Teveel ontvangen salaris

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:32

Is er iemand die naar deze situatie even wil kijken via PB of juridisch weet hoe of wat?

Teveel ontvangen loon, bedrijf dreigt nu met aanmaningen en loonbeslag.. Zouden graag weten hoe dit juridisch zit.

Moderatoropmerking:
Op pagina 2 staat een moderatoropmerking, lees deze eerst voordat je reageert. Ook het advies om alle berichten van de TS door te lezen.


Nachocheese
Berichten: 780
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:36

Over hoe zo'n periode gaat het? Langdurig of eenmalig?

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:37

Neem contact op met je vakbond. Die weet hier meer van, dan de meesten hier op bokt. Wordt je alleen nog maar onzekerder van de antwoorden die je hier krijgt.

Anoniem

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:38

Zitten niet bij een vakbond zover ik weet, helaas ook geen rechtsbijstand..

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:39

Lijkt mij dat je dat gewoon moet terug betalen. Als je te weinig krijgt wil je ook dat het aangevuld wordt

A horse is a horse .....

Anoniem

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:40

Ja ik zeg ook nergens dat wij dit niet terug willen betalen. :)

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:40

Hier perongeluk 2x ontvangen ipv 1.
De 2 maanden daarna kreeg ik 1/2 salaris.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Anoniem

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:40

Gaat hier helaas niet op.

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:42

Als je gewoon terug betaalt hoeven ze je ook niet aan te manen, dus wat is er aan de hand dan.... beetje vaag.

Anoniem

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:43

Daarom vraag ik hier om juridisch advies, of iemand even wil kijken. Hoef geen commentaar van vaag of lekker makkelijk of ed. Dankjewel :)!

jes_sira

Berichten: 1101
Geregistreerd: 08-10-09
Woonplaats: Randstad, zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:44

En terecht dat ze het terug willen.

Je wist waarschijnlijk best dat je teveel loon ontving.
Het is ook niet duidelijk of je het überhaupt terug wil betalen of niet.

Wel vindt ik dat ze je de tijd moeten geven. Tenzij je weigert terug te betalen uiteraard.

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:46

Als het dan over een jaar lang gaat bijvoorbeeld, dan zullen ze vast met "aanmanen" bedoelen dat ze er een rekening voor sturen zodat het weer goed in de administratie staat gok ik.

De vraag is dan of je jezelf niet opgevallen is, of dat jij er zelf mee moest komen.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk


Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:47

Meest gebruikelijk is verrekenen met je komende salaris.

Mocht je hierdoor in de (financiële) problemen komen kan je aanvragen voor inhouding in meerdere termijnen. Als je dat netjes aanvraagt en op papier zet samen is dat vaak geen probleem. Zeker omdat de salarisadministratie in eerste instantie zelf een foutje heeft gemaakt.

Coulant mee omgaan is voor je positie in het bedrijf het meest gunstige.
Heb je het teveel betaalde wel opgemerkt en gemeld? Opgemerkt en verzwegen? of helemaal niet opgemerkt?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:48

Je hebt toch ook geen recht op dat teveel gekregen loon?
Rekeningnummer opzoeken en terug overmaken. Lijkt me logisch dat ze gaan dreigen met aanmaningen als je het weigert te betalen als dat zo is?

Anoniem

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:50

Wij weigeren helemaal niks te betalen? Snap niet waar iedereen dit vandaan haalt. Ik wil best via PB een en ander even duidelijk maken, maargoed bokt zal bokt niet zijn als ze alles al gaan oordelen zonder iets te weten.. :)

Toch bedankt.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:52

je geeft ook wel heel weinig informatie. Je praat in je OP over aanmaningen, aanmaningen komen enkel indien een persoon iets weigert te betalen/te laat betaalt, vandaar dat er waarschijnlijk gedacht wordt dat je niet kan/wil terugbetalen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:53

Oei dat is vervelend voor je, als je onder een bepaald inkomen zit mag je gratis gebruik maken van een juridisch loket. Vroeger was de naam van deze instantie Rechtshulp, weet niet hoe dit nu heet. Je zou misschien ook de vraag kunnen neerleggen bij maatschappelijk werk.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:53

Omdat ik onze situatie niet open en bloot op bokt wil hebben.. Lijkt mij redelijk logisch. Willen zeker betalen, dat is het niet..

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:55

Duhelo schreef:
je geeft ook wel heel weinig informatie. Je praat in je OP over aanmaningen, aanmaningen komen enkel indien een persoon iets weigert te betalen/te laat betaalt, vandaar dat er waarschijnlijk gedacht wordt dat je niet kan/wil terugbetalen.


Dat is dan een situatie dat mensen beter kunnen vragen wat er aan de hand is, in plaats van daar aannamen over te doen.

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:03

Zonder meer info kan je denk ik ook niet goed geholpen worden omdat sommige adviezen kunnen veranderen aan de hand van details. Zolang wij niet weten waar je werkt en wie jij bent moet je meer info kunnen geven naar mijn mening.. Dan krijg je ook beter advies waar je ècht wat aan hebt.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:05

met deze info kan toch niemand tips geven :p gaat het om 1 malig teveel of is het systematisch? heb je dat dadelijk opgemerkt? heb je het geld nog en kan je het onmiddelijk terugbetalen, of is het terugbetalen moeilijk en kan dat op het moment niet/moeilijk?

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:06

Het klinkt alsof er een situatie van betalingsonmacht is in plaats van betalingsonwil. Ga naar het juridisch loket en laat je indien nodig doorverwijzen naar een advocaat. Je kan dan - afhankelijk van je inkomen - in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Ook juristen en advocaten kunnen niet op basis van een klein beetje informatie jullie rechten en verplichtingen volledig in kaart brengen.

Valse hoop is ook hoop!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:09

Ze wil de informatie toch per PB geven? Ik snap goed dat ze haar (financiele) situatie niet open en bloot op bokt gaat zetten....

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:12

Mijn pb box staat open.


Meestal ga je samen met je werkgever om tafel om te kijken wat de beste oplossing is.

Be your best self

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Teveel ontvangen salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:17

Als je juridisch advies wilt en vervolgens zo kattig springt op reacties die gegeven worden doordat je erg weinig info geeft, ben je misschien op Bokt niet op de juiste plaats :)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun, Googlebot, YandexBot en 6 bezoekers