Paardje tussen de 0-2000 euro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ivanamajor

Berichten: 23
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Enkhuizen

Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 17:24

Hallo allemaal! Mijn moeder en ik zijn rustig opzoek naar een leuk paardje, we willen graag een paard die koel in zijn/haar hoofd is en waar we zo mee naar buiten kunnen, graag niet te klein omdat we zelf ook niet heel klein zijn, ons budget ligt tussen de 0 en de 2000, het hoeft dus geen paard te zijn die hoog in de sport loopt, ik hoop dat iemand wat leuks heeft staan!

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:26

Je berichtje hoort op Markt thuis.

Heb getemd zodat ze deze kunnen sluiten.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:27

Voor dat bedrag heb je geen quarter paint of appie, zelfs de veulens beginnen vanaf 2500 voor een heel eenvoudige.

Ik denk dat er voor jouw budget eigenlijk alleen een draver overblijft. Kunnen fantastisch leuke dieren zijn trouwens hoor, maar zit wel wat werk in voor je ze rijtechnisch leuk voor elkaar hebt. Zou ik dus alleen voor ervaren ruiters aanraden eigenlijk. Misschien een haf, maar die zijn braaf en boven de 1.50 erg geliefd dus waarschijnlijk ook niet voor 2000 te koop. En anders doorsparen. Voor een 4/5 duizend heb je met wat mazzel wel een bereden westernpaardje.

misskrisss
Berichten: 103
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:32

Wat leuk dat jullie een paard willen kopen.
het bedrag is alleen niet realistisch. Als je een braaf paard wil waarmee je lekker de weg op kan, die gezond is en lang gezond zal blijven zal je echt naar paarden moeten kijken rond de 5000 euro.
Die hebben correcte rechte benen, zijn goed opgeleid en daar heb je lang plezier van.
Succes!

roosje2003
Berichten: 308
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:43

Zoeken zoeken zoeken! Je bedrag is niet realistisch. Maar heel soms heb je geluk. Zoals mijn vriendin had een paard die al gekeurd was doet alles voor je springt goed heeft een goede afstamming en is een KWPN! Kortom niet voor dat bedrag gaan ga van het duurste uit. Dan valt het alleen maar mee :+

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:49

hier in frankrijk kun je een prima paard kopen voor 1500 tot 2000 euro.Geen hoogopgeleid paard met een goede afstamming.Maar dat hoeft ook niet voor normaal gebruik.
Die van mij was 600 euro,maar een groene D pony.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:51

Hoe groot moet het paard zijn?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:52

Het ligt er ook aan in welke leeftijdsklasse je zoekt.
Voor de 18+ paardjes is vaak rond die prijs wel wat te vinden. Het risico is alleen dat ze dan soms ook ouderdomsgebreken hebben/krijgen. Daar moet je dan wel een potje voor hebben.
Voordeel is dag ze vaak al veel gewend zijn en zich niet zo snel druk maken.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:52

Ik ben het helaas eens met mijn voor gangers voor dat bedag heb je geen paard. Mijn kruising ging nog duurder over de toonbank. Mijn huidige paard is een twee jarige die ik voor 2100 heb kunnen aankopen. En dat was ontzettend veel geluk omdat degene waarvan ik hem kocht er niet voor kon zorgen. De meeste simple brave paarden liggen tussen 3000-4500 in hun verkoop prijs

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:58

Vind alle bedragen eigenlijk zo hoog. Afhankelijk van leeftijd, maat en afstamming is voor zo een bedrag heus wel iets te vinden.

Het is alleen goed zoeken en zeker altijd laten keuren.

Mijn brave 13-jarige merrie van 1.70 die leuk voor buitenrijden is en om dressuurmatig mee te leren zou ik niet eens voor meer dan 2500 te koop durven zetten en dat is geen paard met voor zover bekend gebreken.
Zijn de prijzen dan echt zo omhoog gegaan?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:09

Ik zou zeggen, leg een jaar lang het geld voor een pensionstal + hoefsmid + basiskosten DA/TA opzij. Voor het makkelijke rekenwerk, maak daar eens 200 euro per maand van. Ten eerste, dan weet je of je dat inderdaad iedere maand kunt missen, en ten tweede heb je in dat ene jaar er dan minimaal 2000 euro bij voor de aanschaf van een paard.
(En hou er rekening mee dat je in werkelijkheid wel eens meer dan 200 euro per maand kwijt kunt zijn aan je paard...)

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:10

Mijn merrie (die overigens niet te koop is) zou ook in die prijsklasse vallen.
Ze wordt 15 jaar.
Is nooit een stap kreupel geweest maar ook niet gekeurd.
Ze heeft wat schoonheidsfoutjes, zoals littekens op haar achterbeen, been blijft altijd wel iets dik.
Dit been is trouwens wel op de foto gezet, mankeert verder niks aan.
Ze heeft zo'n 8 jaar geleden wat wedstrijdjes gelopen en in de B winstpunten gehaald.
Maar verder is ze alleen gebruikt voor recreatie.
Je kan alleen met haar naar het bos, ze is heel braaf, wel voorwaarts.
Ze is 1.68 hoog en ze stamt af van Metall.

Zo'n paard als de mijne (ik heb haar overigens al vanaf 6 jarige leeftijd) zou in jouw prijsklasse vallen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:12

nuscaniels schreef:
Vind alle bedragen eigenlijk zo hoog. Afhankelijk van leeftijd, maat en afstamming is voor zo een bedrag heus wel iets te vinden.

Het is alleen goed zoeken en zeker altijd laten keuren.

