Gummy smile, oplossingen en ervaringen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Gummy smile, oplossingen en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 09:01

Ik heb hele kleine boventanden, het lijken haast wel melktanden, en daarom is er heel veel tandvlees zichtbaar als ik lach. Er zit ook heel veel ruimte tussen mijn boventanden. En ik vind het zo ontzettend lelijk ;(
Ik voel me er echt onzeker door wanneer ik lach. Het ziet er niet uit op foto's, ik ben er gewoon echt niet gelukkig mee :(
Nu is het zo dat mijn lippen best mooi vol zijn, dus dat is het probleem niet. Ik denk meer dat het een combinatie is tussen mijn bovenlip die ik misschien te hoog optrek, en mijn hele kleine tanden. Nu vroeg ik me af of er bokkers zijn die iets aan hun gummy smile hebben laten doen. Is het bij jullie alleen opgelost met botox, of hebben jullie echt iets laten doen aan jullie tanden zelf? Ben benieuwd naar jullie ervaringen :) Ik ga er sowieso pas serieus naar kijken als mijn verstandskiezen allemaal door zijn gekomen en verwijderd, maar ik ben alvast benieuwd naar wat ervaringen en of jullie er tevreden mee zijn.


xSCWx
Berichten: 7039
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:10

Je moet inderdaad even wachten totdat je kiezen door zijn gekomen, die drukken de tanden ook nog dichter naar elkaar.
Ikzelf heb 2 nep voortanden, wellicht als je aan de tandarts vraagt dat hij een laagje aan je eigen tanden kan plakken. Maargoed dat is pas wijs om te doen als alle tanden door zijn.
Ik heb precies een 3hoekje eruit bij mijn voortanden, de tandarts schuurt dan eerst mijn eigen tanden wat op waarna hij er een soort wit plakspul op doet en dat vormt als tand. Heb ik ook laten doen in mijn kies, door tanderosie altijd pijn bij eten en drinken maar sinds de corosie gaatjes zijn opgevuld met dit spul nergens meer last van :D
Mijn rechtertand is er vorig jaar afgevallen na bijna 12 jaar, de linker zit er nog altijd op maar is nu langzaam aan het afbrokkelen.
(Niet slim om als 12 jarige tegen een rek te lopen met je mond open :') )

La Vie en Rose 

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 09:15

Nee ik heb het idee dat een stukje aan de onderkant het juist nog lelijker maakt, aangezien mijn tandvlees gewoon veel te groot lijkt :+ Er zou dus eigenlijk een stukje aan de bovenkant op moeten, maar ik geloof dat dat niet zomaar kan en dat je dan meer richting facings/kronen oid gaat :j


Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:12

Esmee_98 schreef:
Nee ik heb het idee dat een stukje aan de onderkant het juist nog lelijker maakt, aangezien mijn tandvlees gewoon veel te groot lijkt :+

Veel roken, slechte mondverzorging en een paar jaar erbij: krijg je vanzelf terug getrokken tandvlees :+

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:18

Er zijn best wel wat oplossingen, maar welke oplossing is afhankelijk van de oorzaak van de gummysmile.
Even googlen en je komt behoorlijk wat te weten over tijdelijke en blijvende oplossingen.

edit: typefout.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

mooney

Berichten: 7762
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:23

Ik heb ook een gummy smile. Naast een stuk of drie kaakafwijkingen :') . Momenteel ben ik bezig met een traject aan orthodontie gecombineerd met twee kaakoperaties (1 gehad, tweede op het eind) om die kaakafwijkingen te corrigeren. Als ik geluk heb wordt de gummy smile daardoor ook minder omdat het deels samenhangt met de rare stand van mijn kaken, maar dat is niet het doel.

Ik zou voor de gummy smile op zichzelf geen acties ondernemen, zo erg zit ik er niet mee. Dus verder geen tips.


Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 10:29

Palmera schreef:
Esmee_98 schreef:
Nee ik heb het idee dat een stukje aan de onderkant het juist nog lelijker maakt, aangezien mijn tandvlees gewoon veel te groot lijkt :+

Veel roken, slechte mondverzorging en een paar jaar erbij: krijg je vanzelf terug getrokken tandvlees :+

Hahahaha, nee dankjewel _O-

Anoniem

Re: Gummy smile, oplossingen en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:31

Ik heb het ook, mijn kaak staat ook scheef op elkaar (dus de kiezen staan niet recht op elkaar waardoor ik ook hele 'diepe' kiezen heb door het kauwen). Vind het ook vreselijk, vooral op spontane foto's is het erg

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:31

Hier een willekeurige link waar al wat behandelmethodes te lezen zijn
http://www.wellnesskliniek.nl/plastisch ... ummy-smile


Ik heb ook een gummysmile, maar heb er nooit echt over nagedacht om er iets aan te laten doen. Jammer dat ze het één en ander niet hebben gecorrigeerd met beugels toen ik in de groei was, maar in die tijd was orthodontie nog niet zo ver ontwikkeld en als je een beugel moest was dat zeker niet cool :D Dus nu laat ik het maar zo. Mijn man noemt me weleens gummysmile als ik weer eens niet uit een lachbui kom :o

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Gummy smile, oplossingen en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 10:35

Ik heb al wel wat behandelmethodes opgezocht, maar ben nu vooral benieuwd naar ervaringen met verschillende methoden :)
Ik heb nooit een beugel nodig gehad volgens de tandarts. Alles staat recht en heb geen overbeet of zo iets. Alleen veel ruimte tussen mn boventanden, maar hoop dat dat een beetje bijtrekt wanneer mn verstandskiezen doorkomen.. :=

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:38

Heb ik nooit geweten dat dat een naam had maar dat heb ik dus ook :') .
Mijn tandvlees komt ook mooi piepen als ik gewoon lach. Mijn tanden en algemeen gebit zijn klein, als ik breed lag heb ik aan beide kanten een gat omdat mijn glimlach breder is dan mijn gebit :D . Ook een spleetje.

Als ik het zo schrijf klinkt het nogal erg maar ik kan er intussen goed mee leven. Toen ik jonger was had ik er meer problemen mee. Toen was alles ook nog in de groei en uit proportie. Maar tegenwoordig is er niemand die er mij op afrekent.

Op foto's vind ik het wel vervelend. Zeker als mensen dan ook nog aandringen dat ik echt met tanden moet lachen. Dat doe ik alleen als er een spontane foto getrokken wordt. Als ik poseer laat ik gewoon een brede glimlach zonder tanden zien. Want met, heel soms valt het erg goed mee, maar vaker krijg ik dan gewoon echt een idiote kop :+ .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 14:04

Nee het is ook zeker niet dat ik erop afgerekend word. En als ik tegen anderen zeg dat ik mijn gebit zo lelijk vind zeggen ze ook altijd terug dat ze vinden dat het gewoon normaal is. Maar het maakt me niet zo veel uit wat anderen er van vinden, ik vind het zelf gewoon zo vreselijk. Ik ben over het algemeen helemaal geen onzeker persoon, behalve over mijn tanden. Daar zit ik echt al mee sinds ik gewisseld heb |o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler en 6 bezoekers