Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 19:37

Sorry voor het lange verhaal..
Ik ben dus al lang op zoek naar een Hamilton halster maat arabier en dacht dit eindelijk te vinden online bij Arthur.
Op 30 augustus bestel ik een halster Hamilton, maat arabier via de webshop. Ik betaal direct het product. De betaling via de site verloopt moeizaam en ik neem contact met hen op via mail. Ik krijg een mail dat het product niet op voorraad is en dat mijn geld wordt teruggestort. Raar dat dit niet is vermeld op de webshop.
Op 5 september stuur ik een mail, maar krijg geen antwoord.
Op 7 september heb ik nog steeds geen geld terug gekregen en geen mail of telefoon met uitleg. Ik neem zelf contact op via de telefoon. Er wordt me gezegd dat er een levering komt op 9 september en dat misschien mijn product daarbij zit. Van zodra de levering binnen is, neemt men contact met me op. Ik hoor niks meer. Ik krijg geen reactie op mijn mail en mijn bericht op de facebookpagina wordt verwijderd.
15 september stuur ik terug een mail, stuur ik een facebookbericht en zet ik een melding op mijn eigen facebook in de hoop van nu eindelijk een reactie te krijgen en mijn geld terug.
Ik krijg een bericht via facebook dat het geld retour is en dat ik maar geduld moet hebben. De terugbetaling verloopt via een tussenpartij volgens hen en kan enkele dagen duren. Ze kunnen dit niet bewijzen.Vorige week vrijdag waren we 16dagen verder en heb ik nog steeds geen geld terug.
Ik stuur hen aan aanmaning om mijn geld terug te storten en gaf hen tijd tem gisteren. Ondertussen nog steeds geen geld terug en geen reactie.

Wat zijn de volgende stappen die ik kan ondernemen? Ik zoek morgen contact op met mijn advocaat. Had eigenlijk gehoopt dat het niet zover zou moeten komen. Als ik dan begin te googlen lees ik dat er meerdere mensen niet tevreden zijn over de service van de webshop. Als ik dit op voorhand had geweten had ik daar niks besteld. Ik koop daar in ieder geval nooit iets meer en hoop dat ik nog mijn geld terug krijg....
Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-09-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels van ED

Hayisha ( 2000-2020) Gilly ( volbloed arabier) Malik ( volbloed arabier ) Piraat (pony)


troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:40

Wow na 16 dagen al een advocaat inschakelen... Misschien niet helemaal netjes van Arthur (waar half western nederland overigens uitstekende ervaringen mee heeft) maar vind je jezelf niet wat erg ongeduldig?

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 19:44

We zijn ondertussen al 22 september dus wel wat langer dan 16 dagen...
Is het dan zo abnormaal dat ik mijn geld terug wil?
volgend de wet zijn ze verplicht binnen de 14 dagen het geld terug te storten. Ik heb steeds via alle mogelijk middelen achter de info zien te komen want zelf gaven ze niks info of namen ze ook geen contact op. Als iedereen zo een zaak zou runnen....
joh je hebt iets betaald maar eigenlijk hebben we het niet en wacht nu maar op je geld tot we zin hebben om het terug te geven..... _-:(

Hayisha ( 2000-2020) Gilly ( volbloed arabier) Malik ( volbloed arabier ) Piraat (pony)

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Opgelicht door Arthur's Westernstore, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:00

Ik geef je groot gelijk, hoor.
Het is geen particulier waarbij je maar moet afwachten of het eerlijk verloopt.
Ik kan je verder ook niet helpen, hoor, geen idee wat je zou kunnen doen.
Maar succes in ieder geval!

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Re: Opgelicht door Arthur's Westernstore, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 20:08

bedankt!

ik heb nog nooit problemen gehad met particulieren. Van een bedrijf ga je er toch vanuit dat alles goed geregeld is, maken nu ook een slechte naam en een klant kwijt..

Hayisha ( 2000-2020) Gilly ( volbloed arabier) Malik ( volbloed arabier ) Piraat (pony)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Opgelicht door Arthur's Westernstore, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:39

Waarom ga je niet langs bij de winkel?

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 20:46

Voor mij is het niet achter de hoek.ben dan lang onderweg waarvoor ik dan toch minstens halve dag voor moet voorzien.en ik heb begrepen dat je een afspraak moet maken vd de winkel? Dat er niet echt openingsuren zijn... tja zullen ze vast doen voor me
Tis al erg genoeg dat ik zo mijn geld niet terug krijg maardan nog eens verlof nemen, lang onderweg en dan kans dat ze me niet binnen laten zeker...

Hayisha ( 2000-2020) Gilly ( volbloed arabier) Malik ( volbloed arabier ) Piraat (pony)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70508
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:53

Ik verplaats dit topic van ED naar TAO omdat TS op zoek is naar tips en niet naar ervaringen met dit bedrijf. Daarnaast is de titel aangepast naar de regels op bokt.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:54

Je bent niet opgelicht, je hebt een probleem met geld dat teruggestort moet worden. Dat is iets anders, dus pas je titel aan.
Het is inderdaad zo, dat de geldstroom van een webshop vaak via een andere partij loopt. Die incasseert en verekent. Het is vaak zo, dat 1x per maand de terugstortingen worden gedaan. Aan het eind of aan het begin van de maand. Ik denk dat je het geld aan het eind van de maand wel terug hebt, maar bel Arthur gewoon even. Hij kan misschien vertellen hoe het zit, waarom je het nog niet terug hebt. Het is vervelend, maar geen oplichting. Succes!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:00

Ik heb helaas ook geen goede ervaring met dit bedrijf. Wilde een cadeau bon bestellen voor een vriendin, maar de webshop rekende €6,95 verzendkosten. Vond ik een beetje overdreven voor een bon die gewoon door de brievenbus past. Gebeld naar de winkel met de vraag of ze de bon niet gewoon in een enveloppe wilde doen, maar dit was absoluut geen optie. Ik moest maar €6,95 verzendkosten betalen.

Hopelijk krijg je snel gehoor bij ze, maar pas wel op dat je eigen kosten niet te hoog oplopen. Kan me voorstellen dat een advocaat ook niet goedkoop is.

@jetta, ik zie TS nergens zeggen dat ze is opgelicht hoor ;)

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 21:07

Zoals je kan lezen heb ik al meerdere keren contact gezocht voor uitleg. Eerst is het product er niet, dan misschien wel, dan weer niet.. ze kunnen niet bewijzen dat mijn geld onderweg is.. tja iedereen kan zeggen dat mijn geld eraan komt maar als je dan niks kan bewijzen ...

Hayisha ( 2000-2020) Gilly ( volbloed arabier) Malik ( volbloed arabier ) Piraat (pony)

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:52

Wettelijk gezien heeft het bedrijf een maand om te leveren. Daarna moet je ze nog 1 redelijke kans geven, daarna mag je een order cancelen en moet je geld binnen 14 dagen terug zijn.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:22

Maar ze hebben toch zelf al aangegeven dat het geld wordt terug gestort en de bestelling dus is geannuleerd. Zo lang duurt een terugstorting niet imo.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:41

Ben je wel eens in de winkel geweest? Dan begrijp je misschien dat ze het erg druk hebben. Net HorseEvent achter de rug en div wedstrijden waar ze stonden. Grote container met nieuwe voorraad binnen gehad. In de webshop staan ook niet alle artikelen die ze hebben want dan wordt het te groot.
Dat is geen excuus om dan je afspraken niet na te komen maar misschien wel een verklaring. Bel Arthur gewoon, hij is niet onredelijk als je het gewoon vraagt.
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met hem en zelfs een keer een nieuw zadel mee gekregen om te passen zonder te hoeven betalen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 10:54

Ze hebben zelf bestelling stopgezet omdat ze het product niet hadden. Dit hebben ze me dag dat ik heb besteld en betaald ( 30aug) laten weten. Ze zeiden dat ze die dag geld hadden teruggestort.Erna niks meer van gehoord. Heb steeds zelf contact moeten nemen voor info.
en nee geld terug storten kan niet zo lang duren.. we zijn al 23 september...

Hayisha ( 2000-2020) Gilly ( volbloed arabier) Malik ( volbloed arabier ) Piraat (pony)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:56

Als ze zelf hebben gezegd dat ze het geld hebben gestort op 30 augustus had het geld er al lang moeten zijn. Aangezien dat ze later zeggen dat het product er toch nog kan komen en het geld er daarom niet is hebben ze het geld niet den 30ste gestort en hebben ze dus al gelogen.

cariena1
Berichten: 926
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:08

Ik bestel er ook niks weer kreeg bericht dat het product was verstuurd nooit ontvangen, hebben ze t opnieuw verstuurd toen wel binnen gekomen maar wel dubbel rekening schrijven heb maar 1 betaald nooit weer wat van gehoord voorheen ook wel wat besteld en geen problemen gehad. Heb nu helaas geen paard meer

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:58

Arthur is idd de grootste westernwinkel in Nederland, maar dat geeft hen nog niet het recht om niet netjes met de klanten om te gaan.
Hoe moeten zaken als Divoza etc het dan wel niet doen... die zijn nog vele malen groter.

