Een relatie met je ware liefde

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 15:23

:wave:

Ik zie veel topics voorbij komen over vreemdgaan, niet monogame relaties, vraag ik mij af of er ook mensen zijn die in een monogame relatie zitten met hun grote liefde. En die relatie kan heel pril zijn, of al jaren getrouwd. Dat maakt niet uit. Ik lees graag positieve berichten over relaties. :D

Ik heb zelf een relatie met iemand die voor mij de ware is, waar ik hoop mee te trouwen en kinderen te krijgen. Ik ben 24, hij is 27. Wij wonen nu een jaar samen en ik hoop de rest van mijn leven naast hem wakker te worden. :D Ik kan best onzeker zijn als ik in de toekomst denk omdat je zo vaak hoort dat mensen vreemd gaan, je relatie ''normaal'' wordt en de liefde die je nu nog voor elkaar voelt weg is. Of dat je verliefd wordt op een ander, terwijl je nog in een relatie zit. En dan zeggen ze het is maar wat je ermee doet, maar toch. Ik zou enorm onzeker worden als mijn vriend verliefd wordt op een ander..

Hoe lang zijn jullie al samen en welke lastige momenten hebben jullie doorstaan? :)
Laatst bijgewerkt door Nann__ op 27-09-16 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt


Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:26

Ben alweer 13 jaar getrouwd en 15 jaar samen met mijn man. Ben 35 jaar en hij 40 en eigenlijk elkaars eerste vaste partner. We hebben een eigen huis en hebben een hele fijne relatie. Hebben samen een hobby waar al onze vrije tijd in gaat zitten. Gewoon een ontspannen, stabiele en gelukige relatie. echte diepte punten hebben wij overigens niet gehad. Gewoon de normale dingen die iedereen meemaakt.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 27-09-16 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:26

Al veertig jaar samen met mijn hubby, grote liefde?? Geen idee maar we hebben geen van beide ooit de neiging naar iets anders gehad en wat betreft problemen, die heeft iedereen wel maar problemen zijn er om op te lossen. En natuurlijk denkt iedereen die trouwt of gaat samenwonen dat dat voor eeuwig is. Helaas blijkt dat bij heel veel niet het geval te zijn. Maar met geven en nemen kom je een heel eind en dat laatste stukkie, dat is liefde.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:28

Ik ben 2 jaar samen met mijn vriend, 3 maanden geleden ons eerste huis samen gekocht en nu in verwachting van ons eerste kindje <3 Onze relatie is stabiel goed en we zijn ontzettend gelukkig! Lastige momenten hebben we nog niet echt meegemaakt ook nog nooit echt ruzie gehad (Wel meningsverschillen :P ) Dus ja ik kan wel zeggen dat dit mijn ware grote liefde is <3

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Tink89
Berichten: 2869
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:29

Ja hier! Na een relatie waarin ik niet gelukkig was, kwam ik bijna 2 jaar geleden mijn grote liefde tegen. Inmiddels wonen we een klein jaartje samen en zijn we verloofd. Ik weet hoe het voelt als je relatie gewoon wordt, maar mijn huidige vriend verrast me regelmatig, we doen genoeg leuke dingen samen, kunnen overal over praten, vullen elkaar perfect aan en kunnen echt niet zonder elkaar. Wel voor een dagje of weekendje, maar langer: nee. Hij is mijn beste vriend en ik hoop snel de vader van mijn kinderen. Samen kunnen we de wereld aan :)

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:30

Ik :)

Citaat:
Ik kan best onzeker zijn als ik in de toekomst denk omdat je zo vaak hoort dat mensen vreemd gaan, je relatie ''normaal'' wordt en de liefde die je nu nog voor elkaar voelt weg is. Of dat je verliefd wordt op een ander, terwijl je nog in een relatie zit. En dan zeggen ze het is maar wat je ermee doet, maar toch. Ik zou enorm onzeker worden als mijn vriend verliefd wordt op een ander..


Ik ben er van overtuigd dat een relatie met elkaar hebben ook een keuze is. Je kan op een gegeven moment minder voor elkaar gaan voelen en dat is ook normaal. Je kan ervoor gaan kiezen dan uit elkaar te gaan, of juist elkaar opnieuw ontdekken en verder te gaan met je relatie. Je kan verliefd worden op een ander en daarvoor gaan, of dan juist weer meer energie steken in je eigen relatie. Net welke keuze je maakt.

