Goede paarden(tand?)arts voor achtergebleven melktand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Goede paarden(tand?)arts voor achtergebleven melktand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 17:58

Begin van het jaar trof ik mijn 2-jarige aan met bloed op zijn mond. Na inspectie bij de dierenarts bleek hij de buitenste 2 voortanden los te hebben zitten/verbrijzeld, die normaal op 3,5 en 4,5 jaar wisselen dus. Hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft is mij nog altijd een raadsel. Deze loszittende elementen zijn er toen uitgetrokken. Er werd toen gezegd dat ik moest kijken hoe de nieuwe tanden zou doorkomen omdat ze niet konden zien of dit beschadigd was. Nu is hij bijna 3 en zag ik dat zijn tand die op 3,5 had moeten wisselen nu is doorgekomen. Echter zag ik dat er nog een stukje tand boven te zien was, mogelijk een restant van de melktand? Ik heb dit doorgestuurd naar mijn toenmalige dierenarts maar helaas zijn we verhuisd en kan hij niet meer aan stal komen. Hij zei dat het het mooist zou zijn om dit stukje te laten verwijderen.

Nu ben ik dus op zoek naar een veearts met veel ervaring met gebit of een paardentandarts die ook veearts is, want hij moet sowieso verdoofd. Vanwege een eerdere slechte ervaring met een dierenarts is het wel belangrijk dat het iemand is die rustig en met geduld te werk gaat. Heeft iemand een tip voor me in de regio Zuid-Holland?

Het paard staat gestald in 's gravenzande.

Bijgevoegd nog een fotootje van de situatie

Afbeelding

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Goede paarden(tand?)arts voor achtergebleven melktand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:11

Helthuis of Roy Ketel

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:46


Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:58

Paulien Visser. Echt een topper en zoveel geduld en enorm kundig wat betreft scholing.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:09

Iris92 schreef:
Ik kan je alleen maar Ron Slob aanbevelen.
http://www.paardentandartsslob.nl/

Vriendelijke, rustige en kundige man...

Ron slob mag niet verdoven.

Kan de plaatselijke dierenarts het niet verwijderen?

Denk er wel aan dat, nu de bovenste snijtand eerder is gekomen en als je paardje nu de onderste snijtand wisselt de bovenste misschien wel een klein beetje door kan groeien waardoor hij minder goed kan eten.

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: Goede paarden(tand?)arts voor achtergebleven melktand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:46

Kijk op www.equineservices.nl. Daar kan je steeds meer erkende mensen vinden misschien staat er daar een tussen

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 10:17

nicky_rilana schreef:
Iris92 schreef:
Ik kan je alleen maar Ron Slob aanbevelen.
http://www.paardentandartsslob.nl/

Vriendelijke, rustige en kundige man...

Ron slob mag niet verdoven.

Kan de plaatselijke dierenarts het niet verwijderen?

Denk er wel aan dat, nu de bovenste snijtand eerder is gekomen en als je paardje nu de onderste snijtand wisselt de bovenste misschien wel een klein beetje door kan groeien waardoor hij minder goed kan eten.


Bedankt voor alle reacties.

En ook bedankt voor bovenstaand advies, ik zal het in de gaten houden.

Ik weet dus zelf ook niet wat het verstandigst is, ik dacht zelf ook aan de veearts maar weet niet of die ook voldoende kennis van het gebit hebben. Maar ik hoorde dat er ook paardentandartsen zijn die samenwerken met een dierenarts voor de verdoving.

Sowieso vraag ik me af of dat stukje er niet vanzelf uit gaat vallen?

HvE

Berichten: 50
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:36

Zo te zien zal het stukje melktand er niet van zelf uitvallen. Dit zou ik idd laten verwijderen.
Op de site van de vereniging http://www.nvvgp.nl kun je zoeken naar gebitzverzorgers, al dan niet dierenarts.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Goede paarden(tand?)arts voor achtergebleven melktand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:27

Ik kan je echt Equicura aanraden. Elise heet ze, echt een fijne vrouw met veel kennis en heel rustig. Ze neemt inderdaad een veearts mee voor de verdoving. Ze komt uit Rijnsburg.