bakwerk met Wainonia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 10:17

Jullie kennen (denk ik) allemaal mijn topics wel over Wainonia. Voor wie ons niet kent, even de geschiedenis:
[RIJ-ITP] Wainonia, van "oprichting" naar oprichting

Na de gekregen tips geprobeerd om daar iets mee te gaan doen:
[RIJ-ITP] Murosch en Wainonia studeren verder

En deze week zelfs ontspannen naar het bos geweest!:
[RIJ-ITP] Wainonia en Murosch, eens heel wat anders

Nu merkte ik dat ze toch iets meer moeite begon te krijgen met het hoger instellen, omdat het stretchen wat moeizamer begon te gaan hierbij, dus dit is toch een stapje te ver en ik ben nu aan het kijken geweest naar iets meer een middenweg. Ik wil toch graag even vragen hoe jullie tegen deze middenweg aankijken qua achterbeen/ruggebruik bij Wainonia? Daarbij wel het verzoek om eerst even de linkjes te bekijken wanneer je ons niet kent.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moderatoropmerking:
Op blz. 8 is een moderator opmerking geplaatst.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:20

Ik vind dit beter dan het vorige topic. Jullie boeken dus vooruitgang.
Als ik jou was zou ik mij nu nog niet richten op de oprichting.
De achterhand is nog zo zwak, logisch dat dit veel te moeilijk is nog.

Ik zou die achterhand veel sterker maken. Veel overgangen en kilometers maken. Daarna pas aan de voorkant gaan sleutelen :)

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:23

Ik vond haar in het "studeren verder" topic fijner lopen. Van oprichting is in dat topic ook geen sprake, maar wel loopt ze daar een stuk minder op de voorhand dan op bovenstaande foto's.

Je paard kan alleen op het achterbeen komen bij een weerstandbiedende hand, als je een paard in het luchtledige laat lopen blijft het natuurlijke evenwicht van 2/3e van het gewicht op de voorhand en 1/3e op de achterhand in stand. Terwijl je juist met een ruiter op de rug het evenwicht minstens horizontaal wilt brengen.

EDIT: dit vind ik voornamelijk op de draf foto's, de galopfoto waarbij de E in beeld is vind ik een vrij fijn beeld geven :j
Laatst bijgewerkt door Liselot op 29-09-16 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:24

Jammer dat ze zo zuur kijkt, ik denk nog steeds dat haar iets dwars zit hoor...

Maar goed, verder, ik zou meer contact aan gaan bieden, want nu valt ze nog steeds uit elkaar en is op de voorhand. Zolang een paard niet de hand volgt, heeft het niets met stretchen te maken. Als je meer contact neemt, kun je naar de hand toe rijden en kun je zorgen dat het paard de achterhand aan het werk zet.

MarjanB

Berichten: 16300
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:25

Wat mij opvalt is dat ze nog niet zo fijn in de spieren lijkt te zitten en wat zuur kijkt. Voer je voldoende eiwitten bij voor de ontwikkeling en ook iets tegen spierpijn?

Verder ben ik wel benieuwd naar een nieuw filmpje vooral omdat het beeld op de vorige foto's ook zo anders was dan "live" beeld

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:27

Ik vermoed dat de ruiter haar dwarszit .. kijk maar eens goed: het is een soort van wasknijperzit, en niet in of met het paard mee..

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:28

Jannepauli schreef:
Ik vermoed dat de ruiter haar dwarszit .. kijk maar eens goed: het is een soort van wasknijperzit, en niet in of met het paard mee..


Je bedoelt dat wanneer de ruiter staat, het been naar achteren gaat en knijpt? Dat zag ik idd ook al iets.

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:30

Ja maar dat wordt ook weer versterkt door een paard wat enorm op de voorhand loopt en de ruiter dus zo neerzet.

Ik heb even in je profiel gekeken Murosch en de foto's die ik daar zie spreken mij veel meer aan. Je paard mag dat wel iets meer met het neusje eruit en wat losser in het lijf, maar ze zit daar wél fijn in de bespiering en loopt niet (of nauwelijks) op de voorhand

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Autumnn

Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:45

Ik heb ook je topics gevolgd.

En eerlijk is eerlijk, ik vind jullie steeds meer achteruit gaan. Ik kan hier echt niet blij van worden.
paard kijkt zuur en amper bespiering. Haar hoofd-hals houding is niet om over naar huis te schrijven.
Laat haar alsjeblieft nakijken, masseren of iets, want ik denk dat je dit niet zomaar op kan lossen.

BloemBloem

Berichten: 16554
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:50

Lizzyy schreef:
Ik heb ook je topics gevolgd.

En eerlijk is eerlijk, ik vind jullie steeds meer achteruit gaan. Ik kan hier echt niet blij van worden.
paard kijkt zuur en amper bespiering. Haar hoofd-hals houding is niet om over naar huis te schrijven.
Laat haar alsjeblieft nakijken, masseren of iets, want ik denk dat je dit niet zomaar op kan lossen.


Sorry, ook ik ben het hier mee eens :)

Ik denk overigens dat ze het werk in de bak echt geen ZAK aan vindt, je laatste
foto's van een buitenrit gaven haar zo'n ander beeld :j

Probeer eens uit te sluiten of er echt niets lichamelijks met haar aan de hand is, of hak
de knoop door, want ik ben echt van mening dat je haar met bakwerk geen plezier doet :o

Zo zie ik haar echt veel liever :#
Afbeelding

Anoniem

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:02

Mijn duit in het zakje: ik zou als ik jou was het diertje laten nakijken... ze lijkt zuur en ontevreden. Die boscross-foto vind ik dan wel weer heel fijn om naar te kijken!

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 11:05

Eens even kijken.. De wasknijperzit (grappig woord, nooit eerder gehoord), daar kan ik het wel mee eens zijn. Ik zal eens kijken wat ik daaraan kan doen.

Zuur kijken.. tja, dat doet ze soms. Altijd al gedaan ook. Het waaide gisteren behoorlijk, misschien had dat er iets mee nodig, maar dat is niets anders dan normaal. Daar heb ik het ook al vaker over gehad, dat is niet alleen onder het zadel zo, ook als je ernaast staat.

Dat ik een concessie doe en ze dus weer iets meer op de voorhand loopt dan in het vorige topic daar ben ik me van bewust, maar ik vind het lang niet zo als op de foto's in het eerste linkje en dit is inderdaad een middenweg daartussen nu, maar haar hoofd-halshouding is nu weer een stuk beter en de hand wordt weer netjes gevolgd, dus vandaar ook de overweging om deze tussenstap te maken.

Bespiering niet goed? Dat zie ik echt niet hoor. Ze krijgt 8 uur gras, daar buiten onbeperkt ruwvoer, 1 kg brok en op dit moment dagelijks een paar appels.
Afbeelding

Overgangen, tempowisselingen, zijgangen en kilometers maken zijn we druk mee bezig :)

Liselot, ik ben heel blij dat ze nu niet meer zo is als op de foto's in mijn profiel. Ze zag er toen wel goed uit, want het was denk ik de 3de keer dat ik er weer op zat nadat ze een jaar of 3 niet was bereden, dus dat had meer met gezonde welvaart te maken dan echte bespiering denk ik. Ik denk wel dat het krijgen van het veulen vorig jaar een aanslag op haar lijf is geweest en het heeft ook heel lang geduurd voordat ik haar weer goed op gewicht heb gekregen. Ik denk er ook zeker over om nogmaals een osteopaat of chiropractor bij haar te laten komen, want ik denk dat er toch een soort blokkade in haar rug/lendenen gebied zit. Ik moet alleen kijken wie en hoop dat diegene wel aan haar mag komen (er is al eens iemand bij geweest die het 4 uur lang heeft geprobeerd, maar die met geen mogelijkheid haar aan mocht raken).

Lizzyy, zie bovenstaand.

BloemBloem, zie bovenstaand. En ik ben zeker van plan om vaker met haar naar het bos te gaan nu ik weer een trailer heb (hier in de buurt is geen mogelijkheid om op pad te gaan verder), maar ik ben geen recreatieruiter en dat zal ik ook nooit worden, dus daar ga ik geen knoop over doorhakken.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

MarjanB

Berichten: 16300
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:16

Ik vind dr in de bespiering op de achterhand en op de hals echt tekortkomen dat zie je vooral op je eerste foto's. Daar lijkt ze ook weinig buikvulling te hebben terwijl ze op de foto hierboven weer buikig lijkt. Ze heeft geen ideale bouw zo met dr korte voorbeen maar ik denk dat er echt wat zit waardoor ze haar bekken lastig kan kantelen. Ik zou haar persoonlijk eens laten onderzoeken in het SI gebied.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:22

Ik zie haar ook het liefst in het 'studeren verder' topic. Daar loopt ze mooi ontspannen, op haar eigen 4 benen en toch actief.
Bij de laatste foto's valt idd op dat de oortjes zo plat liggen, kan toeval zijn, maar dat komt toch op geen van de andere foto's zo duidelijk voor.
Volgens mij moet je gaan zoeken wat er veranderd is tussen de 'studeren verder' foto's en nu. Bosritfoto's zijn moeilijk te vergelijken met bakfoto's omdat een paard nu eenmaal anders reageert buiten in een onbekende omgeving dan thuis.
Knap dat je er zo bewust mee bezig bent.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:27

Ik mis op deze fotos weer dat stukje verbinding tussen achter en voor. Dat had je in het vorige topic wel, dan loopt ze iets meer op het achterbeen. Je hebt in dit stadium meer contact met de mond nodig.

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:27

Heey

Ik heb je topic nog nooit eerder gezien, dus ga er blanco in (mijn voorgangers hebben eerder dingen van jullie gezien blijkbaar?)

