Melatomine/valeriaan in handbagage?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 22:52

Ga eind vh jaar drie dagen naar Praag *\o/* .
Nu slaap ik altijd erg slecht op vreemde bedden, dus heb ik altijd melatomine of valeriaan bij me, wat meestal wel helpt. Maar, nu kan ik via Google niet echt een antwoord vinden of dit zo in m'n handbagage mag? (Heb alleen maar handbagage), en tja, ik heb 16 jaar geleden voor het laatst gevlogen, dus weet helemaal niet hoe zulke dingen werken :o
Vind alleen antwoord over medicatie op recept...

Hier iemand die het weet?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:54

In de originele verpakking moet dat geen probleem zijn. Ik heb mijn slaaptabletten (op recept) ook mee in de handbagage en geen enkel probleem

mirm

Berichten: 861
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:55

Ik neem altijd van die slaappilletjes mee, geen probleem!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:00

Voor die paar nachtjes deed ik ze tussen m'n Smarties ;)

rocky_1995

Berichten: 656
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:18

Eventueel kan je bij de apotheek even een medicatie overzicht laten maken, daar kan je (zelf)medicatie, zoals melatonine ook op laten zetten. Bij ons is dat gratis. Het heeft er bij mij voor gezorgd, dat mijn tube met voltaren uiteindelijk na een drugstest toch door de douane kwam, omdat ik met mijn medicatie overzicht kon aantonen, dat het om (zelf)medicatie ging.
Maar goed om een paar tabletjes doen ze vast niet zo lastig. Bij mij keken ze geen eens naar de medicatie, die onder de opium wet vielen, terwijl ze bovenop in het zicht lagen. Daarvoor had ik trouwens netjes een document ondertekend door het CAK van. Op de site van het CAK staan ook adviezen qua reizen met medicatie.
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 25-09-16 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:20

Geen probleem hoor. Vorige week nog gevlogen ermee in handbagage. Gewoon effe in originele verpakking doen en gaan....

Winged

Berichten: 33016
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:34

Gewoon meenemen inderdaad. Wel in een afgesloten potje (orginele verpakking, ongeopend) voor de zekerheid.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:36

Wat je ook kan doen is gewoon even langs de dokter gaan. Die kan je ook melatonine voorschrijven (kost wellicht iets meer) maar dat kan je gewoon een medicijnenoverzicht vragen voor in je handbagage, dan weet je zeker dat je geen problemen kan krijgen.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:37

Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen. Ik had een keer een jaarvoorraad van de pil mee, werd amper bij stilgestaan :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:38

Geen probleem hoor :) wel even in de originele verpakking laten.

rocky_1995

Berichten: 656
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:46

Eight schreef:
Wat je ook kan doen is gewoon even langs de dokter gaan. Die kan je ook melatonine voorschrijven (kost wellicht iets meer) maar dat kan je gewoon een medicijnenoverzicht vragen voor in je handbagage, dan weet je zeker dat je geen problemen kan krijgen.


Dat kan ook zonder, dat het op recept gegeven is. Dan staat er bij, dat het zelfzorg is. Ik had medicatie zoals, paracetamol, ORS en Voltaren er ook bij opstaan. Dat heeft er bij mij voor gezorgd, dat mijn tube toch mee mocht en niet weggegooid werd. :+

Zoals anderen al aangeven, neem ze mee in de originele verpakking inclusief bijsluiter.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:29

Shirley schreef:
Voor die paar nachtjes deed ik ze tussen m'n Smarties ;)

Dát is dan weer niet zo slim. Mocht dat toch gezien worden zullen er vraagtekens bij komen.

TS, gewoon in originele verpakking meenemen, ik neem het ook altijd mee, naar Amerika, Egypte, Oostenrijk, Tunesië, noem maar op. Daarbij ook concerta meegenomen en zolang je een bewijs van de huisarts/appotheek hebt, zal het zelfs met amfetamine (valt onder doping, dus concerta) geen probleem zijn om mee te nemen.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:39

rocky_1995 schreef:
Eight schreef:
Wat je ook kan doen is gewoon even langs de dokter gaan. Die kan je ook melatonine voorschrijven (kost wellicht iets meer) maar dat kan je gewoon een medicijnenoverzicht vragen voor in je handbagage, dan weet je zeker dat je geen problemen kan krijgen.


