hoe&wat receptie bruiloft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 18:35

Hoi!!

Jah wij zijn aan het plannen voor onze bruiloft maar soms is wat ervaring van andere mensen wel makkelijk. En laat nu net zo zijn dat mijn ouders hun bruiloft niet zo speciaal vonden. wil ik ook graag van andere wat ervaring en tips horen :D

Wat is onze planning:

Wij trouwen in de ochtend in de kerk, wij willen daar ook gelijk de gemeentelijke gebeuren bij hebben want wij willen eigelijk niet eerst nog langs de gemeente en 2 van onze getuigen moeten uit het buitenland komen.

Daarna willen wij dus een receptie houden voor kleine 100 man. maar daar begint beetje onze vragen wat geef je je gasten precies. We zaten natuurlijk aan kopje koffie en thee en stukje taart te denken.
Maar dan wat geef je je gasten dan?! zelf zat ik nog aan hapje maar dan niet een ordiarre borrelhapje maar wat anders. wat weten we dus nog niet.
Dus ben wel benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan :)

Daarna gaan we de naaste familie hapje eten en dan snel naar bed :P hahaha

Dus ik zoek wat tips dan kan ik dat weer bespreken met mijn vriend :D

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:05

Wij hebben het destijds zo gedaan.

Om twee uur trouwen in gemeentehuis.
Daarna met groep gasten van de hele dag (ouders, broers, zussen met aanhang en paar goede vrienden), thee/koffie met bruidstaart en daarna diner (was genoeg tijd om evt. foto's te maken, mocht het te slecht weer zijn in de ochtend).
Om 19.0 uur kerkdienst met aansluitend om 20.00 uur receptie (achteraf gezien had de kerkdienst beetje eerder gemoeten).

Tijdens receptie / feest van 20.00 tot 24.00 kregen de gasten eerst koffie/thee met mini-gebakje.
Daarna 5 rondes drinken met een keer kaas/worst en knabbel en aan eind koffie met broodje.

We deden de rondes drinken om dronken gasten te voorkomen (ervaring met andere trouwfeesten) en we wisten van te voren wat het ging kosten.

Kerkdienst in de avond deden we om meer mensen de kans te geven om er naar toe te gaan. Lang niet iedereen wil en kan er vrij voor nemen van werk en anders zitten mensen ook met zo'n "gat" in de tijd.
Want wat moeten ze dan doen in de tijd tussen kerk en feest. En de kerk is ook wat voller.

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:41

Je moet eerst bij de gemeente getrouwd zijn voor je voor de kerk kan trouwen ;)
Je kan het wel combineren in een dienst :)

Wij hebben geen receptie gehad maar je zou luxe borrelhapjes kunnen regelen?

[o]

Anoniem

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:47

Hebben jullie geen feest in de avond? Anders zou ik je kerkdienst naar de middag verplaatsen, dan dineren met je naasten en daarna receptie/feest ofzo.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 20:44

Nee wij willen perse geen feest dit omdat wij samen echt geen feestgangers zijn. En totaal geen avond mens ;) net de pastoor ook gehad denken zelf rond half 11 dan daarna foto's en gezellig de receptie en hapje eten. Dat hapje eten en de receptie is op zelfde locatie. Onze familie komt ook van andere kant van Nederland dus is het voor hun ook wel weer makkelijk als we gewoon de receptie overdag doen

Marie111 hoe hebben ze dat dan gecontroleerd die 5 rondes??

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:48

Wat noem je een ordinair hapje? Je zou een high tea kunnen doen, met lekkere broodjes en zoetigheden.

Maar wat ik anders zou doen: trouwen in de middag, nou zou ik dat niet in de kerk willen en mijn vader is bijzonder ambtenaar dus dat zou wat persoonlijker worden dan een gemeentehuis. Daarna een borrel, foto's en dan een lekker uitgebreid diner en 's avonds een groot feest.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 21:05

Jah maar wij willen dus geen groot feest ik en mijn vriend haten feesten er wordt altijd weer te veel gedronken en we zijn beide echt geen avond mensen. En ik wil juist wel trouwen in de kerk ik ben namelijk katholiek ;)

Maar die high tea hapjes zijn wel leuk idee!

