Hobby's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:36

Ok, ik ben dus iemand met veel hobby's, passies en interesses. Daarom verbaast het mij des te meer dat er veel mensen zijn die 'geen' hobby's hebben. Tenminste, ik vind uitgaan, shoppen en met vrienden afspreken niet vallen onder hobby's?
Dan zou je zeggen 'ja dus? Leven en laten leven!' Maar ik ben wel gewoon benieuwd, hoe kan het dat je geen hobby's hebt? Ik bedoel, ik spreek ook af met vrienden en ga uit, maar dat vind ik persoonlijk iets anders dan hobby's.

Hoe zie jij dit?

Mijn dingen
Passie: stormchasen, paarden
hobby: formule 1, zingen, tuinieren
interesses: Heracles(naar thuiswedstrijden), theater(spelen)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:42

Ik ben het deels wel met je eens, maar aan de andere kant kan ik er niet echt wakker over liggen. Ik heb heel veel interesses, maar dat zijn niet allemaal dingen die ik dagelijks/wekelijks doe. Ik vind het verschil tussen een passie, een hobby en interesse ook wel lastig.

Voor mij is het denk ik dit:
Passie: paarden, koken en eten
Hobby: uit eten gaan, voetbal kijken (PEC Zwolle), aquarel/tekenen en vormgeving
Interesses: voetbal, auto's, wijn, golf, lezen, series, films, diëten, mode, interieur, modellenwerk, planten en bloemen, dieren, thee, taart, soep, etc...
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 29-09-16 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:43

Ik blijf erbij het is gezond om dingen voor jezelf te doen en onafhankelijk van anderen je dag te vullen met leuke dan wel nuttige dingen. Dus nee ik snap het ook niet, zou gek worden als ik alleen dingen zou doen met anderen.

Mijn passies honden, paarden, natuur en erop uit trekken, beestjes kijken, achter op motor zitten en heel misschien over poosje zelf rijden.
Mijn hobbys kliederen met verf, het weer en de bijbehorende luchten, kleuren, lego bouwen, prutsen met hout, tuinieren, puzzelen zowel met stukjes als op papier, koken eten en dingen daarin uitproberen, krachttraining inmiddels weer. Edit en mensen kijken en observeren is een ietwat merkwaardige hobby, :')
Interesses film kijken, mooie autos, treinen, motoren, tractoren, wielrennen, Frankrijk, dagjes uit.
Edit vergeet een heel belangrijke ik ben een spons wat betreft kennis over dingen. Leer graag iets over oa geschiedenis, survival, techniek, universum.

Denk dat ik nog wel van alles vergeet. Kortom ik kom soms tijd dan wel energie te kort.
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-09-16 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:45

Ik heb ook van die dingen.

Passie: Paarden, beauty, eten, koken stappen en voetbal (MVV Maastricht)
Hobby: Uit eten, shoppen, film kijken, beauty/ make-up
Interesses, alcohol, blow, mode, films shoppen, katten en ga zo maar door

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:45

Bij mij is passie/hobby denk ik hetzelfde.
Dat is paarden, en honden(sport)
Met de hondensport, behendigheid en speuren, zijn we ook best fanatiek.
Mijn paard is meer ontspanning/recreatief rijden.

Hobby is trouwens misschien wandelen, dat doe ik ook graag.
Vooral in het bos, of bij het water of zo, in ieder geval in de natuur.

Maar absoluut geen dingen als puzzelen, breien, knutselen etc. :')

Interesse: veel dingen, ik lees ook veel over van alles en nog wat.
Ook het nieuws van binnen en buitenland en politiek vind ik leuk en interessant om te volgen.
En dagjes uit (als dat onder interesse valt) ook erg leuk.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-09-16 17:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:46

Ik heb niet echt hobby's , passie is heteluchtballonnen . Maar zit het liefst lekker op min bank met kleedje om , kaarsje aan :+

kimberley23

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:51

Joolien schreef:
Ok, ik ben dus iemand met veel hobby's, passies en interesses. Daarom verbaast het mij des te meer dat er veel mensen zijn die 'geen' hobby's hebben. Tenminste, ik vind uitgaan, shoppen en met vrienden afspreken niet vallen onder hobby's?
Dan zou je zeggen 'ja dus? Leven en laten leven!' Maar ik ben wel gewoon benieuwd, hoe kan het dat je geen hobby's hebt? Ik bedoel, ik spreek ook af met vrienden en ga uit, maar dat vind ik persoonlijk iets anders dan hobby's.

Hoe zie jij dit?

Mijn dingen
Passie: stormchasen, paarden
hobby: formule 1, zingen, tuinieren
interesses: Heracles(naar thuiswedstrijden), theater(spelen)


Ohw dit is zo herkenbaar! Ik ga me er nog net niet aan ergeren maar het valt zo op en mensen staan ook echt raar te kijken als je wel hobby's hebt....

Mijn lijstje is ook vol genoeg: fotografie, paarden, hardlopen, mountainbiken, fietsen, programmeren, buiten zijn(tuinieren, naar het bos), dieren verzorgen en tekenen

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:53

Mijn hobby is muziekmaken op hobo in een orkest en piano thuis.

Verder heb ik geen tijd voor meer hobby's :+

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:56

Ik kan het me ook echt niet voorstellen, een leven zonder hobby's! Ik heb er talloze, en ik kom er elke keer weer nieuwe tegen waarvan ik denk, dát lijkt me nu leuk om te doen! :+

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:01

Ik heb ook veel te veek dingen die ik leuk vind. Waarom zitten er maar zo weinig uren in een dag??

Paardrijden, hardlopen, winkelen, tuinieren, wandelen, fietsen, fotograferen.. pff tijd tekort!!

