Waar XL tuig?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:15

Hallo bokkers,

Al een lange tijd ben ik aan het rond kijken voor een tuig voor mijn hond, dit omdat ik wandelingen maak in het bos/duin (ook door de wijk) maar een fel gekleurd tuig maakt haar net wat zichtbaarder dan alleen een halsband, zeker nu wij de donkere dagen in gaan.

Nu zijn er ontiegelijk veel op bijv. bol.com en je standaard dierenwinkel, maar ik kan alleen maar standaard maten vinden (of ik zoek verkeerd) van bijv. de Julius of K9-merk. En ik heb er ook niet zoveel kijk op, bijv. welk model het minst verstoord bij de hond.

De bedoeling is een tuig met brede banden, wat haar steun geeft en niet snijdt en ook her en der te verstellen is om een goede pasvorm te garanderen. Nu heb ik wel een leren tuig die haar wel past maar is bruin en dun en valt dus niet op, dus deze alleen gebruikt om haar het fenomeen tuig te leren kennen.

Het gaat om een Leonberger van 53 kg. Ongeveer 70cm hoog (van grond tot schoft) die absoluut niet trekt.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:21

Wat is haar borstomtrek? En verder is het ook passen. Heb je wel eens een julius-tuig gepast? Hier bevallen ze bij 3 verschillend gebouwde honden goed.

http://treponti.nl/grote-rassen/primo-t ... end-detail
Perfect fit heef het bovendeel in fluoriserend geel.

En dit is ook een optie, maar ik weet niet of ze binnen de grootste maat blijft.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:23

Die ziet er erg mooi uit Mizora! Ik ga zo even borst diepte even meten even eens als de voorkant.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:33


Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:36

Ik denk niet dat die veiligheids hesjes gaan passen.. zoals ik zie hoe het op de honden ligt op de foto's :+ Maar bedankt iig voor het doorgeven.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:39

Met zo'n grote hond en enkel voor zichtbaarheid, kan je dan niet simpeler een 1 euro reflectiehesje van de action onder het gewone passende tuig aantrekken? Moet je waarschijnlijk de naden wat innemen, maar je zichtbaarheid heb je dan wel en met een veel groter oppervlak dan enkel wat bandjes. Of paar van die reflectiedingen voor paarden die je over de teugels schuift? Moet over de riemen van je tuig ook wel passen + laatste deel riem.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:43

Bij pets place het hunter Y tuig. Ideaal en in xl verkrijgbaar. Zwart met rood of blauw of roze

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:35

Wij gebruiken diverse verschillende tre ponti tuigen.

Heb vele merken gehad maar de kwaliteit en pasvorm van tre ponti evenaart wat mij betreft bijna geen enkel ander merk!!


Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:30

Bij my-k9.eu kun je verschillende soorten tuigen compleet op maat laten maken. Kleuren naar wens, met neopreen of fleece, met naam en telefoonnummer er op, met reflecterende randen, met "handvat" waar je evt een lampje oid aan kunt knopen, er is veel mogelijk. Het zijn de enige tuigen die mijn hond prettig vind.

tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:28

Klasien schreef:
Bij my-k9.eu kun je verschillende soorten tuigen compleet op maat laten maken. Kleuren naar wens, met neopreen of fleece, met naam en telefoonnummer er op, met reflecterende randen, met "handvat" waar je evt een lampje oid aan kunt knopen, er is veel mogelijk. Het zijn de enige tuigen die mijn hond prettig vind.



ik werd nieuwsgierig en dacht even op de site te kijken.
volgens mij verkopen ze de tuigen niet meer? ik kan alleen halsbanden vinden en als ik zoek in de zoekbalk staat er niet meer verkrijgbaar.

& i'm the kind of girl
who will burst out laughing because
of something that happened the day b.e.f.o.r.e.

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:29

tuttifrutti schreef:
Klasien schreef:
Bij my-k9.eu kun je verschillende soorten tuigen compleet op maat laten maken. Kleuren naar wens, met neopreen of fleece, met naam en telefoonnummer er op, met reflecterende randen, met "handvat" waar je evt een lampje oid aan kunt knopen, er is veel mogelijk. Het zijn de enige tuigen die mijn hond prettig vind.



ik werd nieuwsgierig en dacht even op de site te kijken.
volgens mij verkopen ze de tuigen niet meer? ik kan alleen halsbanden vinden en als ik zoek in de zoekbalk staat er niet meer verkrijgbaar.