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Kayleigh__

Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:29

Ligt er natuurlijk aan hoelaat de hapjes precies uitgedeeld worden, maar als het echt vroeg zou zijn vind ik 'ontbijthapjes' wel erg lekker. Kleine luxe croissantjes en warme luxe broodjes oid, iets met ei.
Maar ik ben dan ook gek op lekker ontbijten :D

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:35

Ik zit hier ook een beetje mee, wij trouwen thuis en hebben voor onze gasten die bij de ceremonie zijn ook een diner, maar wat? Géén idee.

En wat doen we ''s avonds met hapjes? Moeilijk allemaal.

Ik begrijp je dus volledig. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:46

Als je rond half 11 de kerkelijke inzegening hebt en eerst in die dienst het burgerlijk huwelijk laat voltrekken dan ben je max om 12 uur wel klaar.

Dan zou ik lekker op de receptie een buffetje doen met bv broodjes warm en koud. Hartig en zoet. Salade er bij en bv gehaktballetjes in saus en beenham.
En dan een licht soepje er bij.

Kan je eventueel afsluiten om bv 3 uur met koffie en gebak. Bruidstaart aansnijden kan ook in de middag.

Dan heb je nog wel ruimte in je schema om even lekker je benen te strekken en een luchtje te scheppen met de gasten voor het diner.
Rond 6 uur lekker eten en dan heerlijk samen naar huis of een hotelkamer opzoeken.

Wat ik vooral mee wil geven is dat je moet doen wat je zelf wilt. Maar als je zo vroeg trouwt heb je best een lange dag in te vullen. Denk goed over je tijdschema na.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 23:01

Jah we zaten nu inderdaad ook al dat het wel hele lange dag wordt.. En heb echt over het idee na gedacht om rond half 2 of zo te trouwen in de kerk dan kunnen we in de ochtend normaal langs de gemeente en kan ik me daarna ehm omkleden voor de rest van de dag. Maar vind het echt super moeilijk..

Met zoals welke muziek ik weet opzich welk nummer ik graag wil. Maar jah ik moet dan voor het eerst in mijn leven echt doen wat ik en mijn vriend willen. En om eerlijk te zijn heb ik dus echt nog nooit 100% mijn eigen keuze voor zo grote groep laten zien O:) En al helemaal niet in de belangstelling staan hahah dus wordt nog wel hele spannende dag!

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:46

Je kunt natuurlijk kijken of je een soort thema aan je receptie kunt meegeven, waarbij je meteen de hapjes/drankjes bij laat aansluiten. Tegenwoordig kan alles wat je wil, van een suikerspinnenkar tot een rijdende koffiebar. Van hamburgers bakken tot een grote sweet table. Bij de laatste kun je een grote tafel volzetten met verschillende taarten, vlaaien, gebakjes en snoep, maar ook quiches, lekkere kaasjes, hartige hapjes en worst.

Wanneer gaan jullie trouwen? Want wellicht kun je ook iets met de seizoenen doen. In de winter lekker gluhwijn en warme chocomelk, in de zomer juist lekkere cocktails.

100 man is wel veel voor een receptie, ik zou wel naar de kosten kijken ;-).

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:02

pinkie87 schreef:
Nee wij willen perse geen feest dit omdat wij samen echt geen feestgangers zijn. En totaal geen avond mens ;) net de pastoor ook gehad denken zelf rond half 11 dan daarna foto's en gezellig de receptie en hapje eten. Dat hapje eten en de receptie is op zelfde locatie. Onze familie komt ook van andere kant van Nederland dus is het voor hun ook wel weer makkelijk als we gewoon de receptie overdag doen

Marie111 hoe hebben ze dat dan gecontroleerd die 5 rondes??


Er kon geen drinken bij een bar besteld worden.
Bediening heeft gewoon 5 keer een ronde door de zaal gedaan

Tieneke

Berichten: 21662
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:11

Wat heel fel "in" is, zijn foodtrucks. Je hebt foodtrucks met bubbles en oesters, maar ook met pizza, veggie, yoghurtijs, tapas, soep, ... Je kan het zo gek niet bedenken. Een foodtruck geeft ook een leuke uitstraling aan het gebeuren.

Wij hadden tijdens de receptie een mooie klassieke ijskar met echt heerlijk ijs en leuke toppings.

's Avonds hadden we BBQ, viel erg in de smaak en was zeer budgetvriendelijk.

Een héél leuke extra voor je dag in het algemeen is een photobooth. Was het eerste dat ik geboekt heb. Heb daardoor ook foto's van iedereen, wat wel fijn is want niet iedereen staat op de foto's van de fotograaf.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 00:13

Oké jah de 100 man ik 90% dus familie :') daarom willen we ook niet te gek doen met alles moet wel leuk blijven en natuurlijk moet het wel te betalen blijven :o

We trouwen in april duurt gelukkig nog even.

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Tieneke

Berichten: 21662
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:20

Budget is het eerste wat je bepaalt. Dan bepaal je wat je wilt en dan ga je creatief denken om het realiseerbaar en betaalbaar te maken.

Stel nu dat budget geen punt was, hoe zou je dan de dag willen invullen?

Ik ben echt vertrokken vanuit Pinterest en we zijn één voor één dingen daarvan gaan uitwerken in ons thema. Kan je eerlijk zeggen dat onze gasten ons feest een topfeest vonden dat echt àf was, maar het heeft heel veel denkwerk en moeite gekost.

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:25

Ik werk bij een traiteur en als we een trouwfeest hebben gebeurt het ook dat we enkel recepties doen. Meestal gaan we dan rond met de drankjes en bedienen we hapjes. Bv; zalmhapje, zongedroogde tomaatje met mozzarella bolletjes, kaas en druifjes of worst met uitje. loempia's ,mini worstenbroodjes , scampi in currysausje of een soepje naar keuze. Vaak ook halve besmeurde broodjes met kaas zalm hesp of een salade en versierd met fruit of iets hartigs. Valt altijd in de smaak als je voldoende hebt.
Veel plezier alvast met het plannen en een ontzettende leuke dag gewenst! :)

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.


Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:07

Heb je al een locatie? Vaak hebben ze daar leuke ideeën over hapjes enzo. Wij zijn eerst een locatie gaan zoeken en daar konden we kiezen uit verschillende arrangementen voor onze dag- en avondgasten.
Een receptie hebben wij niet gedaan, wel een feest, maar dat ligt ook meer in ons straatje.

Is het al lente?

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 11:11

Jah locatie hebben we op het oog onze vraag was naar hun wat het bij hun ongeveer kosten toen vroege ze wat we precies wilde. Dus toen werden we aan het denken gezet :')

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:17

Wij wilde ook geen groot feest. Wij zijn getrouwd in het gemeentehuis om 15.00 en zijn daarna naar een wokrestaurant gegaan en hebben daar koffie met taart etc op. En rond een uur of 6 zijn we daar aan het wokbuffet begonnen tot een uur of 10 daar gezellig zitten tafelen etc. Wel met een bescheiden groepje van rond de 40/50 personen.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:28

Als ik het goed begrijp, begint de receptie dus rond lunchtijd? In dat geval zou ik gaan voor kleine sandwiches (high tea formaat), kleine glaasjes met soep, wat warme hapjes (denk aan kleine spiesjes met vlees en/of groenten, pakketjes met bladerdeeg, etc.) en dan tot slot iets zoets, zoals kleine koffiebroodjes of iets met fruit.

