Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 14:47

In augustus ben ik voor de vierde keer in Zuid Afrika geweest. Ik vind het een geweldig land.
Ik ben samen met mijn vriend, mijn zusje en haar zoontje van twee en half geweest. We regelen de reis altijd zelf en hadden twee huurauto's waarmee we hebben rondgereisd.
We zijn naar Johannesburg gevlogen,waarna we overnachtten in Pretoria. Ons eerste doel was de Magoebaskloof. Daar wilden we een canopy tour doen. Dat was echt prachtig! Je hangt aan een metalen kabel en zoeft zo over prachtige watervallen!

Afbeelding

In Graskop zijn we op deze manier ook over een 60 meter diepe kloof gegaan.


We hebben een boottocht gemaakt in de blyde river canyon.


Afbeelding

Als je goed kijkt zie je in de rotsen de vorm van een doodshoofd. Uit deze rotsen komen een paar watervallen, daarom noemen ze het ook wel the weeping pirate.

Hierna gingen we richting Hoedspruit, waar we het Kinyonga snake and reptile centrum hebben bezocht. Kreeg je fijn een python om je nek. We hebben nog dagen gelachen om onze benauwde gezichten op de foto's.


Afbeelding


De volgende dag zijn we in Moholoholo rehabilitation centre geweest. Hier kregen we een rondleiding en wat ik heel leuk vond is dat hier de beroemde das Stoffel woont. Deze das is een ware Houdini die vaak uit zijn verblijf is ontsnapt. Er staan hier veel filmpjes van op internet. We mochten nog een cheetah aaien en de bateleur, een prachtige roofvogel.


Afbeelding

We hebben een erg mooi huis gehad in Hoedspruit wildlife estate, op 5000 vierkante meter eigen grond. Hier hadden we leuke medebewoners: bush baby's. Zij kwamen tegen de schemering uit het dak van ons huis.

Afbeelding

In Hoedspruit hebben we ook een huisje gehad in Maduma Boma, een wildpark waar je zelf kan rondlopen. Ons huisje had geen stroom, maar wel zonnepanelen. Hier mochten we voer kopen voor de dieren, want door de ontzettende droogte was er niet genoeg eten. We voerden een soort biks bij ons huis en kregen zo bezoek van wrattenzwijnen, zebra's, nyala's, apen en impala's.


Afbeelding


Afbeelding


Het was weer tijd voor actie en vanuit Hoedspruit hebben we boven de wildparken gevlogen in een ultralight. Wat een schitterend uitzicht had je!


Afbeelding

Als laatste hebben we 8 nachten in verschillende kampen in het krugerpark gezeten. Dat voelt toch wel als thuiskomen. Ik zou daar wel een paar maanden kunnen zitten zonder me te vervelen!!

Mijn favoriete vogel: the southern ground hornbill.

Afbeelding

Bij zonsondergang:

Afbeelding

Na een regenbui, uitzicht bij berg en dal.
Afbeelding

6 leeuwen naast de weg, fantastisch!

Afbeelding

En nog twee zeldzame dieren gezien die we nog niet eerder in het Kruger hadden gezien. De civetkat en de side striped jackal.


Afbeelding


Afbeelding


Ook nog een tijd staan fotograferen bij een boom vol kolibri's.



Afbeelding



Ik ga zeker voor een vijfde keer en dan hopen we ook Botswana mee te pakken.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:00

Jaaa Zuid-Afrika! Ik ben van de zomer ook geweest! Wat fantastisch he!
De Blyde River Canyon hebben wij ook gedaan, gaaf he die rots!
En de Hornbill vind ik ook super mooi :)

Wij gaan zeker nog een keer

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 15:12

Ik wil de hornbill zelfs laten tattoëren als symbool voor onze reizen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Jorinda

Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:16

Ik ben verliefd op Zuid Afrika. <3

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:23

Mooie foto's!
Ben je in Graskop ook bij God's Window geweest?

