Kinderen in Sauna

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ManonGrr

Berichten: 1447
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 19:08

Hoi!

Vandaag heb ik een heerlijk dagje gehad in de welnessboot in Mill samen met twee vriendinnen (LEKKERGEK en Wouterwesley op bokt).

Wij verbaasde ons er over hoeveel (jonge) kinderen er rond liepen! Sommige schatte we echt nog onder de 12.

Nemen jullie je kind mee naar de sauna en hoe oud is jullie kind dan? Wij vroegen ons af wat er aan is voor zo'n jong kind.

Groetjes Manon

And i cannot hide, even if i try... You mean everything to me. Any fool can see, what you've done to me; you mean everything to me! Najego <3


upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:10

Ik ben door mijn ouders vroeger wel meegenomen toen ik jonger dan 12 was. Daarna kwam het puberteitsmonster om de hoek kijken. :Y)

Ik ging mee omdat ik ook gewoon wilde chillen in de sauna. :P

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:12

Ohh ik heb nog nooit kinderen in de sauna gezien. Volgens mij zijn ze de meeste sauna's ook niet toegestaan.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Jojoju

Berichten: 3787
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:13

Ik ga regelmatig naar de sauna maar ben nog nooit kinderen tegengekomen. Weet ook niet of ik vrolijk zou worden van rondrennende, luidruchtige kinderen.. ( lekker bevooroordeeld :P ) Zou er geen moeite mee hebben als de kinderen rustig zijn trouwens, maar die echt doemsenario's voor ogen :D

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:13

Bij de meeste sauna's is de minimum leeftijd 12 jaar. En zou er dus in theorie geen kinderen rond mogen lopen die jonger zijn.
Eerst vond ik het ook een appart idee, die kinderen in de sauna. Maar nu is mijn dochtertje 9 jaar, en die wil dolgraag een keer mee als ze 12 is. En eigenlijk, lijkt het me wel gezellig. Dus kan het nu wel meer begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:15

Sommige sauna's hebben een aparte dag dat kinderen mee mogen. Ik ging op basisschoolleeftijd ook wel met mijn ouders mee op zo'n dag :j Beetje lezen, opwarmen, in het zwembadje etc. Ze hadden dan ook altijd wat speelgoed om op te duiken. Ook als kind is het (vond ik) heerlijk!

RobinSputnik

Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:09

Ik ging als kind juist mee, later juist steeds minder :+ := En dan ook echt voor de sauna's niet om rond te rennen enzo :')

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:15

Ik ga ook al jaaaaren naar sauna's met mensen uit mijn familie en met alle verschillende baden heb ik het er altijd wel naar mijn zin, het is gewoon zo lekker :D

Dakota F12+1 / L1+4

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:16

Ik vind het vroeger al heerlijk. Mijn ouders huurden vaker een sauna af.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

_karin_

Berichten: 3911
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:19

Ik heb me laatst blauw geërgerd aan een stel kinderen dat steeds her zwembad in en uit sprong. Ik ga echt naar de sauna om te ontspannen. Zijn zelden kinderen en ik kom ook bij verschillende sauna's. Heb er niks van gezegd omdat ik dat niet durfde overigens.

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:20

Ik weet niet wat er aan is voor een jong kind. Ik weet wel dat ik er niet veel plezier aan beleef, koters in de sauna. De keren dat ik ze tegenkwam in de sauna vond ik ze niet bevorderlijk voor de rust.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:28

Ik ben ooit eens per ongeluk op een 'kinderen toegestaan dag' naar de sauna geweest. Ik werd onpasselijk van de zwemluier, je maakt mij niet wijs dat dat hygiënisch is. En daarbij werden die koters ook nog de hele tijd vol koekjes en andere meuk gestopt op de rand van het bubbelbad. Volwassenen mogen niet eten in de sauna, maar voor kinderen werd blijkbaar een oogje dichtgeknepen. Vond ik raar en heb ik ook wel gemeld bij het personeel. Eten was niet de bedoeling en een zwemluier verplicht als een kind niet zindelijk was. Nou gezien hoe het spletste en het water (hoop ik) er aan alle kanten uitliep had het kind net zo goed ook naakt kunnen zijn, geloof ik.
Sindsdien let ik in elk geval erg goed op wat de regels zijn op de dag dat ik naar een sauna wil. :+

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:44

Ik ging ook als kind naar de sauna, als baby niet, maar toen ik een jaar of 11/12 was wel. Vond het toen al heel fijn en niet ongemakkelijk!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:57

Dreamybol, een zwemluier is niet bedoeld om plas tegen te houden. Dat loopt er gewoon doorheen. :+

Enkel om poep tegen te houden.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:00

Oh nee dat meen je, kinderen in een sauna? Daaag ontspanning, daar zou ik me echt niet fijn of ontspannen bij voelen. Vind de sauna juist een heerlijke kindvrije plek om te zijn.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:01

Iris82 schreef:
Dreamybol, een zwemluier is niet bedoeld om plas tegen te houden. Dat loopt er gewoon doorheen. :+

Enkel om poep tegen te houden.