Ik vind jullie voor een beginnende combinatie er leuk uitzien maar je paard kijktecht alsof hij ergens last van heeft, ze kijkt iig niet happy...en ja jeh hebt paarden die werken in de bak minder vinden maar dit lijkt toch op ongemak. Het kan zijn dat ze niks lichamelijks heeft maar dat je haar mss soms in de weg zit? Hoelang rijd je zelf. Ik vind je houding (dit is dus echt niet aanvallend bedoeld!) veel weghebben van een manege ruiter die 1-1,5 jaar rijd (dus 1x per week lesje). Je houding is wel veel aan te verbeteren, maar mss rijd je nog maar pas, datweet ik dus niet.

Verder loopt je paard soms met stelling naar buiten op de hoefslag? Is daar een reden voor?

Succes samen! Die buitenrij foto is een heel ander (happy) paardje trouwens! Leuk dier!

Officieel gestart met startkaart op 1 mei 2016. Huidige punten: B+13 L1+5

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:28

Is de foto hierboven recent? Ik zie een merkwaardige onbalans tussen lijf en hals|hoofd. Net alsof er twee verschillende paarden aan elkaar geplakt zijn. Vanaf de schouder naar achteren (te) dik, en een onderontwikkelde, niet mooi bespierde hals..? Ligt dat nou aan d foto?

Wat je rijden betreft: je bent geen recreatieruiter schrijf je, maar wat dan wel?
Ik zou je aanraden om wat centered riding lessen te nemen - dat hoeft echt niet zweverig te zijn. Maar je zou er veel van kunnen opsteken want ik denk dat met wat ik nu op de foto's zie, je paard daar behoorlijk veel last van kan hebben.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 11:30

Marjan als je ziet wat voor kippennekje ze vroeger had dan is het nu al een heel stuk verbeterd.
Afbeelding

Ik denk ook aan het SI-gewricht inderdaad. Ik lees goede dingen over Annemyke Kingma en ik denk dat ik haar vraag om eens bij Wainonia te kijken.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:31

Stille volger hier.

Ook ik moet helaas zeggen dat ik haar in haar vorige topics beter vindt lopen.
Ik zou misschien even langs een ostheopaat of een masseur, misschien dat hij/zij iets voor je kan betekenen!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:32

Op die foto vind ik je houding wel super netjes!

Officieel gestart met startkaart op 1 mei 2016. Huidige punten: B+13 L1+5

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:36

Murosch schreef:
[ [url=m/VIyHW9.jpg]Afbeelding[/url] ]


.. maar zie je nu zelf niet dat je op deze foto niet zit, maar 'staat'.., je bovenlijf hangt op de knieën en je been naar achteren? Verre van een goede houding. Bijgevolg drukt het paard ook meteen de rug weg. Echt, in plaats van het probleem eerst bij je paard te leggen, moet je als eerste naar jezelf kijken. Als dát niet verbetert dan kun je laten sleutelen aan het dier wat je wilt, maar wordt het niet beter.
Sorry.. mijn professionele mening :)

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

MarjanB

Berichten: 16300
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:40

@Murosch ik zou dat eerst even doen, als ze niet kan kantelen kan ze ook moeilijk op het achterbeen komen en over de rug. Kan me voorstellen dat je ook niet makkelijk kan zitten zo

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 11:45

Jannepauli, die foto is een hele oude.. en puur bedoeld in reactie op MarjanB mbt de nekbespiering. Ik leg helemaal niks bij mijn paard neer hoor, naar mijn bescheiden mening vind ik best van mezelf dat ik heel kritisch naar mezelf durf te kijken. De standfoto in de bak is inderdaad recent, van deze maand. En wat voor ruiter ik ben.. stel je die vraag uit interesse of om een andere reden?

Strom2009, ik zou het fijn vinden wanneer je eerst even kijkt in de linkjes die ik in de OP heb geplaatst, dan heb je een beter beeld van hoe of wat.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Babootje

Berichten: 26011
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:53

Murosh, ga nou met het dier gewoon eens naar een goede kliniek en laat een kreupelheidsonderzoek doen.
Zoveel hier ook weer die aangeven dat er mogelijk wat aan de hand is; de bespiering is gewoon niet goed.
In de rijfilmpjes loopt je paard duidelijk kreupel. Waarom geld uitgeven aan een fysio of osteo. Als er mechanisch iets aan de hand is, is dat weggegooid geld.

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 12:09

Babootje, ik wil kijken of er iets in haar rug vast zit, want dat is waar ik aan denk. Kreupel is ze niet en ik weet dat jij daar anders over denkt, zoals we over meer dingen van mening verschillen. Dat maakt ook niet uit, maar je zet hier nu iets stellig neer, terwijl dat op jouw mening berust. Dat je bedoeling goed is, daar ben ik van overtuigd, maar geloof mij nu maar dat ook ik het beste voor mijn paard wil en op basis daarvan mijn beslissingen neem.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers