Knabstrupper-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Knabstrupper-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 11:58

Bokt.nl / Horsetalk


De 3-jarige kruising Knabstrupper See Spot Fly won afgelopen weekend de aanlegtest op de Future Event Horse (FEH) in de Verenigde Staten. In de FEH klasses worden de paarden zowel op exterieur als op kwaliteit en juistheid van de gangen beoordeeld. Zowel wel aan de hand als met het vrijspringen liet hij de concurrentie ver achter zich.

De vader van de panterbonte ruin is een Knabstrupper, zijn moeder is een volbloed. Eigenaresse Leslie Albe was zeer opgetogen over de overwinning. "Hij heeft zich ontzettend goed gedragen en de lintjes die hij in ontvangst mocht nemen zijn een extra bonus. We hebben veel met hem aan de hand geoefend en hem sinds een paar weken een aantal keer vrij laten springen. We willen niets overhaasten, maar hij heeft zoveel talent en doet het zo graag, dat wij een paar nieuwe dingen met hem wilden doen. Zo heeft mijn trainer geleerd hem alleen op een neckrope te rijden en dat doet hij prima. Ik hou van dit paard, hij is gewoon geweldig."
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 28-09-16 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anoniem

Re: Knabstruber-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:02

Het is Knabstrupper ;)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Knabstruber-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:07

Dom :o?
Ik pas 'm gelijk even aan :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:08

Amanda schreef:
Dom :o?
Ik pas 'm gelijk even aan :j


Geen probleem :D

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Knabstrupper-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:10

Bedankt voor de melding in ieder geval :j
Wil de volgende keer de knop Foutje gespot? gebruiken? Dan komt het meteen op de goede plek terecht :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:30

Amanda schreef:
Bedankt voor de melding in ieder geval :j
Wil de volgende keer de knop Foutje gespot? gebruiken? Dan komt het meteen op de goede plek terecht :)


Okay, wist niet dat die er was :)

Elisa2

Berichten: 37030
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Knabstrupper-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:31

Grappig..aparte kruising

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Koper

Berichten: 30228
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:41

Het is juist knabstruper maar goed :Y)

Is er nou echt niemand die het opvalt dat een driejarige blijkbaar al lang genoeg onder het zadel is dat hij ook op neckrope -naar ik aanneem- in balans kan lopen onder een ruiter?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Elisa2

Berichten: 37030
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Knabstrupper-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:38

Hm ja..dat viel me wel op, maar het artikel is verder te onvolledig om daar een oordeel over te vormen vond ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Knabstrupper-kruising wint aanlegtest eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:10

wat leuk zo een hebben wij ook.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:07

Koper schreef:
Het is juist knabstruper maar goed :Y)

Is er nou echt niemand die het opvalt dat een driejarige blijkbaar al lang genoeg onder het zadel is dat hij ook op neckrope -naar ik aanneem- in balans kan lopen onder een ruiter?


Tja tis VS he, dikke kans dat die met 18 maand is beleerd.

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:15

troi schreef:
Koper schreef:
Het is juist knabstruper maar goed :Y)

Is er nou echt niemand die het opvalt dat een driejarige blijkbaar al lang genoeg onder het zadel is dat hij ook op neckrope -naar ik aanneem- in balans kan lopen onder een ruiter?


Tja tis VS he, dikke kans dat die met 18 maand is beleerd.


Mis ik wat? Ik zie alleen foto's van vrijspringen, en gangen aan de hand, zoals ook in de tekst staat..

Niet alle dwalers bennen verdwaald


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElCamino, Vernon en 111 bezoekers