Werken met wildlife, tips gezocht!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nyaleti

Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 21:05

Hoihallo,

Ik heb deze zomer mijn grootste droom waargemaakt, namelijk vrijwilligen op een research & conservation project met de Big 5 in Zuid- Afrika. Daardoor is het nu voor mij helemaal duidelijk dat ik zo snel mogelijk terug wil naar Zuid(elijk)- Afrika om te gaan werken met wildlife, op een reservaat, vrijwilligersproject of een opvang. Volgend jaar heb ik mijn dierenarts assistente diploma, dus ik denk dat ik ook wel wat kansen heb..
Ik ben dus echt opzoek naar betaald werk, hoewel het nooit veel zou zijn omdat het meeste samen valt met kost en inwoning.

Ik krijg op internet ontzettend weinig gevonden en om elke organisatie apart te gaan mailen is ook zo iets. Ik zoek daarom een site waar ik informatie op kan vinden of ik ergens terecht kan met deze diploma / wensen of een contact persoon? Het is natuurlijk pas voor over een maand of 10 maar ik wil graag weten wat mijn mogelijkheden zijn ! :) Is er iemand die hetzelfde doet of die wat tips heeft?


Anoniem

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:24

Misschien iets op Workaway.info? Of via via bij dat project waar je vrijwillig hebt gewerkt.

Laura_Zodine

Berichten: 598
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:40


Nyaleti

Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 21:49

Laura_Zodine schreef:


Bedankt, die lijst ben ik bekend mee via Stiching Spots! Ik zit er zelf mee in de knoop, want ik ben echt tegen die knuffelfarms, aanraking met dieren etc. maar er zijn natuurlijk altijd goede tussen :)

Nachtschade

Berichten: 58
Geregistreerd: 02-08-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:02

Zoals Bizzy al zei, Workaway :j Daar heb je vaak ook het voordeel van ''recensies'' over de mensen die daar aanbieden. Het concept is dat je tegen voedsel en inwoning ergens gaat werken. Meestal wordt je er dus niet betaald.
Je kan natuurlijk altijd proberen zelf een advertentie erop te zetten, zeker met je diploma tegen die tijd denk ik echt dat je wel reacties krijgt.

How can you hold your ground if everyone around you wants to bury you beneath it?
You have to believe that they were wrong.

~Shane Koyczan, 'To This Day'

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:08


"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 06:34

Verplaatst van LZP naar STW.

Nyaleti

Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 20:07

Dank jullie wel! Heb al heel wat mailtjes gestuurd met de vraag wat mijn mogelijkheden bij hun zullen zijn, helaas nog niets terug ontvangen.. Lekker afrikaans :D

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:44

Dat soort organisaties leven van vrijwilligers meestal en als ze wat betaalds hebben dan moeten ze vaak locals aannemen. Ook uit perspectief van ontwikkeling van de regio. Ook wel logisch natuurlijk. Maw ik vrees dat je een speld in een hooiberg zoekt.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:02


Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:18

Voor betaald werk denk ik inderdaad dat het heel erg lastig gaat worden. Tenzij je openstaat voor andere landen dan Zuid-Afrika?
Ik zit zelf momenteel in Zuid-Afrika, ik doe onderzoek in Wildlife genetica.
De meeste instellingen waar jij naar opzoek bent hebben inderdaad veel internationale vrijwilligers, en locals als vaste werknemers. Deze instellingen zijn wel eens opzoek naar werknemers die werk kunnen leveren dat niet door de locals geboden kan worden (zoals bijvoorbeeld heel erg in de research sector).
Dus vanuit Nederland zoeken naar zo'n baantje lijkt me idd een spelt in een hooiberg, ik denk dat je daarvoor echt een netwerk aan moet gaan leggen on site. Wat je zou kunnen doen is met voldoende spaargeld en een werkpermit voor lange tijd in Zuid-Afrika gaan wonen en voor lange tijd als vrijwilliger aan de slag gaan (met de hoop dat ze je na die tijd wellicht wel als werknemers zouden willen als je aangeeft hiervoor open te staan, maar dat betekend wel dat je de komende jaren in ZA moet willen blijven wonen).
Of verder studeren, bijvoorbeeld op het HBO. Dan zou je bijvoorbeeld assistentie kunnen verlenen in grote onderzoeken. Ook weet ik dat PhD assistentes hier nog wel eens betaald worden. Maar dan moet je je natuurlijk wel realiseren dat je niet in de dierverzorging zit, en ook vaak in het lab/office aan het werk bent. Dat moet je ook maar net willen, maar dan heb je als 'niet-local' wel meer kans op een betaalde baan.
Succes!

