Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 20:51

Ik ben benieuwd naar bokt ideeën / hulp over mijn probleem. Of misschien heb ik dé site nog niet gevonden waar ze ze verkopen.

WOW ligt perfect met passier curved/banaan singel. 55cm zat erom, dat is 5 maanden goed gegaan en daarna lag ze iedere keer in haar oksel open. Dit gebeurde echt opeens, er is verder niks veranderd aan zadel/training. Uiteindelijk na wat probeersel nu een 65cm singel erom. Zelfde singel. En weer het gaat een tijdje goed en daarna niet meer.
Foto van de singel: http://boktimg.nl/sites/default/files/styles/ad_medium/hash/0b/cc/0bccf5fe618e5cd67afd14ee054d2a29.jpg?itok=h07d8RQE

Voor de WOW hadden we een boomloos zadel en zelfde singel probleem. Enige singel die goed eruit kwam was een airoforme anatomische singel. Helaas heeft deze elastiek en kan dus niet in combinatie met WOW. Toch eigenwijs om keertje uit te proberen en inderdaad geen wondjes.
Vorige week weer een nieuwe singel gekocht: een airoforme zonder elastiek, alleen ditmaal een rechte. Want anatomisch bestaan ze niet zonder elastiek. Geen wondjes: maar het zadel lag echt belabberd.
Foto van de airoforme. Heb zowel de variant van thorowgood als epplejeck gehad, beide waren goed:https://www.horsecheck.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/300x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/2/125102015.jpg
De rechte singel is dus van hetzelfde materiaal

Conclusie: ik heb een banaan/anatomische singel zonder elastiek nodig. Maar alsnog wondjes bij de banaan passier. Na lang nadenken en weer wat probeersel tot de conclusie gekomen dat ze niet tegen dingen op de singel kan. Bij de passier zit er een lusje op voor de singelstoten en precies daar krijgt wondjes. Met al mijn naaitalent heb ik bontjes om de lusjes genaaid en verdomd het paard krijgt geen wondjes meer. Helaas zijn die bontjes het ook niet, want om dit schoon te houden is een ramp. En als je iets maakt met klitteband/rits kan het niet zo strak erom als nu met als gevolg schuiven en dus weer wondjes. Nu komt maandag mijn fitter met een 70cm passier in de hoop dat dat helpt en nog net aan kan. 75cm wordt te lang.


Mijn opties nu:
-70cm passier banaansingel
-andere singel: een anatomische/banaan zonder elastiek, 65cm met niks aan de buitenkant.
-mijn luchtkussen omwisselen voor wolkussens en dan gewoon mijn anatomische met elastiek gebruiken

De laatste optie heeft absoluut niet mijn voorkeur want ik ben echt dol op lucht (en merrie ook!). Als een ander zadel een optie was, dan hadden we daar naar kunnen kijken. Maar helaas zijn de mogelijkheden die een WOW biedt ook echt de mogelijkheden die mijn merrie nodig heeft. Waaronder singelaanpassingen.

Dus mocht iemand een tip, idee of iets ander hebben dan graag! Is erg welkom. Dit probleem wordt door meerdere mensen al bekeken, maar tot nu toe nog niks wat écht helpt dus. Instructie, fitter en chiropractor kijken en denken mee

Nikita :knuffel:


knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:00

De h singel van wow?

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:46

Afbeelding

Is dit wat je zoekt?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:49

Overigens had ik het zelfde probleem. Had zelf alleen juist een singel met elastiek nodig. Verder zat de oplossing in een singel die smal was bij de oksel.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:50


dianaw33

Berichten: 1881
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 07:36

De meeste merksingels zijn van dik, en soms zelfs vrij hard leer. Daar blijf je op misgaan, die passier ziet er ook uit als een harde singel met scherpe randen. Ik heb zelf een tijdlang de MSFC singels gebruikt, de F2 is zonder elastiek en gegarandeerd overal zacht. Die banaansingel van het plaatje van Veulen84 hierboven is ook zacht en idd zonder elastiek te krijgen bij Per mi cavallo. Daar moet je echter een flink langere van hebben dan van je gewone singels, vanwege het model, houd daar rekening mee. En bij mijn paard rolde het hele ding in de lengte in elkaar, werkte niet. Ik ben zelf trouwens ook terug naar gewoon thorowgood, zelfs een veelzijdigeheid ponymaat, omdat mijn paard gek werd van het brede, opgeslotene gevoel van al die anatomische singels. En waarom kan je geen elastisch bij Wow? Als het blijft liggen, blijft het liggen toch?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:44

Ik ben helemaal tevreden over de rossner comfort singel! Zonder elastiek en mooi uitgesneden!

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 09:04

@knollentuin De H-singel van WOW heeft ook de lusjes in de oksels.
@Veulen84 nee want daar zitten ook lusjes aan

De prolite zou eventueel een optie zijn, alleen weer gelijk zo'n bedrag om even uit te proberen.

