Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yom
Berichten: 3775
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 10:14

Gok dat het hier moet staan :o

Mijn dochter is 18 en heeft nu haar verzekering bij VGZ maar ik vind hem behoorlijk aan de prijs.

Dus mijn vraag is waar zijn andere jongeren verzekerd en voor welk bedrag? En hoe uitgebreid ben je op die leeftijd verzekerd?


kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:16

Ik ben 23 en betaal 113 euro per maand aan de zorgverzekering en ik krijg 88 euro zorgtoeslag.

Ik ben dan wel basis verzekerd maar wel tandarts plus erbij gedaan.

Overigens ben ik verzekerd bij zilveren kruis achmea.

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:23

Ik zit al bij Bewuzt vanaf mijn 19e. Is de goedkoopste maar daardoor ook wel de meest beperkte. Ik heb dan ook eigenlijk nooit wat nodig (qua dokters enz) Heb al vanaf mijn 19e een spiraaltje wat volledig werd vergoed, dus hoef ook geen pil enz te halen (want bij Bewuzt is vanaf je 21e geen vergoeding meer voor anticonceptie). Ik krijg ok nog zorgtoeslag van 78 euro per maand.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:26

Ik was altijd verzekerd bij de goedkoopste die ik kon vinden. Dat kwam dan meestal neer op iets van 60-80 per maand (maar dat zal nu wellicht wat meer zijn?), hoogste eigen risico en geen tandartspolis. Het enige waar je dan op moet letten is dat je elk jaar van verzekeraar wisselt want ze hebben nogal de neiging om hem dan gauw het tweede jaar 20 euro duurder te maken.

Toen ik 18-22 was, was dat voldoende want ik had toch nooit wat en als je minder dan 2 gaatjes moet vullen per jaar bij de tandarts is dat ook goedkoper dan een tandartspolis.

Op dit moment heb ik iets meer zorgkosten en zit ik bij Zilveren Kruis, basisverzekering met laagste eigen risico, nog steeds geen tandartsverzekering en volgens mij betaal ik dan 89-95 euro.

moyra

Berichten: 9657
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:27

Ik betaal bij ditzo 113 p.m met fysiotherapie tandarts basis en vrije zorgkeuze (dat vond ik erg belangrijk want ik wil zelf bepalen waar en door wie ik mij laat behandelen).

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:29

Ik ben dit jaar 18 geworden en betaal rond de €115,- aan zorgverzekering. Het is een flink bedrag, maar je moet je ook realiseren dat je zorgtoeslag (á €83,-) krijgt. Verder heb ik ook niet het meest basispakket, maar een iets luxere waardoor het natuurlijk ook iets duurder is. Het kan dus redelijk goedkoop in mijn ogen, maar het is maar net waar je voor verzekerd wil zijn.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:35

Ik ben heel basis verzekerd voor €69 per maand. Heb geen recht op zorgtoeslag en ben voor niks extra verzekerd. Dit jaar een dure tandartsbehandeling gehad maar aangezien ik jaren niks heb gehad en dus ook geen premie heb betaald heb ik dat er makkelijk uit gehaald.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:41

Kijk eens bij www.czdirect.nl
Dat is een verzekering die zich richt op mensen onder de 30. Prima premie en de aanvullende pakketten zijn goedkoop. Je bent wel gewoon verzekerd bij CZ en dat is een fijne verzekeraar.

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:45

Gaat je dochter studeren of studeert ze al?

Ik zit bij promovendum student en betaal 112 voor basis + aanvullend + tandarts.

Yom
Berichten: 3775
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 10:49

bedankt voor alle antwoorden tot nu toe. Mijn dochter volgt een mbo studie en krijgt idd wel zorgtoeslag, maar nu betaalt ze 127 premie en datis aardig wat

Komend jaar toch maar wat minder uitgebreid want ze heeft niet veel nodig. Maar misschien zien we een andere gunstigere verzekering over het hoofd vandaardat ik het maar ff vraag

_Milo

Berichten: 631
Geregistreerd: 08-01-15
Woonplaats: Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:50

Ik zit vanaf mijn 19e bij Anderzorg voor 106€ per maand. Ik ben nu 24 en nog steeds tevreden ermee
Dat is basis+extra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:51

Als je jong bent én gezond met een goed gebit (nog nooit gaatjes of iets gehad) is risico op extra kosten vrij laag. Zonde om dan veel te betalen.

