Achteruitrij camera in de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iriswolf

Berichten: 200
Geregistreerd: 26-04-14

Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 09:46

Weet er iemand een achteruitrij camera voor in de trailer?
Zoek er eentje die draadloos is zodat het schermpje in de sigaretten aansteker in de auto kan.
Alvast bedankt!

Mr.Blue sky
dressuur , springen, eventing, jacht :)


kisangel
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wijk en aalburg

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:10

Ik volg even

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:10

Ik volg ook. Iemand?

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:26

Hele domme vraag misschien, maar wat heb je aan een achteruitrij camera in de trailer

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:50

Daardoor heb je beeld in je trailer en kun je kijken of je paard/pony rustig staat.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:14

Als je een GoPro (met WiFi) hebt zou ik haast zeggen: WiFi aan, telefoon in een houder en via de app op je telefoon meekijken. Hoef je niet eens voor te filmen. Zit iets vertraging in, maar moet verder prima kunnen denk ik.

anji

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Nabij Hattem

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:52


Nooit te oud om te leren!!! Zelfs ik niet :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:56

Wij hebben een achteruitrijkamera bij Conrad gekocht. De camera die in de nummerbordhouder zit hebben we in de trailer opgehangen. De spiegel met beeld op de achteruitrijspiegel gezet en de bedrading aangesloten aan de verlichting. Zodra je het licht aan doet heb je beeld . Je stopt de stecker die aan de spiegel zit in de sigarettenaansteker

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:57

Wij hebben inderdaad ook een goPro (van de aldi toendertijd), met wifi, wel even een powerbankje aan hangen met lange afstanden, maar is ideaal!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:59

Je hebt inderdaad van die camera's met wifi stand, mn vriendin heeft er 1 op de babykamer staan zodat ze beneden kan zien wat er in het kamertje gebeurd.
Zelfde idee eigenlijk. Je kon hem vanlaatst ook bij de kruidvat halen! Ff de krantjes inde gaten houden

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:11



Marijke80
Berichten: 192
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:17

Ziet er goed uit! Zoiets zoek ik ook.
Kun je iets meer vertellen wat je dan verder moet doen qua aansluiten en bevestiging? De camera heeft wel stroom nodig, hoe heb je dit opgelost?
En normaal reageert de camera natuurlijk op achteruit rijden. Hoe zorg je er voor dat hij continu 'filmt' als je met de trailer rijdt?

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:24

Oei, dat is een goede :o Ik ben niet zo technisch.
Mijn vriend heeft de bedrading van de camera aangesloten op het licht. Hij heeft het wel zo aangesloten dat het niet noodzakelijk is om het licht aan te doen. Zodra we gaan rijden en de stekker van de monitor in de sigarettenaansteker zit, heb ik continue beeld.
Ik heb zelf de Ifor Williams en daar zit aan de binnenkant al een handige bevestiging om de camera te monteren.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:44

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe je een achteruitrij camera monteert als trailer camera. Ben zo a-technisch als de pest :')
Zit je dan altijd met een stekker voor in de aansteker? Want daar zit vaak de navi al in...

Anders ga ik toch kijken voor een babyfoon zonder internet. Ik wil geen wifi hoeven gebruiken om de paarden te zien.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:17

Ik heb ook een camera in de trailer. 1 van mijn Paarden vind trailerrijden niet zo geweldig, en daarmee kan ik dr in de gaten houden. Ben bijna altijd alleen op pad.

Camera als set gekocht op Ebay. Heb een 7 inch beeldscherm in de auto, die aangesloten wordt op de sigaretten aansteker. De camera zelf is op het binnenlicht ingeprikt, en dat was zelfs voor mij nog goed te doen. Doordat ik dus bijna altijd alleen rijdt, vond ik een groot scherm in de auto wel prettig, nu kan ik met een halve blik op dat ding al zien wat de dame achterin uitspookt. Des te kleiner dat scherm des te meer moet je gaan turen en is je aandacht van de weg af.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:20

GamblersCup schreef:
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe je een achteruitrij camera monteert als trailer camera. Ben zo a-technisch als de pest :')
Zit je dan altijd met een stekker voor in de aansteker? Want daar zit vaak de navi al in...


Ja, de stekker zit continue in de sigarettenaansteker.
Zodra de trailer aangesloten is op stroom van de auto heb ik beeld.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:11

Heb zelf destijds een achteruitrijcamera bij de Action gekocht. Het werkt vrij simpel. Al uitgelegd is dat de spiegel met beeldscherm stroom moet hebben dus dat is gewoon inpluggen en dan vindt hij vanzelf het signaal als de camera aan staat.

De camera heeft ook stroom nodig, plus en min (meestal rood draadje en zwart draadje). Als achteruitcamera zou je hem aansluiten op het achteruitrijlicht want die gaat alleen aan als je achteruit rijdt.

In onze trailer had ik hem eerst op het binnenlampje aangesloten, maar het bleek lastig de bedrading op de polyester kap op zijn plek te houden, dus nu is hij aangesloten op een van de lampjes aan de zijkant.

Het is niet zo ingewikkeld, de plusdraad met contact maken met een andere plusdraad en de mindraad met een andere mindraad. Dat kan met een kroonsteentje of je steekt ze er in de lampbehuizing (even openschroeven) bij.

noordje

Berichten: 2200
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:45

Achteruitrijcamera bij de Aldi gekocht en gemonteerd in de trailer. Werkt perfect!
Een vriend van ons gaf ons die tip. Ik heb er toen ook nog eens een meegenomen voor kennissen hier.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:31

Ik denk dat ik toch maar voor de draadloze, internetloze babyfoon ga... wel wat duurder, maar gewoon lekker simpel op batterijen, aansteker vrij voor de navi en ik hoef niet met draadjes aan de gang

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:24

ik heb er destijds een bij dx.com gekocht, draadloos.

De camera heeft echter wel stroom nodig, die pak ik van de trailerverlichting. Draadloze verzending naar het schermpje gaat prima.

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Achteruitrij camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:30

Tegenwoordig in de goede ruitersportzaken, maar je kunt ook een cameraset kopen bij een BCC of Mediamarkt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Lui_, MaNdiii, Trendiction en 69 bezoekers