Show hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Show hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 21:07

Hallo mede bokker,

Ik ben op zoek naar een western hoofdstel. Ik rij zelf geen western maar wil graag zo'n hoofdstel voor het buitenrijden. Ik heb al veel afgezocht maar kan het nog niet echt vinden wat ik wil.
Afbeelding
Dit is wat ik wil. Maar het probleem is dat deze steentjes er wel echt vast aan zitten en niet opgeplakt.
Mijn vraag aan jullie, weten jullie waar ik deze kan vinden?

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Show hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:23

Cowgirlstore.nl heeft veel oortjeshoofdstellen en is heel betrouwbaar. Echt een aanrader.

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Show hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:25

Zoek reitsport kandern eens op op facebook, wel in Duitsland, maar heb er mijn ubergave showhoofdstel vandaan en kon het helemaal zelf samenstellen. Aline reageert ook vlot.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:44

Loesdau en Krämer (twee grote Duitse paardensportzaken) hebben ook een Westernafdeling en zijn beiden betrouwbaar. Daar kan je ook eens kijken.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Show hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:15

Zoek je echt steentjes of meer studs? Die laatst zitten er steviger op bevestigd :j

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Show hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 22:42

Dankjewel voor jullie snelle reactie heb wel al even vlug rond gekeken en kwam wel een paar gave tegen.

Amanda: ik wil graag echt steentje dat vind ik mooier

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Show hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:44

Hou er wel rekening mee dat een one ear er makkelijk af kan vallen, zonder een keelriem. Zeker als je 's ergens achter blijft haken of als je paard een keer goed schudt. Ik heb het zien gebeuren. In een bak al niet handig, maar buiten zeker niet...

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:34

Rije schreef:
Hou er wel rekening mee dat een one ear er makkelijk af kan vallen, zonder een keelriem. Zeker als je 's ergens achter blijft haken of als je paard een keer goed schudt. Ik heb het zien gebeuren. In een bak al niet handig, maar buiten zeker niet...

Dit is wel waar.
Zeker als je paard kleine oortjes heeft. :)

Het heet niet voor niks een show-hoofdstel. Met trainen en buitenrijden (of bij ranchpaarden in de USA) zie je vaak veel meer eenvoudige hoofdstellen voorbij komen. Ik heb zelf ook een hele simpele met keel- en frontriem, die ik overal voor gebruik. (Ik rij sowieso nog geen shows)

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:55