Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 22:04

En ik ben me er ziek van

In april heb ik de zadelmaker bij mijn pony gehad deze gaf aan dat het mbt tot mijn winteczadel wel gedaan was. De jacht naar een nieuw zadel werd geopend. De zadelmaker heeft een aantal zadels voorgesteld welke ik kon proberen. Ook heeft hij een zadel van een stalgenoot gecheckt op mijn pony Zodat ik met dit zadel in ieder geval kon blijven rijden. Geluk bij een ongeluk op 20 km van stal had iemand exact het zelfde zadel te koop. In overleg met mijn zadelmaker dit zadel gekocht en hij heeft deze pas gemaakt. Wel vreemd dat ik hierbij niet hoefde te rijden.
Een week of 6 later opnieuw de zadelmaker erbij omdat het zadel begon te schuiven. Helaas kon ik hier zelf niet bij zijn. Maar een stalgenoot heeft dit voor mij geregeld en ook mijn pony gereden onder toeziend oog van de zadelmaker. So far so good.


Helaas van korte duur:
in juli wederom ivm het schuiven van het zadel een zadelmaker erbij gehad. Een andere ivm vakantie van mijn eigen zadelmaker, mijn eigen zadelmaker raadde deze aan. Hierna ook geen enkel probleem meer gehad

Tot vorige week heel fijn met dit zadel gereden. Maar nu schuift het zadel weer naar voren, en is deze te krap op de rug(kussens liggen nu te dicht tegen de rug aan??) ook ligt het nu ineens te dicht op de schoft.
Gelukkig toont mijn pony direct zijn ongenoegen. N heeft ze nu onverwacht vakantie

Mijn instructeur heeft even naar het zadel gekeken en zegt dat het erop lijkt dat ponylief eruit gegroeid is.


Hij raadde mij de zadelpasservice van divoza aan. Deze schijnen in regio gelderland een nieuwe goed opgeleide zadelpasser in dienst te hebben

Tevens koop ik dan nu maar een nieuw zadel met garantie in de hoop hier wel jaren plezier van te hbben

Aan jullie 2 vragen
1. Wat is jullie (recente) ervaring met de zadelpasser van divoza omgeving gelderland
2. Welke merken zouden eventuerl kunnen aansluiten op mijn wensen

Paspoortje pony

Andalusier
Merrie
1.48
6 jaar
Kort, rondgeribt
Ik zelf heb in ieder geval 17.5 inch nodig. Zadel wat ik nu heb is een boommaat 31
Dressuurzadel heeft mijn voorkeur


Bedankt voor het lezen. En ik hoop op jullie adviezen en ervaringen

Suena
Mijn spaanse droom


DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:17

Wat is het budget voor een zadel? ik ben aan het kijken voor een Sella zadel. Misschien ook wel wat voor jouw paard? Het zadel is aan te passen en volgens mij ook voor kortere paardenruggen geschikt. ;)

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:32

Zaldi al geprobeerd? Of Massimo?

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 22:39

Heb al verschillende zadels maar bovenstaande nog niet.
Wat zijn de prijzenvoor deze merken?

Suena
Mijn spaanse droom

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:40

Als de pony uit je zadel is gegroeid, dan helpt garantie je natuurlijk ook niet. Mijn zadelmaker zegt dat paarden tot hun 8e vaak nog flink veranderen door groei en in bespiering, ik zou dus kijken naar een zadel met een boom ( of eigenlijk kopijzer) die nog aan te passen is, in de hoop dat je pony er dan niet zo snel uitgroeit. Wij hebben een kentaur, maar juist een lang paard, dus weet niet of die ook passend te krijgen zijn op korte rondgeribte paarden.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:41

Zaldi en Massimo heb je voor Ca 1500 nieuw, hangt af van het model. Tweedehands zijn ze ook te vinden.

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 22:45

Ik ga nu wel echt voor een nieuw zadel. Garantie dat het blijft passen kan niemand geven. Dat begrijp ik.
Maar wel de garsntie dat als er iets niet goed is ik ermee terug kan.

Met betrekking tot zaldi(die zadels zien er gaaf uit zrg) en massimo
Welke zadelmaker bevelen jullie aan?

Suena
Mijn spaanse droom

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:47

Ik heb voor mijn korte en rondgeribte Fries na lang zoeken ook een Massimo gekocht. Erg fijne pasvorm en de boom kan twee maten groter en kleiner versteld worden dus daar groeit ze niet zomaar meer uit :)

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:49

Ik heb mijn zadel gekocht bij Equimaro.nl Superfijne zadelmaker met kennis en ervaring én heel eerlijk naar jou en je paard. Zij verkoopt dit merk nu volgens mij niet meer. Wel een ander merk wat nog beter passend gemaakt kan worden, maar daarvoor zou je even op haar website moeten kijken. Succes!

