Post van vorige bewoners

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 20:19

Hoi,

In December hebben mijn vriend en ik een appartement gekocht. Ik merkte al meteen op dat de vorige bewoners hier nog vrij veel post kregen, dus ik heb destijds een sms'je gestuurd om te vragen of ze wilden dat ik het door zou sturen. Hij zei toen dat hij enveloppen zou sturen met zijn nieuwe adres erop. Prima. Die enveloppen hebben we overigens nooit ontvangen. Nou kan ik me heel goed voorstellen dat je niet meteen overal je adres wijzigt, maar inmiddels zijn we bijna 9 maanden verder en krijgen we nog steeds bergen post voor deze mensen. Een stuk meer dan onze eigen post zelfs :+ Ik geloof dat hij een aantal eigen bedrijven had (dat was al een beetje gek, ik heb ze eens opgezocht en ze waren vrijwel allemaal heel recent opgezet en bovendien was hij directeur geweest van een aantal bedrijven dat inmiddels niet meer bestond). Hij krijgt dus allemaal post voor zijn bedrijven, 9 vd 10 keer met "Urgent! Immediate action required. Do not ignore" erop :+ Ook creditcardafschriften e.d. Over het algemeen niet echt dingen die je 9 maanden na een verhuizing nog bij je oude huis zou laten bezorgen.

Omdat het toch belangrijk lijkt, wil ik het niet zomaar weggooien maar inmiddels weet ik ook echt niet meer waar ik al die stapels post moet laten. Ik heb zijn nummer niet meer (ik heb een nieuwe telefoon) en eigenlijk is het inmiddels natuurlijk niet meer mijn verantwoordelijkheid. En kan het bovendien geen kwaad dat al zijn bedrijven nu nog geregistreerd staan op mijn adres?

Wat zouden jullie doen? Weggooien? Bewaren? Proberen contact met hem te zoeken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:21

Retour afzender, bewoner vertrokken erop en in brievenbus? En bij de gemeente checken of hij niet nog bij jullie ingeschreven staat!

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:21

Ik zou retour afzender doen met de mededeling dat vorige bewoner er niet meer woont. Ik had van mn voorgaande bewoners ook meer post dan mn eigen maar sinds ik dat gedaan heb heb ik alleen mn eigen post nog

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:22

Retour afzender met 'geadresseerde is verhuisd, adres onbekend'. :)

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:23

Jullie adres doorstrepen op de brieven en erbij zetten "verhuisd, retour afzender" of iets dergelijks en weer in de brievenbus gooien.

Even checken of die nog inschreven staat op jullie adres is wel een goede tip.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 25-09-16 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:24

Inderdaad alles retour afzender, verhuist erop zetten oid. Oude bewoner heeft tijd genoeg gehad om zn zaakjes te regelen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:24

Hele berg bewaren en dan met woorden retour afzender, ontvanger onbekend erop in de brievenbus mikken. Of gewoon alle post openmaken en de afzender mailen dat die persoon hier niet meer woonachtig is. "Urgent! Immediate action required. Do not ignore , dit lijken me gewoon van die spambrieven, trek er maar eentje los.

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:26

Inderdaad 'Verhuisd, retour afzender' op de envelop zetten.
Adres doorstrepen kan (is niet nodig), maar zorg ervoor dat de code die op de brief of envelop staat nog wel zichtbaar is. Ik heb zelf retouren verwerkt bij een postbedrijf als vakantiebaantje en wanneer de code niet meer leesbaar is kunnen ze er niks meer mee doen. De code wordt namelijk ingevoerd en daarna de informatie erbij in het systeem geplaatst. Ze mogen de post ook niet openen of een eventuele sticker verwijderen wanneer deze in de weg zit. Tijdens het werk heb ik om die reden heel veel retourpost weg moeten gooien zonder dat we het konden registreren.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 20:28

Die brieven komen van Companies House (ik woon in Engeland, is de KvK hier) dus die lijken me wel 'echt'. Stom, had er helemaal niet aan gedacht om ze inderdaad gewoon met 'retour afzender' in de brievenbus te gooien :)

Je schrijft je hier niet in bij de gemeente en er is minder controle, maar "registering to vote" is min of meer hetzelfde en bij het EU referendum pasgeleden kregen we nog wel de stempas van zijn vriendin in de bus. Even checken bij de gemeente dus, goede tip, bedankt :)

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:30

bigone schreef:
Hele berg bewaren en dan met woorden retour afzender, ontvanger onbekend erop in de brievenbus mikken. Of gewoon alle post openmaken en de afzender mailen dat die persoon hier niet meer woonachtig is. "Urgent! Immediate action required. Do not ignore , dit lijken me gewoon van die spambrieven, trek er maar eentje los.

Géén post openmaken (en lezen) die niet van jou is! Dan overtreed je de wet.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:41

Gewoon op elke brief: persoon niet gekend op dit adres. En terug op de post...