look deep into nature, and you'll understand everything better


Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:20

Ohja en realiseer je alsjeblieft ook dat de lonen hier erg laag zijn. Je krijgt hier natuurlijk betaald volgens Afrikaanse standaarden, en zelf als postdoc krijg je maar net genoeg om je hoofd boven water te houden. Leven volgens Europese standaarden met Afrikaans loon zit er dus echt niet in! Voldoende spaargeld is een must.

look deep into nature, and you'll understand everything better

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:22

Ik vraag me af of je betaald werk kan vinden. Ik weet dat in Kenia geen buitenlanders in loondienst mogen werken, jr mag daar alleen werken als je een eigen bedrijf hebt (en dan dus alleen locals aannemen)
Zou me niks verbazen als dat daar ook is.

[o]

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:53

Is het "wildlife" in de dierentuin niets :+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Nyaleti

Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 16:30

palousa_boy schreef:
Is het "wildlife" in de dierentuin niets :+


Alsjeblieft niet haha dat is toch wel heel wat anders. :')

Het project waar ik zat hadden ze enkele assistent guides / researchers, je krijgt dan niet de normale (zuid-afrikaanse) loon, omdat je ook al accomodatie en eten etc erbij hebt zitten. Weet van een 18jarige dat ie 3000R kreeg voor een maand (ongeveer 200 euro) en dat vind ik dan ook wel meer dan zat.
Ik ben nu opzoek naar iets voor een kortere periode, half jaar ongeveer. Dan heb ik m'n wilde avonturen kunnen leven en kan ik daarna door naar het HBO :+ ik hoef er dus ook niet rijk van te worden, maar wil ook niet 800 euro per week voor het project betalen..

Het liefste in zuid afrika, maar als ik iets kan vinden in een ander land maakt het me ook niet veel uit. Zolang er maar leuke dieren zitten :D

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:25

casperzazoe schreef:
palousa_boy schreef:
Is het "wildlife" in de dierentuin niets :+


Alsjeblieft niet haha dat is toch wel heel wat anders. :')

Het project waar ik zat hadden ze enkele assistent guides / researchers, je krijgt dan niet de normale (zuid-afrikaanse) loon, omdat je ook al accomodatie en eten etc erbij hebt zitten. Weet van een 18jarige dat ie 3000R kreeg voor een maand (ongeveer 200 euro) en dat vind ik dan ook wel meer dan zat.
Ik ben nu opzoek naar iets voor een kortere periode, half jaar ongeveer. Dan heb ik m'n wilde avonturen kunnen leven en kan ik daarna door naar het HBO :+ ik hoef er dus ook niet rijk van te worden, maar wil ook niet 800 euro per week voor het project betalen..

Het liefste in zuid afrika, maar als ik iets kan vinden in een ander land maakt het me ook niet veel uit. Zolang er maar leuke dieren zitten :D


