Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 19:23

Mijn dagen kunnen niet meer stuk. Gister ben ik met Nadja en de sulky naar het strand geweest. Dit stond al heeeel lang op mijn bucket list en nu is het gewoon afgevinkt.

Ik ben zo trots als een pauw op Nadja. Ze is 5 jaar oud en echt een ponytje van goud. Ze liep zonder te twijfelen zo de zee in en ze kon er geen genoeg van krijgen. Volop briesen en heerlijk in galop door het water. Ik heb zo erggg genoten niet normaal zit nog steeds op een roze wolk om hoe super ze het gister heeft gedaan. Dit was echt lol met je knol 2.0

Ik had de hele tijd een glimlach op me gezicht die niet meer weg wilde. Ook nu met het topic maken een big smile. Deze ervaring zal me echt lang bij blijven.

Maar genoeg woorden de foto's zijn het belangrijkste natuurlijk <3


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. BIG SMILE!!
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Knap koppie <3
Afbeelding

Naast mennen kan Nadja ook vrijheidsdressuur dit moest ik natuurlijk ook zeker op het strand doen nu ik er toch was.

11. Mijn beste pony vriendinnetje, Mijn trots en rots in de branding <3
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En als afsluiting van een geweldige dag en dit topic nog even zonder sulky en tuig de zee in geweest <3
Afbeelding



Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:53

Wat een mooie foto's zijn het geworden! Dat is nog eens extra nagenieten met deze mooie foto's! Super leuk Kim!


Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 09:40

puppy1128 schreef:
Leuke foto's! Ziet er zeer geslaagd uit! :D


Dat was het zeeer zeker ja. Echt zo genoten!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 09:40

Mandyy schreef:
Wat een mooie foto's zijn het geworden! Dat is nog eens extra nagenieten met deze mooie foto's! Super leuk Kim!


Ja echt wel. Elke keer als ik deze foto's zie heb ik een prachtige herinnering <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:43

Prachtig! Supwrleuk ponytje idd!


Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:48

Wat een prachtige foto's!! Je ziet echt dat je geniet :D

Uit nieuwsgierigheid, is in het water niet mega zwaar? En zwaar zand + water en dan ook nog een sulky erachter. Ik vind t knap!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 09:54

Lizzyy schreef:
Wat een prachtige foto's!! Je ziet echt dat je geniet :D

Uit nieuwsgierigheid, is in het water niet mega zwaar? En zwaar zand + water en dan ook nog een sulky erachter. Ik vind t knap!


Mijn sulky weeg ongeveer 50 kilo dus niet heel zwaar. Ik kan hem met 1 vinger voortrekken.

Op stuk waar wij ook reden viel het aardig mee hoe zwaar het was. Liep het eigenlijk heel stevig. Bij het mullen zand de duinen af/op ben ik er wel naast gaan lopen. :)

Zelf ben ik ook echt onwijs trots op Nadja <3

Even een filmpje toevoegen

_Chantal19
Berichten: 54
Geregistreerd: 14-04-13
Woonplaats: Nijkerk

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:14

Was echt een leuke dag!
Jullie hebben het echt goed gedaan :D

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 19:20

_Chantal19 schreef:
Was echt een leuke dag!
Jullie hebben het echt goed gedaan :D



Zeker leuke dag! Maar vooral Nadja heeft het super gedaan.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:11

wat een leuke pony, en stoer dat ze zo het water in gaat!
Die van mij komt niet in de buurt:p

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 21:03

amanda09 schreef:
wat een leuke pony, en stoer dat ze zo het water in gaat!
Die van mij komt niet in de buurt:p



Dank je :D

Nadja is ook verzot op zwemmen denk dat dat ook een boel scheelt. Ook al zijn regenplassen weer een ander verhaal haha _O-

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:10

Nadja <3 . Leuk Kimmie :+

Take the risk or lose a chance

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:51

Leuke foto's!!!!

Geef je wel als tip (als je het niet al gedaan hebt)
Om jou wagen helemaal goed schoon te spuiten en goede wd40 bij je lagers te spuiten!! Anders gaat je wagen heel snel achteruit.

Ik heb ook altijd wd40 in mijn kast staan omdat ik naast het strand sta.

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:55

Wat leuk zeg om te doen! En dat filmpje is ook leuk, lekker galoperen!
Tip van afspuiten is een hele goede!
Ik heb een onderwatercamera die kapot is gegaan door zeewater... Wel wat anders dan een karretje, maar hij was niet afgespoeld na gebruik in zee :(

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 22:01

pinkie87 schreef:
Leuke foto's!!!!

Geef je wel als tip (als je het niet al gedaan hebt)
Om jou wagen helemaal goed schoon te spuiten en goede wd40 bij je lagers te spuiten!! Anders gaat je wagen heel snel achteruit.

Ik heb ook altijd wd40 in mijn kast staan omdat ik naast het strand sta.


Heb hem op stal helemaal afgespoten :D wel goeie tip van wd40 heb ik ook op stal staan. Zal het van de week gelijk even op de lagers spuiten. Thanks!

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:11

Ohhhhh ik ben jaloers!!
Dat is een van de dingen die ik ook nog zo graag met me pony wil doen. :o
Ik roep dat al een paar jaar, maja geen sulky en woon niet echt bij de zee.

Mooie foto's en filmpje.
Ohhhhhh echt jaloers.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:04

Kimmiee_D schreef:
Lizzyy schreef:
...Uit nieuwsgierigheid, is in het water niet mega zwaar? En zwaar zand + water en dan ook nog een sulky erachter. Ik vind t knap!

