Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 15:21

Momenteel zit ik in de vijfde klas van het vwo. Dit jaar moet ik dus mijn maatschappelijke stage afronden. Het lijkt mij onwijs gaaf en leerzaam, om deze stage in het buitenland te doen. Ik ben al een beetje aan het kijken geweest bij diverse organisaties, over de eventuele mogelijkheden. Het probleem is alleen, dat ik 15 ben. Vele organisaties eisen een minimum leeftijd van 17 of 18.

Heeft iemand hier een idee, wat van maatschappelijke stage ik in het buitenland zou kunnen doen? (Eventueel ideeën in Nederland mogen ook genoemd worden.)

School stelt wel wat eisen aan de stage. Zo mag het bijvoorbeeld geen commercieel bedrijf zijn, en mogen ze geen dimploma of werkervaring eisen.

Alvast bedankt!


Ik heb al geïnformeerd bij paard zoekt baas (NL, doen niet aan stages). Ook heb ik bij Paard in Nood Spanje (18+) en Be More (17+) gekeken.

Spoiler:
Mijn ouders weten van dit idee en zullen hier ook (wanneer ze vertrouwen hebben in de organisatie/opdrachtgever en alles geregeld is) toestemming voor geven.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:26


odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 15:28

Pancake93 schreef:


Die site was ik ook al tegengekomen. Jongerenreizen vanaf 16 jaar en vrijwilligers werk vanaf 18 jaar helaas.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:30

Wil je het persé via een grote organisatie doen?

Ik weet namelijk nog wel een plek waar ik mijn maatschappelijke stage heb gedaan, in Oost-Duitsland. Was stallen uitmesten, beetje lesgeven en gewoon helpen waar je kan :). Ik weet niet zeker of ze het nog doen alleen..
Maar als je geïnteresseerd bent, kan ik je de gegevens doorsturen :)

Edit: ik weet niet zeker of het door niet-commercieel heen komt, het is namelijk wel een soort manege, maar als je voor de vereniging bezig bent denk ik dat dat wel lukt ;)
Laatst bijgewerkt door LoveBodin op 27-09-16 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:31

Wat voor stage wil je lopen? En waar wil je ongeveer stage.lopen?

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:06

Ben je ook nog 15 tegen de tijd dat je de stage uit gaat voeren?

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 16:32

LoveBodin schreef:
Wil je het persé via een grote organisatie doen?

Ik weet namelijk nog wel een plek waar ik mijn maatschappelijke stage heb gedaan, in Oost-Duitsland. Was stallen uitmesten, beetje lesgeven en gewoon helpen waar je kan :). Ik weet niet zeker of ze het nog doen alleen..
Maar als je geïnteresseerd bent, kan ik je de gegevens doorsturen :)

Edit: ik weet niet zeker of het door niet-commercieel heen komt, het is namelijk wel een soort manege, maar als je voor de vereniging bezig bent denk ik dat dat wel lukt ;)


Zou je me de gegevens door willen sturen? Klinkt leuk, en is ook nog eens goed voor mijn Duits haha!


geerte schreef:
Wat voor stage wil je lopen? En waar wil je ongeveer stage.lopen?


Ik vind heel veel leuk, vooral met dieren of in het onderwijs. Wil wel graag iets met mijn handen doen. Liefst binnen Europa (i.v.m. dure vliegtickets en meer 'veiligheid' voor mijn ouders).


Fish_n_Chips schreef:
Ben je ook nog 15 tegen de tijd dat je de stage uit gaat voeren?


Ja, ben net 15 geworden. Word pas volgend schooljaar 16 helaas.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:40

Je hebt PB van mij :)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:51

Dierenasiel :D Eventueel in het buitenland

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:15

Maar is zo'n maatschappelijke stage juist niet bedoeld dat je iets voor de maatschappij (mensen) doet? :)
Ik kan me herinneren van mijn maatschappelijke stage dat ik dat bij een zorgboerderij heb gedaan. M'n zusje bij een bakkerijmuseum etc..
Hoeveel uur moet je stage zijn? Want als het bijvoorbeeld voor 40 uur is, heeft het dan wel nut om 7 daagjes in het buitenland dat te doen? :o

EDIT;
verder wil ik je niet ontmoedigen etc :D Vind het een heel tof idee dat je al zelfstandiger denkt dan dat ik dat deed in de 5e :')

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:59

Ik ga je topic verplaatsen van LZP naar School Studie Werk omdat het een school gerelateerde vraag heeft.

Succes nog met de zoektocht :)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Maatschappelijke stage (in het buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:29

Ik heb stage gelopen in Spanje bij een dieren asiel, misschien is dat ook iets voor jou? Het heet Ace. Als je meer info wilt kan ik je misschien wel helpen.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 09:27

Aight schreef:
Maar is zo'n maatschappelijke stage juist niet bedoeld dat je iets voor de maatschappij (mensen) doet? :)
Ik kan me herinneren van mijn maatschappelijke stage dat ik dat bij een zorgboerderij heb gedaan. M'n zusje bij een bakkerijmuseum etc..
Hoeveel uur moet je stage zijn? Want als het bijvoorbeeld voor 40 uur is, heeft het dan wel nut om 7 daagjes in het buitenland dat te doen? :o

EDIT;
verder wil ik je niet ontmoedigen etc :D Vind het een heel tof idee dat je al zelfstandiger denkt dan dat ik dat deed in de 5e :')


Ik vind dat dieren ook bij de maatschappij horen (en school vindt het ook goed)!
Mijn stage moet minimaal 40 uur zijn, waarvan minimaal 30 uur praktijk en 10 uur voorbereiding en contracten etc. Meer uren mag altijd en als het iets leuks is, heb ik het er best voor over om mijn vakantie er aan te spenderen! ;)


geerte schreef:
Ik heb stage gelopen in Spanje bij een dieren asiel, misschien is dat ook iets voor jou? Het heet Ace. Als je meer info wilt kan ik je misschien wel helpen.



Zou je me wat informatie via pb willen sturen? :)

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 19:51

geerte schreef:
Ik heb stage gelopen in Spanje bij een dieren asiel, misschien is dat ook iets voor jou? Het heet Ace. Als je meer info wilt kan ik je misschien wel helpen.


Ik heb ACE gevonden en gemaild. Helaas hebben ze terug gestuurd dat ze enkel stagaires aannemen met een gerichte dierenopleiding. Helaas. Ik ga nog wel even zoeken naar andere dierenasielen (in het buitenland). Bedankt voor de tip!