Wij hebben nu al jaren een relatie en dat gaat met ups en downs. Maar we blijven opnieuw kiezen voor elkaar en niet voor een ander :)

[o]

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:31

8 maanden en 1 week! en ik ken mijn vriend 9 maanden :D en wonen ook iets van 7,5maand al samen.
nog geen 1 keer ruzie/felle discussie gehad. Wij zeggen ook, kopie van mijzelf alleen dan van het andere geslacht :Y) . Over de toekomst hetzelfde als jij TS! ben alleen soms bang dat als een van ons overlijdt.. dan geloof ik niet dat ik ooit weer zo'n iemand vindt als hem.. (wel heel dramatisch klinkt het ?)

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:32

Ik geloof wel dat ik mijn ware liefde gevonden heb.... Ik hou elke dag meer van haar. We wonen samen en over een jaar gaan we trouwen <3

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:33

Hier ook gelukkig met de grote liefde.
We wonen ondertussen alweer 20 jaar samen en nog wat langer zijn we een stelletje. :)
En natuurlijk is dat nu op een andere manier als in het begin.
Maar ik hou nog net zoveel van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:38

Nu bijna 3 jaar samen met de liefde van mijn leven. :o
Tegen alle verwachtingen in met hem [***] begin dit jaar.
Ik heb altijd geroepen dat ik nooit wilde [***], omdat ik van dichtbij heb meegemaakt wat dat kan veroorzaken.
En ook moest ik er niet aan denken om echt met iemand samen te wonen, je privacy 'op te geven'.
En dan kom je onverwachts diegene tegen waarbij je 100% jezelf kunt zijn, waarbij het niet uitmaakt dat je haar niet perfect zit, je een dag in je pyama rond wil lopen en die je gewoon echt accepteert zoals je bent. :o
Ik heb dit nog nooit met iemand zo intens meegemaakt en hij is ook de eerste (en enige) persoon met wie ik echt de drang had om te [***] en samen oud te worden.

Lastige momenten... die hebben we ook wel gehad. :j
Beide oma's zijn vlak na elkaar overleden toen we elkaar nog geen jaar kenden, we zijn bij beide ook meegeweest.
Nog wat gedoe met schoonfamilie, maar dat is gelukkig voorbij.
En recent hebben we één van onze paarden in moeten laten slapen, dat was ook iets waar we samen veel verdriet om hebben gehad.
Maar als het goed is kom je daar wel weer sterker uit en groei je daardoor ook weer naar elkaar toe.

Goof

Berichten: 28614
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:41

Je doet nu overkomen alsof mensen die in een niet monogame relatie zitten ook geen ware liefde hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:42

Goof schreef:
Je doet nu overkomen alsof mensen die in een niet monogame relatie zitten ook geen ware liefde hebben ;)

Ik wou net zeggen... Je kan toch ook met de liefde van je leven in een polygame relatie zitten?

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:43

Pff ik ga dit topic ook maar volgen...
21 jaar, nog nooit een relatie gehad en onzeker hoe je nou weet of je bij elkaar past/gelukkig wordt met iemand. Ik wil niets liever dan een normale, monogame relatie waarbij je 60 jaar gelukkig bent met elkaar.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:43

niet monogaam en vreemgaan zijn twee heel verschillende dingen..
daarnaast zijn ook monogaam en ware liefde
of polygaam en ware liefde
of polyamoreus en ware liefde

ook totaal verschillende dingen ;)

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:43

Emmaa_ schreef:
Goof schreef:
Je doet nu overkomen alsof mensen die in een niet monogame relatie zitten ook geen ware liefde hebben ;)

Ik wou net zeggen... Je kan toch ook met de liefde van je leven in een polygame relatie zitten?


Dan mis je blijkbaar toch iets bij je grote liefde wat je elders zoekt. Het zou mijn keus niet zijn.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:46

Science90 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik wou net zeggen... Je kan toch ook met de liefde van je leven in een polygame relatie zitten?


Dan mis je blijkbaar toch iets bij je grote liefde wat je elders zoekt. Het zou mijn keus niet zijn.

Een polygame relatie betekent niet per se dat je iets mis bij je geliefde. Als het de keuze is van beide partners, dan staat het toch verder los van ware liefde?

