[SCH] Portret paard met tussenstappen in GIF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

[SCH] Portret paard met tussenstappen in GIF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 17:03

Schaam mij ervoor dat ik niet eens de naam van het paardje kent, maar de opdracht is via haar vriend gekomen. Ik kreeg, omdat het een verassing moest zijn, natuurlijk een te kleine foto digitaal, dus het was roeien met de riemen die we hebben. Dit zorgde ervoor dat ik vooral in de schaduwstukken minder details kon schilderen dan ik wilde.

(acryl op doek, 40x50 ongeveer)
Afbeelding

En van de tussenstappen heb ik foto's genomen (met mobiel, dat verklaart kwaliteit) en eens aan het vogelen geweest hoe ik hier een gifje kan kon maken. Nog gelukt ook!
Afbeelding

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:41

Ik vind het een sprekend portret! Misschien niet heel gedetailleerd, maar hij lijkt me wel herkenbaar. Het enige waar ik een beetje raar tegenaan kijk, zijn de oren. Het (voor ons) linkeroor lijkt lager te staan en veel groter/breder te zijn dan het (voor ons) smalle rechteroor. Het rechteroor is hoger aangezet. Verder knap gedaan hoor! Met name de ogen en de neus zijn heel helder :)

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: [SCH] Portret paard met tussenstappen in GIF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:46

Echt gaaf! Sluit me trouwens aan bij xJolijn over het oortje, en verder had ik het halster minder fel gedaan zodat je paard er misschien meer uitsprong en niet het halster, maar wauw, echt heel mooi gedaan!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 18:51

Thanks! Ja dat oor... het is precies zoals op de foto maar ik heb mij er ook aan gestoord. Een van de redenen waarom ik dus baal dat ik geen details in de schaduwen kon maken. Denk dat het daar aan ligt. Was ook bang dat als ik het zou forceren om t 'passender' te maken en dus zou afwijken van de foto, dat dat het alleen maar erger zou maken (weet ik uit ervaring). Dus dan maar gewoon schilderen wat ik zie. Hoe raar ook.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [SCH] Portret paard met tussenstappen in GIF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:20

Zonder foto moeilijk om zeggen of het gelijkt maar ik vind het wel een sprekend portret!
Maar ik ga wel mee met mijn voorgangers over het oor ... Daar klopt precies iets niet?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 21:09

Moest even moeite doen om de foto überhaupt als jpg-tje te krijgen. Maar dit is de voorbeeldfoto.

Afbeelding

jasz

Berichten: 2212
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:31

Ik vind dat je het gaaf hebt gedaan, vooral met zo'n voorbeeld foto.
Het oor lijkt wat gek doordat het oor bij jou richting voren wijst. Dus naar 'jou' als kijker. Maar op de foto wijst het oor wat meer schuin naar links toe. Bij jou is de schelp van het oor helemaal recht, op de foto wijst de onderkant net iets meer naar links en zit er net meer een bolling in. Niet heel veel verschil, maar daardoor krijg je dat gevoel dat het net niet helemaal klopt :)