Nicaragua & Honduras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Nicaragua & Honduras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 21:51

Hoi reizigers,

Mijn vriend en ik gaan in november vier weekjes op pad. Omdat we weer even iets anders willen, is ons oog gevallen op Nicaragua en Honduras.

Als ik het reisadvies lees op de site van de rijksoverheid, word ik daar niet heel vrolijk van (qua veiligheid). Verder lees ik op internet echter wel weer positieve verhalen over deze landen.

Omdat in mijn naaste omgeving niemand naar deze landen is geweest, hoop ik dat er bokkers zijn die me meer kunnen vertellen over deze landen en dan met name over de veiligheid en de backpackmogelijkheden.

Alvast bedankt! :)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:46

Een kennis van mij heeft jaren terug een stage gedaan in Nicargua. Verhaal is dus uit 2de hand. Zij zat eerst een deel op het platteland geweest, waar precies weet ik wel niet. Dat ging heel goed. Fijne mensen, gemoedelijke sfeer, piƱata feestjes, eigenlijk vrijwel geen problemen....

Tweede deel van haar stage moest ze naar de hoofdstad. Dat was een ander paar mouwen. Ze mocht nooit alleen over straat wandelen. Tegenover het huis lag een supermarkt, maar als ze ging moesten de broers van het gezin mee voor de veiligheid. Blijkbaar waren straatovervallen er schering en inslag, zelfs voor gewoon de straat over te steken. Naar de unief, die achter beveiligde muren lag, mocht ze enkel met chauffeur. Ze mocht onder geen beding het grondgebied van de unief verlaten zonder chauffeur. Ookal was die uren te laat, ze moest blijven wachten om er weg te mogen.

Dus ik denk dat het er wel van gaat afhangen wat je gaat doen en waar, maar er zijn wel degelijk gevaarlijke buurten. Alleen als je een beetje goed uitzoekt waar die zijn en gewoon algemeen reisadvies en tips van andere reizigers in acht neem kom je al een heel stuk verder. BV geen dure juwelen over straat dragen en niet in vreemde taxis stappen.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Nicaragua & Honduras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 22:18

Dank voor je reactie! Dat de grote(re) steden niet het meest prettig zijn, geloof ik graag. Ik neem het mee.

Nog meer die ervaring hebben met deze landen of mensen kennen die er zijn geweest? :)

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:26

Ga je nog voor de verkiezingen of erna?

En ga je naar gele gebieden van honduras? Geel vind ik niet zo schokkend dat hebben wel meer landen... dat oranje gebied vind ik persoonlijk wat minder prettig... mijn ervaring is dat ze niet voor niets naar code oranje gaan (en vond de spanningen in oranje gebieden toch echt duidelijker dan in gele gebieden) maar goed... mijn ervaring stamt uit kenia en tanzania

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:30

Ben zelf in Nicaragua geweest, en vond het niet onveilig. Granada is iets minder veilig, maar dat geldt voor zoveel grote steden.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Nicaragua & Honduras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:22

Wij zijn vorige jaar 3 weken in Nicaragua geweest en hebben ontzettend genoten! San Juan Del Sur is echt een aanrader. Daarnaast is de lokale bevolking ontzettend aardig en behulpzaam en vinden ze het erg leuk als je een beetje Spaans spreekt. Afgezien van dat de bus niet altijd even comfortabel is, is het wel een ontzettende leuke (licht avontuurlijke) en goedkope manier om het land door te reizen.

Wij hebben ons overigens in die 3 weken geen moment onveilig gevoeld, maar hebben Malaga overgeslagen. Wij hebben trouwens ook geen medicatie meegenomen voor malaria en hebben daar praktisch geen andere backpackers/reizigers gesproken die dat wel bij zich hadden.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Nicaragua & Honduras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:14

Ik wil de verhalen wel even volgen, ik wil misschien een maand backpacken door deze landen. :)

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Nicaragua & Honduras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 22:27

Bedankt voor de reacties! Leuk om te lezen, geeft een weer een ander beeld dan wat de Rijksoverheid over deze landen meldt

We mijden de oranje gebieden sowieso en gaan tijdens de verkiezingen... (27 okt tot 25 nov). Maar goed, zodra ergens onrust is: snel een andere kant op gaan.

De malariapillen nemen wij ook niet. Tot nu toe nooit gebruikt en inderdaad tot nu toe veel mensen tegen gekomen die ze ook niet hebben gebruikt.

Midden oktober komt de nieuwe lonely planet uit van Nicaragua. Ben ik ook erg benieuwd naar.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:35

Ik ben vorig jaar in december/januari 4 weken naar costa rica / Nicaragua geweest.

Costa rica viel me tegen. Natuurlijk is het mooi etc. Maar het is enorm gericht op Amerikaans toerisme.

Nicaragua vond ik mooi, veel ongerepter. De tijd loopt daar zeg maar 15 jaar achter op costa rica.
De mensen zijn ontzettend aardig. Veel minder lastige verkopers. Ook wordt er minder Engels gesproken. Ik ben gewoon met de 'chicken busses' gegaan en heb me nooit onveilig gevoeld.

Malaga vond ik echt niks aan. Leon daarentegen vond ik de mooiste stad van Nicaragua!

:)

Voor Honduras had ik helaas geen tijd. Wel is utila de goedkoopste plek op aarde om je duimbreedte te halen :)*