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:47

Er lopen al topics genoeg over monogamie enz, dit is ook de vraag van ts niet dus laten we dit topic niet laten verzanden in een discussie tussen voor- en tegenstanders van monogamie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:48

Kijk, wat een leuk, positief topic TS :j (behalve de beginnende discussie dan)

Ik ben inmiddels bijna 1,5 jaar samen met mijn vriend. We zijn ontzettend gek op elkaar en zoals het er nu voor staat gaan we samenwonen zodra hij klaar is met zijn opleiding en een baan heeft. In de (niet al te verre toekomst, zeg 2 a 3 jaar) willen we graag aan kindjes gaan beginnen. En tzt ook trouwen. (Vriendlief heeft al ideeën voor het ten huwelijk vragen <3 al gaat dat wel nog een aantal jaar duren)

Lastige momenten hebben we zeker gehad. Op de 4e date ging er `iets fout´ := (ik zeg niet wat :') :evaw: ) wat enorme gevolgen had kunnen hebben, maar dat hebben we toen doorstaan ook al was onze relatie nog enorm pril.

Afgelopen jaar was door privéomstandigheden van mijn kant ook niet altijd makkelijk. Dat bracht enorm veel stress met zich mee, maar dat gaat nu ook weer lekker. Echt ruzie hebben we nog nooit gehad, maar dat komt omdat vriendlief zo´n enorm fijn karakter heeft wat mij enorm aanvult. We zijn behoorlijk verschillend, komen ook uit volledig verschillende delen van het land en dat merk je toch wel. Ik kom uit de Randstad en hij uit het zuiden.

Het enige waar ik echt, echt, echt moeite mee heb, is dat hij graag in de omgeving wil blijven wonen waar hij is opgegroeit. Hij is volledig verknocht aan zijn stad en de directe omgeving. Verder weg wonen dan een straal van 10 km. rondom die stad is voor hem geen optie. Hij gaat zijn vrienden, familie en de omgeving daar dan te veel missen. Dat is voor mij een lastige kwestie aangezien ik zelf veel vrijer ben daarin. Ik zie mezelf wel op de Veluwe of evt. in het buitenland wonen, maar die optie heb ik met hem niet. Dat is het enige punt in onze relatie waar ik nog niet over uit ben wat ik daarvan moet vinden.... maar dat komt hopelijk met de tijd wel.

'Love never fails, Character never quits & with patience & persistence dreams do come true.' - Pete Maravich

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 15:49

Emmaa_ schreef:
Goof schreef:
Je doet nu overkomen alsof mensen die in een niet monogame relatie zitten ook geen ware liefde hebben ;)

Ik wou net zeggen... Je kan toch ook met de liefde van je leven in een polygame relatie zitten?

Ik dacht er nog aan dat ik dit erbij moest vermelden en zal het wel even aanpassen. Ik heb daar absoluut niks op tegen, en ik geloof ook zeker dat je in zo'n relatie net zo gelukkig kan zijn als in een monogame relatie, alleen het zou voor mij niks zijn en als mijn vriend zoiets zou voorstellen dan denk ik dat onze relatie niet veel verder zou gaan als hij daar behoefte aan heeft. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:50

Science90 schreef:
Dan mis je blijkbaar toch iets bij je grote liefde wat je elders zoekt. Het zou mijn keus niet zijn.



als je in een polygame relatie zou leven met je ware liefde, zegt dat niets over of je zelf iets zou missen en iets bij een ander zoekt ;).. polygamisten leven zelden in een relatievorm waarbij er en meerdere mannen en meerdere vrouwen in gemeenschap leven. En daarnaast is het voor de partner die wel meerdere partners heeft zeer zeker niet een 'missen van iets' bij die ene.. het kan een aanvulling of zelfs verrijking zijn.

en in mijn geval (polyamoreus, niet polygaam), ik mis niets bij mijn partner.. noch mist hij iets bij mij. voor ons beiden is een open relatievorm een verrijking.. Heerlijk dat als ik de vlinders in mijn buik krijg van iemand, dat mijn vriend er totaal geen problemen mee heeft dat ik verliefd ben op een ander, hij krijgt er echt niet minder om noch ben ik minder verliefd, of voel ik minder liefde voor mijn vriend.


Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:51

Emmaa_ schreef:
Goof schreef:
Je doet nu overkomen alsof mensen die in een niet monogame relatie zitten ook geen ware liefde hebben ;)

Ik wou net zeggen... Je kan toch ook met de liefde van je leven in een polygame relatie zitten?


