Drukke wegrennende pony!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Drukke wegrennende pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 18:06

Ik heb mijn pony nu precies 8 weken. Ze rende in het begin constant weg, dat doet ze nu bijna niet meer maar op mijn stal gaan ze elke x naar een andere wei zodat het gras op die wei weer kan groeien..
Maar nou is het iedere x als ze naar een andere wei gaat dat ze druk doet en wegrent, ze draait dan of ineens om en rent keihard weg of je hebt het hek open gedaan en je draait dr om om het hek dicht te doen maar terwijl je daar mee bezig bent rent ze gewoon weg en dan wil je haar weer pakken om het halster af te doen maar dan zal ze zich ook NIET zonder eten laten vangen..
Kan iemand mij raad geven? |( :(

Manou, Vosje & Midnight


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Drukke wegrennende pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:09

Volgens mij is je pony jou heel goed op aan het voeden, werk aan je leiderschap: streng maar rechtvaardig.

Appelkruimel

Berichten: 15
Geregistreerd: 23-09-16

Re: Drukke wegrennende pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:38

Dat denk ik ook Azmay. Grondwerklesjes kunnen je daarbij helpen :)

A apple a day, keeps the doctor away! :Y)

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: Drukke wegrennende pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:49

Ik zou vooral zorgen dat de band wat beter wordt tussen jullie 2. Je hebt haar nog maar net, ze doet haar ding en tuurlijk gaat ze haar niet zomaar laten vangen door iemand die ze 'niet' kent. Ik zou heel veel tijd met haar doorbrengen.

Als de mogelijkheid er is voor een piste te 'huren', ga daar dan is lekker lang zitten, laat je paard naar je komen, ook al duurt het lang. Beloon haar dan, praat tegen haar, kijk hoe ze reageert op alles, wat je kan helpen om haar te begrijpen en om op haar in te spelen.. Zijn maar tips :)

Staat ze iedere dag buiten? Wordt ze altijd door jou binnen en buiten gezet?

‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO Aurora ‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Drukke wegrennende pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:05

Ik weet niet waar in het land je zit?
Maar grondwerk lessen om leiderschap te trainen kunnen je wel helpen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 15:18

Zwoezie schreef:
Ik zou vooral zorgen dat de band wat beter wordt tussen jullie 2. Je hebt haar nog maar net, ze doet haar ding en tuurlijk gaat ze haar niet zomaar laten vangen door iemand die ze 'niet' kent. Ik zou heel veel tijd met haar doorbrengen.

Als de mogelijkheid er is voor een piste te 'huren', ga daar dan is lekker lang zitten, laat je paard naar je komen, ook al duurt het lang. Beloon haar dan, praat tegen haar, kijk hoe ze reageert op alles, wat je kan helpen om haar te begrijpen en om op haar in te spelen.. Zijn maar tips :)

Staat ze iedere dag buiten? Wordt ze altijd door jou binnen en buiten gezet?

Ja ik doe alles zelf en heb geen verzorgers

Manou, Vosje & Midnight

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: Drukke wegrennende pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:22

Dan zou ik dit toch doen ! Heeeeel veel mee bezig zijn, leidoefeningen doen, paard naar je laten komen wanneer het moet en van die dingen. Normaal lukt dit sowieso wel na een tijd, als je paard weet dat ze bij jou eten krijgt ed. maar laat je zeker niet doen :)

‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO Aurora ‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO

MissesDon
Berichten: 100
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: geleen

Re: Drukke wegrennende pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:56

een paar lessen zullen zeer goed zijn, ik kan je daar ook bij helpen

Amor Fati Equine. Begeleiding bij vrijheidswerk, grondwerk, trauma training, gedragsproblemen, natuurlijk paardrijden, versterken innerlijke kracht mens en paard.http://amorfatiequine.wixsite.com/amor-fati-equine


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers