Zelf een kattenpaal in elkaar zetten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Zelf een kattenpaal in elkaar zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:55

Ja, ik heb wel eens van die spontane ideeën, en vandaag ook. Ik had het idee al langer in mijn hoofd, maar vandaag wilde ik het gewoon maken.
Ik ben niet helemaal onbekend met klussen, maar ik die het eigenlijk te weinig, want ondanks dat het vermoeiend is, vind ik t onwijs leuk. Ik heb eerder een bord met lepels gemaakt(zal nog even een foto opzoeken).

Vandaag, dus een kattenpaal. We hadden nog hout over van het maken van de bank enzo, en ik wilde wat doen met dat mooie hout. Ik wilde de decoupeerzaag gebruiken, maar ik kreeg m niet aan de praat, dus alles met de hand gezaagd :P Verder niet voorgeboord, maar de schroef even in het hout getikt met een hamer, en daarna met de boormachine geboord :D

Ik wilde eerst een tekening maken, aangezien ik dat geleerd heb van mijn bouwkundige vriendje :D
Dat wordt dan zoiets :')

Afbeelding

Afbeelding

Zo zag de tuin eruit, zooitje :D

Afbeelding

Afbeelding

Het begin, ik heb het tapijt wat over was van de trap gebruikt om te krabben :D

Afbeelding

Afbeelding

En verder omhoog, toen ging het snel. Wel besloten om de bovenste trede eraf te laten, omdat dat te krap werd voor Klaaz.
Afbeelding


En het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Bovenop ligt Klaaz zijn konijnenvel los.

Edit: tekst bijgevoegd


ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Zelf een kattenpaal in elkaar zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:57

Wat een leuke paal! Bevalt hij de kat ook?

Ik heb laatst alleen een nieuw bed zelf gemaakt van een oude autoband en die op de palen van de oude krabpaal gemonteerd. Poes was helemaal gelukkig dat ze weer in bed paste, kittenbed was te klein geworden _O-

Anoniem

Re: Zelf een kattenpaal in elkaar zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:00

Haha ik las even dat je een nieuw bed had gemaakt voor jezelf :')
Maar slim gedaan hoor!

Klaaz heeft er nog niet zoveel naar gekeken, maar hij heeft ook nog niet zijn speelse moment gehad, dus dat komt vast nog wel.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:01

wordt er ook aan gekrabt?
anders zou je nog kunnen overwegen om een van de staanders te bekleden met geribbeld karton..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:03

elenaMM77 schreef:
wordt er ook aan gekrabt?
anders zou je nog kunnen overwegen om een van de staanders te bekleden met geribbeld karton..

Er zit hetzelfde tapijt op als de trap die hij elke keer te grazen neemt :') Dus ik wil kijken of ie dit gaat gebruiken. Anders wil ik misschien nog wat karton oid op maken.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:03

_O- Nee dat zullen we maar niet doen, voor mezelf. Het idee ervoor had ik van pinterest af. Ik heb wel plannen om hem uit te breiden met nog meer banden, maar ik heb er sisaltouw omheen gedaan, en dat is me toch duur in die dikte :oo En er gaat nog wel wat touw in zitten.

Ik vind die 'planken' (van een boom oid?) wel heel mooi trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:07

Santigo_ schreef:
_O- Nee dat zullen we maar niet doen, voor mezelf. Het idee ervoor had ik van pinterest af. Ik heb wel plannen om hem uit te breiden met nog meer banden, maar ik heb er sisaltouw omheen gedaan, en dat is me toch duur in die dikte :oo En er gaat nog wel wat touw in zitten.

Ik vind die 'planken' (van een boom oid?) wel heel mooi trouwens!


Is dat zo? Ik heb het nooit besteld ofzo, dus ik weet het niet :P

Ja dat zijn schaaldelen, ik vind het erg mooi. We hebben dit hout dus ook gebruikt voor onze loungebank. Ook gewoon hout, want om erop te zitten is wat minder comfortabel :')

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:09

<3 Ik houd van hout.

Hmm ja, ik geloof dat ik wel 4 rollen nodig had. Zeker 40 of 50 euro gekost want ik wilde wel dik touw. Dat dunne kost geen drol bij de action, maar dat heeft geen zin. Ze moet zich er wel aan omhoog kunnen trekken.

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Zelf een kattenpaal in elkaar zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:15

Leuk klusproject! Maar ik snap het krabgedeelte links onderin niet helemaal, er zit een staander voor, zo kan poes er toch niet lekker bij?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beert, ComscoreBot, djodjodjo, ikbencarmen, Jaydee_WP, Kitty_, MayoNeighs, Mediatoolkitbot, Mizsz_Kitty, mukkes, Nathachou, Rose94, ryukapple, secricible, spiritfleur, spookyskippy en 111 bezoekers