Vliegen/maden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 12:06

Beste bokkers.

Hier een bokker die lichtelijk in paniek is.

Vorig jaar hebben wij last gehad van maden/vliegen. Dit heeft enorm veel stress meegenomen. Heel het huis is op ze kop geweest. Laminaat eruit en alles. Uiteindelijk na veel zwoegen, gif spuiten ect was dit weg. Oorzaak onbekend.

Nu vind ik net weer enkele van die afgrijselijke vieze beesten. Vind het al te vies om uit te spreken. Om over de schaamte maar niet te spreken.

We hebben een hond op vers vlees. Maar gaan hier erg zorgvuldig mee om. Daarom ben ik inmiddels ook weer radeloos hoe het er komt en sterker nog. Hoe we eraf komen.

Me vriend denkt dat het op honden haren misschien afkomt. Maar zou dat? Vanavond wil hij weer al het laminaat eruit gooien. Maar vraag me af of dat noodzakelijk is als er nog maar 3 zijn gespot.

Veel nuttige tips gevraagd.

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:08

Het lijkt me niet dat ze op hondenharen afkomen. Zitten ze echt in huis? En op welke plek? Dezelfde als vorig jaar?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Shirley

Berichten: 26840
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:09

Die komen echt niet af op haren...alleen op eetbare dingen.

Geen lijken in je kruipruimte? <<)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:09

Nergens een put of gat in of aan het huis, waar toevallig misschien een dood dier in kan liggen?
Wij hadden in het begin van de zomer erg veel vliegen in huis. Maden niet gelukkig. Maar die bleken binnen te komen door een altijd-open roostertje van de dampkap, dus hebben we dat vervangen.

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:09

Dode muizen in de kruipruimte misschien? Of achter de keukenkastjes? Fanatieke kat die zijn prooien achter de haard verstopt?

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:10

Kan de hond geen stukjes vlees knoeien? Misschien dat het ergens tussen valt?
Waar gooien jullie de restjes weg?

Of misschien komt het bij de buren vandaan?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:12

Welkoop, paar bussen veerust voor in de stal halen. Beesten en jijzelf huis uit, kapje voor doen (spul is niet zo fijn voor jezelf) en alle oppervlakken waar ze veel zitten inspuiten (ramen, kozijnen, muren, etc.) Wel oppervlakken kiezen die je niet schoonmaakt, spul werkt 4-6 weken officieel.

Kijk ook even goed naar of en hoe er dieren als muizen je huis in komen (die kieren in het metselwerk voor ventilatie, er zijn roostertjes voor, heten bijenbekjes), want als er zoiets ergens dood ligt in je spouw, heb je ook vliegen zonder een oorzaak te kunnen aanwijzen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 12:23

Ik woon op een appartement. Dus geen kruip ruimte aanwezig. Ook geen kat.

Eerst lag het voornamelijk in de keuken. Maar uiteindelijk kwamen we erachter dat het door heel t huis lag.

En nu vind ik er 3 onder het kleed.
Wel is het zo dat de hond maand geleden gespuugd had op het kleed. Maar had ik uiteraard goed schoon gemaakt. Kan dit nog hiervan zijn misschien ?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:36

Ik heb het gehad in een oud huurhuis bij de badkamer.
Daar zaten hele koloniën in de luxaflex en het rotte hout dat er boven zat.

De dakkapel zou vervangen worden (die was zo rot dat de ramen niet meer dicht konden en de wind door het hout heen waaide) dus ik heb er nooit wat aan gedaan.
Die vliegen hebben er het hele jaar dat ik daar woonde gezeten aangezien de dakkapel steeds weer afgezegd werd.

Maar daar kwamen ze dus gewoon op een kekere warme vorchtige plek zitten en zijn nooit weg gegaan.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:42

briitje schreef:
Ik woon op een appartement. Dus geen kruip ruimte aanwezig. Ook geen kat.

Eerst lag het voornamelijk in de keuken. Maar uiteindelijk kwamen we erachter dat het door heel t huis lag.

En nu vind ik er 3 onder het kleed.
Wel is het zo dat de hond maand geleden gespuugd had op het kleed. Maar had ik uiteraard goed schoon gemaakt. Kan dit nog hiervan zijn misschien ?


Misschien wel idd, ik had een kat op vers vlees en daar zat als ze het niet meteen op at na 1,5 uur de maden erop. Echt te smerig. Maar bedenk me nu dat een hond over het algemeen alles meteen opschrokt he. Dus wellicht idd wel door het spugen van de hond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:43

Weet je trouwens heel zeker dat het maden zijn en niet de larven van kleermotjes? Die zitten ook vaak in kleden.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:45

Vliegen komen wel op honden haren af.

