help.... kledingcrisis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:40

Hallo allemaal,

Fijn dat jullie dit lezen en mij misschien advies willen geven.
Mijn vriend en ik zijn uitgenodigd al hele daggast op een bruiloft, super leuk en gezellig! Alles is alleen heel kort dag van aanzoek tot bruiloft zitten er net 3 weken tussen. Ja je leest het goed!
Al met al hhebben wij dus niet uitgebreid kunnen shoppen.

Uiteraard wil ik wel zo goed mogelijk voor de dag komen maar ik vind het lastig. Vriendlief zegt doodleuk: "schatje al trek je een vuilniszak aan je ziet er altijd fantastisch uit." Bedankt lieverd maar dat zie ik toch niet zo zitten....
De dresscode is cocktail. Leuke jurkjes kan ik niet echt meer vinden of is al gauw boven budget.
Ik heb zelf een zwartflours cocktailjurkje in de kast hangen die netjes staat maarja zwart... kan dat wel of kan ik dan toch beter 1 van mijn zomerjurkjes pakken (wat mij ben ik bang al gauw underdressed maakt)????

Help ik weet het even niet.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:42

Wat staat er op de uitnodiging van dresscode?

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:43

De dresscode is cocktail

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:44

Misschien kan je wat lenen van een vriendin als je niets nieuws wilt kopen? Of het zwarte jurkje combineren met een gekleurde blazer ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:46

Kan je het zwarte jurkje niet opfleuren met gekleurde details?
Schoenen, lint/ riem/ ceintuur, ketting/ armband, jasje/ vestje, tasje e.d. in een accent-kleur?

Zwart cocktail is opzich zo erg nog niet, het is niet een jurkje dat je ook naar een begrafenis zou dragen o.i.d. toch?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:49

bonprix! snelle levering, niet duur. En echt leuk spul!
Hier zelf ook paar jurkjes van gescoord voor bruiloft. Zo leuk dat ik niet kon kiezen dus er 2 heb gehouden
(had er meer besteld en terug gestuurd) en je kan dus achteraf betalen (ook als nieuwe klant tot 150,-)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:42

Shanna schreef:
Kan je het zwarte jurkje niet opfleuren met gekleurde details?
Schoenen, lint/ riem/ ceintuur, ketting/ armband, jasje/ vestje, tasje e.d. in een accent-kleur?

Zwart cocktail is opzich zo erg nog niet, het is niet een jurkje dat je ook naar een begrafenis zou dragen o.i.d. toch?

Hier dacht ik ook gelijk aan, een zwart jurkje kan prima wanneer het een cocktailjurkje is en die kan je met schoenen en accessoires erg leuk maken voor een bruiloft.

Donna89 schreef:
bonprix! snelle levering, niet duur. En echt leuk spul!
Hier zelf ook paar jurkjes van gescoord voor bruiloft. Zo leuk dat ik niet kon kiezen dus er 2 heb gehouden
(had er meer besteld en terug gestuurd) en je kan dus achteraf betalen (ook als nieuwe klant tot 150,-)

Hier een slechte ervaring met bonprix, daar ook een jurkje besteld voor een bruiloft, het zat totaal anders dan op de website te zien was en mijn eigen maat was te groot, bij het terug zenden waren ze het kwijt geraakt terwijl het wel bij ze afgegeven was, hier had ik bewijs van dmv track en trace en na vaak over en weer mailen blijkt dat ik toch gelijk heb maar ik moet nu na 3 weken nog wachten op mijn geld, ik was een nieuwe klant en moest vooraf betalen anders kon ik niks bestellen.
Op zo´n korte termijn zou ik niet snel iets bestellen via internet want als het niet past moet je helemaal last minute wat anders bedenken.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 01:13

Wat is je budget en wanneer moet t binnen zijn?

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 12:07

Opfleuren is inderdaad wel een goed idee!
Bestellen via internet doe ik liever nniet want qua pasmaat wilt het nog wel heel erg verschillen dus pas het liever aan.

Budget ligt er een beetje aan, zou fijn zijn als het ook buiten de bruiloft aan kan. Binnen uhm ja uiterlijk volgende week donderdag haha echt heel kort termijn dus allemaal (weet pas sinds gister de dresscode)

Zwart kan dus wel qua jurkje met een leuk jasje ofzo erop?
Schoenen heb ik wel heel veel dus dat moet wel goed komen als ik echt niets in dezelfde kleur als het jasje heb zou dan zwart ook kunnen en dan kleur door jasje of is dat gek?

Anoniem

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:12

Ik vind zwart dus echt not done op een bruiloft, ook niet als je er kleurige details bij doet. Ik zou echt een ander jurkje bestellen, cocktailjurkjes zijn relatief makkelijk te vinden voor een zacht prijsje bij bijvoorbeeld Zalando en dan kan je tenminste een kleurtje kiezen dat wat gepaster is voor een bruiloft.