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Re: Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:07

Wij hebben dat probleem ook en wonen hier nu toch 6 jaar :+ Doen vaak ook retour afzender en de rest gaat op een stapel die ergens ligt en openen we niet. Maar zitten ook heel veel brieven van justitie etc tussen, beetje vreemd :')

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:09

Nogmaals een sms'je sturen met de vraag of ze het willen ophalen. Als ze het binnen 2 weken niet hebben opgehaald dan in de vuilnisbak gooien

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:50

Op je brievenbus een etiket plakken: Hier alléén post voor "...." in doen.
Ik zou de rest gewoon in de prullenbak gooien, na een bepaalde termijn is het goed geweest :o

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:03

Animal schreef:
Inderdaad 'Verhuisd, retour afzender' op de envelop zetten.
Adres doorstrepen kan (is niet nodig), maar zorg ervoor dat de code die op de brief of envelop staat nog wel zichtbaar is. Ik heb zelf retouren verwerkt bij een postbedrijf als vakantiebaantje en wanneer de code niet meer leesbaar is kunnen ze er niks meer mee doen. De code wordt namelijk ingevoerd en daarna de informatie erbij in het systeem geplaatst. Ze mogen de post ook niet openen of een eventuele sticker verwijderen wanneer deze in de weg zit. Tijdens het werk heb ik om die reden heel veel retourpost weg moeten gooien zonder dat we het konden registreren.


Serieus? Wij moesten juist de sticker over de barcode plaatsen en in de bak doen, of de code door krassen..
Edit: dit omdat ze zeiden dat de machines deze code leest en anders weer terug kwam..

En TS ik zou het ook retour afz. doen!
Laatst bijgewerkt door Angelaa2 op 25-09-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:06

Volgens PostNL:
Als u nog post van een vorige bewoner ontvangt, kunt u de post aan de afzender retour sturen. Haal met pen het adres door en vermeld op de envelop ‘Vertrokken – Retour afzender’. Deponeer de post vervolgens in een oranje brievenbus, of geef het af op een Postkantoor.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:07

Yunaa schreef:
Volgens PostNL:
Als u nog post van een vorige bewoner ontvangt, kunt u de post aan de afzender retour sturen. Haal met pen het adres door en vermeld op de envelop ‘Vertrokken – Retour afzender’. Deponeer de post vervolgens in een oranje brievenbus, of geef het af op een Postkantoor.

Dat lijkt me de handigste oplossing. Verder ook een goede tip eerder om even bij de gemeente te checken dat alleen jullie staan ingeschreven op het betreffende adres.

SuperSuup

Berichten: 1951
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: oud-beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:07

Ik hen het ook nog regelmatig. Stuur ze idd ook altijd retour afzender. 1 keer heb ik gebeld naar een bedrijf waarvan het adres op de envelop stond want ondanks ik ze retour stuurde bleef ik steeds weer nieuwe ontvangen. Dus toen heb ik gebeld en gemeld dat meneer hier niet meer woonde en toen hebben ze het gelijk heel netjes aangepast en nooit meer wat gekregen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:07

Jep retour afzender met de mededeling verhuisd erop.

Ik ben er nu na 1,5 jaar mee opgehouden. Alles gaat hier de papierbak in.
Maar de echt belangrijke post lijkt nu niet meer te komen

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:09

Ook even melding bij de Council maken dat ze nog op de electoral role staan op jullie adres, dan wordt dat in ieder geval aangepakt.
Wij krijgen ook nog steeds post van de vorige bewoner, zelfs van de housing association, terwijl ze inmiddels een andere woning van hun huurt.
Sticker op je brievenbus heeft geen zin, zodra het adres er op staat moeten ze het bezorgen, ongeacht naam. Wel alles retour afzender sturen, eventueel bij je lokale sorting office afgeven (die zijn ook zaterdag en zondags open, tenminste hier wel)

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:10

Inderdaad retour afzender.
Desnoods die man opbellen dat jij zijn post niet meer wilt ontvangen.
Misschien een idee?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:11

Wij hebben er ook 'last' van TS, gewoon retour afzender,'...' niet bekend op dit adres.
Bij ons bleef het komen, toen heb ik erop geschreven: retour afzender, '...' is overleden. Klinkt hard, maar werkte wel effectief :').

Even offotpic: ik vraag mij af waarom ik een ad van filipijnse dating onder dit topic heb :').

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:18

Ik kreeg ook bergen met post, allemaal in 1 x retour gedaan na 1,5 jaar en daarna alles wat kwam weggegooid. Had in het begin bijna deurwaarders voor mijn deur door schulden van vorige bewoner :+

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:19

Ik las dat je in Engeland woont? Zelf woon ik ook in Engeland en krijg geregeld post van vorige bewoners in mijn huidige huurhuis (ben recentelijk verhuist). Ik schrijf met grote letters "not known at this address" en doe het in de postbus en vervolgens worden ze retour gestuurd. Denk dat ze via election roll vaak wel mensen kunnen vinden en anders is het hun probleem. Maar hoe dan ook krijg je daarna ook geen post meer van vorige bewoners.

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:20

wij hebben in augustus de sleutel van ons appartement gekregen. Met de vorige bewoners hebben wij afgesproken, mocht er nog post van hen komen, dat we het bij de buren waar zij goede vrienden mee zijn door de brievenbus gooien.
zo nu en dan krijgen we nog post zoals van de wehkamp en andere kledingbedrijven. Dat gooi ik nu gewoon weg. Ik blijf niet bezig. ''echte'' belangrijke post krijgen wij nu niet meer van hen.