Mijn sulky weeg ongeveer 50 kilo dus niet heel zwaar. Ik kan hem met 1 vinger voortrekken.

Op stuk waar wij ook reden viel het aardig mee hoe zwaar het was. Liep het eigenlijk heel stevig. Bij het mullen zand de duinen af/op ben ik er wel naast gaan lopen. :)

Mooie foto's!

Over de zwaarte van het geheel; je kunt de sulky wsl op harde ondergrond makkelijk vooruit trekken wanneer er niemand op zit. Nu ga je en het zand in (wat onder water altijd veel losser is dan boven water ook al lijkt het hard) met niet al te brede banden, daarnaast komt de wrijvingskacht van het water er nog bij en je zit er zelf op, ook een niet te onderschatten extra gewicht. Dat allemaal bij elkaar betekent heeeel veel extra gewicht voor de pony. Dit is niet te vergelijken met een lege kar op het droge.

Ga goed na of je pony dit wel aan kan. En of er niet maandagziekte en/of enorme spierpijn optreedt wanneer je vandaag niets doet.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 07:26

Taucha schreef:
Mooie foto's!

Over de zwaarte van het geheel; je kunt de sulky wsl op harde ondergrond makkelijk vooruit trekken wanneer er niemand op zit. Nu ga je en het zand in (wat onder water altijd veel losser is dan boven water ook al lijkt het hard) met niet al te brede banden, daarnaast komt de wrijvingskacht van het water er nog bij en je zit er zelf op, ook een niet te onderschatten extra gewicht. Dat allemaal bij elkaar betekent heeeel veel extra gewicht voor de pony. Dit is niet te vergelijken met een lege kar op het droge.

Ga goed na of je pony dit wel aan kan. En of er niet maandagziekte en/of enorme spierpijn optreedt wanneer je vandaag niets doet.


Mijn pony heeft een enorm goeie conditie en heeft vrijwel nooit last van spierpijn na goed gewerkt te hebben. De dag na het strand hebben ik der niet stil laten staan en zijn we gewoon rustig rondje gaan mennen voor de beweging. Ik snap zelf wel hoe ik met mijn pony moet om gaan. Ik ken der ook door en door heb haar al vanaf dat ze nat was van der geboorte.

Mijn pony is ook niet zoals veel shetlanders een grasmaaier.. ze werkt 5 tot 6 dagen per week. Krijgt zelfs sportmuesli.. als ik een flik stuk draaf en ik stap dan nog geen eens 5 minuten met der is ze alweer op adem.
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 26-09-16 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 07:34

vrouwke schreef:
Ohhhhh ik ben jaloers!!
Dat is een van de dingen die ik ook nog zo graag met me pony wil doen. :o
Ik roep dat al een paar jaar, maja geen sulky en woon niet echt bij de zee.

Mooie foto's en filmpje.
Ohhhhhh echt jaloers.


Ik woon zelf ook niet dichtbij de zee hoor haha. Woon in Amersfoort. Had geluk dat ik werd mee gevraagd om mee te gaan met iemand en haar paard. Ze heeft 2 paardstrailer en een busje waar me sulky in kon :D

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:48

Taucha schreef:
Mooie foto's!

Over de zwaarte van het geheel; je kunt de sulky wsl op harde ondergrond makkelijk vooruit trekken wanneer er niemand op zit. Nu ga je en het zand in (wat onder water altijd veel losser is dan boven water ook al lijkt het hard) met niet al te brede banden, daarnaast komt de wrijvingskacht van het water er nog bij en je zit er zelf op, ook een niet te onderschatten extra gewicht. Dat allemaal bij elkaar betekent heeeel veel extra gewicht voor de pony. Dit is niet te vergelijken met een lege kar op het droge.

Ga goed na of je pony dit wel aan kan. En of er niet maandagziekte en/of enorme spierpijn optreedt wanneer je vandaag niets doet.


Ik denk dat kim haar pony goed genoeg kent om dit zelf te beoordelen.

Take the risk or lose a chance

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:20

Zalig naar t strand

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:20

Nou Imke_z... dus omdat imand zijn of haar pony het beste kent mogen er geen goedbedoelde tips gegeven worden? Ik vind namelijk dat de poster hierboven met het verhaal van een sulky in het natte zand met een menner erop en door het water heen toch echt wel een punt heeft hoor... dit is gewoon loeizwaar... en het wordt echt niet minder zwaar of zwaarder als iemand zijn pony kent...

Paarden en ponies hebben over het algemeen een gigantische will to please... en gaan dus ook door op momenten dat dat van hun gevraagd wordt terwijl ze eigenlijk een voorbeeld zouden moeten nemen aan de gemiddelde ezel en eens goed de hakken in het zand zouden moeten zetten... daarbij waren die posts echt heel netjes geformuleerd...

Los van het bovenstaande... ts: leuk dat je een fijne dag met je pony hebt gehad :) jullie zijn een leuk team samen...

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 16:32

Sorry dat ik nu zo ga zeggen maar ik wordt er gek van! Ik open een topic omdat ik wil laten zien hoe plezier ik met mijn pony heb gehad.

Wordt er gwn gedaan alsof ik geen rekening met mijn pony hou! Wordt gedaan alsof ik uren en uren alleen maar heb gegaloppeerd en alsof ik geen verstand er van heb! Dit zorgt er voor dat ik nu dus geen topics meer ga openen omdat mensen dus denken dat ik iemand ben die geen rekening houd met haar eigen dier.


Wel leuk neon dat je zegt dat we een leuk team zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers