Welke pad voor onder het zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Welke pad voor onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 21:38

Hoi allemaal!

Een tijdje geleden kreeg mijn paard een soort van muggenbultjes op zijn schoft waar het zadel lag (het zadel ligt wel helemaal goed!). Dus toen heb ik er een gelpad van iemand anders onder gelegd en na een paar dagen was het verdwenen. Toen heb ik zelf een botje gekocht, maar met het bontje heeft ze ook weer die gekke bultjes gekregen.

Nu ga ik dus weer een andere pad aanschaffen, maar mijn vraag is welke? Een bontje valt sowieso af, van een gelpad weet ik dat de bultjes weg zullen gaan maar de meningen zijn erg verdeelt over een gelpad.
Dus ik zat te denken aan een Kingsley Pad of iets anders soortgelijks.
Of misschien toch een gelpad (en zo ja welke?)?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Welke pad voor onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:32

Is wel duidelijk wat voor bultjes dat dan zijn, want dat wordt me uit je verhaal niet duidelijk. EEn gelpad is bedoelt om de bouw van het paard te compenseren ten opzichte van het zadel dus ik snap niet goed wat dat met bultjes te maken heeft.

Bejaarde bokkers weten meer

xMazzel
Berichten: 930
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:39

mrie schreef:
Is wel duidelijk wat voor bultjes dat dan zijn, want dat wordt me uit je verhaal niet duidelijk. EEn gelpad is bedoelt om de bouw van het paard te compenseren ten opzichte van het zadel dus ik snap niet goed wat dat met bultjes te maken heeft.


Mee eens..

Heb je niet in de dagen dat je met de gelpad reed met een ander dekje gereden? Dat het paard reageert op de stof of evt viezigheid in het dekje.
Of waren het net toevallig warme dagen?

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 06:40

Ik heb zelf ook absoluut geen idee wat die bultjes met die gelpad te maken heeft, wat ik wel zeker weet is dat ze zonder gelpad of met bontje er weer last van krijgt. Al meerdere malen uitgeprobeerd. En ze is overigens pas net van mij, hiervoor was ze van een stalgenootje, zij heeft mij het hele verhaal over de bultjes verteld en vervolgens heb ik het ook met mijn eigen ogen mogen zien. De bultjes zien er verder niet ernstig uit, je ziet ze amper en ze heeft er geen pijn aan.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Welke pad voor onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:38

Maar het is wel een reactie die niet normaal is. Ik vraag me af of het zadel zonder die gelpad toch irriteert en of dan het zadel wel goed past. Maar misschien kies je er voor de situatie te laten zoals hij is en met gelpad te rijden, daar is namelijk ook niets mis mee.

Bejaarde bokkers weten meer


Anoniem

Re: Welke pad voor onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:48

Je zou eens kunnen kijken naar de tri pad van Prolite. Ik rij er zelf bijna een jaar mee en deze bevalt mij en mijn paard erg goed. Niet dat er bij ons wat gecorrigeerd moet worden overigens, mijn merrie vind het gewoon fijner met een dunne pad tussen het zadel en het dekje :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Cloud, Flubberboot, IMAY1990, Kabayo, RianneH, TurboDi en 62 bezoekers