Kan ik me niet voorstellen...
ik ga zo even kijken!

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:31

Hunter, treponti?

http://www.wesdijk.nl :)

Ik ben erg tevreden over de treponti tuigen. Maar waar de een dat niet vind die loopt weer weg met een hunter tuig. Verschillende soorten hebben ze. Meerdere leonbergers vooral met een treponti tuig gezien.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 19:22

Tot nu toe vind ik het treponti tuig het prettigste ogen! :) Hunter tuig lijkt te beknellend rondom de schouders van de hond, waarbij het treponti tuig de schouders vrij liggen.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:29

Ik kan de tuigen ook niet meer vinden op my-k9.eu
Jammer.
Tre ponti is ook fijn hoor!

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:35

Ik heb bericht van my-k9.eu
De site is vorige week gehackt geweest, nu is het helemaal mis. Binnen 2 weken moet alles het weer doen.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:38

In Alkmaar zit een winkeltje met hondenfrutsels, ik weet niet of ze daar iets hebben voor alles groter dan een chihuahua maar je zou er kunnen kijken en passen misschien? Boetiek Diva of iets in die trant.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:43

Bralindy schreef:
Tot nu toe vind ik het treponti tuig het prettigste ogen! :) Hunter tuig lijkt te beknellend rondom de schouders van de hond, waarbij het treponti tuig de schouders vrij liggen.


Officieel zou een Hunter tuig ook niet mogen knellen :) Maar Treponti staat wel absoluut voor vrij liggende schouders, niet in de oksels enzovoort.
Mijn beide honden (border collies) hebben een treponti tuig en ik vind die veel fijner dan de Hunter tuigen. Het nadeel van de hunter tuigen die ik ken zijn fleece onderlegd .. en dat vind ik ook een groot nadeel.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:19

Hurtta een optie? Witte herder heeft de maat xl/120 cm omvang (ja een stevige grote jongen en 45 kilo) geloof dat er ook nog grotere maten te krijgen zijn. Even zijn omvang meten (rug/buik via de breedste optie)

Witte heeft deze al jaren, loopt veel naast de scootmobiel en is gevoelig voor knellen bij zijn schouders (oude blessure) en schuren bij zijn oksels (zelfde blessure)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:22

Een heel oud topic, maar ik ben wel benieuwd wat voor tuig je uiteindelijk hebt gekocht.
Ik ben zoek naar een fijn tuig voor onze leonberger reu, hij weegt 70 kilo en is rond de 90 cm, met borstomtrek van 107 cm. Blijkt toch moeilijker dan gedacht. :') Het hunter tuig spreekt mij wel aan, maar kan de juiste versie nergens in de juiste maat vinden -O-

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 07:16

Wij hebben uit eindelijk een tuig laten maken van 4dox. Klantenservice was echter ruk. We hadden de maten opgemeten maar de tuigen kwamen groter binnen (te groot). Toen wij verhaal gingen halen hadden zelf maar bedacht het groter te maken omdat het harige honden zijn. Het was nog evht een gedoe om alles passend te maken want dat wilden ze eerst niet.

De aangepaste tuigen gehouden. Die passen redelijk, ook bij onze jonge hond.

Edit; ik zie nu wel dat ze hun website en meet systeem iets hebben aangepast en tuigen zijn nu beter verstelbaar. Wat ik hun wel moet nageven is dat het goede kwaliteit is.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Anoniem

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:49

Dankjewel voor de tip! Ga er eens naar kijken. Ik heb nu om te testen een Julius k9 tuig, enige tuig verkrijgbaar in de maat van mijn honden :') We gaan even kijken hoe dit bevalt, nog nooit een tuig voor de hond gehad dus ik wilde het eerst testen, voor ik allerlei maatwerk bestel :)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Waar XL tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:49

Annyx zijn ook hele fijne tuigen, maar ik weet zo uit mijn hoofd even niet waar die allemaal verkocht worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers