Tips tegen (extreme) roos?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 02:35

Onder het mom van "You're never the only one".... :D

Ik heb dus last van roos. Al jarenlang, en nooit heb ik er veel aan gedaan, want echt storend was het niet. Maar nu, sinds een maand of twee, wordt dat het wel.... Hele stukken hoofdhuid zijn wit, het klontert aan elkaar/aan het haar, ik moet oppassen met donker beddengoed of kleding..

Ik was mijn haar 1x per week, met een shampoo van keune (tijd geleden aangeraden door een kapper). Ook na het wassen zitten er nog steeds plekken. Nu doe ik eeuwen met 1 fles shampoo en is deze nu bijna op, dus Bokkers.... Tips? Ervaringen?

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Ann_moi

Berichten: 3851
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:08

Is het niet wat anders dan roos, maar gewoon psoriasis? Ben je er al eens mee naar een dermatoloog geweest?

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:41

Om het aan te pakken, zul je de oorzaak moeten weten. Is het roos (eigenlijk seborrish eczeem) of iets anders?
Indien se helpt het om antiroosproducten te gebruiken, maar pas wel op met het merendeel zoals Head and Shoulders gezien dat troep is. Natuurlijker middelen die daadwerkelijk de hoofdhuid kalmeren zijn beter, zoals Aleppo zeep etc.
Verder, se komt van binnenuit dus kijk ook kritisch naar je eten mbt suikers, zuivel en varkensvlees.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:53

Ik ben ook naar de huisarts geweest omdat mijn roos na jaren maar niet wegging, en mij is verteld dat roos niet weg te halen is, maar wel te onderdrukken. Toen kreeg ik een speciale shampoo tegen schimmels/gisten en die heeft heel erg geholpen! Het is dus nog steeds niet over, maar ik durf wel weer mijn haar strak te vlechten :D

Dakota F12+1 / L1+4

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:56

wat voor producten gebruik je nog meer naast shampoo? denk hierbij aan schuimverstevigers, haarlak, wax ed. Deze kunnen ook schilfers veroorzaken

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:19

Yentaah schreef:
Ik ben ook naar de huisarts geweest omdat mijn roos na jaren maar niet wegging, en mij is verteld dat roos niet weg te halen is, maar wel te onderdrukken. Toen kreeg ik een speciale shampoo tegen schimmels/gisten en die heeft heel erg geholpen! Het is dus nog steeds niet over, maar ik durf wel weer mijn haar strak te vlechten :D


Volgens de dermatoloog hangt roos samen met interne en externe factoren, eigenlijk is het een allergische reactie op iets waardoor het in mindere mate zeker weg kan gaan, in meerdere mate hangt het af van waar de oorzaak zit. Er wordt alleen zelden groot onderzoek bij een patiënt verricht.
Ik bleek namelijk allergisch voor het eea en door aanpassing van eten en producten, ben ik nu zeker al een half jaar roos vrij. Maar goed, net als alle allergieën, je moet de rest van je leven de betreffende allergenen wel vermijden uiteraard.
Roos ofwel seborrish eczeem wordt vaak weggelegd als neem maar antiroosshampoo wat best wel jammer is.


NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:33

Hmmm klinkt als mijn hoofdhuid jaren geleden. Maar bij mij was (is) het geen roos maar psoriasis.
Gelukkig voor mij heb ik het ook alleen maar daar. Bezoekje aan de dermatoloog deed wonderen. Hoofdhuid nu zo goed als schoon.

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:40

Resdan of residan ben de naam vergeten. Maar dat hielp mij toen echt super.

Edit resdan gewoon bij de drogist te krijgen


Sven 20/01/2013


Mirthe 13/10/2014
Benthe 10/01/2017

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:42

Selsun shampoo. Dit werkte voor mij het beste tegen die plekken op mn hoofd.

Come over to the dark side, we have cookies!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:51


Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:23

Selsun shampoo. Mocht dat niet helpen, dan een bezoekje aan de huisarts. Die kan je agressievere middelen voorschrijven om er vanaf te komen.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:28

ik heb ook last van roos en wat bij mij redelijk goed werkt is je haar 2 of 3 keer per week met een goede kwaliteit shampoo wassen. dit doe ik nu al jaren en heb er nog maar heel weinig last van

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:37

Eerst een bezoekje aan de HA brengen als je echt (veel) last van roos hebt. :j Heb je ook op andere plekken wel eens last van eventuele roodheid en schilfering? Bijvoorbeeld bij de wenkbrauwen of langs de neusplooien? Als er sprake is van erger seborroisch eczeem of psoriasis dan kan je veel baat hebben bij een behandeling met medicijnen (zoals bijvoorbeeld ketoconazol of corticosteroïden). Kijk wel even of je HA redelijk ervaring heeft met het diagnosticeren van dergelijke problemen. Mijn (ernstige) psoriasis is destijds door de HA herkend als seborroisch eczeem, terwijl hier (ook klinisch gezien) best een verschil in zit.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:39

Sussie85 schreef:
Selsun shampoo. Mocht dat niet helpen, dan een bezoekje aan de huisarts. Die kan je agressievere middelen voorschrijven om er vanaf te komen.


