Canada Goose, wie heeft er een?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Canada Goose, wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:07

Het wordt weer winter! Helaas merk je daar in Nederland tegenwoordig meer weinig van.

Echter doe je dat in Zweden wel, waar ik sinds jaar en dag veel winters doorbreng (wij hebben daar een huis). Het wordt daar echt heel koud, en ik heb het ook altijd koud gehad omdat ik nooit in een goede jas heb geinvesteerd.


Ik zit daarom naar Canada Goose te kijken. Ik wil sowieso een rode, en ik denk dat ik model Trillium wil. Echter zijn er twee soorten: Fusion fit en de gewone. Ik heb maat 34-36 en ben heel klein, dus zou Fusion Fit dan een betere keuze zijn? Hoe vallen de jassen?

En wat zijn jullie algemene ervaringen met de jassen? Beschermen ze je echt zo goed tegen de kou?

Brand los! :)

Moderatoropmerking:
Op pagina 3 is een moderatoropmerking geplaatst, lees deze eerst goed door voordat je reageert. Alvast bedankt !


bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Canada Goose, wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:26

Ik heb er een gehad. De jas valt wel wat klein. Ik heb normaal maat L en moest een XL kopen. Ik heb hem verkocht na een maandje omdat de jas te warm was om mee te fietsen. Zeker in Nederland. Verder met openbaar vervoer of als je met de auto gaat heb je zo'n dikke jas niet nodig. Als je een koukleun bent is de jas misschien wel geschikt. Anders zou ik er niet zoveel geld voor neerleggen en een andere mooie jas kopen!

bontje

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Canada Goose, wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:28

Zorgen dat je je in laagjes kleed en dan een goede, vooral winddichte jas.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:34

bontejames schreef:
Ik heb er een gehad. De jas valt wel wat klein. Ik heb normaal maat L en moest een XL kopen. Ik heb hem verkocht na een maandje omdat de jas te warm was om mee te fietsen. Zeker in Nederland. Verder met openbaar vervoer of als je met de auto gaat heb je zo'n dikke jas niet nodig. Als je een koukleun bent is de jas misschien wel geschikt. Anders zou ik er niet zoveel geld voor neerleggen en een andere mooie jas kopen!



Als hij alleen voor in Nederland was zou ik het inderdaad ook niet doen, want ik ben niet zo'n koukleum. Echter wordt het in Zweden dus wel koud. Daarbij ga ik een studie doen met veel veldwerk (ook 's winters), dus ik wil gewoon echt een goede jas hebben.


Gaan ze trouwens ook lang mee?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Canada Goose, wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:36

Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:51

liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..



Niet meer dan hoeveel de dieren hebben geleden voor je eigen makeupje of douchegelletje. Maar daar hoor je niets over omdat je wel een bontje aan de jas ziet hangen, maar niet het schilferende konijn ziet waarvan de ogen vol zijn gesmeerd met chemische troep.

Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:56

liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..

Veel jassen van CG hebben wild geschoten coyote bont. Die beesten zijn een behoorlijk grote plaag in Canada en mogen het grootste gedeelte van het jaar legaal afgeschoten worden (iig wel daar waar ik gewoond heb). Ze zijn er dus niet voor gefokt.

Ik heb toendertijd ook wel eens naar zo'n jas gekeken maar moest uiteindelijk verplicht terug naar NL dus heb er uiteindelijk nooit een gekocht. Durf dus verder ook niet te zeggen hoe ze vallen...

LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:59

Je kunt niet altijd alle goede dingen tegelijk doen natuurlijk.. maar ik raad je toch aan heel goed na te denken of je met zo een jas wil lopen, inderdaad vanwege het bont. :) ik bedoel het niet aanvallend, maar misschien heb je er nog niet goed over nagedacht.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:01

Resistance schreef:
liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..



Niet meer dan hoeveel de dieren hebben geleden voor je eigen makeupje of douchegelletje. Maar daar hoor je niets over omdat je wel een bontje aan de jas ziet hangen, maar niet het schilferende konijn ziet waarvan de ogen vol zijn gesmeerd met chemische troep.


Dus? Dan is het oke?

Hoe dan ook, uberhaupt niet te vergelijken. Achter Canada Goose jassen zit echt heel veel dierenleed, niet alleen achter het bontje. Google eens zou ik zeggen. Ik zeg heel hard: niet doen.

tamary

Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:02

Resistance schreef:
Het wordt weer winter! Helaas merk je daar in Nederland tegenwoordig meer weinig van.

