Bezoek kliniek, spannend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 18:10

Helaas moet ik met mijn paard naar de kliniek volgende week. Heb een afspraak gemaakt omdat hij niet goed loopt achter en dit al een hele tijd speelt. Hij komt moeilijk weg, krachttekort en zwiept wat naar buiten met de benen. Ook chiropractie leverde te weinig verbetering op, dus nu dan een stap verder. We gaan naar de Lingehoeve en ik weet niet heel goed wat te verwachten eigenlijk. Wel dat ik het echt heel spannend vind... ;(
Problemen lijken veroorzaakt vanuit het bekken en/of knieën. Mijn paard is pas 7 en ik hoop zo van harte dat het allemaal meevalt.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met een paard met zulke problemen (en de kliniek). En ach, gewoon een beetje spuien hier.


Anoniem

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:27

Oh wat balen zeg, spannend hoor. Sterkte ermee iig!

RobinSputnik

Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:34

Spannend, sterkte! Ik heb wel goeie ervaringen met de lingehoeve :)

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:11

Probeer maar zo te denken; mochten ze wat vinden , dan kan er wat aan gedaan worden. Al die onzekerheid nu is ook niet fijn. Misschien valt het reuze mee +:)+ veel succes

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 20:48

Dat is te hopen inderdaad, dat het meevalt. Maar als er wel wat is dan is er niet altijd wat mogelijk natuurlijk. Stiekem ben ik heel bang voor forse artrose ofzo. :(

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:53

Bekken, knieën, typisch loopje.. Mag ik vast mijn vermoedelijke diagnose poneren? Ik verwacht dat er wat loos is met het SI gewricht. Staat scheef of heeft wat artrose. Gebruik de zoekfunktie maar eens en er gaat een wereld voor je open.

Bejaarde bokkers weten meer

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:12

mrie schreef:
Bekken, knieën, typisch loopje.. Mag ik vast mijn vermoedelijke diagnose poneren? Ik verwacht dat er wat loos is met het SI gewricht. Staat scheef of heeft wat artrose. Gebruik de zoekfunktie maar eens en er gaat een wereld voor je open.


Nu je dat zegt over si gewricht, dat zou ook goed kunnen zijn of een scheef bekken. mijn vorige paard heeft vaker wat gehad met zijn SI gewricht en het voelde dan net of de achterhand " onstabiel " was en liep daar niet lekker . (Paard heeft zich een keer vastgerold)

Komt je paard op foto/echo of gaan ze verdoven in het been?

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 21:25

Ja scheef bekken en -waarschijnlijke- si problemen zijn al geconstateerd door de chiropractor.
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 22-09-16 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 21:27

Lianne007 schreef:
mrie schreef:
Bekken, knieën, typisch loopje.. Mag ik vast mijn vermoedelijke diagnose poneren? Ik verwacht dat er wat loos is met het SI gewricht. Staat scheef of heeft wat artrose. Gebruik de zoekfunktie maar eens en er gaat een wereld voor je open.


Nu je dat zegt over si gewricht, dat zou ook goed kunnen zijn of een scheef bekken. mijn vorige paard heeft vaker wat gehad met zijn SI gewricht en het voelde dan net of de achterhand " onstabiel " was en liep daar niet lekker . (Paard heeft zich een keer vastgerold)

Komt je paard op foto/echo of gaan ze verdoven in het been?

Ik weet niet precies wat we gaan doen. Wil in elk geval het bekken nader laten bekijken en zijn achterbenen.

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:56

Oh meid, dat is niet fijn! Ik hoop voor jou dat ze de oorzaak vinden en het goed te behandelen is. Ik ken de kliniek persoonlijk niet maar denk wel dat het een goede keuze is. Ik duim voor jullie!

Don't take anything for granted

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:52

SI gewricht is lastig te onderzoeken aan de buitenkant zie je vaak dat er een verhoging zit naast de ruggengraat op de croupe of een soort deuk in de ruggengraat. Verder kan het onderzocht worden met een inwendige echo. Paard merkt er weinig van.
Als een paard dit heeft is het vaak niet goed te behandelen maar dmv klassiek rechtrichten valt er een heleboel te verbeteren. Problemen met het SI gewricht worden door het paard gecompenseerd en dat levert vanalles op, kantelen, door knieen zakken, typische motoriek in achterhand. En daar komen weer allerlei blessures van, bijvoorbeeld blessures van de tussenpezen, artrose in hals/nek. Maar laten we niet verder vooruit lopen. Ik hoop voor jou dat je beest watheeft wat met een asperientje op te lossen is. Het is spannend ook omdat je niet weet wat je moet verwachten. Op de lingehoeve zijn ze kei vriendelijk en leggen je alles uit. Niet bang zijn want dan wordt je paard dat ook.

Bejaarde bokkers weten meer

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:57

Ben benieuwd hoe het is gegaan, was vandaag toch?

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 17:37

Nee, volgende week pas Lianne, maar dank voor je interesse. Ik kom zeker een update plaatsen tegen die tijd. Voor nu ben ik vooral erg zenuwachtig. :/

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:58

Hoe is z'n mest? En zijn z'n flanken aan beide kanten 'pudding'? Mijn paard heeft ook regelmatig vage kreupelheden, komt door buikpijn vanuit z'n darmen.

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 19:02

wwillemijn schreef:
Hoe is z'n mest? En zijn z'n flanken aan beide kanten 'pudding'? Mijn paard heeft ook regelmatig vage kreupelheden, komt door buikpijn vanuit z'n darmen.

Mest is normaal en verder niet echt zoiets bij de flanken nee...

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:44

Als z'n flanken stug zijn, kan het wijzen op buikpijn. Sommige paarden reageren daarop met de buik ontlasten, en willen dan hun benen niet meer onder de masse zetten. Hetzij door niet ver genoeg onder te treden, hetzij wijdbeens lopen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:28

Snap ik loop ook anders als ik buikpijn heb, dus waarom een paard niet.

Bejaarde bokkers weten meer

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 15:39

wwillemijn schreef:
Als z'n flanken stug zijn, kan het wijzen op buikpijn. Sommige paarden reageren daarop met de buik ontlasten, en willen dan hun benen niet meer onder de masse zetten. Hetzij door niet ver genoeg onder te treden, hetzij wijdbeens lopen.

Ik zie geen link met buikpijn eigenlijk..

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:03

Als je zelf buikpijn hebt wil je liever niet hurken of hoe dan ook je darmen 'knellen'. Bij een paard is dat niet anders. Door de achterbenen naar voren te zetten worden de darmen bewogen. Je ziet het af en toe ook terug in het halthouden doordat ze dan de achterbenen niet onder de massa zetten om die buik maar te ontlasten. Ze laten dan ook wel de buik hangen. Lijkt dan soms alsof je paard een weke rug heeft.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:03

Heb je een filmpje van z'n lopen?

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 10:41

De constatering van de chiroprator/dierenarts was anders, ben dus benieuwd wat de kliniek zal zeggen. Ik ga geen filmpje plaatsen, die deskundigheid laat ik liever maar bij het kliniekbezoek, om te voorkomen dat ik me nog drukker ga maken...
Maar dank voor het meedenken!

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:44

Ik lees net je topic, spannend hoor, dat je deze week naar de Lingehoeve gaat. Wanneer ga je? Ik ga voor je duimen!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:54

Ik ben wel eens bij de lingehoeve geweest, mijn vorige paard is daar geopereerd. Ik vond de mensen daar heel aardig, alles is me goed uitgelegd en heb zelfs de operatiekamer gezien. Het enige wat ik appart vond is dat je geen rekening krijgt maar daar terplekke moet betalen.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 17:02

Ik ga er vrijdag heen, Jet, dank voor het duimen!
Barbar, het direct betalen wist ik. Fijn dat je een goede ervaring hebt met deze kliniek in elk geval!


Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:58

Ik ben ook erg te spreken over de Lingehoeve. Zeer kundige dierenartsen en personeel, ze zijn begaan met je paard en met jou. Helaas ziet het er voor mijn paard niet zo zonnig uit maar daar heeft mijn DA alles voor geprobeerd!

Succes en ik zal voor je duimen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, mirriejj, MyWishMax, SentiBot, Typhoon en 30 bezoekers