pony's kunnen steeds niet bij hun water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:29

omafia schreef:
Hallo ik heb ook een vraag over water drinken van 2 shetland pony's Waar van 1 wel heel klein is. Ik heb zelf geen paarden, maar sinds een paar maanden staan bij mijn 2. pony's aan de overkant allebei aan een zware ijzeren ketting, en bij 1 pony draaid die kabel steeds om de pin vast en kan hij niet bij zijn drinken, ik heb dat al iedere keer los gemaakt want volgens de eigenaar lieg ik dat want zij heeft het nooit gezien, maar met dat warme weer kon dat paardje steeds niet bij het drinken, en met die hete dagen begon ze zo te keer te gaan als ik met mijn hondje langs liep, dus ben ik gaan kijken en weer helemaal vast, maar het ergste vind ik dan dat ze toen nog niet bij het water kon, ook het hele kleintje niet, dus ik die. akken versjouwd zodat ze konden drinken, wat ze natuurlijk ook gelijk deden. een dag later ga ik kijken hebben ze de paardjes verzet maar de drinkbakken niet, wat kan ik daar nu aan doen, ik ben gisteren zo boos geworden maar ik vrees dat het weinig help, ik wil dat ze goed kunnen drinken. en hoe moet het van de winter he ze kunnen nergens achuilen. Mag je dat zo maar?


Anoniem

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:31

144 bellen en een melding maken. :j
Dan het liefst op een moment dat ze er niet bij kunnen.

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:33

Op foto of film zetten zodat er bewijs is en melding maken

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 17:22

ik heb het vandaag gemeld, en ik ga in het vervolg foto's maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:28

Volgende keer niet los maken maar alleen melden bij de eigenaar. Dan kan zelf zien en er wat aan doen zodat geen terug kerend probleem blijft.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:02

Inderdaad gewoon dierenbescherming waarschuwen!

Een koude trui, is geen goede trui.

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 19:27

Tobbes schreef:
Volgende keer niet los maken maar alleen melden bij de eigenaar. Dan kan zelf zien en er wat aan doen zodat geen terug kerend probleem blijft.

Ik ben haar gisteren avond ook wezen halen, ze hebben de paardjes verplaats, alleen kon het grote paardje amper bij het water dus dat heb ik vanmorgen weer iets verplaatst want zij was werken.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:28

omafia schreef:
en hoe moet het van de winter he ze kunnen nergens achuilen. Mag je dat zo maar?

Nou, ik vind het nog schandaliger als ze in de volle zon staan en nu dus niet kunnen schuilen. Dat is nog erger dan in de winter. En aan een ketting vast? En niet bij drinkwater kunnen? Schandalig!

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 10:32

Het is ook verschrikkelijk, ik lig er wakker van. Ik ga nu 2 keer per dag kijken, ze staan nu op een ander plekje beter maar toch vast he, ze zegt het paardje is te dik en dat is ook zo maar ze kunnen 3 meter lopen met een zware ketting dus geen beweging

Jorex

Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:09

Aan de ketting staan is op zich geen ramp, het niet voorzien in eerste levensbehoefte, waaronder dus een schuilplek (ook bomen tellen als schuilplek )en voldoende water vallen, is wel een ramp. Mijn pony stond vroeger wel eens aan de ketting onze berm te maaien, helemaal geen ramp, maar die ging iedere avond weer terug achter huis.

Alex en Jorie <3

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 13:27

hier staan geen bomen op dat veld, en gisteren zaten ze weer zonder water, ze hadden de bakken om gegooid, dus ik het het buurmeisje gevraagd ze water te geven en die heeft dat gedaan, ze kijk nergens hoor ze staan nog geen 100 meter van haar huis. ze is razend op mijn, maar daar lig ik niet wakker van, de boer waar dat land van is wat ik nu begrijp is er ook allemaal niet blij mee, is er gisteren ook naar toe gegaan dat ze weer zonder water zaten, hij heeft geholpen met water halen en nu een zware baksteen in die bakken gelegd, hopelijk gooien ze ze niet om. nu hebben ze water maar vanmorgen rond half negen zat de ketting van het ene paardje weer om die pin gedraaid en dan kan ze weer niet bij het water, ze kan ook even snel kijken voor ze naar haar werk gaat he.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:29

waar is dit ergens? Mag ook in pb? Weet je of de melding al opgepakt is?

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 13:32

Ik weet het niet of er al wat gedaan is met de melding, en ik vind het vervelend allemaal maar ik ga er geen rel van maken ik loop er nu 3 keer per dag langs en op de boerderij houden ze het nu ook in de gaten.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:33

normaal krijg je een terugmelding van de nvwa of de melding opgepakt is, of niet.

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 13:38

Nou dan zal ik morgen toch eens bellen of dat zo is

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:40

omafia schreef:
hier staan geen bomen op dat veld, en gisteren zaten ze weer zonder water, ze hadden de bakken om gegooid, dus ik het het buurmeisje gevraagd ze water te geven en die heeft dat gedaan, ze kijk nergens hoor ze staan nog geen 100 meter van haar huis. ze is razend op mijn, maar daar lig ik niet wakker van, de boer waar dat land van is wat ik nu begrijp is er ook allemaal niet blij mee, is er gisteren ook naar toe gegaan dat ze weer zonder water zaten, hij heeft geholpen met water halen en nu een zware baksteen in die bakken gelegd, hopelijk gooien ze ze niet om. nu hebben ze water maar vanmorgen rond half negen zat de ketting van het ene paardje weer om die pin gedraaid en dan kan ze weer niet bij het water, ze kan ook even snel kijken voor ze naar haar werk gaat he.