Om die reden heb ik jaren terug al gekozen voor het hoogste eigen risico. Met het bedrag wat je per maand bespaarde had je dan in 2 jaar dat eigen risico bij elkaar gespaard..

Ik heb gewoon direct dat bedrag opzij gezet, just in case. Maar tot nu toe nog nooit nodig gehad. Ondertussen krijg ik zorgtoeslag €83 en mn verzekering is €69 (anderzorg).

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:00

Ik zit bij CZ voor ongeveer 110€ per maand.

Ik ben ook 18 maar heb wel meer nodig dan normaal.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:06

idinn schreef:
Als je jong bent én gezond met een goed gebit (nog nooit gaatjes of iets gehad) is risico op extra kosten vrij laag. Zonde om dan veel te betalen.

Om die reden heb ik jaren terug al gekozen voor het hoogste eigen risico. Met het bedrag wat je per maand bespaarde had je dan in 2 jaar dat eigen risico bij elkaar gespaard..

Ik heb gewoon direct dat bedrag opzij gezet, just in case. Maar tot nu toe nog nooit nodig gehad. Ondertussen krijg ik zorgtoeslag €83 en mn verzekering is €69 (anderzorg).

Idinn jij houdt dus geld over van je zorg toeslag? Super fijn voor jou (en er zullen er vast meer zijn), maar echt niet relaxed dat dat gebeurt voor de rest van Nederland, want ja die zorgtoeslag komt toch uit de portemonnee van de werkende Nederlanders.

Ik had vroeger een aanvullend pakket voor jongeren tot 23, toen was ik iets van 97 euro per maand kwijt. Ik betaal nu ca 100 voor een basis verzekering. Ik heb vroeger echt ieder jaar gekeken wat voor mij de beste optie was, je hebt daar ook allerlei sites voor. Ik heb altijd als eis vrije zorgkeuze en neem het liefst een restitutie verzekering (dan moet je het zelf voorschieten) die zijn een stuk goedkoper. Let even op of je collectiviteitskorting kan krijgen en of en extra aanvullende pakketen zijn voor jongeren.

Sites zat: http://qooqle.nl/?q=zorgverzekeringen+vergelijken

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:08

Ik zit bij FBTO voor 75 euro per maand. Dit is basis met hoog eigen risico, maar wel verzekerd voor zorg in het buitenland aangezien ik veel reis. Krijg zorg toeslag van 88 euro.

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:09

Die vergelijkings sites zeggen niets, de verzekeringen kopen zich in om bovenaan te staan en er zijn ook sites die van de verzekering zelf zijn. Niet eerlijk vergelijken dus, helaas.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:12

@jorretje, ik vind het zelf ook krom hoor... prima als ik enkel krijg wat mn verzekering kost. Maar waarschijnlijk is het niet haalbaar om dat bij iedereen te bekijken?

Aan de andere kant ben ik heel blij met die paar euro extra. Want de rest van mn inkomen is ver onder bijstandsniveau..

LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:19

Ik zit ook bij FBTO, betaal nu 100euro per maand. Mijn ouders hebben gekozen om mijn zorgtoeslag zelf aan te vullen, anders had ik zelf waarschijnlijk een goedkopere polis genomen. Ik had eerst een goedkopere van Achmea, waar ik maar bij een beperkt aantal ziekenhuizen terecht kon.