@sylviel: stug blijven doorgaan, je staat volledig in je recht.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:04

Ik sta te kijken van sommige reacties.

Je staat volledig in je recht! Dat ze net grote evenementen achter de rug hebben, nieuwe voorraad en weet ik veel wat daar kiezen ze als bedrijf zel voor en daar hoeft een klant toch niet onder te lijden?

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:08

iEmmaaa schreef:
Ik heb helaas ook geen goede ervaring met dit bedrijf. Wilde een cadeau bon bestellen voor een vriendin, maar de webshop rekende €6,95 verzendkosten. Vond ik een beetje overdreven voor een bon die gewoon door de brievenbus past. Gebeld naar de winkel met de vraag of ze de bon niet gewoon in een enveloppe wilde doen, maar dit was absoluut geen optie. Ik moest maar €6,95 verzendkosten betalen.

Hopelijk krijg je snel gehoor bij ze, maar pas wel op dat je eigen kosten niet te hoog oplopen. Kan me voorstellen dat een advocaat ook niet goedkoop is.

@jetta, ik zie TS nergens zeggen dat ze is opgelicht hoor ;)


Dat is toch ook geen 'slechte ervaring'? Je kunt vooraf zien wat de voorwaarden zijn het leveren van een artikel. Bij hen is dat dus dit bedrag. Dat zijn kosten voor handeling en verzending. Door te bestellen ga je akkoord met deze voorwaarden. Waarschijnlijk gaat je bestelling gewoon via de kassa systeem van de webshop en die rekent vanzelf deze verzendkosten. Als ze jou bestelling dan apart moeten nemen en daar een aparte betaalmogelijkheid voor moeten bieden zijn ze er weer een hoop tijd mee kwijt en kom je op dezelfde kosten.
Dan is het nog aan jou de keus om hier nu wel of niet te bestellen.


cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:48

Bel m nou maar dan weet je snel genoeg hoe of wat

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Niet geleverd product van Arthur's Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:28


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:19

"Weet je wel hoe druk het daar is".... Door de week nauwelijks. Bovendien vind ik dat geen reden om de zaken goed af te handelen, had je maar geen webshop moeten nemen of had je maar personeel daarvoor vrij moeten maken.
Het is niet zo dat je telefonisch een afspraak moet maken met de winkel. De winkel is gesitueerd in een stallencomplex en als er niemand in de winkel is hangt er een telefoonnummer zodat je even iemand kunt roepen. MAAR, ik zou het juist wel handig vinden in jouw geval om een afspraak te maken want dan weet je dat er ook iemand is die je hiermee kan helpen.
Mijn eerste stap zou zijn Anoushka of Adje bellen, het probleem nog eens schetsen (lang wachten op refund) en dan vragen hoe we dit nu het prettigst op kunnen lossen. Houd de toon prettig.
Stap twee, dus als dit niet lukt is een aangetekende brief sturen waarin je hen sommeert aan hun verplichtingen te voldoen.
Stap drie: Een nog dringendere brief aangetekend versturen met daarin dat als binnen 7 dagen niet deurwaarder ingeschakeld gaat worden waarbij alle kosten daarvan voor hun rekening gaan komen
Stap 4 uit handen geven aan deurwaarder, Maar ik geloof nooit dat het zover zal komen.
Spreek steeds heldere termijnen af, 7 dagen dat betekent tot en met de 4e van de maand.....

Overigens even ingaand op de 6,95 verzendkosten toestand. Ik zou dit ook een heel slechte ervaring noemen en ik zou me bedrogen voelen, mij wordt een poot uitgedraaid waar ik bij sta, ik ga geen kosten betalen die niet bestaan. En dan ben ik geen klant meer, want ik vertrouw het niet meer. Kom nooit meer terug ookal is er geen andere westernwinkel in de omtrek en maak ik het mijzelf vreselijk moeilijk.

Bejaarde bokkers weten meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AndreaB en 60 bezoekers