De pony's zijn dus van je buurmeisje?

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 13:44

Nee van een vrouw die iets verder woont, het buurmeisje is de dochter van de boer daar achter staan de paardjes, er is ook een jong meisje dat heel soms met het grootste paardje loopt, die is ook veel te dik dat paardje, maar als je weinig loopt en alleen eet ja dan word je vanzelf wel dik

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:20

Fennadev schreef:
Aan de ketting staan is op zich geen ramp, het niet voorzien in eerste levensbehoefte, waaronder dus een schuilplek (ook bomen tellen als schuilplek )en voldoende water vallen, is wel een ramp. Mijn pony stond vroeger wel eens aan de ketting onze berm te maaien, helemaal geen ramp, maar die ging iedere avond weer terug achter huis.

Ik heb een keer gezien wat een ketting kan veroorzaken als deze om het voorbeen in de kootholte gedraaid komt vast te zitten... Ik vind het levensgevaarlijk voor een paard.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt


Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:24

Ik ook!
Vind het ook ontzettend dieronvriendelijk, jammer dat het niet verboden is -O-

Goed dat je je over de pony's ontfermt, omafia, nu hopen dat er ook daadwerkelijk iets aan gedaan gaat worden!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

tamary

Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:50

Pony aan de stick zoals in dit voorbeeld is inderdaad dieronvriendelijk. Er zijn nl een paar aanpassingen niet gedaan om omgooien water en zich vastdraaien te voorkomen. Water zet je bv aan het uiteinde van waar de ketting en dus pony kan komen, anders trekken ze die inderdaad makkelijk om door met ketting er langs te komen. Ketting hoort ook met een goed alle kanten op draaiende wartel vast te zitten aan zowel de stick als pony. Dan nog een paar stukken tuinslang om de ketting zodat die niet strak zich ergens omheen kan draaien en je kan wel een pony (of bv geit) zo op rantsoen zetten of als eco grasmaaier gebruiken. Niks mis dus met het principe, wel met de uitvoering ervan, waarschijnlijk omdat de kennis ontbreekt en ook niet meer zo makkelijk te vinden is.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 10:52

Nou vandaag niet vast gedraaid en kunnen bij het water, ze hebben water, en de boer houd het nu ook in de gaten, maar ze wil met mijn geen vriendin worden, hahaha. Ze geeft binnenkort een buurtfeest en de boer zei jij wordt ook uitgenodgid, ik Zei al nou dacht het niet, en is het wel zo ga ik daar echt niet heen.
Maar goed vanmorgen waren ze tierig en blij omdat er er was met mijn wortel en niet om dat ze stikte van de dorst, dat maak mijn dag goed. Ik heb wel gelezen als het hard vriest morgen ze wel buiten staan maar niet aan een ketting, nou we gaan het beleven.

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: pony's kunnen steeds niet bij hun water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:08

Ben ik niet met je eens, Tamary...een pony hoort gewoon lekker vrij te kunnen bewegen, een sprintje te kunnen trekken, kunnen rollen, knabbelen met een soortgenoot. ..allemaal dingen die een (ook veilig!) aan een ketting gelegd dIer niet kan -O-

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:09

omafia schreef:
Nou vandaag niet vast gedraaid en kunnen bij het water, ze hebben water, en de boer houd het nu ook in de gaten, maar ze wil met mijn geen vriendin worden, hahaha. Ze geeft binnenkort een buurtfeest en de boer zei jij wordt ook uitgenodgid, ik Zei al nou dacht het niet, en is het wel zo ga ik daar echt niet heen.
Maar goed vanmorgen waren ze tierig en blij omdat er er was met mijn wortel en niet om dat ze stikte van de dorst, dat maak mijn dag goed. Ik heb wel gelezen als het hard vriest morgen ze wel buiten staan maar niet aan een ketting, nou we gaan het beleven.


Zou gewoon wel gaan, je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn ;)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 12:08

Shirley schreef:
Ben ik niet met je eens, Tamary...een pony hoort gewoon lekker vrij te kunnen bewegen, een sprintje te kunnen trekken, kunnen rollen, knabbelen met een soortgenoot. ..allemaal dingen die een (ook veilig!) aan een ketting gelegd dIer niet kan -O-

Dat vind ik ook hoor, ik wist echt niet dat het bestond paardjes aan een ketting

omafia
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 12:11

tamary schreef:
Pony aan de stick zoals in dit voorbeeld is inderdaad dieronvriendelijk. Er zijn nl een paar aanpassingen niet gedaan om omgooien water en zich vastdraaien te voorkomen. Water zet je bv aan het uiteinde van waar de ketting en dus pony kan komen, anders trekken ze die inderdaad makkelijk om door met ketting er langs te komen. Ketting hoort ook met een goed alle kanten op draaiende wartel vast te zitten aan zowel de stick als pony. Dan nog een paar stukken tuinslang om de ketting zodat die niet strak zich ergens omheen kan draaien en je kan wel een pony (of bv geit) zo op rantsoen zetten of als eco grasmaaier gebruiken. Niks mis dus met het principe, wel met de uitvoering ervan, waarschijnlijk omdat de kennis ontbreekt en ook niet meer zo makkelijk te vinden is.
Nou ik vind het verschrikkelijk hoor,
ik doe mijn hondje nog een tuigje om, omdat ik niet wil dat hij last heeft van zijn nekje, die beesten hebben een dikkezware band om de nek en een ijzeren kabel, volgens mijn is dat mini paardje heel oud, ik ik denk zelf dat ook heel slecht zit, want als ik een wortel voor houd hap hij er naast


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat, xLiez en 47 bezoekers