De reden hiervoor: ik kan nu in elk ziekenhuis terecht en krijg het gewoon vergoed. Er is geen gemier met mag je wel in dit ziekenhuis/dat ziekenhuis. Mijn ouders hebben hiervoor gekozen, na het lezen van een afschuwelijk verhaal over een jonge student met een bepaald type kanker, die dus niet behandeld kon worden in de ziekenhuizen waar ze heen mocht... Deze student (en ouders) moesten dus alles zelf betalen, zorgverzekeraar deed er niks aan.
Daarom hebben wij besloten om dan toch maar een duurdere zorgverzekering te nemen, maar waarmee je wel overal terecht kan (iets waar ik nu al wel gebruik van heb gemaakt!)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Yom
Berichten: 3775
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 11:32

ik ga de FBTO ook eens goed lezen vanavond want wat ik zo gauw kon zien scheelt datal aardig wat

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:36

idinn schreef:
@jorretje, ik vind het zelf ook krom hoor... prima als ik enkel krijg wat mn verzekering kost. Maar waarschijnlijk is het niet haalbaar om dat bij iedereen te bekijken?

Aan de andere kant ben ik heel blij met die paar euro extra. Want de rest van mn inkomen is ver onder bijstandsniveau..


Volgens mij dient je zorgtoeslag ook deels ter vergoeding van je eigen risico... want als je wel wat krijgt, kun je maar beter een buffertje hebben.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:34

Ik ben 24 en sinds dit jaar aanvullend verzekerd. Ben erg blij met die keuze want heb 't nodig en heb 't er ook alweer uit. Heb bij Anderzorg de "Extra'" aanvullende verzekering. Voordeliger dan wanneer ik alle dingen (bijv. tandzorg, steunzolen, bril/lezen) los erbij moet doen en omdat mijn gebit niet goed is heb ik de aanvullende verzekering daarvoor echt nodig. Ik betaal rond de €108 hiervoor.
Als je dochter dat niet nodig heeft zou ik gewoon een basisverzekering doen, dan ben je voordeliger uit.

janouk
Blogger

Berichten: 17849
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:41


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:44

Ik zit bij United consumers. Ook tijdens mijn studententijd al. Ik betaal dit jaar 133, maar Spaar 10 euro elke maand.

Op je zorgverzekering moet je niet bezuinigen. Het is zuurder om eigen risico te betalen dan elke maand meer premie

Eloya

Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:46

Ik zit bij zekur voor 113 pm
Wel aanvullend

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:55

iirrssjjee schreef:
Ik zit al bij Bewuzt vanaf mijn 19e. Is de goedkoopste maar daardoor ook wel de meest beperkte. Ik heb dan ook eigenlijk nooit wat nodig (qua dokters enz) Heb al vanaf mijn 19e een spiraaltje wat volledig werd vergoed, dus hoef ook geen pil enz te halen (want bij Bewuzt is vanaf je 21e geen vergoeding meer voor anticonceptie). Ik krijg ok nog zorgtoeslag van 78 euro per maand.

Vanaf je 21ste wordt de anticonceptiepil nergens meer vergoed voor zover ik weet, de enige rede dat dit tot je 21ste zo is, is omdat het wettelijk verplicht is aan verzekeraars om tot die tijd minstens een generische variant van de meest gebruikelijke anticonceptiepil te vergoeden.

Ik zit bij Ohra, ben vanuit de verzekering van mijn ouders gelijk overgegaan naar mijn eigen verzekering maar wel overkoepeld door mijn ouders. Daardoor krijgen we allemaal wat korting en betaal ik uit mijn hoofd 120 euro per maand voor een relatief uitgebreid pakket. Ik heb geen tandartsverzekering, maar wel fysiotherapie en 'alternatieve geneeswijzen'. Misschien dat ik voor aankomend jaar wat ga schuiven omdat ik eigenlijk nooit gebruik maak van de dingen die vergoed worden. Voor ADHD-begeleiding ben ik hoe dan ook mijn eigen risico kwijt, de medicatie die ik daarvoor slik komt deels uit mijn eigen zak en de fysiotherapeut heb ik nog nooit bezocht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Jannie79, reina en 118 bezoekers