Echter doe je dat in Zweden wel, waar ik sinds jaar en dag veel winters doorbreng (wij hebben daar een huis). Het wordt daar echt heel koud, en ik heb het ook altijd koud gehad omdat ik nooit in een goede jas heb geinvesteerd.


Ik zit daarom naar Canada Goose te kijken. Ik wil sowieso een rode, en ik denk dat ik model Trillium wil. Echter zijn er twee soorten: Fusion fit en de gewone. Ik heb maat 34-36 en ben heel klein, dus zou Fusion Fit dan een betere keuze zijn? Hoe vallen de jassen?

En wat zijn jullie algemene ervaringen met de jassen? Beschermen ze je echt zo goed tegen de kou?

Brand los! :)

Mits het past qua lengte mouwen, neem een maat groter. Luchtlaagje tussen de kleding helpt meer met warm houden dan dikkere jas die nauwer aansluit. Zorg verder voor een goede muts (je verliest nl nogal wat warmte via je hoofd) en droge sokken (neem extra mee als je dat veldwerk gaat doen) en schoenen. Laagjes advies is al gegeven, warm blijven in kou en sneeuw is deels kleding en deels droog blijven. Van nat worden (sneeuw/regen/zweten) koel je heel snel af. Laagjes die aan/uit kunnen maakt dat makkelijker. Is de jas ook goed waterdicht en toch ademend? Zeker belangrijk bij dons, want nat is het een en al ellende.

Verder thermo ondergoed, 's morgens wekker iets eerder zetten, ondergoed opwarmen onder je dekens en dan warm op warm lijf aantrekken, zo werken ze het beste.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:04

Ik heb er eentje en hij is echt geweldig! In Noorwegen was het echt nodig ook. En tevens een dikke overall van Canada Goose, heerlijk warm. Maar het moet echt wel onder nul zijn vanaf min 5 vind ik persoonlijk. Ze zijn tot nu toe echt oersterk en toch modieus. Pas wel op, er is een hele schare namaak helaas! Koop bij een gerenommeerde winkel. Ze vallen wel een maatje kleiner.

Ik doe er truien onder van Dale of Norway, koud is echt verleden tijd!

Heb trouwens ook handschoenen van Canada Goose en een zalige muts. Deze houdt echt de sneeuw uit je gezicht.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 26-09-16 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:07

Willemina_L schreef:
Ik heb er eentje en hij is echt geweldig! In Noorwegen was het echt nodig ook. En tevens een dikke overall van Canada Goose, heerlijk warm. Maar het moet echt wel onder nul zijn vanaf min 5 vind ik persoonlijk. Ze zijn tot nu toe echt oersterk en toch modieus. Pas wel op, er is een hele schare namaak helaas! Koop bij een gerenommeerde winkel.



Nieuw kan ik helaas niet betalen, dus ik ben op marktplaats aan het zoeken naar tweedehands. Wel heb ik me heel goed ingelezen over hoe je een echte en neppe uit elkaar haalt, en ik koop alleen als ze echt aan kunnen tonen dat hij echt is.


Er is nu iemand die hem een jaar gedragen heeft en de aankoopbon en alles er nog bij heeft. Hologram zit er ook aan. Ik heb alleen nog een foto van het logo gevraagd omdat je het daar vaak ook aan kan zien (aan het stiksel).

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:34

Blacky94 schreef:
liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..

Veel jassen van CG hebben wild geschoten coyote bont. Die beesten zijn een behoorlijk grote plaag in Canada en mogen het grootste gedeelte van het jaar legaal afgeschoten worden (iig wel daar waar ik gewoond heb). Ze zijn er dus niet voor gefokt.

Ik heb toendertijd ook wel eens naar zo'n jas gekeken maar moest uiteindelijk verplicht terug naar NL dus heb er uiteindelijk nooit een gekocht. Durf dus verder ook niet te zeggen hoe ze vallen...


LET OP; beelden kunnen als schokkend worden ervaren!
http://www.bontkragen.nl/de-gruwelijke- ... se-jassen/

Afschieten prima, maar niet eerst op zo'n manier aan hun einde brengen (filmpje).