Maar ik moet zeggen dat wij meerdere honden hebben en er binnenshuis geen last van hebben. Zomers in de tuin wel.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:50

Als het echt maden zijn en geen larven van kleermotjes oid, maden leven alleen op vlees. Bij voorkeur verrot vlees. Dus als je nergens een dode muis oid kan hebben tussen de plinten, achter een koof bij het raam oid, zou ik het vlees wat je nu geeft maar een goed controleren. Dat is dan nl het enigste waar ze weg kunnen komen (als in madeneitjes die op het vlees gelegd zijn voordat het verpakt is). De madenvlieg legt haar eitjes in vlees/vis waarin het dan uitkomt. dat eten dan die maden op voor ze zich verpoppen naar de madenvlieg. Maden kunnen niet overleven zonder vlees/vis.
Ik ben opgegroeit in een hengelsportwinkel, ken maden al van jongs af aan ;)

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:55

briitje schreef:
Nu vind ik net weer enkele van die afgrijselijke vieze beesten. Vind het al te vies om uit te spreken.

Doe eens een paar foto's. Vast meer bokkers die lekker mee willen griezelen *-:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:57

Ik ben ook benieuwd naar foto's. Het kunnen net zo goed larves van kleermotten zijn.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 12:57

Vlees word idd gelijk opgeschrokt. Als ik de kans krijg en dat hoop ik niet, maak ik een foto ervan. Maar ik ben echt bang dat het maden zijn.

Me vriend zegt dat het ook weken kan duren voordat ze uit komen. Tot het juiste klimaat is. Maarja dat is met dit weer wel vrij snel toch ?

Tevens buiten op stofzuigen, kan ik ook nog niet met gif spuiten toch ? Vliegen heb ik namelijk nog niet gespot.

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:58

Rex_Rolfo schreef:
briitje schreef:
Nu vind ik net weer enkele van die afgrijselijke vieze beesten. Vind het al te vies om uit te spreken.

Doe eens een paar foto's. Vast meer bokkers die lekker mee willen griezelen *-:)


Sorry maar ik griezel niet van maden :D :+

Het uitkomen van maden hangt idd van de warmte ed af. Maar over het algemeen is het een dag of 10.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:00

briitje schreef:
Vlees word idd gelijk opgeschrokt. Als ik de kans krijg en dat hoop ik niet, maak ik een foto ervan. Maar ik ben echt bang dat het maden zijn.


Maar maden komen meestal met honderd tegelijk. Dus waar is dan de rest? :=
Zie je niet toevallig af en toe kleine vlindertjes/motjes in huis?

Afbeelding

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Shirley

Berichten: 26840
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:04

Of ze vallen één voor één door of van het plafond...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:06

Zilvervisjes zijn ook best wel ieuw %)

Afbeelding

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:11

nou ik heb dit dus ook een keer gehad, en het bleek dat mijn ouders voor ze op vakantie gingen een appel in de prullenbak hadden gegooid.
ik gooi daar dus niks eetbaars in dus ik had die ook niet schoon gemaakt wat hij was toch niet vol.
tot ik thuis kwam en allemaal maden er uit volgen onder het laminaat en achter de printen verdwenen

ik heb ze eerlijk gezegt gewoon opgeraapt en buiten in de contaner gegooit en geen meer gezien en als er nog zaten lekker laten word vanzelf een vlieg anders moesten we de hele keuken er uit gaan slopen

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 13:13

Dat is het hem idd.. er kunnen er nooit maar 3 zijn.... lijken niet op bovenstaande foto's of gezien.

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:27

heb je je buurman nog recentelijk gezien? :+

Wat zijn het voor maden?Niet alle maden komen van vlees.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:28

lisaturbo schreef:
nou ik heb dit dus ook een keer gehad, en het bleek dat mijn ouders voor ze op vakantie gingen een appel in de prullenbak hadden gegooid.
ik gooi daar dus niks eetbaars in dus ik had die ook niet schoon gemaakt wat hij was toch niet vol.
tot ik thuis kwam en allemaal maden er uit volgen onder het laminaat en achter de printen verdwenen

ik heb ze eerlijk gezegt gewoon opgeraapt en buiten in de contaner gegooit en geen meer gezien en als er nog zaten lekker laten word vanzelf een vlieg anders moesten we de hele keuken er uit gaan slopen



kunnen maden vliegen?Volgens mij kunnen ze helemaal niets als ze made zijn...

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:30

nee maar daarna wel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Nanne, Toffeltje, YandexBot en 29 bezoekers