Als je wel voor het zwarte jurkje wil gaan zou ik het in ieder geval even overleggen met de bruid. Ik zou er in ieder geval niet van gediend zijn.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:13

Zwart naar een bruiloft zou ik persoonlijk niet doen en ik heb ook nog geen dame gezien in zwart. Blauw wel. Waarom loop je de Steps niet binnen?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:13

Ik zou het jurkje gewoon doen. Zwart kan prima mits een beetje opgeleukt.

Schoenen met een kleurtje, jasje/bolero met een kleurtje of een mooie tas er bij.
Sierraden in dezelfde lijn of heel neutraal en klaar hoor!

Mocht je geen jasje willen kan je ook nog bv een bloem in je haar doen in de kleur van de schoenen oid.

Als voorbeeld:
http://www.bonprix.nl/product/bolero-fuchsia-960979/
Ook zwart, zelfs zwarte schoenen maar in mijn ogen prima gepast bij een bruiloft.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:15

in het geval van cocktail, kan zwart best hoor, maar probeer zoals eerder gezegd het op t fleuren met een leuk accessoire of een vestje/blazer oid.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:17

Leuke jurkjes van Supertrash? Niet superduur, en ik kan daar altijd wel iets vinden voor een bruiloft. Steps heeft ook veel leuke cocktailjurkjes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:30

Als zwart niet kan ben ik al op heel veel bruiloften fout aanwezig geweest. :+
Waarom zou het niet kunnen. En ik deed al evemin aan opfleuren. Als de dresscode cocktail is kan zwart gewoon prima.

tijger
Berichten: 1443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 12:32

Bestellen via internet gaat echt niet dames ik heb nog 6 dagen om iets te vinden en mijn boezem moet er ook in passen.

Zwart zijn de meningen dus heel erg over verdeelt. Fijn dat veel mensen het dus wel vinden kunnen bij cocktail. Dat jasje in inderdaad wel super leuk voor erop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:32

Omdat het niet de etiquette van een bruiloft is.. Deze discussie heb ik echt al zo enorm vaak gehad. Ik vind het gewoon not done, zwart of wit (of gebroken wit, of een hele lichte kleur) op een bruiloft. Er zijn genoeg bruiden die het niet erg vinden, en dat is toch ook prima? Maar ik zou het wel even overleggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:34

Over het algemeen ken ik de etiquette vrij goed en dat zwart niet op een bruiloft kan heb ik nog nooit gehoord.
Zeker met de dresscode "cocktail".
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-09-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:36

Ik ben fotograaf, en bij elke bruiloft die ik gehad heb waren ook wel gasten in het zwart. Wel netjes, maar wel zwart. Het zwartste wat ik gezien heb was een zwart jumpsuit met lange pijpen en daaronder zwarte pumps. Niemand over gehoord, en het was ook echt wel een net/ gekleed jumpsuit dus ik vond het niet ongepast. Zou een strand/ zomerjurkje ongepaster vinden.
Zwart is zo zwart als je het zelf maakt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:37

Ik heb juist meegekregen dat het een extreme no-go is dus wellicht verschillen we daar dan in. Ik zou het op z'n minst overleggen maar als TS de bruid goed denkt en weet dat het geen probleem is dan kan het prima.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:38

Hoe kan je nou je gasten een dresscode opleggen als het allemaal zo kortdag is :=

Maar goed, ik haal vrijwel al mijn nette jurkjes bij steps of collegestyle alhoewel bij collegestyle vaak niet echt cocktail is...

Ik weet trouwens niet wat er mis is met zwart... Mij staat het niet, maar als anderen een net zwart jurkje aantrekken, prima toch?
Etiquette zegt alleen geen wit(achtig) op een bruiloft, maar zwart kan echt :j en ik ben vrij goed op de hoogte van alle etiquettes.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 30-09-16 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: help.... kledingcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:39

Misschien even een kringloop winkel in duiken, daar kom je soms verrasende leuke jurkjes tegen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:41

zomerjurkje kan prima en gezien het weer misschien een leuk effen bolerootje erop..

jasje met een jurkje ben ik zelf niet zo heel weg van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:43

Bij H&M kan je ook gewoon hele mooie jurkjes kopen. :j Je hebt daar tegenwoordig ene jurkje in één model, maar dan wel in tientallen verschillende patroontjes en kleuren. Is maar 10 euro!

Als je daarvan een mooie effen kleur kiest, mooie sieraden erbij (hebben ze ook gewoon daar) en een mooi stel hakken/ballerina's ben je klaar. Clutchbag erbij en het is helemaal af. :j

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:49

Ik ga altijd in het zwart... meestal de broek en het jasje.. ik ga namelijk echt niet elke keer nieuwe kleren kopen voor een bruiloft.. de enige die der wat van zegt is schoonzus maar das zon mode madam die de deur niet uit gaat zonder minstens uur voorbereiding en drie kledingkasten.(edit ze heeft drie kledingkaste om doortezoeken)

Laatste bruiloft zag ik sommige gewoon in Spijkerbroek en shirt...avondgasten en ook een daggast.

Heb ook wel eens de bruidegom in spijkerbroek gezien en de bruid in een donker blauwe gewone jurkje,, ligt dus ook aan soort feest