Verder, Resistance, als jij met dit soort non-argumenten dit soort praktijken in stand wilt houden, helemaal prima jouw keuze. Maar ga niet mij in de schoenen schuiven dat ik aan proefdieren doe, want ik kom niet onder een steen vandaan en heb alleen maar merken in huis waar geen proefdieren bij te pas zijn gekomen.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 28-09-16 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vermeld dat beelden als schokkend kunnen worden ervaren.

Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:54

liekec schreef:
Blacky94 schreef:
Veel jassen van CG hebben wild geschoten coyote bont. Die beesten zijn een behoorlijk grote plaag in Canada en mogen het grootste gedeelte van het jaar legaal afgeschoten worden (iig wel daar waar ik gewoond heb). Ze zijn er dus niet voor gefokt.

Ik heb toendertijd ook wel eens naar zo'n jas gekeken maar moest uiteindelijk verplicht terug naar NL dus heb er uiteindelijk nooit een gekocht. Durf dus verder ook niet te zeggen hoe ze vallen...

http://www.bontkragen.nl/de-gruwelijke- ... se-jassen/

Afschieten prima, maar niet eerst op zo'n manier aan hun einde brengen (filmpje).

Verder, Resistance, als jij met dit soort non-argumenten dit soort praktijken in stand wilt houden, helemaal prima jouw keuze. Maar ga niet mij in de schoenen schuiven dat ik aan proefdieren doe, want ik kom niet onder een steen vandaan en heb alleen maar merken in huis waar geen proefdieren bij te pas zijn gekomen.

Ik heb op een bontfokkerij gewerkt dus ik geloof niet dat ik dit soort site's nodig heb om te weten wat er wel of niet gebeurt ;)

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:11

Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die deze vreselijke dieronvriendelijke praktijken in stand houden. Er zijn tegenwoordig zoveel alternatieven en dan nog zijn er mensen die zulke egoïstische beslissingen maken. Walgelijk vind ik het. Bont is voor dieren.

Aren't ordinary people adorable? ♥

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:13

Blacky94 schreef:
liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..

Veel jassen van CG hebben wild geschoten coyote bont. Die beesten zijn een behoorlijk grote plaag in Canada en mogen het grootste gedeelte van het jaar legaal afgeschoten worden (iig wel daar waar ik gewoond heb). Ze zijn er dus niet voor gefokt.

Ik heb toendertijd ook wel eens naar zo'n jas gekeken maar moest uiteindelijk verplicht terug naar NL dus heb er uiteindelijk nooit een gekocht. Durf dus verder ook niet te zeggen hoe ze vallen...


In Canada meppen ze ook nog steeds onschuldige zeehondjes het licht uit hun ogen. Misschien laat dat je twee keer nadenken.

Aren't ordinary people adorable? ♥

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:17


I will not stay silent so that you can stay comfortable
Carnism: the secret reason we eat meat <3

Julia
Berichten: 24742
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:19

Ik ga me niet mengen in de discussie, maar het zijn inderdaad kwalitatief erg mooie jassen die lang meegaan. Woolrich, Moscow, Musto vallen daar ook onder, allemaal hele mooie jassen waar je jaren mee vooruit kunt. Je kunt overigens kiezen of je een echte bontkraag wil of niet. De namaak van alle dure merken hebben vrijwel allemaal een nepbontje.
Wat je eventueel ook zou kunnen doen wil je toch het advies van anderen hier aannemen en eens naar een goede uitdoorwinkel zoals Bever gaan en naar merken zoals The North Face, Jack Wolfskin e.d. kunnen zijn. Super goede jassen die over het algemeen ook nog beter waterdicht zijn. Tevens ook beter verkrijgbaar op oa Marktplaats.

Succes met je keuze!

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:43

269_life schreef:
Kies liever voor een diervriendelijk alternatief :). Ik heb goede dingen gehoord over Hoodlamb: http://www.hoodlamb.com/collections/sale/Ladies

Dat zijn leuke jassen, ga eens even rondkijken. Die canada goose loopt hier in nederland toch een bepaald slag mensen in, niet echt van gecharmeerd en inderdaad, echt bont komt er hier ook niet in.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:02

Willemina_L schreef:
Ik heb er eentje en hij is echt geweldig! In Noorwegen was het echt nodig ook. En tevens een dikke overall van Canada Goose, heerlijk warm. Maar het moet echt wel onder nul zijn vanaf min 5 vind ik persoonlijk. Ze zijn tot nu toe echt oersterk en toch modieus. Pas wel op, er is een hele schare namaak helaas! Koop bij een gerenommeerde winkel. Ze vallen wel een maatje kleiner.