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:51

Neem anders even contact op met Ali van Sella zadels. De zadels zijn op maat gemaakt. En geheel naar jouw wensen aan te passen mbt tot leersoorten, kleuren leer, kleuren stiksels etc etc.
Heb zelf ook een Sella zadel en ben er ontzettend tevreden over!
Er zijn nog meerdere modellen dan op zijn website staan.
http://www.sella.nl/modellen/

Anima Del Cacciatore Z v. Air Force HH x Oramé x Nimmerdor x Voltaire In opleiding
Trijntje Op rust
[PP] [VOLG] Anima weer in training!

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:02

Is misschien wel een stukje rijden voor je maar de Countrymill kan ik je van harte aanbevelen. Zeer kundige mensen die gebruik maken van: boommeting, digitale drukmeting om net wat extra info te krijgen. Veel oog voor het paard en de ruiter en beschikken over een binnenbaan waar je in alle rust kunt passen en proberen. Hebben diverse merken zadel ook voor rondgeribte paarden.

Volledig gediplomeerd instructrice met een grote passie voor Working Equitation

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:02

Jan Timmer is mijn zadelmaker en na zadeldrama heb ik door hem nu al een jaar een goed passend zadel ( een Massimo trail)
Hij is te vinden op facebook maar via pb heb ik ook zijn telnr

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Addicty
Berichten: 155
Geregistreerd: 05-12-12

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:17

Country Mill raad ik aan. Je kunt in hun rijbak rijden, kundig personeel, super service!!

Anoniem

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:27

Na 5 jaren zadel gedoe en gezoek, zweer ik nu ook bij de Sella zadels van Ali.
Heb dit zadel nu sinds januari en ben er echt verliefd op en paard loopt er super fijn onder. Sinds dit zadel, maken we echt hele grote sprongen vooruit. En het zadel blijft ook aanpasbaar, enorm groot voordeel imo. :j

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:30

Ga naar country mill! Veel keuze, veel kunde, hele fijne plek waar je ook je nieuwe zadel kunt uitproberen door er in hun binnenbak op te rijden.

Elk bad heeft er eendje.

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:32

Hier ook zeer tevreden met een sella zadel

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:05

Ga niet naar divoza.

Ik raad ook country mill aan in Nijkerk.
Ik heb een Tribal gekocht. Je zou daar de massimo ook kunnen proberen. Kopijzer van de tribal kunnen ze volgens mij met hitte aanpassen. En om zeker te weten dat het goed ligt kan je een drukpuntmeting oid doen.

Laerkens Beauty

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 01:34

In Gelderland zit ook Zadelatelier Schutte. Erg fijne zadels en een prima service!

Don't take anything for granted

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 01:43

Dutch saddle company zit daar dacht ik in de buurt. Geweldige service, heel eerlijk en nemen de tijd. Leggen ook alles goed uit en waarom

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:44

Ik denk dat ik een gelijksoortig paard heb. 1.48 lusitano × new forest. Zaldi is snel te lang. Ik heb een zadel van Zadelatelier Schutte. Misschien is kent & masters een optie of msfc xtreem.

Welk merk heb je nu? Bij sommige zadels is de bevestiging vd singelstoten ongeschikt. De voorste stoot zal iets naar voren bevestigd moeten zijn om schuiven te verminderen.

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 12:01

Zadels die ik al gehad/georobeerd heb zijn: jc saphir, rossner amerika, anatomica, hulsebos, wintec, kn symphony, kieffer munchen
Op jullie aanraden heb ik direct een mail naar country mill gestuurd.

Suena
Mijn spaanse droom

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:05

Klinken inderdaad allemaal niet geschikt.
Tekna en een korte Stübben zou je ook nog naar kunnen kijken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:08

Probeer eens de zaldi die zijn speciaal voor rondgeribt paarden met een korte rug. Ik heb met mijn vorige merrie ook een drama gehad met zadels. Tot ik de zaldi kreeg. Die lag perfect op haar en ik kon er goed in zitten. Voor het paard wat ik nu heb, heb ik wederom een zaldi, wel een ander type maar ook deze ligt super op mijn paard en ook ik kan in dit type super zitten. Nieuwwaarde tussen de 1100 en 1500 euro nog maar kan wel aangepast worden als je paard veranderd van bouw en of bespiering

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:03

Mandy schreef:
Zadels die ik al gehad/georobeerd heb zijn: jc saphir, rossner amerika, anatomica, hulsebos, wintec, kn symphony, kieffer munchen
Op jullie aanraden heb ik direct een mail naar country mill gestuurd.


Top! Laat je ons weten hoe en wat?

Volledig gediplomeerd instructrice met een grote passie voor Working Equitation

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:54

Als je naar Country Mill gaat, informeer dan vooraf wel wat voor zadels ze mogelijk hebben om te proberen. Het zou jammer zijn als ze er maar 1 hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: christel0908 en 51 bezoekers