Vet aanvulling voor hond?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 12:30

Ik wil mijn hond graag wat vetten bijgeven omdat ik er van overtuigd ben dat het bijdraagt aan een gezonde huid en vacht maar ook omdat het extra energie levert voor de duurprestaties die mijn hond moet leveren.

Nu heb ik 3 producten gevonden die mij aanspreken en ik ben benieuwd welk product jullie zouden adviseren en waarom. Of is er een ander product dat beter is?

LARS schapenvet met knoflook (http://www.zoopermarkt.nl/lars-schapenvet-mini-knoflook-80-stuk.html)
DUO dog paardenvet (http://www.duoprotection.nl/producten.html)
Zalm olie (https://www.petsplace.nl/hond/apotheek/beaphar-zalmolieml~M-180385)


MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:49

Ik ben zelf meer voor vis olie, de meeste zalmolie heeft niet de kwaliteit die je wilt en worden verkocht in verpakkingen die niet geschikt zijn. Ik geef gewoon capsules voor mensen, die zitten goed verpakt en ik heb honden met gewichten waarbij het kan.

Schapenvet vind ik minder doen voor de vacht, terwijl visolie een goede aanvulling kan zijn. Paardenvet heb ik geen ervaring mee.

EDIT: Je geeft trouwens zo weinig van alle olie dat ik niet weet of dat wat doet voor de energie. Daar zou ik eerder het voer op aanpassen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:51

Hier ervaring met de duo dog en de vachten zijn er enorm op verbeterd, ook blijft mijn hond er goed mee op gewicht, wat eerder een probleem was.

dierenfan
Berichten: 9563
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:54


Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 07:02

Bedankt voor de info en tips! Ik ben er echter nog niet uit wat nou de beste optie is..... Palamountains ga ik me ook eens in verdiepen!

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:54

Omega 3 is idd goed voor de huid en vacht.
Voor de sportprestaties zou ik het toch in de eiwitten en koolhydraten zoeken. Bijvoorbeeld een bakje Smuldier (of andere kvv) met zilvervliesrijst.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:56

de fokker van mijn hond geeft standaard een eetlepel lijnzaadolie per dag aan de honden (grote honden van tussen 28 en 35kg). Zelf geef ik geen extra olie, maar heb wel een brok op basis van vis en voer regelmatig zalm of vismix (kvv).

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:00

Voor extra, duurzame energie en huid/vacht zou ik ook kiezen voor een goede visolie. Puur vet geven wij alleen als een hond in kortere tijd flink mag aankomen. Een voorbeeld van een goed merk visolie is Doils.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 06:51

Hey.... ik dacht dat honden niet goed overweg kunnen met koolhydraten, het zijn carnivoren toch? Dus gemaakt om eiwitten en vetten, dierlijke producten in ieder geval, te verteren. Lijnolie is ook plantaardig en daarom moeilijker bruikbaar voor honden. Ik las ergens dat de omega 3 in lijnolie voor honden niet direct bruikbaar is en eerst omgezet moet worden en daarom minder effectief...?

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 06:54

Sonja89 schreef:
Voor extra, duurzame energie en huid/vacht zou ik ook kiezen voor een goede visolie. Puur vet geven wij alleen als een hond in kortere tijd flink mag aankomen. Een voorbeeld van een goed merk visolie is Doils.


Bedankt voor de tip! Wat maakt Doils beter dan andere visolie producten?

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 06:55

PS ik ben er ook achter dat mijn brok die ik nu voer toch niet zo goed in elkaar zit al ik dacht..... dus moet ook nog op zoek naar een andere brok....

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 06:56

Ik geef Omega 3-6-9

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 06:58

Femia, welk merk en waarom?

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:00

Omega 3 uit lijnzaadolie (ALA) moet altijd omgezet worden maar de werkzame EPA en DHA, niet alleen bij honden maar ook bij mensen en paarden.. deze omzetting is niet efficiënt, 5 tot 10 procent wordt maar omgezet!

Je zou Effektri kunnen proberen, is op basis van vis olie (geen gekweekte vis) https://www.effektri.com/product/omega-3-dog/

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:40

Levita30 schreef:
Hey.... ik dacht dat honden niet goed overweg kunnen met koolhydraten, het zijn carnivoren toch? Dus gemaakt om eiwitten en vetten, dierlijke producten in ieder geval, te verteren. Lijnolie is ook plantaardig en daarom moeilijker bruikbaar voor honden. Ik las ergens dat de omega 3 in lijnolie voor honden niet direct bruikbaar is en eerst omgezet moet worden en daarom minder effectief...?


ik ken ook honden die van teveel vlees huidproblemen krijgen en het heel goed doen op een dieet van weinig vlees/vis en veel koolhydraten zoals in gekookte rijst/pasta en groenten om de honger te stillen...
Kijken naar je hond is en blijft ook belangrijk.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:45

Hier twee engelse Staffords met een gevoelig huidje, geef ze iedere dag een lepeltje hennep zaad olie :) scheelt veel tegen rode plekjes en meer glanzende vacht

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:46

Ik geef Grizzly zalm olie. Prima zalmolie van een goede kwaliteit. De huid en vacht verbeterd, darmflora ook.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 08:02

@ Maeike Bedankt voor de info! Interessant! Ik ga daar zeker een naar kijken!

@ Petitparis Uiteraard is ieder dier anders! Ik kan me trouwens voorstellen dat koolhydraten uit rijst pasta anders is dan uit hele (onbewerkte) granen.

@ Eight Oke, hennep zaad olie is ook plantaardig maar werkt in jouw geval dus wel positief!

@ Rien10 Vis olie komt het meeste voorbij volgens mij..........

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:25

klik in deze link staat de uitleg voor het gebruik erbij :)

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:34

Levita30 schreef:
Bedankt voor de tip! Wat maakt Doils beter dan andere visolie producten?


Doils is geconcentreerder qua gehaltes dan de meeste andere visoliën. Het gaat dan om de stoffen EPA en DHA. Aan Doils wordt ook nog vitamine E toegevoegd.

Grizzly is een goedkoper merk waar je in verhouding meer van moet geven, maar daar heb ik ook goede ervaringen mee.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 10:45

Oke, duidelijk! Ik zou het niet erg vinden om er meer van te geven daar het dan meer energie oplevert.

Vitamine E is een natuurlijke anti-oxidant, dat hout het vet goed. Omega's oxideren makkelijk en dan heb je er niets meer aan. Daarom spreekt Doils mij best aan, het is onder beschermende omstandigheden verpakt las ik op de site!


Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Vet aanvulling voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:15

De Omega 3-6-9 die ik gebruik is van de Paardendrogist en het merk N.A.F


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissJG en 24 bezoekers