Emmelie Scholtens en Westpoint maken debuut in Grand Prix

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Emmelie Scholtens en Westpoint maken debuut in Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 16:56

bokt / wittescholtens
Afbeelding
Emmelie Scholtens en Broere Westpoint Foto: Roland Hitze



Vanmiddag vond de Subtop wedstrijd in Beuningen plaats.

Emmelie Scholtens debuteerde vandaag met de KWPN goedgekeurde hengst Broere Westpoint (v. Jazz) in de Grand Prix.
In de tijd dat Emmelie bij Stal Laarakkers werkte reed ze de hengst vanaf dat hij drie jaar was totdat hij zes jaar oud was. Met als grootste succes de overwinning als 6-jarige op het WK Jonge Dressuurpaarden in Verden.
Westpoint is inmiddels dertien jaar en de afgelopen jaren gereden door Kirsten Beckers, die de hengst opgeleid heeft tot het hoogste niveau.
Emmelie heeft de hengst sinds begin juni weer onder het zadel en behaalde vandaag in de Grand Prix de hoogste score van 71,55%.
Emmelie: "Ik heb altijd al een klik gehad met Westpoint, en dat heb ik nu nog steeds. Toch zullen wij opnieuw een combinatie moeten vormen, maar ik ben heel tevreden voor nu. De afwerking in de proef kan nog veel beter, maar ik vond het erg leuk om weer met hem de ring binnen te rijden. Zoals het nu lijkt zal de eerst volgende wedstrijd Geldrop Hippique worden, en vanuit daar werken wij verder."

De rubriek, die gecombineerd werd met de Inter A, Inter 2 en de Grand Prix, werd gewonnen door Jeanine Nieuwenhuis met TC Athene (v. United). Ze behaalde een score van 71,88% in de Inter A.

Derde werd Alexa Fairchild die 69,77% scoorde met haar U25 proef.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 28-09-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Emmelie Scholtens en Westpoint maken debuut in Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:54

Hoe zou het met Kirsten Beckers zijn? Is ze voor zichzelf begonnen?

Het zijn mooie punten voor Jeanine, Emmelie en Alexa :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, CaPrIoLe`79, Eefje_Sammy, Oudje en 44 bezoekers