@dianaw33 de passier is absoluut niet hard, dat is dus ook het probleem niet. Een WOW zadel is een zadel met luchtzakken, geen luchtpanelen zoals de cair. Wat er gebeurt op het moment dat je aansingelt met elastiek en je wilt het zadel stil hebben en niet schuivend moet je een gaatje strakker aansingelen en dan krijg je drukpunten via de singel. Daarnaast krijgt ze er alleen geen wondjes, maar schuift hij.

@xxEvelynxx de rosner is ongeveer hetzelfde wat ik nu heb, maar dat kan niet vanwege de lusjes.

Ik vind de prolite wel een optie, ga het bespreken met mijn fitter. Dank jullie wel voor de tips so far! :D

Nikita :knuffel:

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:14

De tribal singel van CM?
Afbeelding

Ik krijg hem volgende week binnen, in maat 50cm maar dat zal de jouwe niet passen denk ik?

Laerkens Beauty

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:24

Maar door de vorm van de h komen de lusjes niet in de oksel, toch? Of maakt de plek niet uit en reageert de huid overal op verdikkingen en randjes in het leer?

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:28

Misschien eens bij Kramer.nl kijken? Daar hebben ze ook veel verschillende singels

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:29

Tribal is hetzelfde als msfc, arno brandt, symbion en nog een waar ik even niet op kom. Ze zijn superzacht, sommige zijn met elastiek en andere zonder.

Kieffer comfort kan je in een langere maat nemen, omdat de gespen hoger vastgezet zijn, hierdoor komen de lussen niet ter hoogte vd oksel. Dit geldt misschien ook voor de rossner.

Edit: ik zie dat je huidige singel lijkt op de kieffer en de rossner. Die van mij kreeg ook plekken in de oksel vd kieffer. Ik rij nu met een zo lang mogelijke msfc achtige singel.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:12


missfalki
Berichten: 2268
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:42


[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:43


Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 17:12

Super fijn alle reacties hier kan ik wat mee!
Tribal ga ik ook in overweging nemen en msfc ook!
@Knollentuin, ja alles wat niet glad is in de oksel zorgt voor wondjes. Het is ook niet de singel zelf maar wat er aan de buitenkant zit.

Bont aan de buitenkant zorgt ook voor wondjes helaas. Heb al met bontjes van LeMieux gewerkt.
@missfalki die heeft elastiek helaas

Nikita :knuffel:


Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:19

Ik heb een goedkope banaansingel zonder elastiek van de Agradi. Heb altijd een hoop problemen gehad met allerlei singels, maar met deze niet. Ik rij er nu al jaren heel tevreden mee zonder klachten, en ik rij toch behoorlijke kilometers. Zal eens even de link op zoeken.

Edit: https://www.agradi.nl/pfiff-neopreen-ba ... l-50cm.htm

Topsingel. Ik heb een paard met een heel teer huidje wat snel kapot schuurt, maar hier al jaren probleemloos mee. En hij kan gewoon in de wasmachine :)

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:41

Wat toevallig, ik had exact hetzelfde probleem. Ook een WoW zadel in combinatie met (dezelfde) Passier singel als jij hebt. Aan het begin nergens last van, nu wondjes.
Ik heb toch een prolite aangeschaft, wel even prijzig maar mijn zadel ligt veel stabieler en mijn paard loopt er ook fijner mee. Daarnaast geen wondjes meer.
Ik heb wel de narrow versie.

missfalki
Berichten: 2268
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:50

FelineNanet schreef:
Super fijn alle reacties hier kan ik wat mee!

@missfalki die heeft elastiek helaas


Maar het elastiek rekt niet, staat er ook bij,
dus vandaar misschien wel geschikt,
verder erg glad en zacht door de zachte binnenkant met een soort gel lijkt het.
Mij bevalt deze singel erg goed.

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:49

Die pfiff heb ik gehad, maar mijn zadel lag er hopeloos mee.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:31

Tessebes schreef:
Die pfiff heb ik gehad, maar mijn zadel lag er hopeloos mee.

Heb ik hier geen last van, en ben eindelijk van wondjes en schuurplekken af :) maar wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:43

Bij mijn paard wil een zadel graag naar voren schuiven mede door de singelgroeve net achter de voorbenen.

Niqui

Berichten: 2109
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:09

Mijn dochter heeft een fijne leren Prestige singel zonder elastiek, gevuld met gel. Daarom is hij aan de binnenkant lekker zacht. Helaas zit die niet meer in de huidige collectie, maar is misschien nog wel te vinden.

MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:32

Ik heb ook een prolite en ben er erg tevreden over!
Zeker een aanrader!!

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:48

Fairfax? Aan de prijs, maar een super singel. Ligt fantastisch onder ons zadel op lucht!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot en 4 bezoekers