Ik doe er truien onder van Dale of Norway, koud is echt verleden tijd!

Heb trouwens ook handschoenen van Canada Goose en een zalige muts. Deze houdt echt de sneeuw uit je gezicht.



Hoe is Dale of Norway? Ik zie die truien altijd op Oslo Gardermoen hangen en vind ze prachtig, alleen vind ik 200 euro voor een trui toch wel veel. Of zijn ze het echt waard? Voor een goede jas die lang meegaat heb ik wel veel over (richting 400 euro, vandaar ook marktplaats).


Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:09

Resistance schreef:
liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..



Niet meer dan hoeveel de dieren hebben geleden voor je eigen makeupje of douchegelletje. Maar daar hoor je niets over omdat je wel een bontje aan de jas ziet hangen, maar niet het schilferende konijn ziet waarvan de ogen vol zijn gesmeerd met chemische troep.


Zuxht... wat een bedroevend slecht argument. Het ene kwaad rechtvaardigt het ander toch niet? En in Europa is het testen van cosmetica op dieten al jaren verboden.

Once you go vlek, you never go back!
[o]

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:10

Resistance schreef:
liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..



Niet meer dan hoeveel de dieren hebben geleden voor je eigen makeupje of douchegelletje. Maar daar hoor je niets over omdat je wel een bontje aan de jas ziet hangen, maar niet het schilferende konijn ziet waarvan de ogen vol zijn gesmeerd met chemische troep.


Zucht... wat een bedroevend slecht argument. Het ene kwaad rechtvaardigt het ander toch niet? Edit voor de volledigheid: in Europa is het testen van cosmetica op dieren al jaren verboden, en je hoort er ook nog zeker mensen over als dit in het buitenland gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Gwahir op 26-09-16 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Once you go vlek, you never go back!
[o]

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:12

Resistance schreef:
liekec schreef:
Als je weet hoeveel dierenleed er aan je capuchon hangt hoop ik dat je voor en andere jas kiest..



Niet meer dan hoeveel de dieren hebben geleden voor je eigen makeupje of douchegelletje. Maar daar hoor je niets over omdat je wel een bontje aan de jas ziet hangen, maar niet het schilferende konijn ziet waarvan de ogen vol zijn gesmeerd met chemische troep.


Wat een sneer, slecht humeur?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:15

De Dales zijn het geld zeker waard vind ik als super koukleum in Noorwegen tijdens de winters. De windstopper is echt een uitkomst en persoonlijk ben ik dol op de motieven in de truien en jassen. Ze zijn erg mooi en volledig mijn smaak, de Canada Goose draag ik alleen als het erg sneeuwt. Anders zijn de Dale of Norway jassen en truien/vesten ruim voldoende.

Maar ik ben al wat ouder en erg gecharmeerd van dit soort kleding, ook een Dubarry fan bijvoorbeeld van de laarzen en tweed jassen. Een leuke waxhoed erbij, leren handschoenen en laat de herfst maar komen!

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada Goose, wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:27

Hier lopen vooral veel mensen in de stad rond met CG. In t farming/ranching gebied niet zo. Zon jas is te duur om t te dragen in een farm :P Vind het zo grappig dat mensen er hier niks van af weten van alle 'dierenleed', in Camada. Daarom vraag ik me echt af hoeveel dierenleed er eigenlijk achter zit. Soms zijn die activisten echt verschrikkelikk en hebben ze geen idee waar ze over praten. Ik vraag het me oprecht af :)
Hier, in Canada, wordt het ook behoorlijk koud (-40 is geen uitzondering) en ik heb de hele winter overleefd met een gewone jas (Roxy) en veel lagen. Vind lagen en een winddichte jas (en broek) erg goed werken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, agee, AmberG, Anoukjuuuhh, Arlette1991, cam, DayDream21, fohadie, JesdaJinn, Kirrietje, kreekie, leonietje, Liselot, Majestic-12, Mrskiwi, ola42, pinto_1, Renkle, Saaams, Summerfly, Unoo, Zunzuncito en 64 bezoekers