Dat kan ook zonder, dat het op recept gegeven is. Dan staat er bij, dat het zelfzorg is. Ik had medicatie zoals, paracetamol, ORS en Voltaren er ook bij opstaan. Dat heeft er bij mij voor gezorgd, dat mijn tube toch mee mocht en niet weggegooid werd. :+

Zoals anderen al aangeven, neem ze mee in de originele verpakking inclusief bijsluiter.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd :D

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:03

Kan gewoon mee, nooit geen problemen mee gehad

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:06

Ik neem altijd tramadol mee door de douane en is geen probleem. Ze hebben iig nog nooit wat gevraagd :p

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:19

Volgensmij doen ze daar niet zo moeilijk over hoor. Ik heb er eigenlijk nooit overna gedacht. Mijn broertjes slikken beide ritalin en nog zoiets wat eigenlijk op drugs lijkt. Nooit problemen mee gehad op het vliegveld. Altijd zo meegenomen.
Ik slik ook medicijnen en ook die heb ik zo meegenomen.
Volgensmij is het vrij onschuldig toch? Zeker Valeriaan dacht ik? Ik zou het gewoon meenemen in de originele verpakking en mocht je het nou echt eng vinden zou ik zoals hier wordt aangedragen, even bij de dokter langsgaan.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:30

Ik heb geen ervaring met melatonine meenemen, maar zelf heb ik bijv. altijd van die reistabletjes bij me (Primatour), ook zelfmedicatie dus, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Inderdaad altijd gewoon in het originele doosje mee mocht er eventueel onduidelijkheid over zijn.

rocky_1995

Berichten: 656
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:07

Eight schreef:
rocky_1995 schreef:

Dat kan ook zonder, dat het op recept gegeven is. Dan staat er bij, dat het zelfzorg is. Ik had medicatie zoals, paracetamol, ORS en Voltaren er ook bij opstaan. Dat heeft er bij mij voor gezorgd, dat mijn tube toch mee mocht en niet weggegooid werd. :+

Zoals anderen al aangeven, neem ze mee in de originele verpakking inclusief bijsluiter.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd :D


Ow zelfzorg staat er trouwens geen eens bij. Dit is het idee... de rest met persoonlijke info + medicatie op recept heb ik weggelaten, maar dit is allemaal zelfzorg medicatie. Nu moet ik zeggen, dat ze bij mij alleen moeilijk deden over de tube voltaren ivm vloeistoffen. Gezien het onder medicatie viel mocht ik die uiteindelijk toch meenemen.


Afbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:31

Tsja ik heb wel eens vragen gehad, ook altijd medicijn paspoort mee dus geen probleem gehad maar is wel gecontroleerd.

Vind ook echt niet slim om medicijnen als tramadol mee te nemen zonder.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:49

Fijn om te weten Rocky :j als ik TS was zou ik geen risico nemen en gewoon een uitdraai bij de dokter laten maken, dan zit je altijd goed. Geen gekke dingen gaan doen zoals medicatie verstoppen, dat wekt juist argwaan.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:30

Binnen europa zie ik het probleem niet zo. Maar toen ik begin sept naar Oekraine ging heb ik voor mijn slaaptabletten (Zoldipem) de ambassade gebeld en die waren heel duidelijk; you will get arrested !!! en toen heb ik ze maar thuis gelaten. Gelukkig kost Wodka daar maar 2 euro de liter :')

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:34

Mist schreef:
Binnen europa zie ik het probleem niet zo. Maar toen ik begin sept naar Oekraine ging heb ik voor mijn slaaptabletten (Zoldipem) de ambassade gebeld en die waren heel duidelijk; you will get arrested !!! en toen heb ik ze maar thuis gelaten. Gelukkig kost Wodka daar maar 2 euro de liter :')


_O-

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:45

snuffie123 schreef:
Volgensmij doen ze daar niet zo moeilijk over hoor. Ik heb er eigenlijk nooit overna gedacht. Mijn broertjes slikken beide ritalin en nog zoiets wat eigenlijk op drugs lijkt. Nooit problemen mee gehad op het vliegveld. Altijd zo meegenomen.
Ik slik ook medicijnen en ook die heb ik zo meegenomen.
Volgensmij is het vrij onschuldig toch? Zeker Valeriaan dacht ik? Ik zou het gewoon meenemen in de originele verpakking en mocht je het nou echt eng vinden zou ik zoals hier wordt aangedragen, even bij de dokter langsgaan.



:oo

Ik weet niet beter als dat je voor Ritalin een schengenverklaringding aan moet vragen, Ritalin is namelijk gewoon drugs.

Ik ga met de auto wel gewoon de grens over, maar met vliegtuig zou ik tph maar 1 aanvragen :')

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:50

Ritalin is een amfetamine en is doping. Daar moet je absoluut een bewijs van eigen gebruik/verklaring voor hebben wil je die meenemen. Mocht de douane toevallig lucht daar van krijgen en je hebt geen bewijs kan je een probleem hebben

Vitaquilla
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:00

Officiële medicatie heb je een dokters verklaring voor nodig. Vloeibare medicatie ook, voltaren is meer dan 10 ml dus mag officieel niet in je handbagage mits je een dokters verklaring kan overleggen. Valeriaan en melatonine mits in vaste vorm, pillen, mag je gewoon meenemen. Maar wel in eigen verpakking. Is dat een potje met losse pillen dan kan er een drugstest gedaan worden. Is dit een drukstrip met pillen mag je meteen doorlopen. ;) (is mijn werk O:) )