welk zadel raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

welk zadel raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 12:39

Hoi

Ik wil graag een nieuw zadel voor een van mn paarden. Maar heb er echt vrij weinig verstand van, altijd boomloos gereden. Reden daarvan was dat ik paarden van andere trainde en ik zo niet steeds een nieuw zadel hoefde te kopen maar mn eigen zadels kon gebruiken met soms een andere maat pommel. Ben nu op zoek naar een zadel waarmee ik fijn in de bak kan rijden, springen doe ik niet. Meer dressuur zadel dus, of veelzeidigheidzadel maar niet eentje die naar springzadel neigt.

nu vraag ik me af wat een beetje goeie merken of typen zijn, en aan welke prijs je kunt denken. Zie prijzen tussen de 400 en 2500 euro, 2500 wil ik niet uitgeven maar wil wel eem beetje kwaliteit.. en, wat is 'beter', leer of kunststof? Vind het vooral belangrijk dat het voor mn paard fijn is want die heeft niet een hele goeie rug.

Bedankt alvast!

When was the last time you did something for the first time?


FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Re: welk zadel raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:41

Strada of FlexEE



finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: welk zadel raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 12:56

Strada is mij wat te duur, die kosten boven de 2500.. wel een goeie om eens naar te kijken, flexibele zadels. Had ik nog niet aan gedacht!

When was the last time you did something for the first time?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:57

Flexible saddle Inspiration of een Heather moffettFlexeee saddle. Super fijne flexibele zadels die op veel paarden passen en heel fijn kwa zit. (voldoende steun als een normaal zadel en genoeg vrijheid voor gevoel met paard) Ik heb nu al langere tijd de Flexible saddle en er komt een Flexee bij.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: welk zadel raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:00

Hier tevreden met tribal.
Massimo of Tekna?

Laerkens Beauty

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:02

Ik heb zelf alleen nog Passier. Vind zelf de Grand Gilbert minder, maar mocht je zo'n type zoeken dan zijn die tweedehands voor een prikje te krijgen. Zo'n zadel kan je hele leven mee doen. Passier kun je naar Hannover sturen en dan kunnen ze hem aan alle kanten aanpassen.

Merken die goed genoeg van kwaliteit zijn, maar een stuk goedkoper zijn bijvoorbeeld Kent & Masters of Kentaur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, Mariett en 58 bezoekers