Zie je wel dat het niet hygiënisch is. Hahaha, ik dacht dat ik hier zou horen dat ik gek was en dat zo'n ding hartstikke goed werkt. :+

Krijg nu wel met terugwerkende kracht alsnog smetvrees. -O-

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:02

Ik ging vroeger ook weleens mee geloof ik. Maar ik zou het nu echt niet op prijs stellen om kinderen tegen te komen :( Gelukkig ontloop je dat wel als je 's avonds gaat.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:04

Kinderen van 10+ rennen doorgaans allang niet meer en dragen ook geen zwemluier :+

Waarom zou het voor een jonge puber saaier zijn dan voor een volwassene :o?

Misdragen is natuurlijk een ander verhaal, dat lijkt me nooit de bedoeling, leeftijd onbelangrijk.

Dreambol: weet je wel hoe veel volwassenen gewoon in het zwembad plassen :+
Echt geen zeldzaamheid :n

_Nadia_

Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:04

Dreamybol schreef:
Iris82 schreef:
Dreamybol, een zwemluier is niet bedoeld om plas tegen te houden. Dat loopt er gewoon doorheen. :+

Enkel om poep tegen te houden.


Zie je wel dat het niet hygiënisch is. Hahaha, ik dacht dat ik hier zou horen dat ik gek was en dat zo'n ding hartstikke goed werkt. :+

Krijg nu wel met terugwerkende kracht alsnog smetvrees. -O-

Maar een normale luier werkt doordat het een absoberend vermogen heeft, hoe zou een zwemluier volgens jou dan plas moeten tegen houden maar niet al het zwembadwater opzuigen?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:09

Sizzle, ook dat wil ik liever niet weten. O:) En gewoon in een zwembad zit ook nog chloorwater, dan verdunt het tenminste meteen. In zo'n dikke luier op de rand van bubbelbad zitten stuiteren, met de spetters dus rechtstreeks op anderen vond ik echt een goor idee. En blijkbaar terecht.

Bij kinderen die overlast veroorzaken denk ik overigens ook aan kinderen onder de 10. Als ik er geen last van heb dan maakt het me niet uit dat ze er zijn. Ik had tot die ervaring alleen nooit bedacht dat er mensen zouden zijn die hun onzindelijke kinderen mee naar een sauna zouden nemen.

Nadia, ik zei toch al dat ik het idee had dat die luiers goor waren? Volgend de medewerkers van die sauna zorgden die dingen er wel voor dat het 'schoon' zou blijven. Jaaaaren later weet ik nu eindelijk zeker dat ik niet gek was. (op dat vlak dan)

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:11

Ik reageerde meer op TS kwa leeftijd.
Ze zegt dat ze vermoed dat ze nog geen +12 waren, maar ik ga er vanuit dat die geen luier aan hadden want dan had ze het niet hoeven vermoeden maar gewoon geweten dat ze -4 zijn :P

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:14

Vroeger ging ik 1 of 2 vrijdagen in de maand met mijn ouders mee naar de gezinsdag in de sauna. Dit was bij een subtropisch zwemparadijs, waar je dus die avond ook in je nakie van de hele zwemgelegenheid gebruik mocht maken. Dat was echt te gaaf, ik ben nog nooit zó snel van een glijbaan afgegaan haha.

Edit: overigens ben ik nooit meer naar een zwembad/ sauna gegaan nadat ik een drol in het zwembadwater gevonden had. Als ik nu alleen al aan het zwembad denk krijg ik smetvrees.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Kinderen in Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:22

Ik ben met mijn moeder heel vaak naar de spa in de buurt geweest, vanaf mijn 8ste zeer geregeld.

Was altijd rustig en koos er ook bewust voor. Ik ben heel erg allergisch voor chloor, maar voor mijn hartaandoeningen was het ideaal om toch te zwemmen en de spa had zoutwater baden.

Was een groot bad waar ik dan baantjes ging zwemmen en naderhand in de sauna voor mijn longen. Denk dat ik d'r rustigste daar was, genoeg volwassenen die overlast veroorzaakte.

Destijds lieten ze pas vanaf 16+ binnen, maar nadat mijn moeder ze een mailtje had gestuurd hebben ze voor mij altijd een uitzondering gemaakt.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:23

Ik mag toch hopen dat personeel overlast door kinderen net zo aanpakt als overlast door volwassenen?
Vraag me af hoe gezond het voor de ontwikkeling van kinderen is, de sauna?

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:26

Wij hebben onze kinderen nog nooit mee genomen naar de sauna. Ik denk niet dat die het echt leuk zouden vinden. Ik zou er ook geen zin in hebben om ze mee te nemen. Het is een moment om heerlijk te ontspannen en dat lukt minder goed met twee kinderen erbij. Je zal toch op ze moeten letten.

Verder zie ik niet zo'n bezwaar.


Maar kinderen in de luier leeftijd??? Ik weet niet hoeveel plezier je die er mee doet. 5 minuten stilzitten is al wat....laat staan 10 minuten EN stil zitten EN je mond houden......in een heet hok.
Ik denk dat je dat als ouders 1 keer doet en dan genezen bent.....

Ik heb het ook nog nooit gezien in een sauna....

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....