Aquarelverf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Aquarelverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 16:52

Hoi,

Ik ben opzoek naar aquarelverf, maar ik heb geen idee wat ik het beste kan kopen. Ik heb al op internet gezocht maar nergens kan ik duidelijke reviews of aanbevelingen vinden.

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met schilderen met aquarelverf. Omdat ik bang was dat ik het na een paar keer misschien niet meer leuk vond, heb ik een heel goedkoop setje tubes gekocht. Ik merk nu dat ik het nog steeds leuk vind, maar ik erger me aan de goedkope kwaliteit van de verf. Ook het werken met tubes vind ik niet handig. Daarom ben ik nu opzoek naar een doosje met napjes van beter kwaliteit verf.

Ik vind kwaliteit belangrijk, maar ook de prijs. Denk aan een palet tot 30/40 euro. Een paar merken die ik ben tegengekomen zijn: Lukas, van Gogh en Winsor & Newton (die wel wat prijziger is). Ook kwam ik het merk Reeves tegen, maar deze verf zit wel in tubes. Voordeel van dit merk is wel dat je een doos tubes kan kopen met veel verschillende kleuren, je hoeft dan dus minder te mengen.

En nog een klein vraagje, als een napje verf op is, hoe kan je deze weer aanvullen? Moet je dan een tube verf kopen van hetzelfde merk?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)


Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Aquarelverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:13

Winsor & Newton zijn duur, maar wel heel mooi gepigmenteerd. Zelf heb ik veel van Talens, de Van Gogh serie. Die zijn best oké en niet zo heel duur :j Maar ben nu toch zo langzaam aan bezig alles te vervangen voor Winsor & Newton, dat is gewoon een stuk beter. In principe hoe beter ze gepigmenteerd zijn hoe fijner ze werken en hoe intenser de kleuren zijn. Als je met napjes werkt koop je gewoon een nieuwe als die leeg is :j
Ik weet trouwens niet of je ook met olieverf werkt, maar hou er dan rekening mee dat je niet dezelfde kwasten kan gebruiken dan. Oja en investeer in goed aquarel papier! Dat is gewoon echt het mooiste.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Aquarelverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:20


marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:46

Ik werk enkel met winsor en newton. Hun pigment is inderdaad het beste. Je betaalt misschien wat meer, maar ik ben ervan overtuigd dat het extra plezier in je werk en het resultaat dat geld meer dan waard is. Ik vind dat je nooit moet besparen op kwaliteit als het van schildergerij af hangt.. En ik werk net veel liever met tubes. Als je een vers stukje verf neemt is die nog nat en krijg je veel meer verf op je papier :) met blokjes is de verf droog en dan moet je veel meer water gebruiken en dan is de verf weer verdund. Als zo een blokje op is kan je die overigens altijd apart bij kopen, dus je hoeft niet te her vullen met een tube ;)

Schilderij van je eigen paard of huisdier? http://www.marjolebbe.be


xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 15:06

Bedankt voor jullie reacties!

Winsor & Newton vind ik toch net te prijzig. Ik schilder alleen als hobby, dus als de verf iets minder van kwaliteit is (maar nog wel goed natuurlijk) maar het wel minder kost is dat voor mij prima. Ik moet daarnaast ook aquarelpapier kopen, wat niet heel goedkoop is.

Ik denk dat ik voor een set van Van Gogh ga. Ik heb ook winkels gevonden waar je nieuwe napjes kan kopen, dus dat is handig. Nu alleen nog beslissen voor welke box ik ga :)

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Aquarelverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:03

En wat dacht je van het studentensetje van Winsor en Newton? Dan heb je al je basiskleuren en dat valt qua prijs echt wel mee. Mijn doosje gaat ook al erg lang mee. :)

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:25

Ik heb twee van deze setjes:
http://verfze.nl/product.html/product/3 ... Av8N8P8HAQ
Niet belachelijk duur, en ik vind ze fijn werken. Je kan er lekker mee kliederen en daarna ga je met een schone, natte doek over de napjes en alles is weer schoon zonder dat je veel verf verspild hebt. Het kan ook niet opdrogen zoals de tubes wel eens doen. Ik doe er al minstens 15 jaar mee, en heb alleen de zwarte eens vervangen. Ze gaan echt lang mee. En de kleuren zijn mooi vind ik.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 14:53

Mijn nieuwe verf is inmiddels al binnen! Ik heb het setje van 8nnemiek, maar dan met 15 kleuren. Kreeg er ook een schetspotlood, twee kwasten en aquarelpapier van kaartformaat erbij dus kan het weer helemaal oppakken :). Tot nu toe bevalt het heel goed, veel beter pigment dan de goedkope tubes die ik had.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Aquarelverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:14


        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mariett, Plus_en_Min en 23 bezoekers

cron