En wat je zegt over Kruger dat het voelt als thuis komen, helemaal mee eens!
Mag er gelukkig zelf over een paar weken weer naar toe ;)

De laatste foto van de vogel is trouwens een white-bellied sunbird (witpenssuikerbekkie in Afrikaans of witbuik-honingzuiger in NL's)

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:35

Mooi verslag van een prachtige reis! Ik ben er vorig jaar zomer geweest en zou ook heel graag weer terug gaan!

idapaulien

Berichten: 702
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:41

Wauw, ontzettend gaaf! <3

Ik zit momenteel voor een half jaar in Zuid Afrika voor mijn studie. In december wil ik gaan reizen en ik heb de Magoebaskloof nu op mijn lijstje gezet. Dankje wel!
Nog een vraag over het Krugerpark. Ik had hier en daar gehoord dat het enorm toeristisch was en ik wilde er niet meer naar toe gaan (hier in de omgeving zijn erg veel (kleine) reserves met de big five ), maar is het toch een aanrader?

Everybody wants happiness, nobody wants pain, but you can't have a rainbow, without a little rain.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:45

Omg ik vind dat Pumba-zwijn er wel eng uitzien :o

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:31

Ik vond het Kruger park wel echt heel erg toeristisch, maar het is wel gaaf om heen te gaan. Ik zou kort gaan als ik jou was.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:07

Kruger in december... Heel heet en het is de vakantie periode in ZA dus ik zou het zuidelijke deel van Kruger zeker mijden.
Daar komen ook de meeste rangers met klanten van buiten Kruger en dat maakt het druk.
Skukuza is een kleine stad in die periode en echt toeristisch...

Zelf ga ik altijd in okt/nov en dan is het in de weekends in het zuiden wel druk, door de weeks valt het wel mee.
In het midden wordt het al rustiger en boven Mopani zie je misschien 5 auto's op een dag...
Verre van toeristisch en druk.

Houd er ook rekening mee dat in december veel is volgeboekt. Met een eigen tent zal nog wel plek zijn maar nu nog een huisje of vaste tent boeken kan een uitdaging zijn.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:10

Wauw prachtige foto's!! :wow:
Nu wil ik er zeker heen!

fiets a fake smile

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:13

Ooh ik ben gek op safari! Zuid-Afrika is gaaf, maar ik vind Kenia en tanzania echt het mooiste qua safariparken :j

[o]

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 17:48

MarijeR schreef:
Mooie foto's!
Ben je in Graskop ook bij God's Window geweest?

En wat je zegt over Kruger dat het voelt als thuis komen, helemaal mee eens!
Mag er gelukkig zelf over een paar weken weer naar toe ;)

De laatste foto van de vogel is trouwens een white-bellied sunbird (witpenssuikerbekkie in Afrikaans of witbuik-honingzuiger in NL's)


Gods window zijn we inderdaad ook geweest. Helemaal vergeten te noemen.
Ik zou nog wel eens in zo'n dure privelodge willen overnachten in het Kruger.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 17:49

verootjoo schreef:
Ooh ik ben gek op safari! Zuid-Afrika is gaaf, maar ik vind Kenia en tanzania echt het mooiste qua safariparken :j


Botswana is ook heel mooi (mijn zusje is er geweest), maar was nu niet handig met een peuter aangezien er daar in de parken geen omheiningen zijn bij de meeste kampen en je erg op jezelf bent aangewezen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:09

Wauw wat gaaf!

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 18:55

idapaulien schreef:
Wauw, ontzettend gaaf! <3

Ik zit momenteel voor een half jaar in Zuid Afrika voor mijn studie. In december wil ik gaan reizen en ik heb de Magoebaskloof nu op mijn lijstje gezet. Dankje wel!
Nog een vraag over het Krugerpark. Ik had hier en daar gehoord dat het enorm toeristisch was en ik wilde er niet meer naar toe gaan (hier in de omgeving zijn erg veel (kleine) reserves met de big five ), maar is het toch een aanrader?