Anoniem

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:44

Oh gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt :=

Annemiek, dat heb ik dus ook, een brede interesse voor dingen. Heb ook al best wel veel gedaan en geprobeerd :P

Hebben jullie het ook wel eens dat ik altijd veel te vertellen heb over wat ik heb meegemaakt, en voornamelijk mensen die geen of weinig hobby's hebben, dat niet hebben? Dan kan ik het alleen maar hebben over hun werk en kindje ofzo, en meer niet.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:59

Waarom zou zingen wel een hobby zijn, en shoppen niet?

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:59

Maar hoe vaak beoefenen jullie je hobby dan? Ik zeg ook eigenlijk altijd dat ik niet echt hobby's heb.
Ik vind 1001 dingen leuk om te doen, maar die dingen doe ik lang niet allemaal wekelijks oid.

Shoppen of eigenlijk beter gezegd kleding vind ik trouwens wel zeker een hobby. Waarom kan dat geen hobby zijn?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:05

Ik zie het ook wel zo! Ook ik heb veel lagen van interesse en activiteit.

Passie: acteren, schrijven
hobby: krachttraining, lezen, paardrijden, research doen, ingewikkeld koken
interesses: zingen, alles in het heelal, voeding

Kleine greep :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:06

amado7 schreef:
Waarom zou zingen wel een hobby zijn, en shoppen niet?

Met zingen bedoel ik actief oefenen met een band en/of optreden.

Micha, het is even als voorbeeld genoemd. Ik vind shoppen echt superleuk, maar dat vind ik net zoals met vrienden afspreken iets wat iedereen wel doet zeg maar :P

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:16

_Micha_ schreef:
Maar hoe vaak beoefenen jullie je hobby dan? Ik zeg ook eigenlijk altijd dat ik niet echt hobby's heb.
Ik vind 1001 dingen leuk om te doen, maar die dingen doe ik lang niet allemaal wekelijks oid.

Shoppen of eigenlijk beter gezegd kleding vind ik trouwens wel zeker een hobby. Waarom kan dat geen hobby zijn?



Dat zal er ook vanaf hangen hoeveel je werkt?

Met mijn werk, paard en honden (sport), huishouden zijn de dagen al snel vol.
Maar als je niet of weinig werkt, ik vermoed dat je dan meer dingen kan doen.
Dus ik ga er vanuit dat mensen met veel hobby's waar ze veel tijd aan kunnen besteden, dat die verder weinig verplichtingen hebben.

's Avonds lees ik wel, volg het nieuws etc (mijn andere interesse, ha ha)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-09-16 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:19

Shoppen vind ik het bevredigen van materialistische behoeftes := geen hobby...
(Niet om iemand te veroordelen, want ik doe het zelf ook :o)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:20

verootjoo schreef:
Shoppen vind ik het bevredigen van materialistische behoeftes := geen hobby...
(Niet om iemand te veroordelen, want ik doe het zelf ook :o)


Haahaha, ja nou zo zie ik t ook :')

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:27

Ik zeg ook meestal dat ik naast de paardensport geen hobby's heb. Ik vind veel dingen leuk om te doen maar ik vind dat je iets pas een hobby kan noemen als je het structureel wekelijks of vaker doet. Shoppen doe ik niet wekelijks bijvoorbeeld, tekenen ook niet, wandelen niet. Maar dat vind ik wel allemaal leuk om te doen.

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:30

En ik vind shoppen dan weer pure noodzaak. Blehhh, urenlang op zoek naar iets en het dan meestal niet vinden.

Mooi zijn ook altijd voorstelrondjes bij het één of ander, waar onbekenden een tijdje moeten samenwerken. Toen ik bij voorbeeld nog mensen (nieuwe collega's) trainde deed ik natuurlijk ook zo'n rondje. Je raadt het al: iedereen heeft als hobby koken en lekker eten :')

Goed, hier mijn dingen.
Passies: paarden, taal
Hobby's: diabolo, boeken (zowel qua inhoud als als fenomeen/tijdsdocument), praktische dingen zoals paardendekens, hoofdstellen enz maken of aanpassen
Interesses: kleurgenetica bij paarden en katten, de interactie tussen de ziel, de geest en het stoffelijke, harnachement, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:31

Nadeel voor mij is dat je afhankelijk van het weer bent , ben vooral in de zomer actief ermee . Nu heb ik het knetter druk komende weekenden ermee maar zo vlak voor de winterstop ook wel even lekker een eind knal tot het voorjaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:36

Aranel schreef:
Ik zeg ook meestal dat ik naast de paardensport geen hobby's heb. Ik vind veel dingen leuk om te doen maar ik vind dat je iets pas een hobby kan noemen als je het structureel wekelijks of vaker doet. Shoppen doe ik niet wekelijks bijvoorbeeld, tekenen ook niet, wandelen niet. Maar dat vind ik wel allemaal leuk om te doen.

Ik doe ook niet wekelijks stormchasen, maar het is echt wel mijn grootste passie, want het is altijd in mijn leven aanwezig. Ik weet altijd een gesprek zo te draaien dat het op stormchasen uit komt _O-

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:37

Maar er is ook niet wekelijks storm toch? :+ dus dan valt er ook niks te chasen

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:37

Gelukkig maar voor Rebecca dat er niet wekelijks storm is :+

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:38

Joolien schreef:
amado7 schreef:
Waarom zou zingen wel een hobby zijn, en shoppen niet?

Met zingen bedoel ik actief oefenen met een band en/of optreden.

Micha, het is even als voorbeeld genoemd. Ik vind shoppen echt superleuk, maar dat vind ik net zoals met vrienden afspreken iets wat iedereen wel doet zeg maar :P


Maar wat heb je dan voor antwoord op mijn eerdere vraag? Wanneer noem je iets een hobby?