Iemand nog gif over?? Belaagd door Faraomier. HELP!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Iemand nog gif over?? Belaagd door Faraomier. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 21:33

Ja het klinkt schattig, "Faraomier". En in eerste instantie vind je ze er misschien nog wel schattig uit zien ook. Maar dan zie je er meer dan 1 of 2 lopen, en wil je ze eigenlijk toch wel uit huis zetten. -O-

Dus denk je dan, even een mierenval kopen, en doei doei miertjes :evaw:

Nee dus. Laten deze mieren nou zo speciaal zijn dat het gewone gif geen nut heeft. Is er dan helemaal niets wat je kunt doen, hoor ik je vragen. Nou, zeker wel. Er is speciaal gif. Paar druppeltjes op de loop paden, ze nemen het mee hun nest in een sterven een mooie dood (hou ik mezelf maar voor). Dus eigenlijk fluitje van een cent.

Ware het niet dat dat gif niet voor ons simpele mensen te koop is. En ik dus een paar honderd euro moet gaan besteden aan een verdelgings bedrijf. Met daarbij de kans als de buren niets doen ze toch wellicht weer terug komen. |o

Ja...... Dus.... Hmmm..... Iemand nog gif over?


Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Iemand nog gif over?? Belaagd door Faraomier. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:35

Dus feitelijk vraag je naar een illegale dienst, nl een product bezorgen dat jij niet mag hebben/gebruiken.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Iemand nog gif over?? Belaagd door Faraomier. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:37

Bakpoeder al geprobeert?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 21:43

Ayasha schreef:
Dus feitelijk vraag je naar een illegale dienst, nl een product bezorgen dat jij niet mag hebben/gebruiken.

Nee, feitelijk wil ik gewoon mijn frustratie even uiten :Y)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:44

https://nl.wikipedia.org/wiki/Faraomier

professionele verdelger inschakelen dus..
niet alleen voor jezelf, maar ook om te voorkomen dat ze zich verder verspreiden..

als je er geen geld aan wilt spenderen, dan zou je de gemeente kunnen wijzen op de hardnekkigheid van een plaag als ze zich gaan verspreiden.. wie weet willen zij dan in het algemeen belang een verdelger inhuren. zeer zeker als ze bij je buren vandaan zijn gekomen

als je huurt, dan sowieso je verhuurder inschakelen


Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:13

Helpt dat spul van HG ook niet? Die spray tegen kruipende insecten? Hier krijgen we daar alles mee dood, van mieren tot zilvervisjes etc.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:33


Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Iemand nog gif over?? Belaagd door Faraomier. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:49

Gewoon een bestrijdingsbedrijf inschakelen, is echt niet zo duur en weten wat ze doen. Bij faraomieren is de versheid van het gif nl ook een dingetje ze zijn nogal kieskeurig dus ga je het met de restjes van een ander ook niet redden denk ik

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 14:41

rina schreef:
https://www.amazon.de/PPS-GmbH-Ameisenk ... B00CKIXTE4

volgens de data van Amazon levert deze verkoper ook naar NL. Ik zou het erop wagen.


Dank je!! Ik ga er even naar kijken!


Beretto schreef:
Gewoon een bestrijdingsbedrijf inschakelen, is echt niet zo duur en weten wat ze doen. Bij faraomieren is de versheid van het gif nl ook een dingetje ze zijn nogal kieskeurig dus ga je het met de restjes van een ander ook niet redden denk ik

Schatting was ongeveer €200,-, buren moeten meedoen en geen garanties. Vind ik behoorlijk prijzig.

tamary

Berichten: 29052
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:54

elenaMM77 schreef:
waaron staat :
Citaat:
Tevens zullen de zeer kieskeurige werksters met insecticide bespoten oppervlaktes mijden.
Als je weet hoe ze binnen komen is het misschien een optie met iets als veerust voor de stal een barrière te spuiten om ze buiten te houden?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:56

[/quote]
Schatting was ongeveer €200,-, buren moeten meedoen en geen garanties. Vind ik behoorlijk prijzig.[/quote]

Dan zou ik bij meerdere bedrijven vragen wat de kosten zijn want het bedrag wat jij noemt vind ik idd vrij hoog. Daarbij weet ik dat bij het bedrijf waar ik gewerkt heb er iig een nacontrole en indien nodig nog een behandeling bij in zit

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Iemand nog gif over?? Belaagd door Faraomier. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:56

heb je het al bij de gemeente nagevraagd.
bij een groot aantal gemeente gaat het gewoon via de milieudiensten en wordt de faroamier gratis bestreden bij particulieren.

bedrijven betalen wel.

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 10:21

Dank jullie wel voor het meedenken!


rina schreef:
https://www.amazon.de/PPS-GmbH-Ameisenk ... B00CKIXTE4

volgens de data van Amazon levert deze verkoper ook naar NL. Ik zou het erop wagen.


Ik heb deze besteld, ben benieuwd!
En als het niet werkt ga ik inderdaad eerst maar eens contact opnemen met de gemeente.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, GrapeshotBot, MissMarije en 46 bezoekers