Mijn brave 13-jarige merrie van 1.70 die leuk voor buitenrijden is en om dressuurmatig mee te leren zou ik niet eens voor meer dan 2500 te koop durven zetten en dat is geen paard met voor zover bekend gebreken.
Zijn de prijzen dan echt zo omhoog gegaan?


Er word hier over een western paard gesproken. Quarters,Paints en appaloosa vallen helaas wat hoger uit dan de gemiddelde dressuur paard

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:19

Barbet schreef:
Mijn merrie (die overigens niet te koop is) zou ook in die prijsklasse vallen.
Ze wordt 15 jaar.
Is nooit een stap kreupel geweest maar ook niet gekeurd.
Ze heeft wat schoonheidsfoutjes, zoals littekens op haar achterbeen, been blijft altijd wel iets dik.
Dit been is trouwens wel op de foto gezet, mankeert verder niks aan.
Ze heeft zo'n 8 jaar geleden wat wedstrijdjes gelopen en in de B winstpunten gehaald.
Maar verder is ze alleen gebruikt voor recreatie.
Je kan alleen met haar naar het bos, ze is heel braaf, wel voorwaarts.
Ze is 1.68 hoog en ze stamt af van Metall.

Zo'n paard als de mijne (ik heb haar overigens al vanaf 6 jarige leeftijd) zou in jouw prijsklasse vallen.



Maar ze wil een westernpaard :)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:25

Hier in Belgiƫ kun je voor die prijs wel quarter kruisingen vinden. Ik heb er zelf eentje (quarterxhaf, beide ouders met stamboom) uit die prijsklasse.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:29

de bovenkant van je budget is zeker wel realistisch hoor .alleen je moet goed zoeken...
waar lezen jullie dat ze een westernpaard wil????
ik was op zoek naar een doodbrave pony voor 1500 iedereen zei dat dat onmogelijk was..uiteindelijk na niet eens al te lang zoeken eentje gevonden 9en nog voor minder ook) je moet het maar net treffen
neem wel iemand mee want ze moeten wel gezond zijn!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:31

Marisje76 schreef:
waar lezen jullie dat ze een westernpaard wil????
!


Nou het staat in het western forumdeel :Y)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:38

Voor western zeg ik qua budget nee.
Gewoon een leuk rij paardje ... ja.
Geen enkel paard van mij is boven de 1500 gekomen en dat was veruit de duurste :')
Jaren plezier .. mijn huidige waas al 1.5 jarige 750 euro en is nu 4

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:40

troi schreef:
Marisje76 schreef:
waar lezen jullie dat ze een westernpaard wil????
!


Nou het staat in het western forumdeel :Y)

}:0 :o?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:42

Marisje76 schreef:
troi schreef:
[quote="Marisje76"
waar lezen jullie dat ze een westernpaard wil????
!


Nou het staat in het western forumdeel :Y)

}:0 :o?[/quote]

Nou daar posten mensen die western rijden, en dat doe je zo doorgaans met een.... westernpaard!

*\o/*

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:02

Aan de andere kant:
Ivanamajor schreef:
..we willen graag een paard die koel in zijn/haar hoofd is en waar we zo mee naar buiten kunnen ..

Moet het dan een quarter, paint oid zijn of voldoet een htk paard waar een western zadel op past en die zich western laat rijden (of om te scholen is) ook prima? Beetje meer info van TS zal meer gerichte reacties opleveren.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:11

troi schreef:
Barbet schreef:
Mijn merrie (die overigens niet te koop is) zou ook in die prijsklasse vallen.
Ze wordt 15 jaar.
Is nooit een stap kreupel geweest maar ook niet gekeurd.
Ze heeft wat schoonheidsfoutjes, zoals littekens op haar achterbeen, been blijft altijd wel iets dik.
Dit been is trouwens wel op de foto gezet, mankeert verder niks aan.
Ze heeft zo'n 8 jaar geleden wat wedstrijdjes gelopen en in de B winstpunten gehaald.
Maar verder is ze alleen gebruikt voor recreatie.
Je kan alleen met haar naar het bos, ze is heel braaf, wel voorwaarts.
Ze is 1.68 hoog en ze stamt af van Metall.

Zo'n paard als de mijne (ik heb haar overigens al vanaf 6 jarige leeftijd) zou in jouw prijsklasse vallen.



Maar ze wil een westernpaard :)


Dat had ik niet door.
Maar het ging mij ook een beetje om het voorbeeld van mijn paard, misschien had ze daar wat aan.
Western paarden, daar heb ik inderdaad geen idee van prijzen. :)

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:15

Ik denk dat het inderdaad goed is om vooral te kijken naar de kosten van onderhoud, dierenarts, les enz. Aankoopbedrag ia eenmalig, en ik neem aan dat je wil gaan voor een paardje dat je jaren bij je hebt!

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:04

En een Haflinger? Ook wel 'Alpenquarter' genoemd? Die doen het ook wel leuk in (basis) Western. Er van uitgaande dat je inderdaad een Western paard zoekt.
Weet alleen niet of je een Western getrainde Haf kan vinden binnen jouw budget. Misschien moet je zelf (om)scholen.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:05

mairead schreef:
En een Haflinger? Ook wel 'Alpenquarter' genoemd? Die doen het ook wel leuk in (basis) Western. Er van uitgaande dat je inderdaad een Western paard zoekt.
Weet alleen niet of je een Western getrainde Haf kan vinden binnen jouw budget. Misschien moet je zelf (om)scholen.



Uberhaupt zijn de echt brave en grote maat hafs niet zo goedkoop meer. Boven de 1.50 betaal je je er ook scheel voor.