Je zou ook voor een lunchbuffet kunnen gaan. En zo'n foodtruck, zoals Tieneke al aandraagt, is ook erg leuk! Moet alleen wel bij de sfeer van je bruiloft passen vind ik: een foodtruck heeft al snel een wat meer festival/casual-sfeertje.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:30

Wij hebben ook geen feest gehad, alleen getrouwd met een grote club naasten (44 mensen in totaal). Wij hadden na de kerk (burgerlijk huwelijk) de receptie met petit fours en allerlei luxe hapjes, zoals zalm op toast met lekkere dressing (hebben veel vis liefhebbers) en nog meer van die luxe hapjes op brood en toast. Op tafels stonden ook lekkere kaasstengels en nootjes. Daarna volgde het 3 gangen diner :)

Op de locatie hebben wij van te voren voorgeproefd zodat wij keuze konden maken :) was ook geen straf haha


Let wel op met zelf eten, de dressing van 1 hapje liep zo over mijn jurk heen. En dat is vettig en krijg je er dus niet uit. Hoera voor de fotoshop van de fotograaf haha want wij moesten nog een paar foto's maken := (en verder boeide mij die vlekken ook niet, jurk was aan de onderkant ook al zwart en groen door de blub en gras van de wei)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:52

Wij hebben een vrij groot feest gehad, te groot naar mijn mening maar mijn man heeft een zaak en had dus een heel deel relaties daar. Mijn man is een stuk socialer dan ik zelf en wilde dus wel graag veel mensen. :+ Maar van mij had dat niet gehoeven. Wij zijn 's middags getrouwd voor de gemeente, niet voor de kerk, God heeft zich niet te moeien in onze relatie. Daarna hebben we met de getuigen en eerste lijn familie 's middags gebak gegeten en wat broodjes ( simpel maar wel lekker) en soep. We zijn toen foto's gaan maken terwijl onze gasten opgevangen werden door vrienden die het huis bijna net zo goed kennen als wij zelf (en zij had ook voor het eten gezorgd :+:) en 's avonds hebben we dan dus wel een feest gehad. Maar onze "formule" past net zo goed voor een receptie: mijn man is half grieks dus wij hadden souvlaki's, een beperkt sla-buffet, tsaziki, tarama, olijven en andere griekse specialiteiten en brood. En ze konden zelf gaan opscheppen zoveel ze wilde. :)
We hadden in totaal iets van een 150 gasten meen ik (kunnen er een vijftal meer of minder geweest zijn) en er zijn (schrik niet) 1370 souvlaki's doorheen gegaan. :=
Ze konden wel de hele avond (20;00 tot 4:00 ) gaan halen. :j Drank was "gratis" tot 4:00 meen ik. (6 uur maar ik weet niet meer of we om 19:00 of om 20:00 begonnen zijn.). Dat zat in de formule inbegrepen van de zaal die we gehuurd hadden. Toen we de rekening gingen betalen lieten ze ons weten dat onze gasten behoorlijk konden drinken (thans: niemand was echt zat op het feest. := ) dus ik denk dat ze niet zo veel winst gemaakt hebben. _O-

Maar een soort bbq formule (in ons geval gebaseerd op het griekse maar dat hoeft voor jullie niet.) kan dus ook prima op een receptie. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: hoe&wat receptie bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:56

Ik heb twee weken geleden een bruiloft bijgewoond waar men aan rond tafels zat, waarop ronde draaischijven waren geplaatst met daarop verschillende soorten tapas. Dit werden drie gangen, maar je zou natuurlijk een soort middag-tapas kunnen doen. :j

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 11:57

Ow dat is wel iets jah dat je gewoon totaalprijs wil. Met drinken er bij. Voor de receptie dan. Kunnen we kijken wat het scheelt qua kosten!
Ik wil er zelf en mijn vriend ook niet een overdreven receptie van maken gewoon simpel niet te moeilijk. Maar krijg hier wel al super fijne tips!!

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, chinnie, IASCrawler, noordje, Relserk, Rose94, spookyskippy en 149 bezoekers