Beenligging.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Beenligging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 19:50

Hoi bokkers!
Ik heb heel veel moeite met mijn benen. Ze willen niet stilliggen.
Vooral met de draf, en tijdens het doorzitten heb ik hier last van.
Hebben jullie wat tips voor mij?
Alvast bedankt!

Tereno

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: 't Zuiden

Re: Beenligging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:01

Hoe gaat het zonder beugels? En zit je met het lichtrijden ook wel echt rechtop? Heb je je beugels op een juiste lengte?

Ik heb een tijdje geprobeerd onregelmatig licht te rijden/doorzitten. Dus bijvoorbeeld 3 passen lichtrijden en dan 3 passen doorzitten. Heeft mijn beenligging echt veel goeds gedaan!

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Beenligging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 20:08

Ik zit redelijk rechtop, vanwege rugklachten blijft het altijd een beetje scheef. Ik probeer ook zoveel mogelijk om ze stil te houden, beugels altijd op de juiste lengte. Al is dat met een veelzijdigheids zadel een beetje gokken vind ik. Met springen is het geen probleem, maar met dressuur lukt het me echt niet.

Tereno

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:21

naomi_rabe schreef:
Ik zit redelijk rechtop, vanwege rugklachten blijft het altijd een beetje scheef. Ik probeer ook zoveel mogelijk om ze stil te houden, beugels altijd op de juiste lengte. Al is dat met een veelzijdigheids zadel een beetje gokken vind ik. Met springen is het geen probleem, maar met dressuur lukt het me echt niet.


Hoe is je beenligging in verlichte zit? Deze kun je ook afwisselen met lichtrijden om je benen in een juiste houding te houden

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Beenligging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 20:22

Dat is dus het gekke! In de verlichte zit gaat t wel goed! Ik zal dat wel proberen.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Beenligging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:35

Ben wel benieuwd naar beeldmateriaal. Ik zou dan eerder vermoeden dat er iets in de rest van je houding nog niet helemaal lekker zit, waardoor je benen gaan klapperen. Het komt altijd ergens vandaan.