Die vaak de symptomen kunnen verergeren bij een verkeersongeval diagnose.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:30

Een verkeersongeval diagnose? Shampoo waarbij je ergere symptomen krijgt bij een verkeersongeval?

Come over to the dark side, we have cookies!

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:34

Gevalletje autocorrect, gok ik. :))

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:37

heb je ook last van jeuk? Zou toch even proberen te achterhalen wat de achterliggende reden is. Want anti-roosshampoos kunnen in sommige gevallen juist extra gaan irriteren en nog meer roosvorming veroorzaken ipv verhelpen.

Zelf heb ik veel baat bij een milde shampoo met wat menthol om de hoofdhuid te kalmeren in combi met haar los laten ipv in een knot. Maakt het verschil tussen gezonde hoofdhuid en enorme jeuk en dikke korsten.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

wiifke

Berichten: 1474
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:52

Ik heb een aantal jaar geleden ook enorm last gehad van roos/plekken op mijn hoofdhuid. Leek erg veel op berg, wat je bij kleine kinderen wel ziet. Kon hele plakkaten van mijn hoofd af trekken. Ik ben hiervoor naar de HA geweest en heb een speciale shampoo mee gekregen waarmee ik iedere dag mijn haar moest wassen gedurende een bepaalde periode (weet niet precies meer hoe lang) en daarna was het weg. Nu was ik mijn haar nog altijd met anti roos shampoo van Andrelon en heb eigenlijk geen last meer van roos. Zodra ik een andere shampoo neem komt het wel weer terug. Maar voor iedereen werkt het weer anders. Ik zou toch beginnen met een bezoekje huisarts.

--> Palermo <-- :+: A horse is an angel without its wings

Petpa

Berichten: 1670
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:00

Ik heb jarenlang last gehad van roos en ik heb alles geprobeerd. Totdat ik van iemand de tip kreeg om het haar te wassen met Dreft.

Dat wassen moest gebeuren door de hoofdhuid echt schoon te schrobben. Na de schrobbeurt waren de witte vlokken verdwenen.

Sindsdien heb ik een paar keer paar jaar een wit laagje op mijn hoofd. Die paar keer was ik mijn haar weer door middel van een Dreft-schrob-beurtje en dan ben ik weer voor maanden roos-loos.

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:02

Cookies schreef:
Een verkeersongeval diagnose? Shampoo waarbij je ergere symptomen krijgt bij een verkeersongeval?


Die bestaat, wist je nog niet he. :+

Ik heb er dus frontaal overheen gelezen, moet dus "verkeerde" zijn. :')

Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:06

Ik gebruik tea tree shampoo van het merk urtekram, werkt goed, ook tegen de jeuk. Wel als onderhoudsdosering eens per 2/3 weken ketoconazol. Wellicht toch eens verder laten onderzoeken, want het helpt goed maar m.i. blijft het rotzooi (de ketoconazol).

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 11:10

Dat verkeersongeval :')

Dank jullie wel voor het meedenken!!
Ik gebruik geen extra producten voor mijn haar, maar draag het ook eigenlijk nooit los. Heb heel af en toe wat schilfers rondom neus en voorhoofd, maar dat is echt.. Eens per twee jaar oid? Geen last van jeuk.

Huisarts zal ik in gedachten houden, daar heb ik niet eens aan gedacht. Hoe zou ik erachter kunnen komen wat de oorzaak is?

Ik ga ook eens verschillende namen die genoemd zijn opzoeken!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:16

Bij mij was het een allergietest via de dermatoloog.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:51

magda_90 schreef:
Cookies schreef:
Een verkeersongeval diagnose? Shampoo waarbij je ergere symptomen krijgt bij een verkeersongeval?


Die bestaat, wist je nog niet he. :+

Ik heb er dus frontaal overheen gelezen, moet dus "verkeerde" zijn. :')


Nee dat wist ik nog niet. Dat er geen waarschuwing op de fles staat. Jouw autocorrect heeft iets met auto's geloof ik. Ergens frontaal overheen lezen kende ik ook nog niet. :D

Come over to the dark side, we have cookies!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Tips tegen (extreme) roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:28

Die botste ik er bewust in. :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, SusanH, Verara en 95 bezoekers