Tja het is wel wat toeristisch maar ik stoor me daar niet aan, zeker als je in de kleine kampen blijft (malelane bijvoorbeeld) valt het wek mee. Ja er rijden veel toeristen en als er leeuwen gespot zijn staan er al gauw veel auto's, maar de wijdsheid vind ik prachtig. En natuurlijk de bijzondere diersoorten buiten de big five, zoals de wilde hond, ground hornbill, cheetah's, stekelvarken, de sabelantilope enz enz. Ik zou nog graag een keer helemaal naar het noorden van het park willen. Olifants is het meest noordelijk waar ik ben geweest.
De kleine big five reserves zijn ook leuk. Als je in de buurt van Hoedspruit komt vind ik het Tsukudu park een aanrader. Daar hebben ze ook de big five en er lopen op het kamp ook cheetahs die ze met de hand hebben opgevoed.
De Magoebaskloof is echt een aanrader! Ik weet niet waar je dan wilt overnachten, maar wij hebben overnacht in de diggerest lodge, bovenop een berg off road met prachtig uitzicht. Daarna in Bali Wil Wil, dat was een huisje bij een wat oudere vrouw op een boerderij. Het was een jaren 70 inrichting, maar voldeed prima en was schoon.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:59

Ik herken die honingdas uit je verhaal, geweldige filmpjes. :')
Echt een mooie reis en gave foto's! Lijkt me heel cool om te doen. Moet ik alleen heeeeeel lang sparen.

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 19:05

Simoonzel schreef:
Ik herken die honingdas uit je verhaal, geweldige filmpjes. :')
Echt een mooie reis en gave foto's! Lijkt me heel cool om te doen. Moet ik alleen heeeeeel lang sparen.


Goedkoop is anders, maar het is ons best meegevallen dit jaar, omdat de ZAR heel gunstig staat. De huurauto was bijvoorbeeld maar 10 euro per dag.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:14

Prachtig verslag!
Ik wil ook nog ns naar Zuid Afrika, en dan wil ik de stud van Chere Burger ook ns bezoeken. (En natuurlijk Anders 451)

Kerstmuts

Nyaleti

Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:13

hihi heerlijk! Ik ben zelf in Augustus geweest, zat ook in Hoedspruit, kyjonga, wild life estate.. Toevallig in Klaserie geweest? Misschien hebben we wel samen bij Hat n Creek gegeten :+ Die Civet is wel heel bijzonder, inderdaad gehoord dat die maar heel zelden gezien werden.

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:21

Ah mijn grote liefde! Wat een geweldig land is het he?
En wat leuk dat je bij Moholoholo bent geweest en Stoffel hebt gezien! Ik heb daar vrijwilligers werk gedaan en Stoffel ontsnapte echt 2x per week :')

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 20:42

In Klaserie zijn we ook geweest, maar we hebben vooral zelf veel gebbqd.

Wat gaaf dat je in Moholoholo hebt gewerkt! We gingen alleen net toen de Zuid Afrikanen een lang weekend vrij waren, dus het was echt een gekkenhuis. Heel erg druk. Dat was jammer.
De zoon van Stoffel heb ik even geaaid. Geweldige dieren zijn het. We hebben ze een keer op op ons kamp in kruger gehad. Ze hebben toen de buitenkeuken van de buren geplunderd, terwijl wij er foto's van maakten :')

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:22

Supervixen schreef:
In Klaserie zijn we ook geweest, maar we hebben vooral zelf veel gebbqd.

Wat gaaf dat je in Moholoholo hebt gewerkt! We gingen alleen net toen de Zuid Afrikanen een lang weekend vrij waren, dus het was echt een gekkenhuis. Heel erg druk. Dat was jammer.
De zoon van Stoffel heb ik even geaaid. Geweldige dieren zijn het. We hebben ze een keer op op ons kamp in kruger gehad. Ze hebben toen de buitenkeuken van de buren geplunderd, terwijl wij er foto's van maakten :')


Hahah geweldig :')! Ik ben echt fan van die dieren geworden door die ludieke acties. Heb je in Moholoholo toevalling een rondleiding gehad van Oscar?

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:41

Heel gaaf dat je de Magoebaskloof canopy hebt gedaan. Wij hadden geboekt en zijn er 2 dagen voor omgereden op ons reisschema..... kwamen we daar.... potdichte mist, dus gesloten. Beetje jammer :')

Wat had je voor auto gehuurd zo goedkoop?? Klinkt top!

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:23

Moet je voor dit gebied malariapillen slikken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Ann, x_spekkie_x en 82 bezoekers