Mijn ware liefde wil ik met niemand delen. Ik hoop dat hij er ook zo over denkt. Anders hebben we een probleem :=

10 jaar samen en de eerste paar jaar waren lastig. We waren nog zo jong. Vanuit het ouderlijk huis na 3 maanden elkaar kennen gaan samenwonen en ondanks de vele negatieve reacties zijn we nog altijd samen. Hoe vaak we wel niet hebben gehoord dat we te jong waren (ik was 17) en dat het daarom toch geen stand zou houden.. En juist die mensen zijn al aan partner 4/5/6 etc. ;)

Onzeker ben ik niet. Wel geweest. Maar op een gegeven moment kwam er een rust in mijn hoofd en wist ik dat het goed is en goed zou blijven. Klinkt zweverig en dat ben ik totaal niet maar opeens was ik zeker. Wel heb ik hem altijd losgelaten en hij mij. We zijn allebei heel erg druk maar de tijd die wij samen hebben is altijd gezellig en goed.

Edit, ik zou niet verliefd kunnen worden op een ander. Dan geloof ik niet dat ik mijn ware liefde al heb gevonden.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

angelax

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:53

Ik ook :))
Nu 2.5 jaar samen en al 2 jaar samenwonen :+
Ik ben normaal totaal niet van snel samenwonen maar het voelde zo goed :=
Met het vertrouwen zit het ook echt helemaal goed en klopt eigenlijk bijna alles. Zelfs onze ouders zijn dikke vrienden geworden :))

Moeilijkheden die we hebben gehad zijn toch wel ernstige ziektes in de familie, chronische ziekte van mij waar moeilijk mee is om te gaan en dat we samenwonen op nog geen 30m2 dus op elkaars lip zitten.
Ruzies hebben we wel maar dat hoort erbij vind ik :=

zinaldo <3
er gaat niks boven groningen !

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:54

Nann__ schreef:
Ik dacht er nog aan dat ik dit erbij moest vermelden en zal het wel even aanpassen. Ik heb daar absoluut niks op tegen, en ik geloof ook zeker dat je in zo'n relatie net zo gelukkig kan zijn als in een monogame relatie, alleen het zou voor mij niks zijn en als mijn vriend zoiets zou voorstellen dan denk ik dat onze relatie niet veel verder zou gaan als hij daar behoefte aan heeft. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. :)


voor mijn gevoel lopen er een aantal begrippen door elkaar.. want 'polygamie' is geen behoefte of gevoel maar een wijze van samenleven in een relatie met meerdere partners..

denk dat je zelf meer doelt op een open relatie waarbij partners elkaar vrij laten om seksuele uitspattingen buiten de deur te hebben? zo leest het voor mij in ieder geval? (one night stands, buitenechtelijke relaties, swingers)

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:03

Tsja ware liefde & relatie. Na vele mislukte relaties, waar ook echt wel een 'ware' bij zat, maar wegens zijn persoonlijke omstandigheden niet meer inzat dan wat wij hadden, uiteindelijk op mijn 31e (ben nu 35 bijna 36) mijn huidige man ontmoet. We hebben samen een dochter en onze 2e is onderweg. Ik hou heel veel van mijn man, we zijn meestal gelukkig samen. Ook helaas al zware dingen meegemaakt die ons hopelijk sterker hebben gemaakt.

De ware liefde? Op dit moment wel. Voor altijd samen? Geen idee. Zolang wij elkaar meestal gelukkig maken en aanvullen zullen wij samen blijven. Of dit over 10 / 20 / 30 jaar nog zo is. Ik hoop het. Ik ben echter geen toekomstvoorspeller. Ik leef in het hier en nu.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:07

twee jaar en acht maanden samen :)

Lastige momenten: genoeg.
Jaloezie, wij zijn beide vreemdgegaan in onze vorige relatie, hij is naar een meisje toe geweest wat ik niet wist en via via te weten ben gekomen, mijn twee exen wilde mij terug en deden daar alles aan zegmaar.. drie dagen nadat wij officieel een relatie kregen kreeg ik een ongeluk...
genoeg dus :D

maar ja, hij is de liefde van mijn leven ondanks alles <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, herous, katinker, Kimberly520, Love_Rosie, Malissaa1, MDWStables, MuffinX en 68 bezoekers