Dan denk ik dat je lang kunt zoeken... Zo'n betaalde baan krijg je niet zomaar, tenzij je al een netwerkje hebt. Dan nog zijn zij opzoek naar iemand voor een langere periode, en dit zijn meestal locals. Ik weet wel een aantal organisaties waar ze mensen zoeken voor een betaalde baan (oa in Zambia), maar die zoeken iemand voor vast in dienst. En dat zal wel vaker zijn.
Ik zou het dus bij jouw project proberen. Lukt dat niet, dan zou je weer vrijwilligerswerk kunnen gaan doen, maar meer dan dat zou ik niet op rekenen. Je zou (zoals hierboven genoemd) via workaway kunnen zoeken, dan krijg je een accomodatie en eten etc vergoed.
Voor puur vrijwilligerswerk zou ik wellicht wel wat voor je kunnen betekenen, maar je krijgt hier dus niet voor betaald (het zijn ook niet de zogenaamde 'stages' waar ze 1000 euro per maand voor vragen, dat is gewoon afzetterij). Mag ik vragen waar je eerder bent geweest in ZA? Wellicht ken ik het.

look deep into nature, and you'll understand everything better

Nyaleti

Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 11:30

Mawrr schreef:
Dan denk ik dat je lang kunt zoeken... Zo'n betaalde baan krijg je niet zomaar, tenzij je al een netwerkje hebt. Dan nog zijn zij opzoek naar iemand voor een langere periode, en dit zijn meestal locals. Ik weet wel een aantal organisaties waar ze mensen zoeken voor een betaalde baan (oa in Zambia), maar die zoeken iemand voor vast in dienst. En dat zal wel vaker zijn.
Ik zou het dus bij jouw project proberen. Lukt dat niet, dan zou je weer vrijwilligerswerk kunnen gaan doen, maar meer dan dat zou ik niet op rekenen. Je zou (zoals hierboven genoemd) via workaway kunnen zoeken, dan krijg je een accomodatie en eten etc vergoed.
Voor puur vrijwilligerswerk zou ik wellicht wel wat voor je kunnen betekenen, maar je krijgt hier dus niet voor betaald (het zijn ook niet de zogenaamde 'stages' waar ze 1000 euro per maand voor vragen, dat is gewoon afzetterij). Mag ik vragen waar je eerder bent geweest in ZA? Wellicht ken ik het.


Wat ik uiteindelijk voor het project heb betaald is achteraf ook om te huilen.. Ik zat bij African Impact in Hoedspruit, Greater Kruger Area!
Bedankt, dan focus ik me gewoon op werken tegenover kost en inwoning :D Vind die tevens ook lastig om te vinden. Vaak zijn die er wel met de community projecten maar bij wildlife projecten zelden tegen gekomen -O-

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:57


Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:13

Wat ontzettend gaaf dat je dit wilt gaan doen, zou dit ooit nog in me leven willen doen het is echt een droom! Denk wel dat het moeilijk gaat worden om hier in betaald werk te vinden, het meeste is 'vrijwillig', heel veel succes met het zoeken. :)

Misschien kun je in dit topic even na vragen? [BEU] Werken in het buitenland 2016

Nyaleti

Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 12:19

Faruba schreef:
Faruba schreef:
Ik heb deze opvang een poosje gevolg op Duitse TV en ik vond het er pers. erg fijn en op een natuurlijke manier aan toe gaan. Ze werken veel met vrijwilligers.

http://harnas.org/

http://www.opreisnaarnamibie.nl/Namibie ... st/Harnas/

Op TV zag je vaak ook Nederlandse volunteers voorbij komen.


Quote mezelf even,al naar deze gekeken?



Ja! Ziet er wel interessant uit maar krijg er niet een super fijn gevoel van, vrijwilligers in de hokken met de dieren, hele groep gestreste cheeta's samen..

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:28

Ik heb de hele TVserie gezien en vond het er juist super relaxt aan toe gaan,ze zijn ook erg goed voor de dieren en de dieren hebben super veel vrijheid. Misschien kun je ergens nog een aflevering terug kijken,het heette ook Harnas op TV. Dat is de achternaam van de Duitse familie die deze opvang heeft.

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: Werken met wildlife, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:48

Hmm k snap je punt wel.. hoewel het gelukkig geen knuffelfarm is ben ik ook niet echt voorstander van hands on.

look deep into nature, and you'll understand everything better


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 9 bezoekers