit veel met m'n beentje omhoog, leg er een lap azijn op. Ik weet niet of warm douchen ook helpt?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:55

Hopelijk niet zo lang als bij mij . Kan alleen maar adviseren hou voldoende rust en hoog. Ik ben begin juni van mijn paard gevallen en been was ook echt bont en blauw en dik. En geen rust gehouden.
Nu helaas nog steeds behoorlijk veel vocht erin en een verkleuring te zien. Terwijl ik iedere dag een steunkous draag.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:56

Warm douche is meer voor spieren. Nu zal koelen meer helpen. Arnika altijd goed. En idd rustig blijven bewegen. Gok dat het na een week of 2 minder zal worden of langer maar dat weet je nooit van te voren!

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 12:58

genja schreef:
Hopelijk niet zo lang als bij mij . Kan alleen maar adviseren hou voldoende rust en hoog. Ik ben begin juni van mijn paard gevallen en been was ook echt bont en blauw en dik. En geen rust gehouden.
Nu helaas nog steeds behoorlijk veel vocht erin en een verkleuring te zien. Terwijl ik iedere dag een steunkous draag.

M'n fout is wel een klein beetje geweest dat ik gewoon volop ben doorgelopen. Omdat ik op vakantie was en m'n vakantie niet wilde verpesten ben ik vrolijk door wezen wandelen. Er is wel een foto gemaakt waardoor er geen breuk te zien was. Mocht het echter over 3 weken nog niet over zijn moet ik naar de orthopeed