Leuke variaties wedstrijdknot?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:27

Hey,

De onderlinge manege dressuurwedstrijdjes beginnen binnenkort weer, alleen ik heb soms wat problemen met mijn knot. Als ik het met zo'n donut doe,houd ik heel veel haar over en moet het nog los er om heen wikkelen, en daardoor gaat het los zitten. Ik ben altijd bang tijdens het inrijden dat het los gaat, dus was mijn vraag, heeft iemand nog leuke variaties op een knot, of hebben julllie tips waardoor het beter blijft zitten ( haarnetje? Haarlak?)
Laatst bijgewerkt door Nouklax op 26-09-16 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt


san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:37

Ik heb zo'n clip met daaronder een netje hangen. Ik heb ook veel en lang haar en vind dat echt ideaal! Maak gewoon een lage knot, trek dat ding er overheen en klaar!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:39

san4nie schreef:
Ik heb zo'n clip met daaronder een netje hangen. Ik heb ook veel en lang haar en vind dat echt ideaal! Maak gewoon een lage knot, trek dat ding er overheen en klaar!


Bedankt, zal even gaan kijken bij de ruitersportwinkel binnenkort!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:45

Ik gebruikte ook altijd een netje met een clip. Een vlecht (of een invlecht? Weet ik niet meer zeker), in een knot draaien, netje er omheen.

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:00

Ik zet het haar wat over is bij de donut altijd vast met schuifspeldjes.

Maar je zou het ook het haar in een donut kunnen doen en haar wat over is om de donut vlechten.


Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 15:22

Fish_n_Chips schreef:
Ik gebruikte ook altijd een netje met een clip. Een vlecht (of een invlecht? Weet ik niet meer zeker), in een knot draaien, netje er omheen.


Oke bedankt!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 15:23

Kidde schreef:
Ik zet het haar wat over is bij de donut altijd vast met schuifspeldjes.

Maar je zou het ook het haar in een donut kunnen doen en haar wat over is om de donut vlechten.


Dat deed ik ook, maar tijdens het rijden ging het dan los haha. Dat met die vlecht ga ik eens proberen, bedankt!

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:33

Haar in staart, staart door donut, knot maken, netje om knot, en dan nog een elastiek om de hele bups heen, oh ja, en haarlak. (Voor je met dat net aan de slag gaat, zodat je haar stroever wordt en minder snel losschiet.) Netje met pareltjes is natuurlijk ook leuk.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:38

Wat ik alijd doe is een lage staart maken, elastiek. Donut, jaar verdelen en gelijk weer een elastiek (strak, vaak kan een elastiek 2x om een donut). Dan de rest van het haar om de donut heen draaien. Vaak heb ik dan 2 elastieken nodig. Dan een haarnetje voor om de donut en een elastiekje om het vast te zetten. Om alle haren echt op hun plaats te houden gebruik ok een dik elastiek en sla die om de knot heen.

Zo ben ik nog nooit mn knot kwijt geraakt of losse haren. Nog nooit.
.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:47

Mijn dochter heeft lang dik haar en met een donut krijgt ze een enorme knot. Dus ik maak nu gewoon een lage staart. Daarna een vlecht erin. Vervolgens draai ik die vlecht in een knot en zet hem vast met van die wokkelhaarspelden. Dan netje erover en een frutsel om de basis van de knot.

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 21:03

Bedankt voor de ideeën allemaal! Kan weer ff vooruit :)

Friesmeisjee

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:05

Ik doe altijd alleen een vlecht in! ben mijn knot in de proef al verschillende keren kwijt geraakt en ook met clip... ben dan zelf ook niet heel handig met haren maar dat laten we maar even in het midden :') ik maak gewoon een lage vlecht en die laat ik lekker bungelen tijdens het rijden

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Leuke variaties wedstrijdknot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:16

Er is een vlog van Jill Huijbregts hierover. Kun je via Google wel vinden denk ik

L2+3

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 06:58

Ik heb ook dik, lang haar en gebruikte altijd een donut. Ik rolde de donut dan altijd op, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan maken: staart maken en dan de donut vanaf de haarpunten oprollen zodat je het haar als 't ware om de donut heen rol. Op deze manier houd je geen lang stuk haar over. Als je wilt kan ik hier wel een filmpje van maken om het nog wat duidelijker te maken.
Enfin, eenmaal de donut opgerold deed ik er een fijn haarnetje omheen om eventueel springerige plukjes in bedwang te houden en daaromheen dan zo'n kralen netje.

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 10:54

ekeuuhh01 schreef:
Ik doe altijd alleen een vlecht in! ben mijn knot in de proef al verschillende keren kwijt geraakt en ook met clip... ben dan zelf ook niet heel handig met haren maar dat laten we maar even in het midden :') ik maak gewoon een lage vlecht en die laat ik lekker bungelen tijdens het rijden

Hoi, ik vind een knot net wat mooier staan :) toch bedankt!

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 10:55

Jolien87 schreef:
Ik heb ook dik, lang haar en gebruikte altijd een donut. Ik rolde de donut dan altijd op, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan maken: staart maken en dan de donut vanaf de haarpunten oprollen zodat je het haar als 't ware om de donut heen rol. Op deze manier houd je geen lang stuk haar over. Als je wilt kan ik hier wel een filmpje van maken om het nog wat duidelijker te maken.
Enfin, eenmaal de donut opgerold deed ik er een fijn haarnetje omheen om eventueel springerige plukjes in bedwang te houden en daaromheen dan zo'n kralen netje.

Dankje! Ga het thuis eventjes uitproberen, denk dat ik het wel snap.

Nouklax
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 10:56

MarianneW schreef:
Er is een vlog van Jill Huijbregts hierover. Kun je via Google wel vinden denk ik

Oh dankje! Ga m nu eventjes bekijken :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers